Recenze: Šílenství léčené sluncem aneb život Nietzscheho ve Francii

Magor? Šílenec? Filosof Friedrich Nietzsche nebyl za svého života úplně chápán, poté se stal ale uznávanou osobností. Velice mu v sepisování myšlenek pomohl i pobyt na Francouzské riviéře, o němž vypráví kniha Nietzsche v Nice.
28.12.2015 13:00 |

Osobnosti: Friedrich Nietzsche (3 články)

Jak a proč se chránit před jarním sluncem?

Jaro je konečně tady! Zima se vzdává kralujícího žezla a o slovo se tak hlásí teplotně přívětivější období plné veselých barev. Možná si i vy plnými doušky užíváte dny zalité jarním sluncem, kterému ochotně nastavujete tvář a čerpáte nejen hřejivé teplo, ale i  energii – a té je po letošní dlouhé zimě potřeba opravdu dostatek. Většina lidí se jarním sluncem nechává doslova učarovat. Není se čemu divit, vždyť v zimě je sluníčko nedostatkovým zbožím, zvláště trvá-li tak dlouho, jako letos. Málokdo ale ví, že vystavit se sluníčku bez ochrany v domnění, že přece ještě není tak silné a nemůže vám ublížit, je velice nerozumné. V dnešním článku vám řekneme proč. Proč bychom se měli chránit před jarním sluncem? Jakmile se mraky rozestoupí a počasí nám dopřeje první jarní paprsky, máme ihned lepší náladu. Pocitově se nám zdá, že jarní slunce ještě nemá takovou sílu, a proto často nemáme tendenci se před ním chránit. Chyba! Jarní sluníčko totiž může napáchat nepěkné škody. Věřte nebo ne, ale i když se vám to nezdá, jarní slunce má mnohdy daleko větší sílu, nežli to letní. Vznik nepříjemných a bolestivých spálenin je tak velmi častým jevem, stejně jako časné stárnutí kůže nebo zvýšení rizika rakoviny kůže. Jak se chránit před sluníčkem? A teď k tomu nejdůležitějšímu – odpovězme na otázku: jak se chránit před jarním sluncem? V první řadě je potřeba myslet na pokrývku hlavy. Sluníčko vás možná nepálí, ale tiše dělá paseku. Samozřejmostí jsou i sluneční brýle, které hodně lidí podceňuje. Přitom chránit zrak by měla být nepsaná povinnost. Pamatujte, že jarní slunce je hodně ostré a pro vaše oči tak nebezpečné a zrádné. Opomenout nesmíme ani krémy s ochranným faktorem, jež byste měli používat nejen na obličej, který je po zimě nejnáchylnější a také nejvíce odhalený, ale i na kůži, pokud se rozhodnete vyjít... Čtěte více Příspěvek Jak a proč se chránit před jarním sluncem? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
20.03.2017 03:15 |

Skandální případ: O dceru se řádně staral čtyři roky, úřady ji teď daly psychicky léčené matce

Pan Jedlička z Brna se bojí o život své dcery, o kterou se čtyři roky staral. Matka se po pokusech o sebevraždu ocitla v psychiatrické léčebně, ale v roce 2010 se jí podařilo za pomoci sociálních pracovnic získat dítě zpět.
07.07.2011 06:15 |

Konec chlapů?! Vědci vypěstovali spermie ve zkumavce!

Vědci z Francie oznámili, že se jim podařilo vypěstovat první zralé spermie in vitro – tedy v laboratorních podmínkách bez použití živého organismu. Hovoří tak o průlomu, který by mohl jednou zajistit produkci spermií těm mužům, kteří jsou neplodní nebo po léčené rakovině varlat. Skeptikové ale dodávají, že k cíli vede ještě mnohaletá cesta a že je navíc nejistá.
22.09.2015 21:00 |

Nová DVD - Přežít svůj život, Květ pouště i Unaveni sluncem 2: Odpor

Na stříbrných discích s filmovým obsahem právě vychází film Jana Švankmajera Přežít svůj život, životopisný snímek Květ pouště nebo epické drama Nikity Michalkova Unaveni sluncem 2: Odpor.
24.05.2011 04:25 |

Osobnosti: Jan Švankmajer (32 článků)

Jablíčkové šílenství je tu! Vyhrajte s námi iPhone 6!

