Ferrari včera v Pekingu odhalilo nejnovější vývojové stádium svého systému HY-KERS. Poprvé se systém ukázal samozřejmě ve Formuli 1, ale co se supersportů týče, prvním byl zelený prototyp 599 GTB vystavený na autosalonu v Ženevě před dvěma lety. Systém dokáže účinně rekuperovat kinetickou energii a tu násleně využít pro zvýšení výkonu. Zároveň systém snižuje průměrnou hodnotu spotřeby a průměrné emise CO2 by mohly klesnout až o 40 %. Elektromotor / generátor je připojen k dvouspojkové 7-rychlostní převodovce a jak už jsem zmínil, do nynějška byl namontován pouze ve Ferrari 599 GTB s vpředu umístěným dvanáctiválcem. Technici samozřejmě řeší vše kolem přesného umístění systému v oficiálním nástupci ikonického Enza, který bude mít svůj motor V12 uprostřed. Právě pro uložení ve středu byly aplikovány některé změny a před spalovací dvanáctiválec bude přidán ještě jeden elektromotor pro napájení pomocných systémů a příslušenství. Oba elektromotory jsou spojeny s bateriemi, které mohou být umístěny na různých místech v závislosti na volném prostoru a finálních úpravách automobilu. Podle Ferrari skončila experimentální fáze projektu a nyní jde už o čistý vývoj, který bude probíhat ještě řadu měsíců...