RECENZE: Román, jenž odhalil osudy amerických sirotků

Pestrá řada nakladatelství Plus se orientuje na výrazné literární počiny na poli současné zahraniční produkce a málokdy sáhne vedle. Drobný román Vlak naděje britské autorky Christiny Baker Klineové je silným, dojemným a autentickým příběhem o osudu amerických sirotků počátku minulého století, který autorka zvládla napsat bez zbytečného patosu.
27.03.2015 08:51 |

ZOO PRAHA: Začala adopce 130 zvířecích „sirotků“

Zoo Praha zahájila akci Adoptuj mě, jejímž cílem je nabídnout návštěvníkům netradiční dárek a přispět na chov zvířat. Adoptivním rodičům nabízí možnost zúčastnit se soutěže o exkluzivní výhru. V pražské zoo zbývá ještě 130 zvířecích „sirotků“!
05.11.2013 18:45 |

Slovensko odškodnilo už tisíc sirotků z války. Dostávají až 100 tisíc korun

Slovenský stát už odškodnil 1042 sirotků, jejichž rodiče byli zabiti za druhé světové války v boji za osvobození. Další ale mohou ještě přibýt, protože žádostí bylo podáno víc a úřady je dál projednávají. Podle zpravodajských portálů o tom informovalo slovenské ministerstvo spravedlnosti.
08.05.2016 14:45 |

Blesk zatočil s antibiotiky v medech. Inspekce stahuje 21 šarží Včelpa

Test Blesku odhalil již v průběhu října antibiotika v medech, které mají na etiketách jako výrobce uvedené Včelpo. Tento vážný prohřešek oficiálně potvrdily i ministerstvo zemědělství a dozorové orgány. Státní zemědělská a potravinářská inspekce nyní musela stáhnout dalších devatenáct šarží medů této značky z regálů obchodů. Celkově jich tedy zmizelo 21. To ale neznamená, že byste nemohli mít jeden z nich schovaný ve spíži. Podívejte se raději na náš přehled, abyste se ujistili, že tomu tak není. Test Blesku odhalil antibiotika v medech, které mají na etiketách jako výrobce uvedené Včelpo spol. s r. o.Test Blesku odhalil antibiotika v medech, které mají na etiketách jako výrobce uvedené Včelpo spol. s r. o. Více na http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/356810/kdo-a-proc-lze-o-antibiotickem-medu-blesk-se-vydal-po-stopach-skandalu.html?utm_source=blesk.cz&utm_medium=copybbb Test Blesku odhalil antibiotika v medech, které mají na etiketách jako výrobce uvedené Včelpo spol. s r. o. Více na http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/356810/kdo-a-proc-lze-o-antibiotickem-medu-blesk-se-vydal-po-stopach-skandalu.html?utm_source=blesk.cz&utm_medium=copy
26.11.2015 17:15 |

Nové knihy: Rowlingová, Crésus, Rankov, Child, Satrapiová

Novinkám tohoto týdne vévodí román J. K. Rowlingové věnovaný dospělým čtenářům. Anonymní autor se skrývá pod jménem Crésus, inspirovaný snad tragickou antickou postavou. Příběhy těžce zkoušených žen přináší slovenský prozaik Pavol Rankov. Thriller napsala dvojice amerických autorů Lincoln Child a Douglas Preston. Osudy sester, které se scházejí po letech odloučení, nabízí irská spisovatelka Cathy Kellyová. Unikátem je komiks íránské umělkyně Marjane Satrapiové. Nádavkem další komiksové osudy Batmana.
05.04.2013 08:04 |

Osobnosti: Douglas Preston (8 článků)

Co se stalo s hvězdami Třech oříšků pro Popelku? Jedna tragédie za druhou!

