Recenze: Sedmero krkavců je feministická vánoční klasika

Adaptace pohádky Boženy Němcové nabízí správný mix napětí a humoru a lze ji považovat za budoucí televizní vánoční klasiku, píše v recenzi Jan Gregor.
04.06.2015 09:45 |

Osobnosti: Božena Němcová (81 článků)

RECENZE: Sedmero krkavců je moderní klasika

Scénář pro filmovou adaptaci pohádky Boženy Němcové Sedmero krkavců napsala Alice Nellis původně pro režiséra Jana Svěráka. Líbil se mu, ale s pocitem, že se hodí spíše pro ni, se sám rozhodl pro Tři bratry. A Nellis natočila Sedmero krkavců.
04.06.2015 13:26 |

Osobnosti: Božena Němcová (81 článků) , Jan Svěrák (161 článků) , Alice Nellis (107 článků) , Jana Němcová (85 článků)

Cenu Oty Hofmana na dětském filmovém festivalu získalo Sedmero krkavců a Jak jsme hráli čáru

Cenu Oty Hofmana na 47. ročníku dětského filmového festivalu v Ostrově získaly v hlavní soutěži snímky Sedmero krkavců režisérky Alice Nellis a Jak jsme hráli čáru Juraje Nvoty. Ze studentské tvorby porota ocenila film One Square story režiséra Martina Kostelníka. Hlavní cenu dětské poroty získaly filmy Sedmero krkavců a Andílek na nervy režiséra Juraje Šajmoviče, cenu dětského diváka v hlasování získala pohádka režiséra Karla Janáka Princezna a písař. Tématem letošního ročníku Festivalu Oty Hofmana byla kouzla a čáry se zaměřením na Otu Hofmana a Pana Tau.
15.10.2015 13:41 |

Osobnosti: Ota Hofman (5 článků) , Karel Janák (57 článků) , Alice Nellis (107 článků) , Juraj Nvota (11 článků)

Opravilová (KSČM): Spolu máme šanci měnit Evropu

Za sedmero horami a sedmero řekami konají se volby. Konají se i před sedmero horami a před sedmero řekami. Ale podle průzkumů se volby před a za sedmero horami a sedmero řekami významně liší volební účastí. Budou takové i blížící se volby do Evropského parlamentu, které jsou přitom tentokrát tolik důležité? Milí voliči, nenechte se demotivovat nedůvěrou v nás politiky. Nejsme všichni stejní.
12.04.2014 17:20 |

Alice Nellis točí Sedmero krkavců

Výpravnou pohádku Sedmero krkavců natáčí v těchto dnech režisérka Alice Nellis v romantickém prostředí hradu Zvíkov a okolí. Přesunula se sem s herci a štábem ze slovenského Zuberce, kde se natáčely mnohé exteriérové i interiérové scény.
19.06.2014 08:40 |

Osobnosti: Alice Nellis (107 článků)

Filmové premiéry: Sedmero krkavců, Insidious 3: Počátek, Druhá míza, Slepá, Špion a Dior a já

Nejen děti potěší nová česká filmová pohádka Sedmero krkavců v režii Alice Nellis. Novou kapitolu děsivé hororové série Insidious 3: Počátek napsal a režíroval Leigh Whannell. Al Pacino hraje stárnoucí rockovou hvězdu ve filmu Druhá míza. Slepá je norský film, dráždivá sonda do vnitřního světa slepé ženy. Francouzský dokument Dior a já otevírá divákům dveře do mýty opředeného světa slavného módního domu. Špion není strhující thriller, ale komedie.
04.06.2015 07:10 |

Osobnosti: Alice Nellis (107 článků) , Leigh Whannell (1 článek)

Nová DVD: Sedmero krkavců, Daleko od hlučícího davu, Školní sraz a Maggie

Tento týden vychází pohádka Sedmero krkavců v originálním, zábavném podání režisérky Alice Nellis s Marthou Issovou v hlavní roli. Podle slavné předlohy Thomase Hardyho natočil dánský režisér Thomas Vinterberg film Daleko od hlučícího davu. Jack Black organizuje abiturientský večírek v komedii Školní sraz. Arnold Schwarzenegger zachraňuje svou dceru v zombíckém hororu Maggie.
10.11.2015 07:05 |

Osobnosti: Arnold Schwarzenegger (542 článků) , Jack Black (20 článků) , Thomas Hardy (2 články) , Alice Nellis (107 článků) , Martha Issová (272 článků) , Thomas Vinterberg (4 články) , Black Jack (7 článků) , Jack Hardy (1 článek)

