Článek

Sověti v roce 68 ochránili Čechy: ČT chce odvysílat ruské lži o okupaci

 
Česká televize se snaží získat práva k ruskému dokumentu Varšavská smlouva, odtajněné stránky, který po odvysílání v ruské státní televizi vyvolal diskusi o interpretaci událostí z roku 1968.
17.06.2015 13:00 |

podobné články

Podobné články

FOTO Zeman si vzal do ruky papír s hnusným článkem o roce 68. A premiér Medveděv se od textu distancoval

 
Ruský kanál Zvezda publikoval 21. listopadu 2017 článek o tom, že Sověti osvobodili Československo i navzdory tomu, že české továrny dodávaly zbraně nacistům. A Sověti pak zachránili Československo ještě jednou, a to v roce 1968, když tanky pěti armád Varšavské smlouvy v čele s těmi sovětskými vtrhly do Prahy, aby zde zabránily kontrarevoluci. Československo tak bylo údajně zachráněno. Ruský premiér Dmitrij Medveděv se od článku distancoval.
22.11.2017 13:20 |

podobné články

Osobnosti: Dmitrij Medveděv (320 článků)

Herman: Dovede si někdo představit, že by dnes někdo v Německu chválil okupaci Československa v roce 1939?

 
Ministr kultury Daniel Herman (KDU-ČSL) se na svém blogu na serveru Aktuálně.cz zamyslel nad tím, zda by někdo obhajoval okupaci z roku 1939. Učinil tak v souvislosti s článkem na ruském webu Zvezda, který uvedl, že Československo by mělo být rádo za ruskou okupaci z roku 1968.
23.11.2017 09:10 |

podobné články

Osobnosti: Daniel Herman (578 článků) , Daniel Herman (1030 článků)

Sověti byli v roce 1989 připraveni pomoci československé opozici

 
Sovětská armáda byla na sklonku roku 1989, tedy v době, kdy vrcholily protesty proti vládnoucímu komunistickému režimu, připravena zasáhnout. Pokud by došlo k ozbrojeným střetům, postavili by se Sověti na stranu protirežimních sil. Uvádí to kniha historika Pavla Žáčka Vypovídat pravdu a nic nezamlčet, o níž informovala Česká televize (ČT).
02.04.2013 11:10 |

podobné články

Aktivista Horváth: To, co nám přinesli v roce 1945 Sověti, není proč slavit. A co znásilňování německých žen a další zvěrstva rudoarmějců

 
ROZHOVOR „To, co nám přinesli Sověti, nevidím důvod oslavovat.“ S tímto názorem na 70. výročí konce II. světové války přichází písničkář, aktivista, který se dlouhodobě zabývá novodobou historií, Ziggy Horváth, který za skutečné osvobození považuje až rok 1989. Zároveň zdůraznil: „Čest a sláva všem hrdinům, kteří prošli válkou.“ V rozhovoru pro ParlamentníListy.cz připomenul, že konec války provázely nejen šeříky, ale také znásilňování německých žen rudoarmějci.
11.04.2015 19:21 |

podobné články

ČT odmítla odvysílat volební spot strany NE Bruselu - Národní demokracie

 
Česká televize odmítla odvysílat volební spot strany Ne Bruselu - Národní demokracie. Informoval o tom server iDnes.cz. Náhradní videoklip má strana dodat do 22 hodin dnešního dne. Strana chce ČT hnát před soud.
05.05.2014 17:40 |

podobné články

10 lží o srpnu 1968. Rozebrali jsme skandální dokument ruské televize

 
Dokument ruské televize „Varšavská smlouva – odtajněné dokumenty“ způsobil mezinárodní poprask. Prezident republiky Miloš Zeman (70) tvůrce pořadu obvinil ze lži. Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek (ČSSD, 58) reagoval též rázně. Kvůli tvrzením, že NATO chystalo invazi a Češi připravovali ozbrojené povstání, si dokonce pozval na „kobereček“ ruského velvyslance Sergeje Kiseljova. Tvůrci pořadu ale trvají na tom, že dokument naopak odhaluje do té doby neznámá fakta. „Pořad je v souladu se všemi principy novinářské etiky. Vznikl na základě třístránkového dokumentu, který byl nedávno odtajněn. Jiná věc je, že některá fakta, která zazní ve filmu, se nelíbí současným elitám ve střední Evropě. Jsou to ale fakta, byť i nepohodlná,“ tvrdí Petr Fjodorov, šéf mezinárodních vztahů ve státním mediálním koncernu VGTRK, kde film vznikl. Blesk proto požádal renomovanou historičku Muriel Blaive z Ústavu pro studium totalitních režimů, aby se k dokumentu vyjádřila. Ta si dokonce myslí, že tvůrci pořadu nakonec chtějí svalit vinu za invazi v roce 1968 na občany tehdejšího Československa. Dokument měla letos vysílat Česká televize, ale Rusové nakonec práva na vysílání bez udání důvodu neprodali. Blesk ale pro vás dokument zhlédl a vybral 10 kontroverzních výroků, které v něm zazněly. Jsou to lži, nebo fakta, jak tvrdí tvůrci pořadu?
21.08.2015 06:15 |

