Ruský vesmírný rekordman a první Dán v kosmu jsou zpátky na Zemi

Na kazašském území v sobotu přistál návratový modul vesmírné lodě Sojuz, který přivezl zpátky na Zem trojici kosmonautů včetně Andrease Mogensena, vůbec prvního Dána v kosmu, a ruského rekordmana, který strávil na oběžné dráze vůbec nejvíc času ze všech lidí. Gennadij Padalka má na svém kontě celkem 879 dní ve vesmíru, jako jediný na světě. Nikdo jiný tak dlouho v kosmu nepobýval.
12.09.2015 10:05 |

Vesmírný rekordman se bude moci vrátit na oběžnou dráhu

Ruský kosmonaut Gennadij Padalka možná dostane šanci překonat vysněnou hranici 1000 dnů ve vesmíru. Osmapadesátiletý Padalka, který se vrátil 12. září z Mezinárodní vesmírné stanice (ISS), k tomu dostal díky úspěšně probíhající rehabilitaci povolení od lékařů. Vesmírný rekordman se dosud vydal mimo Zemi pětkrát a na oběžné dráze strávil celkem 878 dní
25.09.2015 10:06 |

Kosmonaut-rekordman Padalka chce pokořit hranici 1000 dní v kosmu

Gennadij Padalka, který se 12. září vrátil z Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) jako světový rekordman s celkovými 878 dny strávenými v kosmu, se bude moct vydat mimo Zemi znovu a splnit si tak překonání vysněné hranice 1000 dnů ve vesmíru. Podle ruských agentur k tomu dali 57letému kosmonautovi lékaři zelenou díky úspěšně probíhající rehabilitaci.
25.09.2015 08:10 |

Letím do kosmu s českou vlajkou, řekl Novinkám americký astronaut

Americký astronaut Andrew Feustel vynese v květnu do kosmu českou vlajku a výtisk Písní kosmických Jana Nerudy. Osobně to potvrdil Novinkám. Feustel je členem posádky mise STS 125, která v květnu poletí opravit Hubbleův vesmírný teleskop (HST), aby mohl být používán až do roku 2013.
29.04.2009 22:10 |

Osobnosti: Jan Neruda (15 článků)

Kontrola vesmírné stanice ISS: Ruský kosmonaut Padalko drží rekord v čase stráveném v kosmu

Ruští kosmonauti Gennadij Padalka a Michail Kornijenko dnes podnikli několikahodinovou výpravu do otevřeného vesmíru, aby zkontrolovali vnější plášť Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) a instalovali tam několik přístrojů. Pro Padalku byl výstup dlouhý 5,5 hodiny už desátým, a ruský kosmonaut tak strávil v kosmu víc času než kterýkoli jiný pozemšťan.
12.08.2015 07:40 |

V Rusku vznikne vědecko-průmyslový vesmírný gigant

V Rusku vzniká sloučením dvou doposud nezávislých společností státní vesmírný gigant. Díky fúzi vesmírné agentury Roskosmos a Spojené raketové a kosmické společnosti se podaří spojit síly v této branži, tvrdí podle agentury DPA ruský premiér Dmitrij Medveděv.
22.01.2015 08:52 |

Osobnosti: Dmitrij Medveděv (301 článků)

Planeta celá z diamantů! Astronomové objevili vesmírný zázrak

Diamanty jsou jedna z nejdražších věcí na Zemi. Pokud by se podařilo nějak dostat na nový vesmírný objev, šla by jejich cena proklatě rychle dolů…
31.08.2011 00:25 |

Záchrana pro lidstvo: Vzniká vesmírný stát Asgardia, o občanství může požádat kdokoliv

Asgardia je jméno odvozené ze severské mytologie. Znamená ráj, respektive sídlo nestárnoucích bohů. Nachází se nad Zemí, kam se mohli po smrti dostat všichni spravedliví lidé a žít s nimi v harmonii. Tento název ožil i ve sci-fi. Asgardi byla vyspělá rasa v kultovním seriálu Hvězdná brána. A nyní to vypadá, že Asgardia se může stát spásou lidstva. Jmenuje se tak totiž vznikající vesmírný stát.
12.11.2016 18:10 |

V KOSMU otevře první BENZÍNKA! Už v roce 2015

Ve vesmíru bude do několika let stát vůbec první benzínka. Výrazně zlevní lety do kosmu.
18.03.2011 01:25 |