Nová DVD: Sedmero krkavců, Cesta vzhůru, Kolekce Sám doma – 4DVD a Mission Impossible – Národ grázlů

Celá rodina se může potěšit jednou z nejkrásnějších pohádek posledních let, kterou podle předlohy Boženy Němcové Sedmero krkavců natočila Alice Nellis. O cestě Radka Jaroše na vrchol bájné K2 vypráví dokument Cesta vzhůru. K 25. výročí prvního filmu o klukovi, který zůstal na Vánoce Sám doma, vychází kolekce všech čtyř dílů. S vytrvalostí hodnou elitního agenta se letos už popáté vrátil na plátna Tom Cruise jako Ethan Hunt ve filmu Mission Impossible – Národ grázlů.
08.12.2015 07:05 |

Osobnosti: Tom Cruise (886 článků) , Božena Němcová (81 článků) , Alice Nellis (107 článků) , Ethan Hunt (6 článků) , Ethan Hunt (1 článek) , Radek Jaroš (31 článků)

Pohádka Sedmero krkavců okouzlila svět, míří do ruských kin

Filmová pohádka Sedmero krkavců režisérky Alice Nellis má úspěchy doma i v zahraničí. Po uvedení v hlavní soutěži festivalu pro děti v německém městě Chemnitz byla uvedena v Bombaji, kde získala ocenění za nejlepší kameru a hudbu. V tomto měsíci dostala prestižní cenu Evropské dětské filmové asociace na přehlídce Olympia v Aténách. Byla uvedena i na festivalu v Rumunsku a v příštím roce ji čeká MFF v Montrealu, sdělil ČTK Vojtěch Marek z produkční společnosti Bohemia Motion Pictures.
14.12.2015 10:30 |

Osobnosti: Alice Nellis (107 článků)

Nic pro děti! Princ z pohádky Sedmero krkavců ukázal penis

V pohádce Sedmero krkavců si slovenský herec Juraj Hrčka (36) zahrál prince, v nově připravovaném filmu Únos se objeví zcela nahý a pomlácený. Dokonce před kamerou ukáže své mužství.
12.12.2016 22:55 |

Osobnosti: Juraj Hrčka (1 článek)

Děsivé tajemství pohádky Sedmero krkavců: Ptáci klovali Remundové do hlavy!

Nová přátelství. Ta navázala během natáčení pohádky Sedmero krkavců herečka Sabina Remundová (45). Režisérka snímku Alice Nellis (46) do vánočního seriálu Blesku Tajemství němých hvězd prozradila, že ji ptáci chtěli samou láskou sníst.
27.12.2017 10:30 |

Osobnosti: Alice Nellis (107 článků)

Osvědčené recepty na vánoční pohoštění

Nejkrásnější svátky v roce tu budou opravdu co nevidět! Hospodyňky již začínají s přípravami, které zahrnují nejen typický předvánoční úklid, ale i výzdobu domácností, nákup dárečků pro naše nejbližší nebo vymýšlení, jaké dobroty připraví jako vánoční pohoštění. Vánoční pohoštění zpravidla představuje jídla, která se neodmyslitelně pojí k tomuto období a která doma neděláme až tak často. Jelikož jsou Vánoce za dveřmi a do nejkrásnějšího dne v roce už zbývá jen necelý měsíc, připravili jsme pro vás dnešní článek, ve kterém se společně s námi můžete podívat na tradiční vánoční pohoštění, jež se na českých stolech objevuje již několik desítek let. Tipy na vánoční pohoštění Určitě se shodneme na tom, že každá rodina si své pohoštění na Vánoce nebo přímo jen na Štědrý den dělá po svém. My ale chceme připomenout klasiku, která nestárne a na kterou i v dnešní době sází spousta lidí. Možná dokonce i vy! Rybí polévka je klasika Jestli k Vánocům něco skutečně patří, pak je to rybí polévka. Její příprava není nikterak složitá, i když každý má možná trochu jiný recept, který si upravil dle svých chutí. Hlavními surovinami jsou rybí hlavy, mlíčí, mrkev, celer, cibule a kořenová petržel. Suroviny se nechají vařit cca hodinu až hodinu a půl, poté se voda přecedí a maso, které se oškrábe, se zpátky vloží do polévky. Houbový Kuba dříve nesměl chybět Dříve představoval tradiční vánoční pokrm i houbový Kuba, kterého ale v dnešní době na štědrovečerních tabulích už tak často vidět není. Na přípravu houbového Kuby nesmí chybět kroupy, vepřové sádlo, již podle názvu napovídající sušené houby, cibule a česnek. Houbový Kuba se dříve podával jako předkrm, dnes už jen při večeři na Štědrý den uvidíte skutečně jen málokde. Smažený kapr je nahrazován řízky Další klasika v podobě smaženého kapra. No uznejte sami, uměli byste si bez této lahůdky,... Čtěte více Příspěvek Osvědčené recepty na vánoční pohoštění pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
28.11.2017 08:55 |

Je jí 34, ale hraje o patnáct let mladší dívku: Jak to Martha Issová dělá, že vypadá pořád jako holka?