podobné články

Osobnosti: Lubomír Zaorálek (2385 článků) , Miloš Zeman (18598 článků) , Sergej Fjodorov (6 článků)

Za Čechy, kteří schvalují ruskou okupaci, se stydím, říká krajanský učitel z Ukrajiny

 
ROZHOVOR Banderovec, fašista nebo agent Západu. Těmito slovy označuje ruská propaganda Ukrajince, kteří vystupují za svobodu a nezávislost své země. Alespoň to tak tvrdí Jiří Bernkopf, který v Čechohradu a Melitopolu učí krajany češtinu. Za Čechy, co schvalují ruskou okupaci, se před Ukrajinci doslova stydí.
13.03.2014 21:50 |

podobné články

ČT nechce odvysílat dokument o Karlu Janečkovi. Prý je málo kritický

 
Česká televize odmítla odvysílat dokument režiséra Davida Vondráčka o miliardáři a protikorupčním aktivistovi Karlu Janečkovi s názvem Pozitivní evolucionář. Původně měl být na programu již 6. dubna. Tvůrce si kvůli tomu na postup veřejnoprávního média stěžoval Radě ČT. Informoval o tom server iDnes.cz s tím, že Vondráček se proslavil například snímkem Láska v hrobě, dříve pro ČT točil také některé portréty z cyklu GEN.
23.04.2014 08:35 |

podobné články

Osobnosti: David Vondráček (16 článků)

ČT odmítla odvysílat volební spot strany Ne Bruselu

 
Česká televize odmítla odvysílat předvolební spot strany Ne Bruselu - národní demokracie v podobě, v jaké ji strana předložila. Partaj předsedy Adama B. Bartoše, známého antisemitskými výroky, v klipu hovoří o zlu, proti němuž je nutné bojovat, přičemž na videu se střídají židovské a muslimské symboly.
05.05.2014 16:10 |

podobné články

Toto odmítl odvysílat Český rozhlas. Poslouchejte

 
Bývalému disidentovi, spisovateli a publicistovi Jiřímu Stránskému údajně odmítl Český rozhlas odvysílat jednu z jeho pravidelných glos, které byly dosud vysílány v ranním vysílání stanice Český rozhlas Plus. Neodvysílanou nahrávku zveřejnil web kverulant.org, protože postup veřejnoprávního média považuje „za neomalený cenzurní zásah“.
29.12.2015 12:56 |

podobné články

Osobnosti: Jiří Stránský (44 článků)

Soud: Nova dnes večer může odvysílat duel Babiše a Zaorálka

 
Televize Nova dnes večer může odvysílat předvolební duel lídrů ČSSD Lubomíra Zaorálka a ANO Andreje Babiše. Rozhodl o tom dnes pražský městský soud, jenž zamítl žalobu Pirátů, kteří chtěli odvysílání pořadu zabránit. Piráti míní, že televizní stanice by měla poskytnout prostor také zástupcům dalších stran. Podle soudu však žaloba byla nedůvodná, protože program ještě nebyl odvysílán. Proti rozhodnutí lze podat kasační stížnost, píše ČTK.
19.10.2017 11:45 |

podobné články

Osobnosti: Andrej Babiš (10887 článků) , Lubomír Zaorálek (2385 článků)

