RECENZE: Murakami ve víru tajemství, symbolů i sexu

Nakolik lze trvale žít bez toho, že bychom měli sami v sobě pořádek? Že bychom se nedokázali vyrovnat s něčím, co nejen náš život trvale poznamenalo? To je hlavní téma románu i u nás populárního japonského prozaika Harukiho Murakamiho s dlouhým názvem Bezbarvý Cukuru Tazaki a jeho léta putování.
07.04.2015 13:56 |

3 tajemství krásy, která musíte znát

Vidíme-li nádhernou ženu, která na nás působí dojmem, že je absolutně spokojená a nic jí nechybí, lámeme si hlavu nad tím, jaká jsou její tajemství krásy. Odjakživa se držíme představy, že krásné ženy taková tajemství mají, protože kdyby ne, vypadaly by asi tak nějak, jako my – obyčejné smrtelnice, jež mají dle svého názoru do dokonalého vzhledu hodně daleko… Možná i vy chcete znát ona tajemství krásy, díky kterým byste si mohla zvýšit sebevědomí, cítit se lépe ve vlastním těle, líbit se sama sobě a zároveň i lidem ve vašem okolí. Každá z nás chce být krásná a je jedno, zda zrovna vynáší pytel plný odpadků, nakupuje v obchodním centru, chystá se na pracovní pohovor nebo sedí doma na pohovce u oblíbeného seriálu. Pojďme si prozradit tajemství krásy Jak to sakra dělá? Je tak krásná, přímo dokonalá! Vypadá spokojeně, určitě musí mít nějaký fígl! Pokud i vám podobné fráze proběhnou hlavou ve chvíli, kdy spatříte krásnou ženu, pak jste tu správně. Teď společně s námi můžete odhalit tajemství, která stojí za dokonalým vzhledem žen, jež vídáme na ulici, v televizi nebo v módních časopisech. Jste připravené? Jdeme na to! Tajemství č. 1: Arašídy vám zajistí krásné a lesklé vlasy! Mít krásné vlasy, plné lesku, života a zdraví – no řekněme si, milé dámy, která z nás po tom netouží. Ne všem byla dána do vínku bohatá hříva, která i bez kdovíjaké péče vypadá dobře, má objem a nechybí jí lesk. Jestliže ani k vám nebyla příroda štědrá, ba přímo naopak, doporučujeme vám vsadit na arašídy. Ty jsou známé pro vysoký obsah vitamínů B a vlákniny, které vám zajistí bujné vlasy hýřící zdravím a krásou. Tajemství č. 2: Pevný zadeček díky špenátu? Zkuste to! Ačkoli se traduje, že se za pěkným a pevným ženským zadečkem otočí jen muži, není to vůbec... Čtěte více Příspěvek 3 tajemství krásy, která musíte znát pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
20.03.2017 03:15 |

Recenze: Haruki Murakami natahuje pružinu poznání světa

Román Kronika ptáčka na klíček napsal ještě starý dobrý Haruki Murakami. Není tak dokonale čtenářsky přístupný, bez zádrhelů a s obroušenými hranami jako v minulém česky přeloženém 1Q84.
25.11.2014 07:15 |

Osobnosti: Haruki Murakami (29 článků)

Recenze: Co se stane, když muži ztratí ženy? Murakami nám připomíná, že jsme jen pusté ostrovy

„Murakami vycizeloval svůj styl k dokonalosti a přes narůstající počet textů si zachovává vysoký standard,“ píše v recenzi Jarmila Křenková.
10.11.2015 10:20 |

Recenze: Murakami splétá osamělé příběhy Mužů, kteří nemají ženy

Hvězdný japonský autor Haruki Murakami vydal poprvé po deseti letech povídkovou sbírku. Soubor nazvaný Muži, kteří nemají ženy, pojednává o mezilidských vztazích, zvláště o mužích různého věku a různých profesí, kteří z nějakého důvodu ztratí ženu.
17.11.2015 14:45 |