Lavina šílenství, bláznovství či ztráta rozumu, které spustilo uvedení nového iPhonu 6 po celém světě, se přelila i do ČR. Jelikož ale vykutálená firma Apple ráda napíná nervy českých fanoušků téhle zatraceně vymakané značky, tak si na oficiální uvedení musíme počkat. Kdo ale čekat nemusí, jsou čtenáři Extra.cz a zákazníci e-shopu "Mironet.cz":http://www.extra.cz/cesko-zachvatilo-silenstvi-iphone-6-je-konecne-v-prodeji-kde-a-jak-ho-muzete-ziskat, který jako první uvedl „šestku“ na český trh.
26.09.2014 14:06 |

Nacházíme se na hraně propasti šílenství, konstatoval po útoku v Nice bývalý český velvyslanec

Bývalý velvyslanec ve Francii Pavel Fischer se domnívá, že jsme na hraně určité propasti šílenství. V souvislosti s útokem v Nice, při němž zemřelo 84 lidí, to uvedl pro server Rozhlas.cz.
15.07.2016 18:55 |

Internetem se šíří nové bizarní šílenství aneb risknete mobil?

Po plankingu, kdy se lidé snažili vyfotit ležící rovně jako prkno na co nejnebezpečnějším či nejzajímavějším místě, nebo polévání vodou s kostkami ledu v rámci „ice bucket challenge“ se internetem šíří nové bizarní šílenství. Dostalo název „extreme phone pinching“ – a toho, kdo se rozhodne ho vyzkoušet, může přijít hodně draho. Jde totiž o pokus udržet svůj iPhone jen za růžek nad místem, odkud by ho už nebylo možné dostat zpátky.
06.10.2015 03:25 |

Marcela Košanová: Po čem ženy touží aneb Láska i magie existují

Nedávné názorové přepršky kolem roztomilé básničky Jiřího Žáčka o maminkách ukázaly znovu labilitu současného rozvržení sociálních rolí. Nevíme, čí jsme. Vír proměnných identit znemožňuje základní životní orientaci. Mluvit v takovém chaosu o tradičních hodnotách se podobá šílenství a šílenství dovolí brát vážně jakýkoli názor. Ale nesuďme unáhleně a naslouchejme.
17.03.2017 19:15 |

Osobnosti: Jiří Žáček (52 článků)

Heroes of Ruin - recenze

Vydat hru, která si za největší vzor bere Diablo, právě v době, kdy se třetí díl pekelné legendy vřítil do obchodů a většinu hráčů ještě (pořád) nepustil ze svých osidel, je šílenství a zároveň geniální marketingový plán. Šílenství proto, že vaši hru s ním budou všichni přímo porovnávat a zákonitě tak budete mít velice silnou konkurenci. Geniální plán...
16.07.2012 20:15 |

RECENZE: Will Self ukazuje pokřivený svět plný šílenství

Will Self patří k uznávaným britským autorům, jeho román Umbrella byl nominován na Man Bookerovu cenu. Přestože jeho povídková sbírka Kvantitativní teorie šílenství vyšel v Británii už v roce 1991 a od té doby vydal deset románů, český čtenář se mohl seznámit s jeho tvorbou až loni, kdy Maťa vydal právě debutové povídky.
24.03.2015 08:35 |

Osobnosti: Will Self (1 článek)

Praha zažila další davové šílenství kolem Bendiga, Chodúra, Šmajdy a spol. Tady šlo o život!

Slovenské SuperStar způsobily další davové šílenství! Včera vpodvečer šlo na pražském Chodově doslova o život! Minikoncert doprovázely obrovské zmatky. Ztratilo se několik desítek dětí, další desítky kolabovaly, hrozilo jim ušlapání a některé zraněné dokonce museli odvézt sanitkou! V několikatisícovém davu navíc řádili kapsáři. Na místo proto musela vyjet i kriminálka.
02.12.2009 09:15 |

Oscarový film Unaveni sluncem bude mít pokračování, prohlásil režisér Michalkov

Na 9. května ohlásil ruský hvězdný režisér Nikita Michalkov s napětím očekávané pokračování svého oscarového filmu Unaveni sluncem (1994). Pětašedesátiletý režisér považuje 65. výročí evropského konce druhé světové války za důstojný rámec pro údajně nejdražší produkci v ruské filmové historii za 40 miliónů eur (asi 1,5 miliardy korun).
29.01.2010 12:30 |

