RECENZE: Petr Sirotek definuje rozdíl mezi filmem a fotografií

Jméno Petra Sirotka, jehož fotografie vystavuje pražská Leica Gallery, je spjato především s filmovou kamerou. V sedmdesátých letech minulého století pracoval autor v Krátkém filmu Praha a za patnáct let tam natočil více než dvě stovky dokumentů.
14.04.2016 08:25 |

Sirotek Ahmed (8): Vláda mi zabila rodiče, tak na ni jdu s kalašnikovem

Válka v Sýrii trvá již dva roky. A tenhle snímek ukazuje její krutou realitu - chlapce s kalašnikovem. Foto, které obletělo svět, bylo pořízeno v Aleppu na severu země. Právě tam zuří nejtěžší boje mezi syrskými rebely a vládními jednotkami. Zapojil se do nich i osmiletý sirotek Ahmed.
30.03.2013 18:25 |

Osobnosti: Ahmed Ahmed (48 článků)

Hříbě Lojzík: Sirotek, který bojuje o život

Narodil se jako sirotek a teď bojuje o život. Měsíc staré hříbě si přivezla majitelka domova pro zvířata Ostrovský Macík Hana Šimková (36) z nedalekého hřebčína. Kobyla zemřela při porodu.
13.05.2009 05:15 |

Osobnosti: Hana Šimková (5 článků)

Korejský sirotek je novou mezinárodní star

Po příbězích Susan Boyl a Paula Pottse je tu další dojemná story, kterou odkryla talentová televizní soutěž. Korejský sirotek bez domova si získává fanoušky po celém světě nejen svým zpěvem, ale i krutým životním osudem.
29.08.2011 09:25 |

Osobnosti: Paul Potts (26 článků)

Novomanželé (†25) se z líbánek na Maledivách vraceli v rakvích: Malý chlapeček (5 měsíců) je rázem sirotek!

Svatba a vysněné líbánky v turistickém ráji. Jak by tohle jen mohlo špatně dopadnout? Ale stalo se! Britští novomanželé Jonathan a Emma Grayovi (oba †25) se na Maledivách zabili na čtyřkolce. Doma po nich zůstal sirotek Jake (5 měsíců)...
31.10.2015 12:15 |

Osobnosti: Jonathan Gray (1 článek) , Jonathan Gray (1 článek)

Dvě aukce stovek fotografií vynesly přes milion korun. Zájem byl hlavně o Tichého

Dvě aukce stovek fotografií a dalších děl v Praze vynesly v neděli více než milion korun. Úspěch měly hlavně snímky fotografa a malíře Miroslava Tichého. Kromě fotografií se dražily také kresby. Nabídka fotografií byla velmi široká - od erotických z počátku minulého století přes klasiky české fotografie Františka Drtikola a Josefa Sudka po o dvě generace mladšího Roberta Vana, slovenského fotografa žijícího v Česku. Nového majitele nakonec našly více než dvě pětiny děl celkem za zhruba 1,2 milionu korun. Jedna z fotografií na kartonu od Miroslava Tichého se prodala za 100 000 korun, což byl skoro trojnásobek vyvolávací ceny.
27.09.2015 20:01 |

Osobnosti: Josef Sudek (41 článků) , František Drtikol (28 článků) , Robert Vano (116 článků) , Josef František (147 článků) , František Tichý (29 článků)

Z malé Esterky (12) je po nehodě sirotek: Svědek popsal, jak se zabila její matka!

10 let dělí od sebe dvě tragické nehody. Při jedné zemřel Esterčin (12) táta Richard, při té druhé se zabila v autě maminka Dagmar. V momentě, kdy předjížděla pomalu jedoucí auto silničářů. Holčička přitom jela v tu chvíli s ní, na rozdíl od své mámy ale přežila. Osudový moment popsal očitý svědek - silničář, který sekal v příkopu trávu...
06.06.2014 10:30 |

RECENZE: U2 se na nové desce noblesně ohlížejí i obhajují

U2 hned po dokončení alba No Line on the Horizon (2009) uvedli, že se vrhají do práce na nových písních. Nějaké prý vznikly, ale protože kapela podle vlastních slov hledala zvuk, kterým by obhájila svou existenci na scéně, skončily mnohé v šuplíku. Možná se objeví v budoucnu, pro tentokrát ale irskou formaci definuje jedenáct písniček, které jsou na novince Songs of Innocence (Písně nevinnosti).
12.09.2014 13:16 |

