Senátorka Syková prý kupčila s léčbou nemoci Grosse. Šéf Akademie věd ji vyhodil

Předseda Akademie věd ČR Jiří Drahoš v úterý odvolal vědkyni a senátorku Evu Sykovou z funkce ředitelky Ústavu experimentální medicíny AV ČR, protože kauzou léčby kmenovými buňkami podle něho poškodila dobré jméno celé akademie i samotného ústavu. Drahoš tak učinil po zasedání předsednictva Akademické rady AV ČR. ČTK to řekl mluvčí akademie Jan Martinek. Vyjádření Sykové zjišťujeme.
31.05.2016 14:00 |

Kupčení s Grossovou nemocí má prošetřit finanční kontrola. Od šéfa akademiků

Do Ústavu experimentální medicíny, který vede odvolaná ředitelka a senátorka Eva Syková (za ČSSD), míří kontrola. Poslal ji tam předseda Akademie věd ČR Jiří Drahoš a bude se týkat financí. Drahoš odvolal Sykovou v úterý z funkce kvůli kauze s kmenovými buňkami, kterou podle něj poškodila dobré jméno celé akademie i ústavu. Sama Syková rezignovala na členství ve vládní Radě pro výzkum, vývoj a inovace.
01.06.2016 14:55 |

Syková končí po kupčení s „Grossovou nemocí“ v další funkci. Vinu ale odmítá

Vědkyně Eva Syková (za ČSSD) rezignovala na funkci ředitelky Ústavu experimentální medicíny Akademie věd, rada její rezignaci přijala. Dlouholetá šéfka ústavu a senátorka za ČSSD čelí kritice kvůli přijímání peněz od pacientů za účast v klinické studii týkající se léčby kmenovými buňkami.
02.06.2016 14:15 |

Kvůli žalobě na Klause přišlo už 300 děkovných dopisů, tvrdí senátorka Syková

Ředitelka Ústavu experimentální medicíny Akademie věd Eva Syková uspěla v posledních volbách do Senátu. Teď patří k iniciátorům ústavní žaloby Václava Klause pro velezradu. Podle ní překročilo chování Klause veškeré meze. Poukázala na to, že jí přišlo kolem 300 děkovných dopisů kvůli podání žaloby.
09.03.2013 12:10 |

Osobnosti: Václav Klaus (8707 článků)

Senátorka Syková: Jsme schopni včas rozeznat důležité vývojové zvraty a přizpůsobit se jim

Výbor pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice uspořádal slavnostní setkání k 20. výročí sdružení CESNET, které zajišťuje elektronickou infrastrukturu pro vědu, výzkum a vzdělávání v ČR. Setkání zahájila místopředsedkyně výboru a senátorka za Prahu 4, prof. Eva Syková. Součástí setkání byl vedle odborných prezentací také originální vzdálený koncert, kdy smyčcové kvarteto hrálo přímo ve Valdštejnském paláci a klavírista se připojil z místa vzdáleného mnoho kilometrů.
12.03.2016 17:20 |

Senátorka Syková podá žalobu. Kvůli poškození dobrého jména

Hostem dnešních Událostí, komentářů ČT24 byla senátorka Eva Syková. Ta dnes odstoupila z funkce ředitelky Ústavu experimentální medicíny. Je totiž kritizována za to, že za léčbu kmenovými buňkami, jež měla být zadarmo, ústav inkasoval peníze. Ty byly vybírány jako sponzorský dar.
02.06.2016 22:50 |

Fischer přislíbil Akademii věd pro příští rok půl miliardy navíc

Premiér Jan Fischer se ve čtvrtek setkal s předsedou Akademie věd ČR Jiřím Drahošem. Tématem jednání byla budoucnost financování Akademie věd. Fischer uvedl, že Akademie věd dostane navíc v příštím roce zhruba půl miliardy korun, což Drahoš následně označil za přijatelný kompromis.
30.07.2009 12:25 |

Osobnosti: Jan Fischer (1735 článků)

Syková skončila v čele Ústavu experimentální medicíny, její tým si nechal platit za léčbu

Předseda Akademie věd Jiří Drahoš odvolal vědkyni Evu Sykovou z čela Ústavu experimentální medicíny. Vědecký tým lékařky a senátorky Sykové (bezp.), který v motolské nemocnici provádí experimentální léčbu amyotrofické laterální sklerózy (ALS), si nechával od svých pacientů za terapii kmenovými buňkami vyplácet 150 tisíc korun. Účast na klinické studii je přitom ze zákona bezplatná. Podle Drahoše Syková poškodila dobré jméno instituce.
31.05.2016 11:45 |

Akademie věd ocenila počítačové modelování tvorby hvězd

Počítačovým modelováním tvorby hvězd se zabývá Richard Wünsch z Astronomického ústavu Akademie věd, který byl letos odměněn Cenou Akademie věd pro mladé vědce do 35 let.
18.10.2010 12:10 |

Vysokým školám dotace a nám nic? Akademie věd chce změnu

Předseda Akademie věd Jiří Drahoš by uvítal změnu v současném pojetí vysokoškolského studia doktorandů. Vadí mu totiž pozice právě Akademie věd v celém procesu.
23.03.2013 19:15 |

Akademie věd ČR oslaví výročí 125 let unikátním videomappingem

Akademie věd si v letošním roce připomíná 125. výročí od svého založení. K uvedenému jubileu je připravena řada společenských a výstavních akcí, jejichž cílem je představit moderní, dynamickou a živou tvář instituce. Samozřejmě nebude opomenuta ani tradice, historický vývoj a významné osobnosti minulosti. Generálním partnerem 125. výročí Akademie věd je společnost PPF a. s.
19.03.2015 14:05 |