Trojice astronautů je po 6 měsících života na ISS zpátky na Zemi: Úchvatný návrat! Od moře hvězd do moře mraků

Mise u konce! Po půl roce pobytu na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) jsou zpátky! Americký astronaut Barry Wilmore (52) a jeho dva ruští kolegové Alexandr Samokuťajev (44) a Jelena Serovová (38) včera po šesti měsících strávených v kosmu přistáli v Kazachstánu.
13.03.2015 05:10 |

Ashton Kutcher se chystá do kosmu

Herce Ashtona Kutchera to očividně na Zemi nebaví. Rozhodl se tedy, že vycestuje do kosmu a už si shání kombinézu.
25.03.2012 03:43 |

Osobnosti: Ashton Kutcher (431 článků)

Stanici ISS ohrožuje vesmírný odpad

Mezinárodní vesmírnou stanici ISS na oběžné dráze ohrožuje vesmírný odpad a její dráhu budou možná muset letoví dispečeři upravit. Podle zprávy agentury Interfax hrozí, že ISS narazí do úlomku, který na oběžné dráze zůstal po zaniklé čínské družici.
23.07.2010 15:15 |

Vesmírný objev: Země má svůj prstenec z antihmoty

Vesmírný modul PAMELA objevil ve Van Allenových radiačních pásech antiprotony, které se tam zachytily působením magnetického pole Země.
18.08.2011 00:40 |

NASA má vážné problémy: Vesmírný teleskop Kepler nelze zaměřit na cíl

Vesmírný teleskop Kepler amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) je ochromen technickou poruchou, která by mohla vést až k předčasnému ukončení jeho pátrací mise po obyvatelných planetách mimo sluneční soustavu. Závadu vykazuje nepostradatelný mechanismus, který slouží k nasměrování teleskopu na cíl, oznámil podle světových agentur šéf vědeckého týmu NASA John Grunsfeld.
16.05.2013 10:40 |

Vesmírný teleskop Kepler končí! NASA ho nedokáže rozhýbat

Dny, kdy vesmírný teleskop Kepler amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) pátral ve vesmíru po planetách, skončily. Informovali o tom ve čtvrtek činitelé NASA, podle nichž není možné opravit porouchaný mechanismus sloužící k nasměrování teleskopu na cíl, napsala v noci na dnešek agentura Reuters.
16.08.2013 08:05 |

Nejvíce nominací na ceny BAFTA má vesmírný thriller Gravitace

Nejvíce nominací na letošní britské filmové ceny BAFTA získal vesmírný thriller Gravitace s 11 želízky v ohni. Deset nominací mají kriminální drama Špinavý trik a historický snímek 12 let v řetězech. Držitele těchto prestižních cen v jednotlivých kategoriích vyhlásí 16. února v Londýně.
08.01.2014 13:15 |

V Belgii se bude dražit sovětský vesmírný modul

V Belgii půjde začátkem května do dražby sovětský vesmírný modul, který byl v 70. letech hned dvakrát na oběžné dráze. Kónická kabina o průměru 2,8 metru vážící 1,85 tuny může podle aukční síně Lempertz vynést až 1,4 milionu eur (asi 38 milionů korun).
24.04.2014 11:05 |

Vysloužilý sovětský vesmírný modul se vydražil za milion eur!

Vysloužilý sovětský vesmírný modul, který v 70. letech vykonal dvě cesty na oběžnou dráhu, se dnes při aukci v Bruselu vydražil za milion eur (27,4 milionu korun). Prodal se tak "pod cenou", neboť odhady byly vyšší.
07.05.2014 20:55 |

3D animák Velká šestka táhne víc než Nolanův vesmírný chrám

Souboj 3D technologie a 70 mm pásu vyhrála Velká šestka. Vesmírny opus Interstellar zůstal na druhém místě žebříčku nejnavštěvovanějších filmů v zámoří.
10.11.2014 11:20 |

Další vesmírný turista zrušil let na ISS

Na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) se v září nepodívá nejen britská sopranistka Sarah Brightmanová, ale ani vesmírný turista z Japonska Satoši Takamacu, který byl jejím náhradníkem. Místo Japonce poletí kosmonaut z Kazachstánu.
22.06.2015 13:01 |