V Praze začala výstava fotografií evropské divočiny, potrvá dva měsíce

V úterý navečer byla u pražského Rudolfina slavnostně zahájena výstava fotografií monitorující evropskou divočinu - Wild Wonders of Europe. Vystaveno je 100 velkoformátových fotografií přírody z dílny týmu 69 nejlepších evropských fotografů divoké přírody. Každá evropská země je zastoupena aspoň jedním fotografickým kouskem. Vybíralo se celkem z kolekce téměř 200 000 fotografií.
23.06.2010 14:25 |

Recenze: Muž na laně budí závrať, ale na rozdíl od svého hrdiny se bojí riskovat

Jeden z nejoblíbenějších amerických režisérů Robert Zemeckis natočil svým snímkem Muž na laně poctu šílenému kousku francouzského provazochodce Philippa Petita, jenž přešel mezi dvěma věžemi WTC. Zemeckis má s filmem oscarové ambice, ale člověk se nemůže zbavit dojmu, že větší napětí než v The Walk prožíval v dokumentu Man on Wire od Jamese Marshe.
08.10.2015 15:01 |

Osobnosti: Robert Zemeckis (8 článků) , James Marsh (6 článků)

Poslední a nejděsivější tajemství Kalouska a spol. odhaleno! Tohle neprozradil ani Václav Klaus

KOMENTÁŘ: Tohle tajemství mělo zůstat očím a hlavně uším lidí raději ukryto! Myslíte si, že není žádný zásadní rozdíl mezi politiky pravice a levice? Že všem jde jen o to dostat se ke korýtkům? Jeden opravdu zásadní rozdíl tady je. Zatímco Kalousek a spol. si před volbami na veřejnosti rádi zazpívají, ti levicoví radějí jen pojídají klobásy. Tento rozdíl neprozradil ani Václav Klaus, který je jinak na rozlišení toho, co je pravicové a co levicové expert.
01.10.2013 16:55 |

Osobnosti: Václav Klaus (8470 článků)

Vaňhová (ČSSD): Kraj se zavázal ke spolupráci s hospodářskou komorou

Rámcovou smlouvu o spolupráci mezi Ústeckým krajem a Krajskou hospodářskou komorou dnes podepsala hejtmanka Jana Vaňhová (ČSSD) a předseda František Jochman. Smlouva včetně prováděcích dodatků navazuje na předchozí smluvní vztah z roku 2001, který bylo třeba aktualizovat. Nová smlouva definuje konkrétní oblasti, ve kterých bude kraj s komorou spolupracovat, např. projekty, doprava či školství a vzdělávání. Cílem je zvýšit prosperitu kraje a zlepši jeho image.
10.04.2012 17:15 |

Světová jednička v celostní medicíně přijíždí do Čech a tvrdí: Pohlížejte na sebe jako na celek a buďte zdraví

Mysleli jste si, že teple se oblékat, jíst vitaminy a nechat se očkovat vás ochrání před nemocemi? Ale co vaše vnitřní já? Není nakonec ono tím, kdo rozhoduje? O tom, že psychika ovlivňuje zdraví člověka, bylo napsáno už mnoho. Úzký vztah mezi duší a tělem zkoumají lékaři a terapeuti po celá tisíciletí a ať už zabrousíte do jakéhokoli medicínského oboru, stále to je rovnováha, o čem se mluví. Podle Indů je to harmonie dóš, čínská medicína definuje správný poměr jin a jang a Galenova teorie homeostázy tělních tekutin, které symbolizují vodu, vzduch, oheň a zemi. A celou tuto harmonii, která se prolíná celou medicínou, ovlivňuje jedno – vaše vnitřní já.
16.09.2015 11:51 |

