Recenze: Severští Berani nabízejí mrazivý extrakt Islandu i lidský příběh

Dva bratři spolu už 40 let nemluví. Jediné, co je spojuje, je láska k chování ovcí. Když jednomu z nich onemocní beran smrtelnou klusavkou, musí spolu najít společnou řeč. Film islandského režiséra a absolventa FAMU Grímura Hákonarsona bodoval i v Cannes a je typickou ukázkou dobrého severského filmu. "Severský film už vlastně vygradoval v něco jako samostatný žánr, na jehož pravidla musíme přistoupit, pokud si ho chceme užít. V takovém případě pak Berani nabízejí přesně to precizní drama s občasným náznakem temného humoru, jaké si jen můžeme přát," píše v recenzi Martin Svoboda.
14.11.2015 11:00 |

Osobnosti: Grímur Hákonarson (1 článek) , Martin Svoboda (35 článků)

Islandští Berani od absolventa FAMU mají šanci získat evropského Oscara

Do bojů o evropské Oscary se probojovala islandská černá komedie Berani - druhý celovečerní projekt absolventa pražské FAMU Grímura Hákonarsona. Evropské filmové ceny budou vyhlášeny v Berlíně v sobotu 12. prosince. O vítězích rozhoduje přes tři tisíce členů Evropské filmové akademie. Berani jsou příběhem o síle bratrského pouta a lásce ke zvířatům. Podle kritiky mu nechybí nic, co mají fanoušci islandské tvorby rádi: syrové prostředí, ironie a absurdní humor. "Berani tak dostávají šanci získat další významné ocenění - vedle hlavní ceny z prestižní sekce Un Certain Regard na MFF v Cannes nebo ceny za nejlepší film z MFF v Curychu," uvedla Radka Urbancová ze společnosti Aerofilms.
10.11.2015 14:50 |

Ján Ďurovčík: Jde nám o emocemi nabitý lidský příběh

Ján Ďurovčík uvádí muzikál osmý světadíl na hudbu skupiny Elán. "Pozor, nelze zaměňovat hit muzikál s písničkálem, kde nejde o příběh, jen zřetězení písniček. Takové karaoke by mě lidsky ani umělecky nebavilo. Nám jde o emocemi nabitý lidský příběh," řekl v rozhovoru pro Právo Ďurovčík.
08.09.2011 12:40 |

Osobnosti: Ján Ďurovčík (32 článků)

Když jste oba berani

Neustoupíte mu. Prostě ne! Jenže milý je stejný paličák jako vy. Může u vás doma vůbec někdy zavládnout klid? Michaela Klevisová zjistila, jak beraní jiskření přetavíte ve spokojenou lásku.
25.10.2010 08:05 |

Nejlepšími řidiči jsou ŠTÍŘI! Nejvíc bourají BERANI!

Nejlepšími řidiči jsou lidé narození ve znamení Štíra, naopak nejvíce bourají Berani. Vyplývá to ze statistiky pojistných událostí České pojišťovny (ČP) za loňský rok zveřejněné ve čtvrtek.
31.03.2011 13:35 |

Soutěž: Vyhrajte lístky na mrazivou islandskou komedii Berani

Berani jsou příběhem o síle bratrského pouta a lásce ke zvířatům. Podle kritiky mu nechybí nic, co mají fanoušci islandské tvorby rádi: syrové prostředí, ironie a absurdní humor. "Film se z velké části zakládá na mých osobních zkušenostech s venkovany a kulturou islandského venkova. Vyrůstali tam oba moji rodiče a posílali mě tam téměř každé léto až do mých 17 let žít a pracovat. Díky tomu mám smysl pro příběhy, postavy a vizuální jazyk těchto oblastí," uvedl o svém filmu režisér Hákonarson, který pražskou FAMU absolvoval v roce 2004.
16.11.2015 14:16 |

Extrakt z hroznových semínek je významný pomocník pro zdravé srdce, cévy, kůži, kosti i zuby

Extrakt z hroznových semínek se získává z celých semen hroznů a obsahuje vysokou koncentraci vitamínu E, linolové kyseliny, flavonoidů a oligomerických proantokyanidinů (OPCs), které se vyznačují antioxidačními vlastnostmi....
20.04.2010 07:45 |

Hrajte s Bleskem Křížovkami o 5 balíčků Max Brusinek!