Nová výstava v Národním muzeu připomíná 125 let od založení Akademie věd

Národní muzeum a Akademie věd České republiky zvou na novou výstavu Věda – národ – dějiny, která připomíná 125 let od založení Akademie věd.
17.10.2015 14:21 |

Nová vlna islámského radikalismu představuje riziko, varuje senátorka Syková

Prohra Aleny Gajdůškové je výsvědčením pro celou naši demokracii a způsob, kterým vystupuje František Čuba v poslední době, budí přinejmenším rozpaky. Tak okomentovala výsledek senátních voleb Eva Syková (BPP). Hovořili jsme ale také o reformě českého školství, o podpoře vědy a výzkumu, ale i o problému s migrací českých zdravotníků. Řeč přišla také na téma lidských práv a prozradila nám, jak hodnotí návštěvu prezidenta v Číně.
09.11.2014 11:06 |

Osobnosti: Alena Gajdůšková (219 článků)

Syková kvůli kauze s kmenovými buňkami ztrácí funkce. Chce se soudit

Vicepremiér pro výzkum Pavel Bělobrádek navrhne příští týden odvolání Evy Sykové z funkce první místopředsedkyně vládní Rady pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI). Vědkyně a senátorka za ČSSD  čelí kritice kvůli přijímání peněz od pacientů za účast v klinické studii týkající se léčby kmenovými buňkami. Kvůli obvinění  rezignovala na členství v radě, ale i na funkci ředitelky Ústavu experimentální medicíny AV. Syková ale odmítá, že by jednala protizákonně, nebo neeticky, a chystá se bránit soudně.
03.06.2016 16:55 |

Osobnosti: Pavel Bělobrádek (1408 článků)

Syková (ČSSD): Dílo fotografa, který dokumentoval vpád vojsk Varšavské smlouvy, dostalo příležitost na půdě Senátu

Zásluhou předsedy Senátu Milana Štěcha byla v úterý 16. srpna v Senátu pod názvem „Praha 21. srpen 1968“ zahájena výstava reportážních fotografií dokumentujících vpád vojsk Varšavské smlouvy do Československa. Jejich autorem je Bohumil Dobrovolský. V zastoupení za předsedu Senátu výstavu zahájila senátorka Eva Syková.
18.08.2016 10:45 |

Klaus jmenuje šéfa Akademie věd do druhého funkčního období

Prezident Václav Klaus dnes jmenuje předsedu Akademie věd Jiřího Drahoše do druhého funkčního období v čele akademie. Zároveň na Hradě jmenuje i nového rektora Akademie múzických umění Jana Hančila, který v křesle střídá Iva Mathého.
13.02.2013 07:00 |

Osobnosti: Václav Klaus (8707 článků)

Včerejší výbuch v centru zničil hlavně knihovny a učebna

Akademie věd, filmová fakulta Akademie múzických umění a Fakulta sociálních věd (FSV) Univerzity Karlovy sídlící v blízkosti pondělního výbuchu v centru Prahy mají zničené knihovny, učebny i kanceláře. Škody na školách zatím nejsou vyčísleny, akademie je předběžně odhaduje na deset milionů korun. Všechny instituce čeká zasklívání oken a úklid. Školy zůstanou do příštího týdne zavřené, FSV prodloužila termín pro přihlášky k doktorskému studiu. ČTK to dnes řekli zástupci fakult a akademie.
30.04.2013 19:15 |

Workoholici a „sběratelé“ funkcí. Kdo si mimo parlament nejvíc přivydělává?

Poslanci a senátoři odtajnili svá majetková přiznání. A není výjimkou, že řada z nich má i pět různých příjmů. Jsou to workoholici, nebo „sběratelé“ funkcí? To se obtížně hodnotí, nicméně nejvíce si přivydělali poslanci ANO Karel Rais a Jaroslav Faltýnek nebo v poslední době propíraná senátorka Eva Syková, která se zabývá léčbou kmenovými buňkami. Informuje o tom deník Mladá fronta Dnes.
08.07.2016 10:35 |

Osobnosti: Jaroslav Faltýnek (143 článků)

Kraj bude spolupracovat s Akademií věd České republiky

?Na vzájemné pomoci při výzkumech z různých oblastí vědy se dohodly Karlovarský kraj a Akademie věd České republiky. Smlouvu o spolupráci na krajském úřadě podepsal hejtman Karlovarského kraje Martin Havel a předseda Akademie věd České republiky Jiří Drahoš.
07.10.2016 21:25 |

Osobnosti: Martin Havel (131 článků) , Jiří Havel (324 článků) , Jiří Havel (324 článků)

Spolupráce Senátu s Akademií věd se rozšíří, dohodli se šéfové obou institucí

Předseda Senátu Milan Štěch přijal nové vedení Akademie věd ČR a dohodli se na pokračování spolupráce obou institucí. V roce 2011 podepsaly obě instituce Memorandum o spolupráci, na jehož základě dochází k pořádání společných akcí nebo konzultacím. Předsedkyně Akademie věd Eva Zažímalová chce teď rozšířit spolupráci a po vzoru britského parlamentu připravovat zákonodárcům nezávislá stanoviska vědců k vybraným legislativním změnám.
06.04.2017 09:55 |