Rod Homo je o 400 tisíc let starší

Lidské dějiny jsou o čtyři sta tisíc let starší, než se dosud vědci domnívali. V roce 2013 objevili paleontologové fosilizovanou čelist hominida, která pochází z období před třemi miliony let. A dnes rozhodně prohlašují, že čelist patřila tvoru, který náleží do rodu Homo – člověk. Jedná se tedy o našeho přímého předka. A také o důkaz, že rod Homo je starší.
06.03.2015 09:25 |

Nález paleontologů může přepsat dějiny. Rod Homo žil už před 2,8 milionu let

Lidstvo je zřejmě o 400 tisíc let starší, než se předpokládalo. Vědci našli v Etiopii kosterní pozůstatky rodu Homo staré 2,8 milionu let.
05.03.2015 10:56 |

Jandík (ODS): Homo politicus na pokraji vymření

Homo politicus byl v české kotlině označen za kritický ohrožený druh poté, co klíčové posty šamanů a náčelníků jednotlivých skupinek ovládl zmutovaný poddruh homo politicus kriminalis.
02.09.2012 15:20 |

Jeskyně skrývala nejstarší druh člověka

Antropologové potvrdili, že znají nový druh člověka rodu Homo. Dali mu jméno Homo naledi (člověk hvězdný) a tvrdí, že se jedná o zatím nejstaršího nalezeného předka dnešního člověka druhu Homo sapiens sapiens. Kostry nově objeveného hominida byly vyzvednuty před dvěma roky z jeskynního hrobu v Jihoafrické republice.
11.09.2015 18:00 |

Lidé možná existovali mnohem dříve, než jsme si mysleli!

Rod Homo (člověk) je podle nejnovějších poznatků zhruba o 400 000 let starší, než se vědci dosud domnívali. Možná žili už před 2,8 milionu let, tvrdí mezinárodní vědecký tým v magazínu Science. Naznačuje to prý kosterní pozůstatek nalezený v roce 2013 v Etiopii.
04.03.2015 20:00 |

Krutá historie člověka: Pojídali jsme své vlastní děti

Člověk vzpřímený žijící ve středním období starší doby kamenné byl zřejmě kanibal, který nepohrdl ani vlastním dítětem. Vyplývá to z analýzy kosterních ostatků dítěte, které žilo v oblasti dnešní Číny před stovkou tisíc let. Takzvaný Sü-čchanský člověk je přechodem mezi Homo erectus a Homo sapiens.
03.08.2015 11:00 |

Pravěké malby v jeskyních Španělska mají přes 40 tisíc let

Některé z pravěkých maleb ve španělských jeskyních, včetně Altamiry, jsou starší než 40.000 let. Po novém výzkumu, o němž informuje časopis Science, část vědců došla k názoru, že mohou být starší než evropská existence rodu Homo sapiens, a tudíž mohou být dílem neandertálců. Podle vědců je jeskynní umění nejméně o 5000 let starší, než se dosud předpokládalo.
15.06.2012 11:25 |

Rod Stewart: Rebelství Justina Biebera je falešné

Rocker Rod Stewart prý pečlivě sleduje všechny mladé kolegy a hudební novinky. Má přehled o tom, co dnes lidé poslouchají a co jim producenti předkládají. Radost má třeba z Harryho Stylese ze skupiny One Direction. Naopak velké zklamání pro něj představuje Justin Bieber. Ten se prý tak urputně snaží ze sladkého hošíčka proměnit v rebela a drsňáka, že je to až trapně falešné. Rod totiž tvrdí, že to buď v člověku přirozeně je, nebo nikoli. A u jednadvacetiletého Kanaďana platí to druhé.
14.10.2015 18:00 |

Osobnosti: Rod Stewart (86 článků) , Justin Bieber (1298 článků) , Harry Styles (115 článků) , Rod Stewart (44 článků) , One Direction (91 článků)

Neandertálci nebyli masožravci, dokazují jejich výkaly

Většina dospělých prošla školním vzděláváním, v jehož rámci se o neandertálcích učila jako o masožravých příbuzných člověka druhu Homo sapiens. Jenže to byla vize o mohutných pralidech starší doby kamenné dost nepřesná. Stejně jako dnes už víme, že nebyli neandertálci primitivní, používali nástroje i zdobení oděvů, a zřejmě se s námi křížili, budeme od nynějška také vědět, že to nebyli žádní masožravci. Analýza jejich výkalů totiž dokazuje, že byli stejně jako Homo sapiens všežravci a konzumovali také rostlinnou potravu.
07.07.2014 08:00 |

