Článek

Sdružení obrany spotřebitelů radí, jak postupovat při uplatnění nároku z vadného zájezdu

 
Z dovolených se začali vracet první nespokojení spotřebitelé a poradci Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z.s. tak zaznamenali zvýšený počet dotazů týkajících se uplatnění nároků z vad zájezdů – reklamací apod.
07.07.2015 10:01 |

podobné články

Podobné články

Sdružení českých spotřebitelů: Koncepce zapojení spotřebitelů do technické normalizace

 
V sídle Sdružení českých spotřebitelů (SČS) proběhl při příležitosti Světového dne norem den otevřených dveří a kulatý stůl Sdružení českých spotřebitelů a Kabinetu pro standardizaci k popularizaci technických norem v České republice.
16.10.2017 15:50 |

podobné články

Sdružení českých spotřebitelů: Jak poznáme kvalitu?

 
Sdružení českých spotřebitelů, z.ú. (SČS) si klade za cíl hájit oprávněné zájmy a práva spotřebitelů na vnitřním trhu EU a ČR, přičemž zdůrazňuje preventivní stránku ochrany zájmů spotřebitelů: „Jen poučený spotřebitel se dokáže účinně hájit“.
03.08.2017 12:45 |

podobné články

Cestovní kanceláře začaly lákat klienty na letní dovolené, kolik ušetříte s first minute?

 
Začíná prodej zájezdů First minute na sezonu 2010. Z celkového množství přibližně 2 mil. zájezdů, které mají cestovní kanceláře připravené na příští sezonu je cca 20% leteckých a 80% pozemní dopravou. Listopad je každoročně obdobím, kdy cestovní kanceláře začínají prodej zájezdů na další léto formou tzv. "First minute " neboli "na první chvíli". Formou First minute se uplynulou sezonu prodalo přibližně 800 tis. zájezdů tzn. 40% všech zájezdů !
04.11.2009 00:00 |

podobné články

Sdružení českých spotřebitelů: Označování potravin po česku

 
Sdružení českých spotřebitelů, z. ú. (SČS) si klade za cíl hájit oprávněné zájmy a práva spotřebitelů na vnitřním trhu EU a ČR, přičemž zdůrazňuje preventivní stránku ochrany zájmů spotřebitelů: „Jen poučený spotřebitel se dokáže účinně hájit“.
31.07.2017 10:05 |

podobné články

Sdružení českých spotřebitelů: Značka ŽIVOTNOST PLUS přijata do Programu Česká kvalita

 
Sdružení českých spotřebitelů (SČS) dlouhodobě podporuje nástroje, které přispívají ke zlepšení důvěry spotřebitelů v korektní trh a férové obchodní podmínky, které zohledňují oprávněné zájmy spotřebitelů. To se týká i problému, který spotřebitelé vnímají velmi citlivě, a to konkrétně životnosti výrobku.
14.08.2017 22:00 |

podobné články

Bazary a zastavárny neposkytují řádné informace

 
Při kontrolní akci zaměřené na služby poskytované bazary a zastavárnami zjistila Česká obchodní inspekce nedostatky ve více než polovině ze 189 kontrolovaných provozoven. Jejich provozovatelé nevyplňují řádně doklady o zakoupení výrobků, neinformují spotřebitele náležitě o rozsahu, podmínkách, a způsobu uplatnění práva z vadného plnění, nebo o tom, kde mohou reklamaci uplatnit. V některých případech prodávající neoprávněně krátili lhůtu pro uplatnění reklamace na zakoupené bazarové výrobky nebo dokonce neposkytli lhůtu žádnou. Vzhledem k četnosti zjištěných závad bude kontrolní akce pokračovat i v následujícím čtvrtletí.
16.08.2015 20:06 |

podobné články

Sdružení českých spotřebitelů: K opatřením vlády na trhu s alkoholem

 
Sdružení českých spotřebitelů (SČS) má své aktivity založeny zásadně na odbornostech úzce souvisejících s technickou normalizací, posuzováním shody, akreditací, dozorem nad trhem a dalšími technickými specifickými procesy, které jsou předpokladem pro funkci vnitřního trhu EU. Zakládají vzájemnou důvěru mezi státy i jednotlivými hospodářskými subjekty a v posledním článku i důvěru spotřebitelů v bezpečnost výrobků na trhu a ve společný vnitřní trh.
21.09.2012 15:35 |

