Revoluční objev. Vědci našli 50 milionů let starou spermii

Jde o dosud nejstarší nalezenou pohlavní buňku, švédští vědci ji objevili náhodou.
20.07.2015 18:36 |

Pánové, kouření trávy sníží počet spermií o třetinu!

Kuřáci marihuany mají velmi špatné výsledky vyšetření kvality ejakulátu. THC či jiné látky z konopí vážně poškozují tvorbu spermií. Ale už jediný joint či cigareta marihuany týdně sníží počet spermií o třetinu. To je dost velký problém, protože drogu užívají především mladí mužové, kteří už tak mají snížený počet spermií.
03.09.2015 11:00 |

Vědci mají nejstarší spermii na světě! Je jí 17 milionů let!

Údajně nejstarší dochovanou zkamenělou spermii našli vědci na severu Austrálie. Objevena byla v pozůstatcích 17 milionů let starých korýšů v jedné z jeskyň ve státě Queensland, informoval dnes list The Daily Telegraph.
14.05.2014 22:50 |

Slibný způsob antikoncepce? Ultrazvuk může pozastavit tvorbu spermií

Dávka ultrazvuku uštědřená varlatům zastaví produkci spermií. Tvrdí to američtí vědci, kteří zkoumají nové způsoby antikoncepce. Studie vypracovaná na základě testů s krysami, která vyšla v odborném časopise Reproductive Biology and Endocrinology, uvádí, že zvukové vlny mohou být použity ke snížení počtu spermií na úroveň, která by u lidí způsobila neplodnost.
30.01.2012 13:00 |

Unikátní objev českých archeologů: Našli sedm tisíc let starou studnu!

Unikátní objev učinili na konci loňského roku olomoučtí archeologové. U Uničova nalezli sedm tisíc let starou studnu. Podobný objev nebyl v Česku zaznamenán padesát let.
26.01.2016 12:20 |

VEGALL Pharma: Problémů s mužskou plodností přibývá, 40 % mužů má nekvalitní spermie

V současnosti má přibližně 40 % mužů potíže s kvalitou spermií a podle odborníků tento podíl neustále narůstá. Mezi nejčastější faktory, které ovlivňují jakost spermií, se řadí nadměrné užívání medikamentů, onemocnění štítné žlázy nebo cukrovka. V důsledku toho dochází u mužů k rychlému poklesu kvality spermií a také jejich množství, což má negativní vliv na plodnost. Příčinou problémů s plodností je rovněž zvyšující se věk mužů při početí prvního dítěte.
30.10.2013 11:05 |

Pánové, mobil v kapse vám devastuje sperma!

Revize jednadvaceti rozsáhlých studií z celého světa zabývajících se vlivem záření mobilních telefonů na produkci spermií ve varlatech má nezvratné důkazy o tom, že muži nosící mobil v kapse u kalhot mají výrazně nižší počet spermií v ejakulátu a navíc mají více poškozených spermií. Jinými slovy, záření z mobilů – pokud je blízko pánského rozkroku – způsobuje neplodnost mužů.
12.09.2016 19:05 |

Vědci objevili molekulu, která ovlivňuje rychlost spermií

Vědci z Kalifornie objevili molekulu, která dokáže zvýšit nebo naopak snížit rychlost spermií. Nový poznatek by podle expertů mohl přispět k vývoji mužské antikoncepce nebo léku na podporu plodnosti. O studii, kterou publikoval vědecký časopis Cell, informoval server The Daily Telegraph.
04.07.2010 11:40 |

Plešouni nejsou plodnější, jak se tvrdí!

Muži, kteří přijdou o vlasy, mají většinou vyšší hladinu testosteronu. Právě mužský pohlavní hormon ovlivňuje vypadávání porostu hlavy a další projevy maskulinity. Mimo jiné působí příznivě na produkci spermií. Jenže ne všichni muži s holou hlavou ho mají více a jsou plodnější. Britští vědci zjistili, že muži, kteří přijdou o vlasy do třiceti let, mají počet spermií naopak nižší.
16.09.2015 18:00 |

Senzační objev na Sibiři! Vědci našli zkameněliny neznámých tvorů

Za senzační objev označují ruská média nález kosterních pozůstatků neznámých tvorů, kteří na Sibiři žili před 350 miliony let. Objev ruských, švédských a francouzských vědců je výsledkem tříleté práce.
17.10.2013 08:20 |

Každodenní sex zvyšuje kvalitu spermií

Australští vědci přichází s radou pro páry toužící po miminku. Častý sex zlepšuje kvalitu spermií.
01.07.2009 07:05 |

Chcete děti? Vyžeňte chlapa z gauče. Hrozí mu úbytek spermií!

