Spermie se umějí plazit jako hadi!

Spermiím se lidově přezdívá pulci kvůli jejich hlavičce a mrskavému stylu plavání. Jenže mělo by se jim možná říkat spíš hádci. Vědci z Toronta totiž zjistili, že se mužské pohlavní buňky skutečně umějí pohybovat jako tito plazi. A právě plazivý pohyb jim dodává až o padesát procent větší rychlost. Objevy můžou pomoci při léčbě neplodnosti.
12.11.2015 14:05 |

FUJKY: Rocker vypil pohár syrové hadí krve, jedu i spermatu!

Rocker Pete Wentz chtěl svým fanouškům dokázat, že není žádné změklé máslo. A tak se nenechal zahanbit při návštěvě Tchaj-wanu a přijal výzvu, aby do sebe vyklopil pohár syrové hadí krve. Britská hvězda neodmítla a sklenici krve s vínem do sebe otočila. Dokázala tím také to, že má velmi silný žaludek. „Pochoutku“ totiž Pete strávil a dokonce zvládl i hadí jed a hadí sperma.
05.03.2015 14:05 |

Ben Affleck má zázračné spermie, tvrdí jeho manželka Jennifer Garner

Ben Affleck (40) má prý zázračné spermie. A děsí se jich jeho manželka Jennifer Garner (40). Ta už mu porodila tři děti, přičemž otěhotněla ihned poté, co se o to s manželem pokusili. Hollywoodský herec by možná chtěl mít další děti, ona už by si se třemi potomky vystačila, obává se však, že Benovy zázračné spermie opět neomylně zasáhnou její vajíčko.
27.09.2012 22:15 |

Osobnosti: Ben Affleck (202 článků) , Jennifer Garner (83 článků)

Vědci našli spermie staré 50 milionů let. Patří příbuzným žížal

Mezinárodní vědecký tým objevil na Antarktidě ve zkamenělém kokonu opaskovce spermie staré 50 milionů let. V žebříčku nejstarších dochovaných semen tak nahradili spermie chvostoskoka, které jsou staré "jen" 40 milionů let.
19.07.2015 18:51 |

Proč mají octomilky větší spermie než sloni?

Myslíte si, že čím větší zvíře, tím má větší spermie? Chyba lávky, platí tu naopak nepřímá úměra. A navíc, ne všechny spermie mají tvar pulce.
26.11.2015 17:35 |

Vědci už vědí, proč mají hadi tak dlouhé tělo

Proč evoluce vytvořila v říši obratlovců opatřených páteří tak bizarní dlouhé tělo jako mají hadi, není zcela jasné. Genetikové z Portugalska ale vědí, čemu hadi za svou bizarní vizáž vděčí. Růst těla při embryonálním vývoji řídí jediný gen. Zatímco u lidí jeho činnost při vývoji v děloze zavčas jiné geny vypnou, u hadů působí mnohem déle.
09.08.2016 18:05 |

Ženu vyděsila hadí hlava. Našla ji v plechovce zelených fazolí

Zelené fazole už si do hrnce – natož na talíř – prý raději nikdy nedá. Troy Walkerová z amerického státu Utah se tak rozhodla poté, co v plechovce luštěnin našla useknutou hadí hlavu. Svůj zážitek z tohoto týdne popsala nejdřív místní televizi, aby její příběh odvysílala i stanice CNN. Společnost Western Family, která fazole dodala do obchodů, uznala ve své produkci cizorodou věc a stáhla konzervy z obchodů. Že jde o hadí hlavu, se zdráhá potvrdit.
20.02.2016 19:45 |

VFN v Praze zajišťuje hadí antiséra pro celé Česko: Vyrábějí se z koní a ovcí

Praha disponuje unikátní centrálou. Ta celorepublikově zajišťuje podávání antisér pacientům, které uštknul had. Toxinologické centrum pod vedením MUDr. Jiřího Valenty funguje už 23 let a za tu dobu má úctyhodnou bilanci: díky práci odborníků v naší zemi na hadí uštknutí nezemřel jediný pacient. Pozoruhodné je, jakým způsobem jednotlivá antiséra vznikají - vyrábějí se totiž z koní či ovcí, kterým se hadí jed podává.
01.12.2016 08:05 |

Osobnosti: Jiří Valenta (88 článků)