podobné články

Sdružení českých spotřebitelů finančně vzdělává seniory

 
Sdružení českých spotřebitelů (SČS) se ve svých aktivitách zaměřuje na ty skupiny spotřebitelů, které jsou obzvlášť zranitelné v některých situacích na trhu. Mohou to být děti, osoby se zdravotním postižením, ale ve velké míře jsou to senioři. Právě senioři se mohou dostat i do závažných dluhových problémů kvůli neschopnosti se bránit, důvěřivosti, ale především kvůli neznalosti předpisů, vlastních práv, nedostatečnému pochopení smlouvy.
28.04.2015 16:46 |

podobné články

Sdružení obrany spotřebitelů, které brání lidi, má dluhy, čelí insolvenčnímu řízení

 
Krajský soud v Praze poslal v pondělí do insolvenčního řízení SOS - Sdružení obrany spotřebitelů. Agentura Mediafax to zjistila z internetové verze insolvenčního rejstříku.
09.11.2010 14:37 |

podobné články

Sdružení obrany spotřebitelů varuje před praktikami energetických společností

 
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, z. s. v poslední době řeší opět více případy v oblasti praktik používaných společnostmi dodávající energie. Již tradičně jsou největší problémy se společnostmi, které jako způsob uzavírání smluv o dodávkách energií využívají podomní prodej. Nejohroženější skupinou jsou přitom senioři.
01.05.2015 13:01 |

podobné články

Od vadného komína chytil dům a shořel. ŠKODA 4 MILIONY

 
Od vadného komína krbu vzplál v pondělí večer dům v Úněticích v okrese Praha-západ, škoda způsobená požárem se vyšplhala ke čtyřem milionům korun.
11.01.2011 10:10 |

podobné články

SČS: Energie ke spotřebiteli – jaká práva, jaká rizika?

 
Sdružení českých spotřebitelů (SČS) vydává další ze svých publikací, kterými se snaží přispívat ke správné a účinné funkci vnitřního trhu EU. Publikace se týká práv spotřebitelů ve styku s dodavateli energií, kdy jsou spotřebitelé častokrát obětí mnohých nekalých praktik ze strany dodavatelů energií. SČS nadále eviduje vzrůstající počet takových stížností od spotřebitelů.
18.09.2016 12:45 |

podobné články

Sdružení na ochranu spotřebitelů nasekalo dluhy a má problémy!

 
Krajský soud v Praze poslal v pondělí do insolvenčního řízení SOS - Sdružení obrany spotřebitelů.
08.11.2010 15:45 |

podobné články

Obchodníci zákazníky šidí a podvádějí čím dál více

 
Inspektoři České obchodní inspekce (ČOI) řešili v první polovině letošního roku 11 983 podání spotřebitelů, podnikatelů i profesních sdružení. Nejčastěji se zabývali problémy týkajícími se reklamací, nekalých obchodních praktik nebo vadného zboží, informovala v pátek mluvčí ČOI Miloslava Fléglová.
07.09.2012 10:55 |

podobné články

Jak postupovat v případě velkého zadlužení?