Letní radosti mohou provázet i starosti. Zůstávat v mokrých plavkách, či posedávat na studené zemi by se vám tak mohlo snadno vymstít, protože s tím rapidně roste i riziko infekcí močových cest. Když vás postihnou akutní potíže, rychle začněte užívat brusinky, které se často označují jako „přírodní antibiotikum“. K nejúčinnějším preparátům s brusinkami patří ty, které obsahují extrakt Cran-Max. Při výrobě se totiž zpracovává celý plod včetně vlákniny, ne jen šťáva, a proto má extrakt výjimečnou účinnost. Vybrat si můžete například Swiss MAX BRUSINKY ve formě tablet.
01.08.2012 00:15 |

Soutěžte s Bleskem pro Ženy o 5x balíček Echinacei řady Imunit®

Hledáte přírodní cestu, jak podpořit svou imunitu pro nadcházející podzim? Doplněk stravy tradiční řady Imunit®Echinacea kapky je účinný prostředek, který přispívá ke správné obranyschopnosti organizmu. Výhodou těchto kapek s přídavkem selenu je čistý extrakt výhradně z kořene rostliny Echinacea purpurea, čímž je zaručeno nejlepší využití užitných látek rostliny. Extrakt z kořene se vyznačuje vyšším obsahem hlavních účinných látek oproti extraktům z jiné části echinacei.
16.09.2013 00:15 |

Zachraňte berany! Hořkosladký příběh dvou bratrů přinese do českých kin syrovost Islandu

Dva bratři z odlehlého islandského údolí spolu kvůli dávné křivdě přes 40 let nepromluvili. Když najednou hrozí, že přijdou o milované stádo ovcí, protože beran jednoho z bratrů je nakažený smrtelnou klusavkou, musejí najít společnou řeč a problém vyřešit. „Film Berani lze považovat za typickou ukázku precizního severského dramatu s jemným nádechem cynického humoru, jež se věnuje porouchaným lidským vztahům v kontrastu se soubojem člověka s přírodou,“ napsal o filmu, který byl uveden na filmovém festivalu v Karlových Varech, kritik Martin Svoboda. Podívejte se na trailer k hořkosladkému filmu, který bude mít českou premiéru 12. listopadu.
24.10.2015 10:35 |

Osobnosti: Martin Svoboda (35 článků)

České stíhačky začaly hlídat vzdušný prostor Islandu

Letouny české armády Jas-39 Gripen od středy střeží vzdušný prostor Islandu. Do země přiletěly ze své čáslavské základny v pátek a počátkem týdne česká jednotka složila potřebné zkoušky. Na Islandu, který nemá vlastní armádu, zůstane až do prosince.
15.10.2014 15:36 |

Senzace! Bojovníci z pouze 300tisícového Islandu obrali o body božského Ronalda!

Nezapomenutelná premiéra! Reprezentanti Islandu, jenž má s populací pouhých 330 000 lidí zhruba o 50 000 obyvatel méně než pouhé Brno, vybojovali ve svém historicky prvním utkání na mistrovství Evropy bod s Portugalskem. To má přitom ve svém středu nejlepšího fotbalistu planety Cristiana Ronalda! V úvodním poločase sice poslal favorita do vedení Nani, krátce po přestávce však 1. gólem Islandu na ME srovnal Birkir Bjarnason.
15.06.2016 00:25 |

Mrazivý víkend vylákal Pražany za rekreačním sportem

Také mrazivý víkend vylákal Pražany na procházky, ale i za rekreačním sportem či folklorními tradicemi do příměstských částí. Běžky, kola, brusle a pohyb na čerstvém vzduchu byl volnočasovou aktivitou tisíců lidí - a neodradily je od toho ani teploty hluboko pod nulou.
12.02.2012 14:40 |