Hlavní postavou ve známé pohádce Boženy Němcové Sedmero krkavců je dívka Bohdanka, která zachrání svojí láskou své bratry, které matka nechtíc proměnila v hejno krkavců. V novém zfilmování pohádky hraje Bohdanku herečka Martha Issová.
12.05.2015 18:55 |

Osobnosti: Božena Němcová (81 článků) , Martha Issová (272 článků)

Bohdanka ze Sedmera krkavců v síti Chytré horákyně: Takhle to seklo na předávání cen nejdrobnější české herečce

Herečka Martha Issová byla v rámci Cen české filmové kritiky nominována za nejlepší ženský herecký výkon v pohádce Sedmero krkavců. Její partner, režisér a producent David Ondříček, zase za snímek Ztraceni v Mnichově. Zatímco on nominace proměnil, ona nikoliv. Ale aspoň nějaká ta cena doma je.
24.01.2016 13:25 |

Osobnosti: David Ondříček (132 článků) , Martha Issová (272 článků)

Nejpoctivější americký politik je po smrti

Začíná to jako v pohádce, ale tahle je spíš pro dospělé, protože má smutný konec. Bylo nebylo. Za sedmero skalami, sedmero ledovci a sedmero závějemi v jedné vesničce na Aljašce měli tuze hodného starostu. Ale tenhle starosta nebyl jako ostatní starostové. Moc toho nenamluvil… vlastně v životě neřekl ani slovo. Byl to takový tichošlápek. Rád si pospal… vlastně spal skoro pořád. Říkali mu Stubbs. Nikdo nikdy nevěděl, jestli to bylo jméno, příjmení nebo přezdívka. Prostě Stubbs. Teď po dvaceti letech věrné služby zemřel a vesničany to zarmoutilo natolik, že se rozhodli už nikdy nepostavit žádného nového kandidáta na starostu. Stejně by nemohl být lepší než pan Stubbs.
27.07.2017 21:55 |

Nakupte dárky na Vánoce na největším předvánočním veletrhu STŘÍBRNÉ VÁNOČNÍ DNY

Chcete pořídit svým nejbližším pod stromeček dárky, které je opravdu potěší? Potom zavítejte na největší předvánoční veletrh STŘÍBRNÉ VÁNOČNÍ DNY. Vybrat si zde budete moci z více než šesti tisíc dárků rozmanitých druhů. Těšit se můžete na dárkové zboží, hračky, módu, dekorace, potřeby do domácnosti nebo potraviny a nápoje. Veletrh se uskuteční od 8. do 11. prosince 2016 na výstavišti PVA EXPO PRAHA v Letňanech. Připraveno je více než šest tisíc dárků z rozmanitých oblastí Pro návštěvníky bude na veletrhu STŘÍBRNÉ VÁNOČNÍ DNY připraveno tisíce tipů na vánoční dárky všeho druhu, konkrétně se bude jednat o dárkové zboží, dekorace, hračky a hry, módu, dětský a sportovní sortiment, potřeby do domácnosti nebo potraviny a nápoje. Veletrh nabídne také čtyři speciální zóny, a to FASHION ZÓNU, ČESKÝ JARMARK, SPORTOVNÍ A ZÁŽITKOVOU ZÓNU a VÁNOČNÍ HODY. Ve FASHION ZÓNĚ se bude prezentovat šedesát nezávislých návrhářů a designérů, kteří zde nabídnou originální módu, šperky a doplňky. V rámci ČESKÉHO JARMARKU se představí padesát uměleckých řemeslníků a lidových tvůrců, kteří předvedou rukodělnou přehlídku dekorativních a užitkových předmětů z keramiky, skla, dřeva, rostlin, papíru a textilií. Nebude chybět ani ruční výroba svíček a mýdel netradičních tvarů. VÁNOČNÍ HODY nabídnou delikatesy a gurmánské speciality s ochutnávkami pochutin. Na veletrhu STŘÍBRNÉ VÁNOČNÍ DNY se vystavovatelé a návštěvníci mohou těšit i na soutěže o ceny, a to NEJKRÁSNĚJŠÍ VÁNOČNÍ STROMEK nebo NEJLÉPE NADEKOROVANÝ STŮL. „Největším kladem veletrhu je nabídka několika tisíc dárků různorodého sortimentu na jednom místě. Na veletrhu pořídí návštěvníci i originály od výtvarníků a designérů, které v obchodním centru neseženou. Veletrh je koncipován nejen k nakupování dárků, ale také jako příjemný prožitek strávený u doprovodného programu, soutěží, kreativních workshopů a ochutnávek delikates a nápojů,“ říká manažerka veletrhu Jindra Konečná. Pomáháme dětem o Vánocích Projekt POMÁHÁME DĚTEM O VÁNOCÍCH představí tři charitativní projekty ULICE DĚTEM ON TOUR, DEJME ŠANCI DĚTEM a pomoc FOD KLOKÁNEK v rámci doprovodného programu veletrhu. Vystoupí zde desítky souborů, organizací a škol, proběhnou soutěže pro návštěvníky i vystavující. Nezisková organizace ULICE DĚTEM vystoupí s projektem ULICE DĚTEM ON TOUR s dynamickým tanečním, pěveckým i sportovním vystoupením... Čtěte více Příspěvek Nakupte dárky na Vánoce na největším předvánočním veletrhu STŘÍBRNÉ VÁNOČNÍ DNY pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
14.11.2016 06:00 |

