Rusům se zřítila další nákladní loď. Na ISS měla dopravit zásoby

Další ruská nákladní loď nedoletěla k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS). Progress M-04 měl dopravit na orbitu 2,5 tuny nákladu. Poruchu zaznamenalo řídící středisko Roskosmosu ve výšce 190 km nad hornatým územím Tuvy. Většina částí nosné rakety Sojuz-U a lodě shořela v atmosféře.
01.12.2016 21:25 |

„Moskvo, máme problém.“ Rusům se nejspíš zřítila kosmická loď mířící k ISS

Ruský kosmický program potkal černý den. Podle tamních expertů se nákladní vesmírná loď Progress pravděpodobně zřítila. Progress šest minut po startu přerušil spojení se Zemí. Trosky nákladní lodi podle zdrojů agentury TASS zřejmě po neúspěšném navedení na oběžnou dráhu dopadly v Tuvské republice nedaleko ruských hranic s Mongolskem. Na ISS měla loď dovézt 2,5 tuny nákladu. Ruským novinářům to sdělily zdroje agentury Roskosmos.
01.12.2016 17:50 |

VIDEO: Evropská nákladní loď odstartovala k ISS

Evropská kosmická agentura ESA vypustila do vesmíru bezpilotní nákladní loď, která má na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) dopravit zásoby. Podívejte se na start!
23.03.2012 11:10 |

Ruská OSTUDA! Nákladní loď Progress selhala během letu k ISS...

Ruská nákladní loď Progress, která vezla zásoby na vesmírnou stanici ISS, se ve středu po startu nedostala na předepsanou oběžnou dráhu a dopadla na území Sibiře. Informuje o tom agentura AFP.
24.08.2011 16:05 |

Loď Dragon dorazila k ISS. Přivezla 3D tiskárnu a myši

Vesmírná nákladní loď Dragon soukromé americké společnosti Spacex dorazila k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS). Loď už úspěšně zakotvila a přivezla na ISS 2,3 tuny zásob. Mezi nimi byla například 3D tiskárna, nebo 20 myší. Ty budou pozorování kvůli vlivům nízké atmosféry na organismus.
23.09.2014 14:06 |

K ISS letí nákladní loď Cygnus společnosti Orbital Sciences

Z vesmírného střediska NASA Wallops ve Virginii úspěšně odstartovala k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) nákladní loď Cygnus soukromé společnosti Orbital Sciences. Na oběžnou dráhu ji vynesla nosná raketa této firmy Antares. Ke stanici by nová zásobovací loď měla přiletět v neděli 22. září. Jde o druhý "vesmírný kamion" vyslaný na orbitu soukromou společností.
18.09.2013 20:10 |

Progress dorazil k ISS na poslední chvíli. Docházely tam potraviny a léky

Nákladní kosmická loď Progress po dlouhých peripetiích dorazila k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS)„za minutu dvanáct“. Ruské posádce, která je na ISS, už totiž pomalu začaly docházet zásoby léků a potravin.
14.07.2015 11:06 |

Ruská nákladní loď Progress odstartovala k ISS

Z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu odstartovala dnes k Mezinárodní vesmírné stanici ruská nákladní loď Progress M-24M. Šestičlenné posádce ISS veze téměř tři tuny zásob. U orbitálního komplexu by měla přistát po zhruba šestihodinovém letu.
24.07.2014 06:40 |

Problémy na vesmírné stanici ISS: Došlo na ruční manévry

Z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu odstartovala vesmírná loď Sojuz TMA-19M s tříčlennou mezinárodní posádkou. Po necelých sedmi hodinách se loď spojila s Mezinárodní vesmírnou stanicí (ISS), manévr se ale uskutečnil se zpožděním a byl řízen ručně. Sojuz se spojil s přistávacím modulem ISS s desetiminutovým zpožděním. Podle televizních záběrů se loď k přistávacímu uzlu několikrát přiblížila, ale spojení se neuskutečnilo. Kosmonauti proto museli vypnout režim automatického přiblížení a manévr řídili ručně.
15.12.2015 19:40 |

Mezitím v Rusku: Nákladní loď převáží ve vysokých vlnách auta, sledujte, co se s nimi stane!