RECENZE: Nesbømu vyrostla konkurence v Jihoafrické republice

Detektivnímu žánru dominují v současné době severští autoři. Na opačném konci světa jim však vyrostla silná konkurence. Jihoafričan Deon Meyer je autorem neméně kvalitním, ovšem docela jiným.
21.03.2015 07:05 |

Talentmanii ovládl folklór a silný lidský příběh

Bratislava se stala svědkem již druhého semifinálového přímého přenosu soutěže Talentmania. Na diváky zapůsobilo více tradiční pojetí tance než moderní a s emocemi zahýbal silný lidský příběh.
09.10.2010 23:20 |

Lyžování v Rakousku

Pokud si chcete opravdu vychutnat vaší zimní dovolenou a lyžování, Rakousko je ideálním místem. Je zemí jako stvořenou pro vaši pohádkovou zimní dovolenou. Zážitky z vašich zimních dovolených trávených v rakouských horách, budou patřit mezi vaše nejkrásnější vzpomínky. Dlouhé a chladné zimy zaručují výborné sněhové podmínky po celou zimní sezónu, a tak se nemusíte bát nedostatku sněhu. Aktivně si vaši zimní dovolenou v Rakousku vychutnáte na svazích upravených sjezdovek, na běžeckých tratích, ale třeba i při zábavném sjezdu na saních. Po náročných dnech si můžete odpočinout a nasbírat potřebnou energii ve wellness centrech, při procházkách kouzelnou přírodou nebo nad hrnkem horkého kakaa u kachlových kamen ve vaší pronajaté chatě. Lyžování v alpách v Rakousku Rakousko nabízí jedny z nejlepších podmínek pro lyžování ve střední Evropě. Je známé svými krásnými, stále upravenými sjezdovkami, běžeckými stopami v pohádkových lesích a na vrcholcích hor. Lyžovat v Rakousku se dá na plných 22 000 kilometrech sjezdovek v  nadmořských výškách 544 až 3 440 m. Naleznete zde tratě pro všechny lyžařské úrovně. Rakouské lyžařské školy nabízejí hodiny lyžování i snowboardingu od začátečníků po pokročilé, a to jak pro jednotlivce, tak i pro větší skupiny. Lyžařské oblasti v Rakousku nabízejí svým návštěvníkům krásná moderní střediska na velmi vysoké úrovni a jedinečný komfort. Lyžování na ledovcích Proč lyžovat jen v zimě? Ledovce nabízejí od podzimu do jara ty nejlepší podmínky pro lyžování – úžasné sjezdovky s jistotou sněhu a krásného počasí. A k tomu jako bonus,  dechberoucí výhledy do okolní alpské krajiny z ledovcových masivů. V Rakousku můžete lyžovat v podstatě celý rok. Jedním z míst, kde si můžete lyžování užívat po celý rok, je ledovec Hintertux v Tuxerských Alpách. Dalším ledovcem s celoročním provozem je Stubaital, kde je nejlepší lyžování v květnu. Na Stubaiském ledovci naleznete 43km sjezdovek všech úrovní. Můžete si zde vychutnat široké a dlouhé... Čtěte více Příspěvek Lyžování v Rakousku pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
17.02.2016 09:40 |

Dojemný příběh Tomáše z MasterChefa: Jeho otec pil, matka a sestra mu zemřely a on sám skončil v krizovém centru

Díky pořadu MasterChef občas z televizní obrazovky stříkají emoce jako Niagarské vodopády. V kuchařské soutěži například zkouší štěstí Tomáš Lyga, se kterým se osud rozhodně nemazlil. Když se mladík ze slovenského Trebišova minulý pátek poprvé objevil na televizních obrazovkách, svůj životní příběh poodhalil divákům jen lehce. Jeho osud je mrazivý a smutný – během krátké doby přišel o mámu a sestru Lenku, jeho otec propadl alkoholu a Tomáš s druhou sestrou Katkou skončil v krizovém centru, kde si je vyzvedla babička.
05.09.2012 11:25 |

05.09.2012 12:25 |

Hrob se proměnil v Aljašku, oblehli ho severští psi