Martin Koller: Putin je vytáhl z žumpy. Pravda o českém islámu

ROZBOUŘENÝ SVĚT MARTINA KOLLERA Česká muslimská komunita je naštěstí dosud nepočetná. Bohužel stále menší část v ní tvoří civilizovaní muslimové, kteří přišli před delší dobou ze zemí, které americká armáda rozvrátila. Jsou to většinou starší a vzdělaní lidé, kteří skutečně nepředstavují bezpečnostní problém. A samozřejmě existují i mezi muslimy civilizované výjimky, které potvrzují praxí prověřené pravidlo nebezpečnosti islámu, definuje svůj pohled na českou muslimskou komunitu analytik Martin Koller.
15.08.2016 17:40 |

Martin Koller: Putin je vytáhl ze žumpy. Pravda o českém islámu

ROZBOUŘENÝ SVĚT MARTINA KOLLERA Česká muslimská komunita je naštěstí dosud nepočetná. Bohužel stále menší část v ní tvoří civilizovaní muslimové, kteří přišli před delší dobou ze zemí, jež americká armáda rozvrátila. Jsou to většinou starší a vzdělaní lidé, kteří skutečně nepředstavují bezpečnostní problém. A samozřejmě existují i mezi muslimy civilizované výjimky, které potvrzují praxí prověřené pravidlo nebezpečnosti islámu, definuje svůj pohled na českou muslimskou komunitu analytik Martin Koller.
15.08.2016 18:00 |

Jejich odvážné hrudníky vás zahřejí i v prosincovém sychravu: Vnadné české modelky se odhalují pro charitu

To jsou ale krásné české holky krev a mlíko! České modelky se svlékly do spodního prádla a u luxusních aut pózovaly pro charitativní kalendář Bohatý sirotek. Pomáhají hned několika dobrým věcem. Jednak zajistí financování studia dětem z dětských domovů, navíc ale pomohou i krevnímu oběhu mnoha pánů. Mrkněte do galerie na opravdu pěkné fotky slečen, mezi nimiž nechybí ani hvězda Ulice Barbora Mottlová  (29) či finalistka letošní České Miss Karolína Humečková!
05.12.2015 16:15 |

Osobnosti: Barbora Mottlová (87 článků)

Jaký je rozdíl mezi biologickým a adoptovaným dítětem? Žádný! Dokazuje tahle dojemná série fotografií

Anna Larson je výbornou americkou fotografkou, kterou proslavily především perfektní snímky přírody státu Washington. Tentokrát ale zveřejnila působivou sérii fotografií vlastních dcer. Jedné biologické a jedné adoptované.
19.05.2015 14:26 |

Dana Kyndrová: Žena mezi vdechnutím a vydechnutím

Více než sto velkoformátových fotografií Dany Kyndrové zhlédnou návštěvníci petrohradského Státního muzea a výstavního centra fotografii ROSFOTO. Tvorba přední české fotografky zachycuje životní pouť ženy v plné rozmanitosti. Pozoruhodný cyklus černobílých fotografií bude k vidění v sálech Státního muzea do 20. 4. 2014. V květnu pokračuje přehlídka Jekatěrinburgu. Rozsáhlou přehlídku připravilo České centrum Moskva ve spolupráci s Generálním konzulátem České republiky v Sankt Petěrburgu a Generálním konzulátem České republiky v Jekatěrinburgu.
12.02.2014 15:40 |

RECENZE: Milena Dopitová chce předávat v první řadě emoce

Milena Dopitová je výtvarnice, která smazává rozdíl mezi fotografií, obrazem či sochou. Kurátorka její pražské výstavy Olga Malá rozpůlila prostor na dvě části, kdy každá symbolizuje opačný pól lidského konání. Pozitivní a negativní stránka člověčenství je symbolicky spojena chodbou jako duchovním mostem.
05.09.2014 13:30 |

Nejlepším evropským filmem roku je Bílá stuha

Nejlepším evropským filmem roku 2009 se stal snímek Bílá stuha rakouského režiséra Michaela Hanekeho. Tvůrce si v sobotu z německé Bochumi z udílení Evropských filmových cen, které jsou obdobou amerického Oscara, odnesl i ocenění za režii a nejlepší scénář. Nejlepší herečkou se stala Kate Winsletová a nejlepším hercem Tahar Rahim.
13.12.2009 08:20 |

Osobnosti: Kate Winslet (223 článků) , Michael Haneke (27 článků) , Tahar Rahim (1 článek)