Recenze: Oprašte svoje mozkové buňky aneb Einstein pro začátečníky

Kniha Jak postavit vesmír z pera britského novináře a spisovatele Bena Gillilanda vám poskytne odpovědi na všechny otázky, které vás kdy o vesmíru napadly při sledování sci-fi filmů nebo pozorování hvězd. Upřímně řečeno, zodpoví vám i otázky, na které jste nikdy nepomysleli.
12.04.2016 08:50 |

Cože? Kanye West chce, aby jeho dcera byla jednou tak geniální jako on či Einstein

Pokud má někdo zájem pohlédnout do očí muži, jenž je prý stejně významný jako Albert Einstein, největší génius dvacátého století, musí se postavit před rappera Kanyeho Westa. Ten totiž svou roční dceru North hodlá vychovávat tak, aby byla stejně geniální jako Einstein. Či jako je on sám.
01.11.2014 07:00 |

Osobnosti: Kanye West (397 článků) , Albert Einstein (60 článků)

Přihlouplý rapper tvrdí: Moje dcera bude geniální, jako já či Einstein!

Pokud má někdo zájem pohlédnout do očí muži, jenž je prý stejně významný jako Albert Einstein, největší genius dvacátého století, musí se postavit před rappera Kanyeho Westa. Ten totiž svou jednoletou dceru North hodlá vychovávat tak, aby byla stejně geniální jako Einstein. Či jako je on sám.
04.11.2014 10:00 |

Osobnosti: Albert Einstein (60 článků) , North West (16 článků)

Alkohol poškodí mozkové buňky za 6 minut!

Popíjíte často alkohol v domnění, že jeho negativní účinky se projeví až za dlouho? Tak začněte brzdit! Vědci z Heidelberské univerzity v Německu totiž zjistili, že mozkové buňky poškozuje alkohol už šest minut po jeho pozření.
01.08.2009 05:20 |

Severokorejský elixír prý rozmnožuje mozkové buňky a brání vráskám

Vědci v Severní Koreji prý vyvinuli supernápoj, který zabraňuje stárnutí kůže a rozmnožuje mozkové buňky. Oznámila to severokorejská tisková agentura KCNA, která si tak kromě toho, že v pátek opět hrozila válečným konfliktem s Jižní Koreou, našla čas i na veselejší témata.
05.06.2010 14:15 |

Výstřelky v názvech vín procvičí i mozkové buňky

Chcete popíjet v Teorii chaosu? Nebo snad raději propůjčit chuťové pohárky Poučenému odhadu? Řeč je pochopitelně o vínech, a to hlavně o nové řadě těch podivně pojmenovaných, které kromě chuťových zaměstnávají i mozkové buňky. Napsala o nich agentura AP.
13.07.2010 11:30 |

Alkohol mozkové buňky nezabíjí! Vědci vyvrátili tenhle a další mýty

Alkohol vraždí mozkové buňky a mužský mozek funguje lépe než ten ženský. Pokud čemukoli z výše uvedeného věříte, tak jste úplně vedle.
06.08.2014 16:00 |

Boj proti ISIS snadno a rychle: Anonymous nabízí návod pro začátečníky

Hackerská skupina Anonymous vyhlásila po útocích v Paříži islamistům „totální válku“. A nyní vyzývá i laiky, aby se do „války“ zapojili také. Že nevíte, jak na to? Nevadí, hackeři zveřejnili návod pro úplné začátečníky, kteří chtějí bojovat proti džihádistům na internetu.
19.11.2015 14:10 |

Recenze: Jejich láska byla skutečná, jejich vztah jen relativní – život Einsteina a jeho ženy tak, jak ho nejspíš neznáte

Einstein & Einstein je beletrizovaný životopis Einsteinovy ženy. Ač její příběh v rámci toho svého vypráví i ten Albertův, kniha je zaměřena na Milevu, ženu, která stála za mnoha jeho objevy, ale pro vlastní dobro nakonec musela odejít.
24.02.2017 15:55 |

Připravte se na přepisování učebnic: Viry jsou živé a pamatují první buňky!

Viry jsou pro biology oříškem už od chvíle svého objevu před více než sto lety. Nahnuté to s nimi bylo od začátku. Na rozdíl od bakterií je kvůli jejich malé velikosti nebylo snadné přímo zpozorovat a příznaky virových onemocnění proto mnoho lékařů i přírodovědců po dlouhá léta mělo za pouhou otravu – dokonce i samotný latinský výraz virus znamená jed. Když později vyšlo najevo, že ani nemají buňky, ale tvoří je jen jakési "zdivočelé" úseky genetické informace doplněné bílkovinným obalem, řada biologů nad nimi mávla rukou. Vždyť ani nemohou být živé, zněl ještě donedávna převládající názor – vždyť se samy bez hostitelské buňky ani nenamnoží.
08.10.2015 18:31 |

Vědci obrátili: Mozkové buňky přibývají i v dospělosti!