Melanésané nesou geny neznámého druhu člověka

Lidé žijící v části Oceánie známé jako Melanésie, mají unikátní genetickou informaci. Vědci už prokázali, že tamní etnika mají ve své DNA geny neandertálců a denisovanů. S oběma vymřelými druhy lidí se křížil druh Homo sapiens několik tisíc let a také Evropané nesou několik procent neandertálských genů. Ale Melanésané mají ještě další geny, které nepocházejí ani od neandertálců, ani od denisovanů a nejsou ani vlastní druhu Homo sapiens. Zřejmě náležely třetímu, dosud neznámému druhu hominidů.
27.10.2016 12:00 |

Čemu se vyhnout, abyste nevypadali starší?

Snad žádná žena nechce vypadat starší, nežli ve skutečnosti je. I přes veškerou snahu působit na své okolí co možná nejmladistvějším dojmem se až žalostně mnoho žen dopouští chyb, které je na pohled dělají starší a zbytečně jim tam přidávají léta. Přitom se stačí širokým obloukem vyhnout věcem, které jsou příčinou toho, že vypadáte tak, jako by vám bylo mnohem více, než vám ve skutečnosti je! Jak tedy nevypadat starší? Na to jsme se zaměřili v dnešním článku, ve kterém vám poradíme, čemu se ve vlastním zájmu vyhnout. Nepřidávejte si zbytečně léta, která vám vůbec nepatří! Nechcete vypadat starší? Poradíme vám, čeho se vyvarovat! Nevhodné oblečení Čeho si na vás vaše okolí všimne jako úplně první? Správně, je to vaše oblečení! Hodně žen ukrývá ve svém šatníku věci, které jim nejenom nesluší, ale jim přidávají léta. Ony si to neuvědomují a zbytečně tak dávají svému okolí domněnku toho, že jejich občanka čítá daleko vyšší číslo, než které se tam nachází ve skutečnosti. Špatný make-up V současné době se líčí snad každá žena. Make-up nám umožňuje zakrýt nedokonalosti a zvýraznit tak náš obličej. Jenže i v tomto ohledu můžeme šlápnout vedle, což má za následek jedinou věc: vypadáme na více let, než kolik nám vlastně je. Proto volte líčení, které bude odpovídat příležitosti a nepřehánějte to. Neslušivý účes Další chybou je účes, který ženě jednoduše nesedí. Mnohdy se držíme jednoho střihu klidně i několik let a vůbec nám nedochází, že se mění nejen aktuální trendy, ale i naše rysy. Pokud nechcete působit, že vám již táhne na léta, kterými se žádná žena nechlubí, nechte si poradit, jaký účes vám bude sedět. Příspěvek Čemu se vyhnout, abyste nevypadali starší? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
14.11.2016 18:10 |

První obyvatelé Austrálie byli velmi kulturní. Vyráběli šperky už před 42 tisíci let

Člověk moudrý či rozumný neboli Homo sapiens sapiens by se mohl přejmenovat na člověka moudrého zdobivého neboli Homo sapiens decorus. Od počátku existence tohoto druhu se totiž ví, že se zdobil různými přírodními materiály. Náramky a náhrdelníky se ale zkrášlovali také první obyvatelé Jihovýchodní Asie a Austrálie. Nasvědčují tomu nové archeologické nálezy ve Východním Timoru. Přitom se soudilo, že tito lidé byli kulturně poněkud zaostalejší.
22.08.2016 10:05 |

Nový přírůstek pražské ZOO: Specifický poddruh Homo sapiens nightworki

Pražská zoo bude mít na dva dny nový přírůstek. V neděli 24. a pondělí 25. července otevře unikátní krátkodobou expozici, v níž představí druh Homo sapiens.
13.07.2011 22:35 |

Člověk v tísni: Cenu Homo Homini získá právnička Sapijat Magomedovová

Cenu Homo Homini za rok 2013 získá mladá dagestánská právnička Sapijat Magomedovová za svou osobní odvahu při obhajobě obětí porušování lidských práv. Cena bude již tradičně udělena u příležitosti zahájení Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět 3. března 2014 v Pražské křižovatce.
18.02.2014 21:30 |