Eman Pluhař: Sověti založili v Krušných horách kolonii na těžbu uranu

 
Některé vzpomínky jsou opravdu zvláštní. V publikaci s názvem Hledání uranu za Labem (Bildverlag, Witzschdorf, 2011) vzpomínají veteráni (Sověti) na své úspěchy v Krušných horách, když zakládali kolonii na těžbu uranu. Snad kdyby vzpomínali pod názvem Velká uranová loupež.... ale i tak je to poučné čtení, i když s množstvím odborných výkladů a úvah sovětských vymytých mozků. Pravda je krutá: když nenašli potřebný uran ve své velké zemi mezi Polskem a Pacifikem, vyrojili se „za Labem“, jak nazývají m.j. i Krušné hory.
29.04.2017 19:20 |

podobné články

V roce 2017 budou jižní Čechy opravdu pohodové

 
„Jižní Čechy pohodové“. To je název krajského projektu, který v návaznosti na předloňské „Jižní Čechy aktivní“, loňské „Jižní Čechy husitské“ a letošní „Jižní Čechy olympijské“, připravuje na příští rok v rámci podpory turismu v regionu Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR).
21.11.2016 22:20 |

podobné články

50 lží, které lidé nejčastěji používají

 
Drobných lží se mnoho lidí dopouští poměrně často. Ať už jde o lži milosrdné či takříkajíc lži ze slušnosti, někteří je využívají pravidelně. Britská studie ukázala, že člověk nějakým způsobem zalže v průměru čtyřikrát denně, což je bezmála 1500krát za rok. A jaká lež vede? Jednoznačně věta: "Promiň, neměl jsem signál."
02.04.2010 13:10 |

podobné články

Od lži ke lži. Stručné shrnutí miliardářské kariéry Zdeňka Bakaly

 
Analytička serveru Echo24.cz Lenka Zlámalová zmonitorovala kariéru miliardáře Zdeňka Bakaly. Ten v tomto týdnu prodal 43 tisíc hornických bytů britskému fondu Round Hill Capital. Podle Zlámalové je tento obchod tečkou za miliardářskou cestou ode lži ke lži.
09.08.2015 13:06 |

podobné články

Česko má být za okupaci vděčné, píší v Rusku. „Šílenec s vylízaným mozkem,“ běsní Zeman

 
Český prezident Miloš Zeman tvrdě odsoudil ruský článek o okupaci Československa, který vyšel právě v době jeho návštěvy Moskvy. Autor píše, že by Československo mělo být Sovětskému svazu vděčno za rok 1968, článek se objevil na webu ruské armádní televize Zvezda, řízené ruským ministerstvem obrany. Zeman chce vysvětlení od ruského premiéra Medveděva a protestuje také šéf české diplomacie Lubomír Zaorálek (ČSSD).
21.11.2017 19:30 |

podobné články

Osobnosti: Lubomír Zaorálek (2385 článků) , Miloš Zeman (18598 článků)

Senzační odhalení: Rudá armáda mohla zajmout Hitlera, jenže jí došel benzín, předkládá Milan Syruček ruské dokumenty

 
Sověti mohli zajmout Adolfa Hitlera již v roce 1943. Jenže jim došel benzín. Novinářský nestor Milan Syruček pro ParlamentníListy.cz předkládá nedávno objevené senzační dokumenty z archivu ruské tajné služby FSB, které se týkaly vojenských operací sovětské armády a velení wehrmachtu v únoru 1943 na frontě u Dněpropetrovska v dnešní Ukrajině. Vychází ze článku ruského deníku Kommersant, odkud čerpá následující údaje, které ještě nikde jinde, Českou republiku nevyjímaje, nebyly publikovány.
21.05.2017 18:45 |

podobné články

Osobnosti: Adolf Hitler (622 článků)

Jako dívka v Moskvě odsoudila tanky v Praze. S Havlem měli Češi štěstí, míní

 
Když jí bylo 18 let, vyšla v Moskvě do ulic a s kamarádkou protestovala proti sovětské okupaci u nás. „Svobodu Československu“ a „Na věčnou památku Janu Palachovi“, hlásaly jejich transparenty. O několik let později ji Sověti odklidili do obávané „psychušky“. Olga Iofe Prochorovová nyní zavítala do Prahy, aby se podělila o své drsné životní zkušenosti. Sešla se s ministrem Lubomírem Zaorálkem (ČSSD) a zmínila i exprezidenta Václava Havla.
23.08.2016 20:35 |

podobné články

Osobnosti: Václav Havel (4687 článků) , Lubomír Zaorálek (2385 článků)

V Moskvě demonstrují desetitisíce lidí proti okupaci Ukrajiny

 
Desítky tisíc stoupenců ruské opozice dnes protestovaly v centru Moskvy a v dalších ruských městech proti okupaci Krymu a proti politice Kremlu vůči Ukrajině. Ve stejné době se na Rudém náměstí konal provládní Pochod bratrství, jehož se ale podle tamních médií zúčastnilo citelně méně lidí. 
15.03.2014 19:00 |

podobné články