Co se stalo s hlavními hvězdami pohádky Tři oříšky pro Popelku? Kdo je po smrti a kdo se těší dobrému zdraví? A jaké byly životní osudy těch, pro něž byla Popelka nejvýraznější hereckou příležitostí? Vydali jsme se po jejich stopách!  hhhCo se stalo s hlavními hvězdami pohádky Tři oříšky pro Popelku, od jejíhož natočení? Kdo je po smrti a kdo se těší dobrému zdraví? A jaké byly životní osudy těch, pro něž byla Popelka nejvýraznější hereckou příležitostí? Vydali jsme se po jejich stopách!Co se stalo s hlavními hvězdami pohádky Tři oříšky pro Popelku, od jejíhož natočení uplynulo už 37 let? Kdo je po smrti a kdo se těší dobrému zdraví? A jaké byly životní osudy těch, pro něž byla Popelka nejvýraznější hereckou příležitostí? Vydali jsme se po jejich stopách!Více na http://www.ahaonline.cz/clanek/zhave-drby/53233/princ-pavel-travnicek-denik-aha-ho-doprovazel-do-nemecka-tady-jsem-tocil-popelku.html?utm_source=ahaonline.cz&utm_medium=copy
24.12.2015 10:35 |

Steve Sem-Sandberg: Zlo je v člověku stále přítomno

Vyvolení, tak se jmenuje román švédského novináře a spisovatele Steva Sema-Sandberga, v němž vypráví příběh malého chovance kliniky Spiegelgrund z areálu vídeňské nemocnice Steinhof. V letech 1940 až 1945 tam během lékařských pokusů zahubili na sedm set dětí, sirotků, považovaných za sociálně nepřizpůsobivé či rasově degenerované. Jeho hrdina Adrian Ziegler dokáže přežít. Autor tímto svým počinem navázal na bestseller Chudí v Lodži, zasazený do nacistického židovského ghetta, který vyšel ve dvaceti osmi zemích.
09.07.2015 14:01 |

Martin Roman rezignoval na šéfa ČEZ

Generální ředitel energetického gigantu ČEZ Martin Roman definitivně skončil. Potvrdil to v ČT šéf poradců premiéra a předseda dozorčí rady ČEZ Martin Říman (ODS), podle nějž Roman podal rezignaci a dozorčí rada ji přijala. Roman skončil i v čele představenstva energetického gigantu. Říman zdůraznil, že Roman odchází z vlastní vůle.
15.09.2011 13:10 |

Osobnosti: Martin Roman (266 článků) , Martin Říman (28 článků)

Nové knihy: Formánek, Boček, Viewegh, Hosseini, Nikl a další

Novinky tohoto týdne jsou ovlivněny nabídkou akce Velký knižní čtvrtek. Přesto připomínáme nový román Josefa Formánka. Evžen Boček opět zavádí do bláznivého prostředí restituovaného zámku. Michal Viewegh se zpovídá ze zážitků posledního tři čtvrtě roku, David Laňka nabízí rozhovor s Robertem Fulghumem. Švýcar Robert Fabbri se vrací do starého Říma, Khaled Hosseini, rodák z Afghánistánu, žijící v USA, se nechal inspirovat vlastními osudy. Španěl Antonio G. Iturbe vypráví osudy českých oběti holocaustu v Terezíně a Osvětimi, Jiří Padevět se vydal do Protektorátu Čechy a Morava. Švýcar Jöel Dicker oslovuje čtenáře detektivním příběhem. Petr Nikl vypráví pohádky pro děti. A nádavkem komiks dvojice Riccardo Burchielli a Brian Wood.
11.10.2013 07:05 |

Osobnosti: Michal Viewegh (163 článků) , Robert Fulghum (15 článků) , David Brian (19 článků) , Brian David (12 článků) , David Wood (1 článek) , Jiří David (83 článků)

Život jako román i rodinné drama. Osudy Francise Scotta Fitzgeralda a Ernesta Hemingwaye stále lákají

Obvykle vyprávějí životy druhých spisovatelé. Nyní oslovily osudy Francise Scotta Fitzgeralda (1896–1940) a Ernesta Hemingwaye (1899– 1961) prozaičku Therese Anne Fowlerovou a vnuka Johna Hemingwaye.
11.03.2014 14:05 |

Osobnosti: Ernest Hemingway (22 článků) , John Scott (7 článků) , Anne Francis (1 článek)