Typy úprav vlasů, které vám přidají léta

Říká se, že vlasy jsou naší vizitkou. Většina žen si proto dává záležet na jejich vzhledu. Ne vždycky ale ve snaze vypadat dobře vybereme správně. Mnoho žen sází na typy úprav vlasů, které jim zbytečně přidávají roky. A to je taková škoda! Věnujete pozornost svým vlasům? Používáte drahou vlasovou kosmetiku, abyste jim dopřála tu nejlepší péči?A jaký máte účes? A co barva vašich loken? Ptáte se, na co narážíme? Máme pro vás seznam typů úprav vlasů, díky kterým vypadáte starší, nežli ve skutečnosti jste! Typy úprav vlasů, které vás dělají starší Žádná žena nechce vypadat starší, nežli ve skutečnosti je. Určitě nám dáte za pravdu, že je cílem každé z nás působit na své okolí minimálně o 5 let mladší. Často ale chybujeme i v tak banální věci, jako je právě účes. Šedá barva Šedý odstín vlasů je odjakživa spojován se stářím. I přesto ale před pár lety spatřil světlo světa trend, díky kterému si ženy své lokny začaly obarvovat na šedo vědomě. Bez ohledu na to, kolik jim bylo. V ulici jste tak mohli potkat šedovlasou dvacítku, stejně jako šedovlasou čtyřicítku. Barva jejich vlasů ale nebyla přírodní, i přesto ale splnila svůj účel: udělala je starší. Pokud nechcete působit tak, jako by vám bylo minimálně o 15 let více, nevsázejte na šedou. Sestupně ostříhané vlasy Pokud si nechcete vědomě přidat léta, nenechávejte si od kadeřnice vytvořit sestupně ostříhaný účes. Proč? Logicky už jen proto, že přidává roky. Této volby využívají ženy, které chtějí působit sofistikovanějším a vážnějším dojmem. Ofina na stranu Další úprava vlasů, která vám zbytečně dodá starší vizáž, je ofina na stranu. Jsou daleko zajímavější způsoby, jakými lze upravit ofinu, nežli právě takhle. Zvláště pak ofina na stranu střižená na patku, to už je jen další hřebíček do rakve. Příspěvek Typy úprav vlasů, které vám přidají léta pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
12.03.2017 03:10 |

Nadace ČEZ otevřela 400. Oranžové hřiště

Jubilejní 400. Oranžové hřiště otevřela Nadace ČEZ na začátku prázdnin v jihočeském Srubci vypuštěním 400 balónků, které symbolizovaly 400 hřišť.Ve východočeském regionu Nadace ČEZ podpořila již 33 Oranžových hřišť. Celkem přišla energetiky síť herních a sportovních areálů v celé České republice na 323 milionů korun.
27.07.2016 11:50 |

Jsou nejstarší kamenné nástroje dílem 'člověka'?

Archeologové objevili v Keni 3,3 milionů let staré kamenné nástroje. Nález posouvá hranici nejstarších kamenných artefaktů o dalších 700 tisíc let zpátky do minulosti. A protože jsou dokonce starší než první doložený zástupce rodu Homo, není tak úplně jasné, kdo za jejich vytvořením vlastně stojí.
01.06.2015 14:56 |

Je rod Masaryků prokletý?

Rod prvního československého prezidenta T. G. Masaryka s sebou nese jakési prokletí. Většina mužských potomků totiž už několik desítek let umírá předčasně.
07.03.2010 10:55 |

Zpěvák Rod Stewart představil dceru, kterou dal v mládí k adopci

Šestačtyřicetiletá Sarah Streeterová neměla do osmnácti let ani tušení, že jejím biologickým otcem je zámožný zpěvák Rod Stewart. Ani ve chvíli, kdy se poprvé potkali, nechtěl zpěvák s nejstarší dcerou udržovat kontakt. Teprve nedávno ji představil veřejnosti i celé rodině.
09.10.2010 15:00 |

Osobnosti: Rod Stewart (86 článků)

Urostlá Penny Lancaster se opalovala bez bikin a její manžel Rod Stewart si ji na pláži bedlivě hlídal

Britský rocker a dříve i proslulý proutník Rod Stewart (69) si je vědom, že si svou o třiadvacet let mladší manželku musí hlídat. Zvlášť proto, že jde o bývalou modelku Penny Lancaster. Téměř jako její soukromá čestná stráž ostřížím zrakem sledoval, co se děje kolem jeho do půli těla svlečené ženy na Palm Beach na Floridě, kam dvojice odjela relaxovat. Opalující se Penny se sundaným horním dílem plavek tak hned upozornil, když vypozoroval, že je vyčmuchali paparazzi.
09.04.2014 20:00 |