Astronomové vůbec poprvé nahráli kolizi komety se Sluncem. Objekt složený z ledu, kamení a prachu chvíli vzdoroval tepelným účinkům sluneční koróny, ale už nepřežil žhavý útok, který jej čekal ve chromosféře.
07.06.2010 00:35 |

Loučení sluncem unaveného festivalového běžce

Snad to zní banálně, ale doufám, že ne příliš cynicky: nemohu si pomoci a tváří tvář filmu Nikity Michalkova prostě musím poznamenat, že Unaveni sluncem nejsou jen lidé z jeho nového filmu, který v pátek ve Varech ruský režisér osobně uvedl, ale také prakticky všichni návštěvníci festivalu.
10.07.2010 14:30 |

Kam ještě letět za sluncem?

Chtěli byste si prodloužit léto? Počasí na koupání už v Česku moc nebude. Leteckých zájezdů za sluncem je ale i mimo hlavní sezonu nepřeberné množství. Kam ještě můžete vyrazit? A kolik vás to letos bude stát?
21.09.2011 05:35 |

V Jihlavě bodoval snímek Pod sluncem tma

Udílením cen skončil v sobotu Mezinárodní festival dokumentárních filmů v Jihlavě. Nejlepším českým dokumentem se stal snímek Pod sluncem tma režiséra Martina Marečka.
31.10.2011 11:40 |

Osobnosti: Martin Mareček (5 článků)

Český dokument Pod sluncem tma zvítězil na festivalu v Kišiněvě

Dokument Martina Marečka Pod sluncem tma zvítězil na mezinárodním festivalu dokumentárních filmů Cronograf v moldavském hlavním městě Kišiněvě. Pětičlenná odborná porota ho vybrala v konkurenci dalších šestnácti soutěžních snímků z Evropy, Asie i Ameriky.
16.05.2012 12:25 |

Osobnosti: Martin Mareček (5 článků)

9 domácích prostředků na zklidnění sluncem spálené pleti

Zde naleznete 9 přírodních látek, které mohou pomoci od sluncem spálené pleti:...
02.07.2012 00:10 |

Jak bojovat proti všetečným slunečním paprskům a otravným mouchám?

Sluníčko je velice příjemným společníkem našich dnů, ovšem když je ho moc, je to také nepříjemné. Proto se musíme zejména v horkých letních měsících, ale i v ostatních obdobích roku před ním v bytě či domě chránit. Příliš mnoho slunečního žáru zahřívá obytné prostory, které jsou potom obtížně obyvatelné. Proto je nezbytné prostory domu a bytu efektivně odstínit. Jednoduché ovládání a maximální účinnost Vyberte si vhodné žaluzie, které vám pomohou snížit oslnění sluncem. K dispozici jsou žaluzie horizontální i vertikální. Podle potřeby si můžete zvolit, jaké chcete. K dostání jsou i v různých barvách, takže se mohou stát i příjemným designovým doplňkem interiéru. Ovládání může být různé, nejjednodušší je pomocí šňůry (vytahování a stahování) a paličky (natáčení). Je možné žaluzie montovat do stavebních otvorů i před ně. Rolety pohlcují světlo Jestliže vám ale žaluzie k odstínění z nějakých důvodů nevyhovují, potom doporučujeme rolety. Kromě praktické ochrany před sluncem jsou totiž velmi atraktivním bytovým doplňkem a dekoračním prvkem. Jde-li o látkové provedení rolet, mohou být dokonale vyladěny s bytovým interiérem a dokreslit jeho podobu. Určitou nevýhodou je, že sluneční světlo pohlcují a tím dochází k jejich zahřívání, zatímco žaluzie světlo z velké části odráží a tudíž se zahřívají mnohem méně. V důsledku pohlcování světla se přitom také zvyšuje teplota v místnosti. Účinná ochrana proti hmyzu Okenní výbava ale ještě není kompletní. Nabízíme sítě proti hmyzu, které ochrání interiér bytu a domu před obtěžováním komáry, mouchami. Sítě je možné velice jednoduše namontovat na okenní rám a odmontovat z něj pryč. Je přitom naprosto lhostejné, jde-li o rámy vyrobené z plastu, hliníku nebo dřeva.  Jde o naprosto funkční doplněk bytu. Příspěvek Jak bojovat proti všetečným slunečním paprskům a otravným mouchám? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
26.09.2015 09:35 |