 
Téma oddlužení a vyhlášení osobního bankrotu je již několik let velmi aktuální téma. Stále více lidí se potýká s problém ohledně nesplácení svých dluhů a pohledávek. V mnoha případech se stává, že situaci není možné vyřešit jinak než vyhlášením osobního bankrotu. Jak se má postupovat a co je potřeba splňovat jsme pro vás sepsali do následujícího článku. Vyhlásit osobní bankrot je řešení Oddlužení, jinak osobní bankrot, je jedna z posledních možností jak se legálně zbavit dluhů a začít znova od začátku. Cílem této možnosti je poskytnout dlužníkovi nový start a motivovat ho k vyřešení svých finančních problémů. Je ovšem potřeba splnit určité podmínky. Co je osobní bankrot? Při vyhlášení osobního bankrotu dochází ke sjednocení všech závazků dlužníka, tedy všech jeho pohledávek vůči všem věřitelům. Pokud soud oddlužení povolí a zvolí konkrétní způsob oddlužení, automaticky se zastaví výkon exekuce a jiného vymáhání pohledávek a zároveň se může celkový dluh snížit až o 70 %. Proč se oddlužení vyplatí? dlužník bude ochráněn před žalobou k civilnímu soud za nesplácení, je chráněn insolvenčním zákonem, automaticky se zastaví narůstání dluhů, řeší se pouze aktuální stav dluhu, celková úhrada se může snížit až na 30 % z celkové částky dluhu, dlužník se do 5 let zbaví veškerých závazků a může začít znova. Dlužník musí být fyzická osoba Oddlužení je řešení pro dlužníky, kteří se dostali do úpadku v důsledku běžné činnosti, jako je vedení domácnosti. V případě podnikatele je také možné zažádat o vyhlášení osobního bankrotu, jediný kdo se nesmí oddlužit je právnická osoba. Základním pravidlem ovšem je, že dluh nesmí vzniknout podnikatelskou činností. Jsem vhodným kandidátem na oddlužení? Nejlepším a nejrychlejším řešením, jak zjistit zda odpovídáte danému profilu dlužníka, je navštívit odborníka a během konzultace mu poskytnout všechny podklady, které jsou nutné k zhodnocení vaší situace. Ten nejen zhodnotí, zda jste vhodný adept, ale... Čtěte více Příspěvek Jak postupovat v případě velkého zadlužení? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
19.05.2016 15:25 |

podobné články

Nejvyšší správní soud rozhodoval o nároku dozorců vězeňské služby na proplacení přesčasových služeb

 
Nejvyšší správní soud rozhodoval o nároku 58 dozorců Věznice Plzeň na proplacení přesčasových hodin služby. Vězeňská služba odmítla žalobcům službu přesčas proplatit, protože se mělo jednat o službu v důležitém zájmu služby, kterou lze do limitu 150 hodin ročně nařídit bez nároku na proplacení poměrné částky služebního příjmu.
25.10.2015 13:01 |

podobné články

Volba spotřebitelů: Při nákupu u Čechů rozhoduje cena a kvalita výrobku

 
Skupina Atoz Retail dnes na slavnostním galavečeru vyhlásila výsledky čtrnáctého ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, který oceňuje inovace na českém trhu rychloobrátkového zboží. Spotřebitelé letos vybírali ze 133 výrobků / výrobkových řad ve 43 kategoriích. Z průzkumu agentury STEM/MARK vyplynulo, že při rozhodování spotřebitelů o nákupu rozhoduje cena, kvalita, ale také značka a původ výrobku.
28.04.2014 19:50 |

podobné články

Podíl reklamovaných zájezdů klesá a činí 0,5 %. AČCKA přináší kuriózní reklamace z letošní sezóny

 
Z výsledků naší ankety mezi členskými cestovními kancelářemi vyplývá, že letošní trend reklamací je při meziročním srovnání opět klesající. Od r. 2014, ve kterém jsme zaznamenali vysoký nárůst počtu reklamací ve výši 60 %, v souvislosti s medializací nového občanského zákoníku, podíly reklamovaných zájezdů klesají (2013: 0,5 %; 2014: 0,8 %; 2015: 0,6 %). Letos činí podíl reklamací z celkového počtu předpokládaných prodaných zájezdů 0,5 %.
06.08.2016 13:05 |

podobné články

SČS: Nová evropská regulace bankovních účtů - šance pro spotřebitele

 
„Finanční služby jsou z hlediska ochrany spotřebitele prioritou Sdružení českých spotřebitelů,“ uvádí téma Libor Dupal, předseda Sdružení českých spotřebitelů (SČS), člen Skupiny uživatelů finančních služeb při Evropské komisi - DG pro vnitřní trh a služby a pokračuje: „Evropská komise zveřejnila návrh na novou regulaci bankovních účtů, která je „v zájmu levnějších, transparentnějších a dostupnějších účtů“. Který občan EU by to nechtěl a nevítal?“
17.05.2013 10:20 |

podobné články