V minulosti se vědci domnívali, že neurony v mozku od začátku dospělosti do konce života už jen ubývají. Ale není tomu tak. Buňky specializující se na zpracování a přenos informací se mohou obnovovat a dokonce jich může přibývat. Dokazuje to výzkum tažných ptáků.
25.02.2016 12:05 |

Německému biologovi se podařilo omladit nervové buňky lidí

Německý biolog Hans Schöler zmanipuloval lidské nervové buňky tak, že se začaly chovat jako kmenové buňky embryí, takže nervovou tkáň bylo možné „omladit“. Informuje o tom časopis Nature.
29.08.2009 08:30 |

Německý biolog omladil nervové buňky!

Další obrovský úspěch vědců! Německý biolog Hans Schöler zmanipuloval lidské nervové buňky tak, že se začaly chovat jako kmenové buňky embryí, takže nervovou tkáň bylo možné »omladit «.
30.08.2009 06:35 |

Úžasný objev vědců: Růstové buňky vás zbaví pleše. Pánové jásají

Tak už vypěstovali růstové buňky. Mužům a ženám, kterým vypadávají vlasy ve velkém, svítá na lepší časy. Vědcům se vůbec poprvé podařilo získat vlasové buňky, které se dají jednoduše transplantovat na pleš.
23.10.2013 15:30 |

Průlom v léčbě nákazy HIV! Vědcům se podařilo dostat viry z buněk, ty žijí dál

Němcům na východě Německa se podařil průlomový krok v léčbě nákazy virem HIV. Virové částice, které napadají imunitní buňky a postupně je likvidují, vědci dosud nebyli schopni z buněk dostat ven, bez toho aniž by to znamenalo smrt celé buňky. V Drážďanech se to ale podařilo. Viry z buňky odstranili a ta žila dál.
20.12.2013 08:12 |

Nejmenší hříbě na světě měří 35 centimetrů a neváží ani tři kilogramy

Hříbě Einstein je pro svou výšku 35 centimetrů zřejmě nejmenším na světě. Bílé mládě poníka s hnědými skvrnami připomíná spíše plyšovou hračku. Einstein se narodil v pátek na farmě v americkém New Hampshire a jeho váha po porodu ukazovala pouhých 2,7 kilogramů.
27.04.2010 16:40 |

Vědecký svět v šoku! Einstein se mýlil, záhadné částice jsou rychlejší než světlo

Vědci z Evropské organizace pro jaderný výzkum (CERN) zopakovali se stejnými výsledky experiment, při kterém v září zaznamenali částice menší než atom, které se podle jejich měření pohybovaly rychleji než světlo. Opakované měření by tak podle všeho mohlo poskytnout další důkaz, že Albert Einstein se ve svém předpokladu o nemožnosti překonání rychlosti světla mohl mýlit.
18.11.2011 22:10 |

Osobnosti: Albert Einstein (60 článků)

Einstein měl pravdu, obří neutronová hvězda potvrdila teorii relativity

Mezinárodní tým vědců objevil nejhmotnější neutronovou hvězdu, pomocí níž podrobil zkoušce Einsteinovu teorii relativity v doposud nejextrémnějších podmínkách. Výsledek potvrdil, že Einstein měl pravdu, zjistil podle agentury DPA tým pod vedením Johna Antoniadise z Institutu Maxe Plancka pro radioastronomii v německém Bonnu.
25.04.2013 20:00 |

Dvouletý Brit má stejné IQ jako Einstein

Dvouletý Oscar Wrigley disponuje zřejmě stejným IQ jako Albert Einstein či Stephen Hawking. Slovíčko zřejmě je na místě, jelikož jeho IQ je vyšší než 160 a to již není nad tuto hranici přesně měřitelné. Jasné ovšem je, že je jedním z nejchytřejších dětí, které se na naší planetě kdy narodily.
11.10.2009 11:15 |

Osobnosti: Albert Einstein (60 článků) , Stephen Hawking (71 článků)

Jedenáctiletá Angličanka má vyšší IQ než Albert Einstein

Angličanka Victoria Cowieová se na první pohled neliší od jakékoli jiné jedenáctileté dívky, ale co se inteligence týče, převyšuje naprostou většinu populace. Její inteligenční kvocient dosahuje hodnoty 162, což je ještě více, než míval Albert Einstein či než mají dnes například vědec Stephen Hawking či softwarový magnát Bill Gates. Ačkoli byla na základě testů přijata do Mensy a ve škole vyniká, mezi vrstevníky prý tolik nezapadá.
16.03.2011 13:00 |