Špatnou zprávu pro notorické gaučové povaleče mají američtí vědci. Ti zjistili, že muži trávící před televizí 20 a více hodin týdně mají jen zhruba polovinu spermií v porovnání s těmi, kteří před televizí nevysedávají vůbec nebo jen velmi málo.
05.02.2013 13:30 |

Chlapi, pozor! Slanina a červené maso snižují kvalitu spermií

Také si rádi pochutnáte na slanince s vajíčkem, na tataráku nebo na veškerém červeném "masu":http://www.extra.cz/date-si-prvni-maso-ze-zkumavky-je-uz-na-trhu? Tak to si teď dávejte pořádného majzla. Vědci z Harvardu přišli s poznatkem, že muži konzumující tyto pochoutky mají nižší počet kvalitních spermií než ti, kteří se těmto lahůdkám vyhýbají.
15.10.2013 19:35 |

Kouření poškozuje spermie tak, že nejsou schopny oplození

Kouření je dlouhodobě považováno za jedno z rizik ohrožujících plodnost mužů. Ví se, že kuřáci jsou méně plodní a mají více poškozených spermií. Teď však vědci z Brazílie zjistili, že i na těch zdánlivě fyzicky nedefektních jsou genetické vady, které činí dotyčnou spermii neschopnou proniknout do vajíčka a splynout s jeho genetickou informací.
04.07.2016 17:05 |

Konec mužů? Vědci vytvořili embryo bez spermie!

Někteří muži se rodí zcela bez schopnosti produkovat spermie. Jiní o tuto schopnost přijdou kvůli nemoci či vlivem nepříznivých podmínek prostředí. Mnozí přesto touží po potomcích vlastních genů. Jim může pomoci nový objev, který provedli vědci z Číny. Dokázali přeměnit somatickou buňku ve spermii. Oplodnit jí vajíčko a úspěšně přivést na svět životaschopné potomky.
01.03.2016 11:05 |

Revoluční reforma kalendáře: každý rok mají data připadat na stejné dny

O reformu kalendáře se vědci z celého světa pokoušejí už více než sto let. Všechny pokusy ale končí na tom, že se tito experti snaží rozbít sedmidenní cyklus týdne. Vědci z Marylandu ale vytvořili revoluční variantu kalendáře. Nejenže v něm má týden sedm dní, ale každý rok připadá datum vždy na stejný den. Je-li tedy jednou stanoven kupříkladu Štědrý den na pátek, bude v pátek podle tohoto kalendáře už každý rok.
29.12.2011 14:50 |

Za úbytkem spermií může být bisfenol A, tvrdí studie

Počet spermií u mužů se za posledních 50 let snížil o více než 50 procent. Jejich pokles může souviset s koncentrací látky bisfenol A (BPA) v moči, tvrdí nová studie amerických expertů, na kterou v pondělí upozornilo ekologické hnutí Greenpeace.
09.08.2010 14:45 |

Pánové, běžte si zaběhat: Budete mít víc spermií i přízně od žen!

Muži, kteří jsou schopni uběhnout alespoň půlmaratón, byli v děloze vystaveni vyšší koncentraci testosteronu. Díky tomu mají nejen výkonnější oběhovou soustavu a větší výdrž ve vytrvalostních sportech, ale také vyšší počet spermií v ejakulátu, více testosteronu, větší chuť na sex, jsou atraktivnější a! Mají více partnerek. Právě proto, že ty už po tisíce let vědí, že vytrvalostní běžec rovná se kvalitní mužský jedinec.
13.04.2015 09:05 |

Chlapec se narodil ze spermatu starého 23 let!

Řadě velmi mladých pacientů s rakovinou lékaři doporučí, aby si nechali zmrazit sperma pro případ, že budou chtít jednou mít děti. Australan Alex Powell lékaře poslechl a ve svých patnácti letech si nechal zamrazit ejakulát. Psal se rok 1991. Teprve loni spermii rozmrazili a použili k umělému oplození. A úspěšně. Dnes šestiměsíční Xavier je zapsán v Guinnessově knize rekordů jako člověk zplozený nejstarší spermií v dějinách umělého oplození.
14.12.2015 19:05 |

Osobnosti: Alex Alex (367 článků)

Spermie mužů civilizovaného světa chřadnou. „A bude hůř,“ varuje lékař

Kvalita spermií u mužů takzvaného civilizovaného světa podle lékařů už několik desítek let trvale klesá. S plodností tedy nemají problémy jen ženy, ale i muži. Tuzemští odborníci doporučují mužům preventivní vyšetření kvality spermií jednou ročně. Lékaři pak párům, kterým se nedaří počít dítě, radí vyhnout se surfování po internetu a vyhledávání „zaručených“ rad. Psychice rozhodně neprospívají.
03.05.2017 06:35 |