RECENZE: Román, jenž odhalil osudy amerických sirotků

Pestrá řada nakladatelství Plus se orientuje na výrazné literární počiny na poli současné zahraniční produkce a málokdy sáhne vedle. Drobný román Vlak naděje britské autorky Christiny Baker Klineové je silným, dojemným a autentickým příběhem o osudu amerických sirotků počátku minulého století, který autorka zvládla napsat bez zbytečného patosu.
27.03.2015 08:51 |

ZOO PRAHA: Začala adopce 130 zvířecích „sirotků“

Zoo Praha zahájila akci Adoptuj mě, jejímž cílem je nabídnout návštěvníkům netradiční dárek a přispět na chov zvířat. Adoptivním rodičům nabízí možnost zúčastnit se soutěže o exkluzivní výhru. V pražské zoo zbývá ještě 130 zvířecích „sirotků“!
05.11.2013 18:45 |

Slovensko odškodnilo už tisíc sirotků z války. Dostávají až 100 tisíc korun

Slovenský stát už odškodnil 1042 sirotků, jejichž rodiče byli zabiti za druhé světové války v boji za osvobození. Další ale mohou ještě přibýt, protože žádostí bylo podáno víc a úřady je dál projednávají. Podle zpravodajských portálů o tom informovalo slovenské ministerstvo spravedlnosti.
08.05.2016 14:45 |

Nové knihy: Rowlingová, Crésus, Rankov, Child, Satrapiová

Novinkám tohoto týdne vévodí román J. K. Rowlingové věnovaný dospělým čtenářům. Anonymní autor se skrývá pod jménem Crésus, inspirovaný snad tragickou antickou postavou. Příběhy těžce zkoušených žen přináší slovenský prozaik Pavol Rankov. Thriller napsala dvojice amerických autorů Lincoln Child a Douglas Preston. Osudy sester, které se scházejí po letech odloučení, nabízí irská spisovatelka Cathy Kellyová. Unikátem je komiks íránské umělkyně Marjane Satrapiové. Nádavkem další komiksové osudy Batmana.
05.04.2013 08:04 |

Osobnosti: Douglas Preston (8 článků)

Blesk zatočil s antibiotiky v medech. Inspekce stahuje 21 šarží Včelpa

Test Blesku odhalil již v průběhu října antibiotika v medech, které mají na etiketách jako výrobce uvedené Včelpo. Tento vážný prohřešek oficiálně potvrdily i ministerstvo zemědělství a dozorové orgány. Státní zemědělská a potravinářská inspekce nyní musela stáhnout dalších devatenáct šarží medů této značky z regálů obchodů. Celkově jich tedy zmizelo 21. To ale neznamená, že byste nemohli mít jeden z nich schovaný ve spíži. Podívejte se raději na náš přehled, abyste se ujistili, že tomu tak není. Test Blesku odhalil antibiotika v medech, které mají na etiketách jako výrobce uvedené Včelpo spol. s r. o.Test Blesku odhalil antibiotika v medech, které mají na etiketách jako výrobce uvedené Včelpo spol. s r. o. Více na http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/356810/kdo-a-proc-lze-o-antibiotickem-medu-blesk-se-vydal-po-stopach-skandalu.html?utm_source=blesk.cz&utm_medium=copybbb Test Blesku odhalil antibiotika v medech, které mají na etiketách jako výrobce uvedené Včelpo spol. s r. o. Více na http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/356810/kdo-a-proc-lze-o-antibiotickem-medu-blesk-se-vydal-po-stopach-skandalu.html?utm_source=blesk.cz&utm_medium=copy
26.11.2015 17:15 |

Co se stalo s hvězdami Třech oříšků pro Popelku? Jedna tragédie za druhou!

Co se stalo s hlavními hvězdami pohádky Tři oříšky pro Popelku? Kdo je po smrti a kdo se těší dobrému zdraví? A jaké byly životní osudy těch, pro něž byla Popelka nejvýraznější hereckou příležitostí? Vydali jsme se po jejich stopách!  hhhCo se stalo s hlavními hvězdami pohádky Tři oříšky pro Popelku, od jejíhož natočení? Kdo je po smrti a kdo se těší dobrému zdraví? A jaké byly životní osudy těch, pro něž byla Popelka nejvýraznější hereckou příležitostí? Vydali jsme se po jejich stopách!Co se stalo s hlavními hvězdami pohádky Tři oříšky pro Popelku, od jejíhož natočení uplynulo už 37 let? Kdo je po smrti a kdo se těší dobrému zdraví? A jaké byly životní osudy těch, pro něž byla Popelka nejvýraznější hereckou příležitostí? Vydali jsme se po jejich stopách!Více na http://www.ahaonline.cz/clanek/zhave-drby/53233/princ-pavel-travnicek-denik-aha-ho-doprovazel-do-nemecka-tady-jsem-tocil-popelku.html?utm_source=ahaonline.cz&utm_medium=copy
24.12.2015 10:35 |