Britští vědci vytvořili spermie z kmenových buněk

Neplodným mužům svitla naděje z laboratoře britských vědců. Těm se totiž podařilo jako prvním na světě vypěstovat spermie z kmenových buněk. Není to ale začátek konce „užitečnosti“ mužů?
09.07.2009 07:15 |

Pánové, máte kvalitní spermie? Neváhejte a prodejte je. Obdarujete "chudší" a vyděláte si

"Počít dítě":http://www.extra.cz/tema/tehotenstvi přirozenou cestou je pro stále větší množství párů problém. To, že se životnost a mrštnost spermií s věkem i počtem vykouřených cigaret a vypitých panáků rapidně snižují, není nic objevného. Naštěstí tu máme takové vymoženosti, jako jsou spermobanky, které jsou schopné uchovat spermie v použitelném stavu až po dobu 300 let. Toho se dá využít nejen pro uchování vlastního genetického materiálu dotyčných reprodukce schopných samců, ale také zajistit oplodnění osamělým ženám.
08.01.2014 20:25 |

Kvalitní spermie za 800 korun. Studenti vymysleli boxerky, které chrání genitálie proti záření

Němečtí studenti přišli na trh s inovativním spodním prádlem, které má částečně vyřešit problém s mužskou impotencí. Reagují tak na závěry izraelského výzkumu, který určil jako jedno z rizik pro kvalitní spermie nebezpečné záření z mobilních telefonů. Pánské spodní prádlo je obohacené o vlákna stříbra, které mají záření odrážet. Odborníci i tak varují, že není dobré nosit mobilní telefony po kapsách v blízkosti genitálií.
08.03.2016 10:00 |

Hadí muž z Talentu: Má tělo jako z gumy!

Tohle doma rozhodně nezkoušejte! Ledaže byste stejně jako »hadí« muž z Ruska Mukhtara Contortion (49) měli tělo jako z gumy.
05.10.2013 12:20 |

Pánové, spočítejte si své spermie

Máte problémy s početím? Nevěšte hlavu. Brzy si budete moci své spermie spočítat i doma.
09.04.2010 08:45 |

Naděje pro neplodné! Spermie lze pěstovat

Vědci prokázali, že v laboratoři mohou vyrůstat zcela zdravé savčí spermie. "Jde o malý, ale velmi důležitý krok v léčbě mužské neplodnosti," uvádí japonská studie.
28.03.2011 00:25 |

Češi zatím Williamovi a Kate místo koně posílají jeho spermie

Kabinet premiéra Petra Nečase (ODS) ve středu schválil svatební dar pro britského prince Williama a jeho manželku Kate. Novináře o tom informoval předseda vlády. Zatím je do Británie vyslán na vyžádání alespoň genetický vzorek, zřejmě spermie hřebce pojmenovaného Favory Alta XXI-30.
18.05.2011 18:50 |

Osobnosti: Petr Nečas (9204 článků)

Výzkum argentinských vědců: Záření wifi sítě poškozuje spermie!

Bezdrátové wifi připojení k internetu používáme nejčastěji o notebooků, ale dnes je naprosto běžné i u tabletů a chytrých telefonů. Tým argentinských vědců, vedený doktorem Conradem Avendanem, nyní podrobil záření z wifi sítě testům, jejichž výsledky se nebudou líbit zejména těm mužům, kteří plánují založit rodinu. Wifi síť totiž může vážně poškodit spermie!
30.11.2011 00:05 |

Jakým stylem plavou spermie? Vědci zmapovali jejich pohyb

Biologové použili zcela novou mapovací metodu na to, aby zjistili víc o podivném způsobu, jímž se pohybují spermie.
03.10.2012 00:05 |

Je čas počít dítě: Na jaře mají muži kvalitnější spermie

Jestli se chystáte založit rodinu, pak je teď ten nejlepší čas. Muži mají totiž na jaře nejzdravější a nejrychlejší spermie, jak vyplynulo ze studie izraelských vědců.
19.03.2013 07:15 |

Pánové, pozor! Pravidelným saunováním zabíjíte svoje spermie!

Muži, kteří často navštěvují saunu, si ničí spermie, tvrdí nejnovější studie italských vědců.
27.03.2013 14:00 |

Velrybí spermie dokážou zadržet dech na 90 minut! Vědci odhalili jejich tajemství

Zatímco lidé dokážou zadržet dech maximálně na 19 minut, velrybí spermie to dokážou na více než čtyřikrát delší dobu. Vědci nyní objevili jejich tajemství!
15.06.2013 11:45 |