Ruská nákladní loď. To už samo o sobě stačí, abyste měli pochyby nad tím, zda na to vůbec vlezete. Čili ruská nákladní loď Astongate převážela na své palubě 64 japonských aut z tamní Toyamy do Vladivostoku a během cesty po moři přišla velká bouřka a ještě větší vlny. A protože je to ruská loď a Rusko je životní styl a ne země, dopadlo to přesně tak, jak to dopadlo.
30.07.2013 08:10 |

K ISS zamíří první soukromá nákladní loď. Start ale ohrožují mrazy

Na svůj první oficiální komerční let k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) se chystá nákladní loď Cygnus soukromé americké společnosti Orbital Sciences. Kvůli mrazu, který zasáhl USA je ale start odložen o jeden den. Přinejmenším.
07.01.2014 13:05 |

Japonci vyslali k ISS loď se zásobami. Nahradí výpadek za SpaceX

Japonská nákladní loď H-II Kunotori 5 (HTV 5) odstartovala na Mezinárodní vesmírnou stanici. Veze asi 4,5 tun zásob a náhradních dílů. Nákladní loď měla odstartovat už na začátku tohoto týdne, ale lety byl dvakrát odložen.
19.08.2015 16:41 |

K Mezinárodní vesmírné stanici ISS se poprvé chystá soukromý "kamion" Cygnus

Na svůj první oficiální komerční let k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) se chystá nákladní loď Cygnus soukromé americké společnosti Orbital Sciences. Původně měla startovat už v prosinci, ale kvůli výměně vadného čerpadla na ISS se premiéra přesunula na leden. Novým termínem byl dnešní večer, ale vzhledem k mrazivému počasí na kosmodromu Wallops ve Virginii se americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) rozhodl vypuštění o den odložit. Ze stejného důvodu ovšem není vyloučena nutnost dalšího posunu.
07.01.2014 10:10 |

Na ISS míří další zásoby, nechybí v nich vánoční dárky

K Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) dnes z kazašského kosmodromu Bajkonur odstartovala nosná raketa Sojuz 2.1a, která ke stanici vynesla nákladní loď Progress MS. Ta kromě 2,5 tuny nákladu doveze členům posádky i vánoční dárky.
21.12.2015 11:00 |

Na ISS přistály zásoby, je v nich i whisky. Ale jen po vědecké účely

Na palubě Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) se ode dneška nachází i několik druhů whisky a dalších pálenek. Přivezla je tam japonská nákladní loď H-II Kunotori společně s dalšími 4,5 tun zásob. Posádka si ale na alkohol bude muset nechat zajít chuť, na vzorcích chtějí vědci zkoumat, zda si pálenky uchovají své vlastnosti i po ročním pobytu ve vesmíru.
24.08.2015 20:06 |

Vylepšená kosmická loď Sojuz míří k ISS. Potrvá jí to dva dny

Na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) míří modernizovaný kosmická loď Sojuz MS, z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu raketa Sojuz odstartovala ve 3:35 SELČ. Její cesta je netradiční v tom, že k ISS poletí dva dny, aby bylo dost času otestovat její vylepšení.
07.07.2016 09:40 |

Evropská loď Johannes Kepler zakotvila na ISS

Evropská nákladní kosmická loď Johannes Kepler koncem pracovního týdne hladce zakotvila na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS).
25.02.2011 13:50 |

Osobnosti: Johannes Kepler (2 články)

Ruský Progress úspěšně odstartoval k ISS

Ruská vesmírná nákladní loď Progress odstartovala do vesmíru z kosmodromu Bajkonur k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS). Loď přitom už dříve provázely problémy.
03.07.2015 08:36 |

SpaceX představil alternativu ruských Sojuzů

Soukromá americká společnost SpaceX představila vesmírnou loď Dragon V2, která dokáže dopravit k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) až sedm lidí a přistát prakticky kdekoli na Zemi. Američané by se měli díky tomu osvobodit od závislosti na Rusku, které v současné době zajišťuje dopravu astronautů na ISS.
30.05.2014 12:56 |

Kosmická ložnice, jídlo i myši. U vesmírné stanice zakotvila loď Dragon

U Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) v neděli přistála nákladní loď Dragon. Uvedl to americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA), odpojit by se měla 11. května. Loď v pátek úspěšně vynesla na oběžnou dráhu nosná raketa Falcon 9 americké soukromé společnosti SpaceX.
10.04.2016 16:10 |