Extra tipy na vánoční dárky

Nejkrásnější svátky v roce se nezastavitelným tempem blíží, listopad se pomalu chýlí ke konci, již brzy tu bude první advent a spousta z nás tak začíná přemýšlet nad tipy na vánoční dárky. Patříte-li k lidem, kteří neradi nechávají věci až na poslední chvíli a vánoční dárky tak řešíte s dostatečným předstihem, pak uděláte dobře, když si přečtete dnešní článek! Do následujících řádků jsme pro vás ukryli tipy na vánoční dárky, kterými můžete potěšit maminku, sestru, přítele, manžela nebo nejlepší kamarádku. Tipy na vánoční dárky pro… …maminku! Mamince můžete udělat radost nějakým kosmetickým balíčkem, k dostání jich je v současné době spousta, liší se obsahem, značkou i počtem výrobků, takže rozhodně je z čeho vybírat. Pokud už máte děti, máte to zase o něco jednodušší, protože mamince, čili babičce vašich dětí, můžete věnovat třeba zarámovanou fotku, fotokalendář složený z foteček nebo třeba puzzle, na kterém bude fotka dětí a které si babička bude muset poskládat. …tatínka! Má váš tatínek nějaký koníček? Třeba rybaření, luštění křížovek, zajímá se o historii – zkrátka cokoli, čeho byste se mohli chytit? Pokud ano, pak uděláte nejlépe, když mu darujete třeba předplatné historického časopisu, koupíte mu nové třpytky nebo jinou pomůcku na rybaření atd. Jestliže žádné koníčky nemá, mohl by se mu hodit třeba pořádně teploučký svetr, ne? …přítele/manžela? Ať už jste vdané nebo ne, určitě se shodneme na tom, že vybrat dárek pro naše drahé polovičky je mnohdy ten největší oříšek. U mužů se nabízí klasika v podobě kosmetiky nebo nějakého dražšího parfému. V posledních letech jsou oblíbené boxy, do kterých se musí muži vpáčit a které mají různorodý obsah – třeba různé druhy piva, různé druhy whisky, uzeniny atd. Vyřešit to můžete i nějakým zážitkem, jízdu ve Ferrari asi jen málokterý muž odmítne. …sestru/bratra? Chcete-li vybrat dárek pro sestru nebo bratra, opět se budeme... Čtěte více Příspěvek Extra tipy na vánoční dárky pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
20.11.2017 20:40 |