Martin Roman rezignoval na šéfa ČEZ

Generální ředitel energetického gigantu ČEZ Martin Roman definitivně skončil. Potvrdil to v ČT šéf poradců premiéra a předseda dozorčí rady ČEZ Martin Říman (ODS), podle nějž Roman podal rezignaci a dozorčí rada ji přijala. Roman skončil i v čele představenstva energetického gigantu. Říman zdůraznil, že Roman odchází z vlastní vůle.
15.09.2011 13:10 |

Osobnosti: Martin Roman (270 článků) , Martin Říman (28 článků)

Steve Sem-Sandberg: Zlo je v člověku stále přítomno

Vyvolení, tak se jmenuje román švédského novináře a spisovatele Steva Sema-Sandberga, v němž vypráví příběh malého chovance kliniky Spiegelgrund z areálu vídeňské nemocnice Steinhof. V letech 1940 až 1945 tam během lékařských pokusů zahubili na sedm set dětí, sirotků, považovaných za sociálně nepřizpůsobivé či rasově degenerované. Jeho hrdina Adrian Ziegler dokáže přežít. Autor tímto svým počinem navázal na bestseller Chudí v Lodži, zasazený do nacistického židovského ghetta, který vyšel ve dvaceti osmi zemích.
09.07.2015 14:01 |

Nové knihy: Formánek, Boček, Viewegh, Hosseini, Nikl a další

Novinky tohoto týdne jsou ovlivněny nabídkou akce Velký knižní čtvrtek. Přesto připomínáme nový román Josefa Formánka. Evžen Boček opět zavádí do bláznivého prostředí restituovaného zámku. Michal Viewegh se zpovídá ze zážitků posledního tři čtvrtě roku, David Laňka nabízí rozhovor s Robertem Fulghumem. Švýcar Robert Fabbri se vrací do starého Říma, Khaled Hosseini, rodák z Afghánistánu, žijící v USA, se nechal inspirovat vlastními osudy. Španěl Antonio G. Iturbe vypráví osudy českých oběti holocaustu v Terezíně a Osvětimi, Jiří Padevět se vydal do Protektorátu Čechy a Morava. Švýcar Jöel Dicker oslovuje čtenáře detektivním příběhem. Petr Nikl vypráví pohádky pro děti. A nádavkem komiks dvojice Riccardo Burchielli a Brian Wood.
11.10.2013 07:05 |

Osobnosti: Michal Viewegh (164 článků) , Robert Fulghum (15 článků) , David Brian (19 článků) , Brian David (12 článků) , David Wood (1 článek) , Jiří David (87 článků)

Život jako román i rodinné drama. Osudy Francise Scotta Fitzgeralda a Ernesta Hemingwaye stále lákají

Obvykle vyprávějí životy druhých spisovatelé. Nyní oslovily osudy Francise Scotta Fitzgeralda (1896–1940) a Ernesta Hemingwaye (1899– 1961) prozaičku Therese Anne Fowlerovou a vnuka Johna Hemingwaye.
11.03.2014 14:05 |

Osobnosti: Ernest Hemingway (22 článků) , John Scott (7 článků) , Anne Francis (1 článek)

Jak se dostal falešný Jim Carrey na České lvy? Kazma odhalil podvod, jenž obletěl celý svět

Moderátor Kazma, alias Kamil Bartošek, po tři čtvrtě roce ukázal, jak to bylo s falešným Jimem Carreym na předávání letošních Českých lvů. Stalo se tak v jeho pořadu One Man Show, který vysílá internetová televize Stream.cz. Za celým podvodem stojí skutečně Kazma, jenž pomocí nejrůznějších kontaktů a intrik dokázal protlačit na pódium do přímého přenosu České televize srbského mladíka z Prahy, jenž neuměl slovo anglicky a připomínal Jima Carreyho. Mělo to háček – téměř nikdo tenkrát z krátkého vystoupení s konfetami nepoznal, že mělo jít o slavného herce. Velkolepý podvod nicméně obletěl celý svět, na Twitteru si ho vystavil i opravdový Carrey.
11.11.2015 13:30 |

Osobnosti: Jim Carrey (182 článků)

Nové knihy - Cecilia Ahernová, Lincoln Child, Douglas Preston

Se začátkem září přichází mezi knižními novinkami působivý román Cecilie Ahernové, dílo dvojice amerických autorů techno-thrillerů a hororů Lincolna Childa a Douglase Prestona, dále soubor povídek amerických spisovatelek vzdálených časově, nikoli však pocity či ostrostí pohledu, i biografický román americké autorky Margaux Fragosová nabízející zpověď zneužívané dívky a mladé ženy.
02.09.2011 09:50 |

Osobnosti: Douglas Preston (8 článků)