Jak se dostal falešný Jim Carrey na České lvy? Kazma odhalil podvod, jenž obletěl celý svět

Moderátor Kazma, alias Kamil Bartošek, po tři čtvrtě roce ukázal, jak to bylo s falešným Jimem Carreym na předávání letošních Českých lvů. Stalo se tak v jeho pořadu One Man Show, který vysílá internetová televize Stream.cz. Za celým podvodem stojí skutečně Kazma, jenž pomocí nejrůznějších kontaktů a intrik dokázal protlačit na pódium do přímého přenosu České televize srbského mladíka z Prahy, jenž neuměl slovo anglicky a připomínal Jima Carreyho. Mělo to háček – téměř nikdo tenkrát z krátkého vystoupení s konfetami nepoznal, že mělo jít o slavného herce. Velkolepý podvod nicméně obletěl celý svět, na Twitteru si ho vystavil i opravdový Carrey.
11.11.2015 13:30 |

Osobnosti: Jim Carrey (176 článků)

Nové knihy - Cecilia Ahernová, Lincoln Child, Douglas Preston

Se začátkem září přichází mezi knižními novinkami působivý román Cecilie Ahernové, dílo dvojice amerických autorů techno-thrillerů a hororů Lincolna Childa a Douglase Prestona, dále soubor povídek amerických spisovatelek vzdálených časově, nikoli však pocity či ostrostí pohledu, i biografický román americké autorky Margaux Fragosová nabízející zpověď zneužívané dívky a mladé ženy.
02.09.2011 09:50 |

Osobnosti: Douglas Preston (8 článků)

Riško (6): Táta se mu z dolu nevrátí

Riško (6) je jedním z 39 sirotků, kteří zůstali po 20 obětech pondělního důlního neštěstí v Handlové. Když jeho táta Robert Nagy (†48) odjížděl na týdenní službu do Handlové, slíbil mu k narozeninám kolo. Už je společně neoslaví. Zahynul 330 metrů pod zemí.
14.08.2009 05:10 |

Jennifer Anistonová prý potratila dvě děti Brada Pitta

Už za pár dní vyjde nová biografická kniha o Brangelině – hollywoodském páru Bradu Pittovi a Angelině Jolie . Neautorizovaná kniha autora Iana Halperina má odkrýt řadu nelichotivých detailů ze vztahu dvojice známé poslední dobou především adopcemi sirotků z různých koutů světa. Publikace se ovšem otírá také o Bradovu bývalou manželku Jennifer Anistonovou . A zmiňuje, že se hvězda seriálu Přátelé pokoušela dvakrát donosit Pittovo dítě, ale pokaždé to skončilo potratem.
12.12.2009 10:20 |

Osobnosti: Brad Pitt (1491 článků) , Jennifer Aniston (660 článků) , Angelina Jolie (1867 článků)

Psí závodníci osiřeli, pán (†28) se jim udusil

Devět psích sirotků zbylo po Pavlu Kratochvilovi (†28) z Berouna. Miloval psy. Stal se musherem, tedy vůdcem psího spřežení. Závody byly jeho velkou láskou. Loni 29. prosince ale Kratochvilu, jeho přítelkyni a dva psy z 11členné smečky našli mrtvé v jeho obytném přívěsu!
24.01.2010 05:45 |

Číňané obchodovali s dětmi

Čínská policie dopadla osm lidí, kteří v provincii Fu-ťien na jihu země obchodovali s dětmi. Do rukou kriminálníkům padlo nejméně 12 sirotků.
27.03.2010 09:30 |

Magda zachránila 7 ježčích sirotků

Panelákový byt na sídlišti ve Valašském Meziříčí se přeměnil přes zimu v záchranářskou stanici ježků. Přezimovalo jich tady sedm, ale ne zakutaní v pelíšcích z listí, usídlili se v plastových přepravkách. Majitelé bytu, Magda Jugová (23) a Milan Orálek (57), je tak zachránili před smrtí.
13.04.2010 05:55 |

O dvojici vydřích sirotků se starají ošetřovatelé v záchranné stanici v Pavlově na Vysočině.
08.09.2010 01:05 |