TOP 4 vánoční filmy, které byste si neměli nechat ujít

Vánoční filmy k těmto svátkům neodmyslitelně patří, o tom nemusí být sporu. Během toho uklízení, do kterého se v tomto čase většina hospodyněk pouští, pečení hromady cukroví, nad kterým strávíte dlouhé hodiny, zdobením domácnosti, kdy lezete po oknech a věšíte na ně řetězy nebo lepíte papírové dekorace, si zkrátka zasloužíte na pár hodin hodit nohy nahoru, vypnout, udělat si šálek kávy a pustit si něco v televizi. A nejlépe uděláte, když celou tu sváteční atmosféru umocníte tím, že si pustíte vánoční filmy. V těch to totiž dýchá vánočními kouzly, samozřejmě nechybí chvíle plné smíchu a ženami tolik oblíbená romantika. A na co byste se měli podívat? Tipy na vánoční filmy, které musíte vidět! Každý z nás má určitě nějaké oblíbené vánoční filmy, na které se rád podívá a především které může vidět i 100x dokola a stále vás nepřestanou bavit. I my pro vás máme tipy na 4 vánoční filmy, které podle nás k těmto svátkům už tak nějak patří. Tak si je nenechte ujít! Santa Claus Santa Claus je film staršího data, pochází totiž z roku 1994, ale i přesto patří mezi nejoblíbenější i v současné době. Hlavní roli si zde střihl Tim Allen, který se z pozice špičkového manažera hračkářství jednou (ne)šťastnou událostí stane Santa Clausem. Přichází celá řada komických situacích, během kterých si Calvin zvyká na svůj nový životní úkol a především jej čeká ten ze všech nejdůležitějších: roznést dětem dárky! Přežít Vánoce Ani tento film niž nepatří k nejmladším, ale podle nás prostě stojí za to. V hlavní roli zde uvidíte Bena Afflecka, bohatého a životem otráveného Drewa, který si pronajme rodinu, aby s ní mohl strávit Vánoce. Vrací se zpět do domu, ve které vyrůstal. Protivný host po obyčejné rodince chce, aby dělali přesně to, co k Vánocům patří. Vánoční komedie plná humoru i vypjatých... Čtěte více Příspěvek TOP 4 vánoční filmy, které byste si neměli nechat ujít pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
06.12.2017 09:05 |

Osobnosti: Ben Affleck (215 článků) , Tim Allen (2 články) , Tim Allen (1 článek)

Tipy na originální vánoční SMS přání

Také se už nemůžete dočkat? Čeho? No přece Vánoc, které tu budou co nevidět! Už jste se možná pustili do pečení, máte za sebou gruntování celého kvartýru a teď sedíte s kávou v ruce a čtete tento článek, ve kterém hledáte inspiraci na vánoční SMS přání. Vánoční SMS přání slouží k tomu, abychom blízkým a kamarádům ukázali, že na ně i během nejkrásnějších svátků v roce myslíme. Chystáte se je i vy letos posílat? V tom případě u nás najděte inspiraci! Vánoční SMS přání Přejeme ti k Ježíšku, ať jsi v teplém kožíšku a všude kolem tebe sněží – podívej, tam štěstí běží! Přímo za ním spěchej a další rok bude nej.   Ať láska světu vládne a nejen dnešní den, ať všechno špatné padne a život je krásný sen. Šťastné a veselé Vánoce. Chci ti popřát ze srdce co nejkrásnější vánoce, bohatého Ježíška a dobrou mňamku do bříška. Celý příští nový rok pak kopu zdraví a lásky žok. Sníh padá z oblohy, přichází chvíle pohody, Vánoce jsou stále blíž a blíž, brzy zlaté prasátko uvidíš. Šťastné a veselé. Ať jeden zázrak za druhým je vánoční svět, po starostech zbyde dým a nevrátí se zpět. Maminka smaží a vaří, a všechno se jí daří. My pečeme cukroví, ale tiše, ať se to nikdo nedoví. Přejeme pohodové Vánoce. Už jsou tu zas po roce naše krásné Vánoce. Užijte si vánoční svátky, ať jsou jako z pohádky. A taky Nový rok, udělejte správný krok. Ať ta duše němá žádné kosti nemá a vánoční stromeček skrývá krásný dáreček. Šťastné a veselé Vánoce. Ať láska pohladí všechen lid a o Vánocích zavládne klid, který jen tak neskončí, ani když se starý rok rozloučí. PF 2018 Příspěvek Tipy na originální vánoční SMS přání pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
13.12.2017 21:25 |

VIDEOANKETA: Vyberte nejhezčí vánoční znělky českých televizí

Vánoční schéma českých televizních stanic provází jako každoročně sada svátečních znělek. Přestože si na nich stanice dávají vždy záležet, v jednom mají pech: advent a zimní svátky jsou časově ohraničeny. Za shlédnutí ale rozhodně stojí. Hlasujte pro tu, která se vám líbí nejvíc. Další články k tématu: Vánoce budou mimo hory na blátě, předvídají meteorologové i pozorovatelé Čtenářky si přes Vánoce chtějí udržet linii, mají tipy na recepty Vánoční dárky, které nadchnou sportovní hračičky a fajnšmekry Nejlepší česká vánoční píseň? Purpuře šlape na paty Neckářova Půlnoční RECENZE: Vánoční pohádka televizi rozsvítí, ale do kin jít nemusela Vánoce se blíží a s nimi opět Popelka. Co dalšího televize nabídnou? V anketě o nej vánoční znělky vítězí Prima, pomohly jí nové kanály
18.12.2011 00:05 |