RECENZE: Román pro ženy, který je zbavený sladkobolných stereotypů

Román německé literární vědkyně a novinářky Luisy Bureschové na první pohled „klame tělem“. Pod triviálním názvem Když je láska slepá, provázeným sladce vypadající obálkou s motivem jahod, se navzdory očekávání sladkobolný milostný román neskrývá. Kniha v sobě naopak ukrývá jeden z nejzdařilejších a nejsilnějších ženských románů, jaký se v poslední době na knižním trhu objevil.
06.03.2015 17:31 |

Recenze: Masivní román ve stylu 19. století přináší záhadné vraždy v rozbředlém příběhu

Když v roce 2013 román Nebeská tělesa (v originále The Luminaries) od prakticky neznámé mladičké autorky Eleanor Catton vyhrál Man Booker Prize, přepsal tak historii této prestižní ceny. Jde o nejdelší román od doposud nejmladší autorky, který tuto cenu vyhrál. Masivní kniha ovšem může být pro mnohé nadšence zklamáním.
15.12.2016 14:00 |

Man Bookerovu cenu získal Jacobson za román o Židech v Británii

Anglický spisovatel a novinář Howard Jacobson v úterý v Londýně získal za humoristický román The Finkler Question (Finklerova otázka) Man Bookerovu cenu, která je považována za nejprestižnější ocenění pro anglicky psaný román. Podle poroty se Jacobsonův román o "přátelství, ztrátě a lásce zabývá tím, co to znamená být dnes v Británii Židem".
13.10.2010 01:25 |

Roman vedl ČEZ bez bezpečnostní prověrky! Kryl vazby na Škodu

Bývalý šéf ČEZ Martin Roman státem kontrolovanou firmu řídil, přestože neměl bezpečnostní prověrku. Ta přitom byla v roce 2004, kdy se Roman o místo ucházel, jednou z podmínek účasti ve výběrovém řízení. Roman tvrdí, že prověrku nikdy nepotřeboval, informují Hospodářské noviny (HN).
18.10.2011 08:25 |

Osobnosti: Martin Roman (270 článků)

Roman Skamene: Kvůli dluhům mě chtěli vyhodit z okna

Buď zažije další úspěch ve svém životě, nebo další velký pád. Roman Skamene se totiž pustil do natáčení pokračování filmu Bony a klid. Hraje v něm, ale také na něj shání další finance. Ve čtvrtečním Magazínu DNES zavzpomínal také na časy, kdy jej pronásledovali lichváři. Další články k tématu: Bony a klid po letech: Roman Skamene si nechal do Prahy přivézt sníh Přiopilý Skamene řádil s nahou Krampolovou. Podívejte se Skamene šokoval kolegy, na kurtu dostal záchvat Roman Skamene: Pití už mám pod kontrolou!
11.09.2013 10:05 |

Osobnosti: Roman Skamene (100 článků)

Cenu Josefa Škvoreckého získal Vladimír Poštulka za román Hřbitovní kvítí na smetaně

Cenu Josefa Škvoreckého pro nejlepší českou literární prózu za rok 2015 získal Vladimír Poštulka za román Hřbitovní kvítí na smetaně. Poštulka, devátý držitel skleněné trofeje pro nejlepší české prozaiky, je známý také jako textař populární hudby. Mimo jiné je autorem textu Sladké mámení pro Helenu Vondráčkovou nebo pro hit Pavla Bobka Veď mě dál cesto má, "Jsem rád, že Cenu Josefa Škvoreckého získal román, román o životě, soukromí a vzájemných vztazích. Je radost ho číst," uvedl tajemník poroty a zároveň předseda Společnosti Josefa Škvoreckého Václav Krištof. Do finálového výběru se letos dostalo šest titulů.
05.11.2015 09:55 |

Osobnosti: Helena Vondráčková (833 článků) , Pavel Bobek (113 článků) , Josef Škvorecký (63 článků)

Babiš už možná našel svého náměstka. Auditora, co odhalil šmeliny na severu

Prvním náměstkem předpokládaného ministra financí Andreje Babiše by se možná mohl stát auditor Lukáš Wagenknecht, jenž odhalil miliardové otazníky v Regionálním operačním programu Severozápad. Tuto možnost však zatím ani sám Lukáš Wagenknecht, ani Andrej Babiš nepotvrdili.
19.01.2014 15:00 |

Osobnosti: Andrej Babiš (9087 článků)

Quentin Tarantino odhalil svou hvězdu na Chodníku slávy

V den zimního slunovratu se režisér Quentin Tarantino objevil na Chodníku slávy v Hollywoodu, aby tam odhalil dlaždici se svým jménem. Na tzv. Walk Of Fame se dostal ve dvaapadesáti letech. A podpořit ho přišel jeho dvorní herec Samuel L. Jackson, jenž má hvězdu v chodníku už řadu let.
23.12.2015 12:05 |

Osobnosti: Quentin Tarantino (167 článků)