Osobnosti: Haruki Murakami (29 článků)

Mobilní seznamky zuří. Organizace na prevenci AIDS je označila za viníky šíření viru HIV

Nové seznamovací aplikace Tinder pro heterosexuály a Grindr pro homosexuály zuří. Nadace AIDS Healthcare je ve své kampani proti šíření viru HIV a nechráněnému sexu označila za hlavní viníky epidemie tohoto viru. Aplikace totiž umožňují anonymní seznamování. Nejčastěji za účelem sexu. I sociologické průzkumy dokazují, že lidé používající aplikace jsou promiskuitnější a častěji provozují nechráněný sex na jednu noc.
07.10.2015 10:55 |

Mladou Carrie v Sexu ve městě bude hrát Fialka z Burtonova Karlíka

Osmnáctiletá AnnaSophia Robbová si zahraje středoškolačku Carrie Bradshawovou. Půjde o příběhy, které dějově předcházejí seriálu Sex ve městě, tedy době, než Carrie objevila Manhattan a stala se novinářkou. Robbová si zahrála rozmazlenou přebornici ve žvýkání ve filmu Tima Burtona Karlík a továrna na čokoládu. Další články k tématu: Kristin Davisová ze Sexu ve městě adoptovala holčičku Decentní Kim Cattrallová: Samantha ze Sexu ve městě je minulostí Miranda ze Sexu ve městě: Být lesbou jsem si zvolila RECENZE: Kdepak komedie s Parkerovou, spíše Sex ve městě bez sexu Filmovým průšvihem roku je Poslední vládce větru i Sex ve městě 2 OBRAZEM: Sex je zase ve městě. Tentokrát dorazil do Londýna Recenze před evropskou premiérou: Sex ve městě dospěl, jen Carrie pořád blázní
28.06.2010 12:24 |

Osobnosti: Tim Burton (140 článků) , Jakub Prachař (859 článků) , Kim Kim (1181 článků)

01.03.2012 14:41 |

Osobnosti: Kim Cattrall (62 článků) , Tim Burton (140 článků) , Kristin Davis (25 článků) , AnnaSophia Robb (5 článků) , Kim Kim (1181 článků)

Haruki Murakami je prozaik oslovující svět

Nebývá zvykem rozdělit románovou výpověď do tří knih, které mají víc než tisícovku stránek. Haruki Murakami, japonský držitel Ceny Franze Kafky (2006) i řady dalších uznání, se k tomu v literární epopeji 1Q84 rozhodl. Loni vyšly v Odeonu dva svazky, letos třetí kniha a čtenář fascinovaně sledoval příběh Tenga Kawaneho a jeho dávné spolužačky Masami Aomame.
01.01.2014 15:45 |

Osobnosti: Haruki Murakami (29 článků)

Murakami vydá povídky

I u nás populární japonský spisovatel Haruki Murakami vydá v dubnu novou knihu povídek.
22.03.2014 11:50 |

Osobnosti: Haruki Murakami (29 článků)

Favoritem na Nobelovu cenu je podle sázkařů Murakami

Haruki Murakami byl jasným favoritem pro sázkaře už loni, kdy cenu získala Kanaďanka Alice Munro.
05.09.2014 14:20 |

Osobnosti: Haruki Murakami (29 článků)

Haruki Murakami začne komunikovat se čtenáři

Japonský spisovatel Haruki Murakami se dlouhodobě bránil kontaktu se svými čtenáři. Nyní se ale věci mění.
12.01.2015 11:42 |

Osobnosti: Haruki Murakami (29 článků)

Konec AIDS?! Revoluční vakcína zbavila tři novorozence viru HIV

Průlom v léčbě viru HIV slibuje nová vakcína, kterou testovali kanadští vědci na novorozencích. Tři čerstvě narozené děti dostaly injekci s vakcínou ihned po příchodu na svět. Všechny tři se nakazily kongenitálně od matky, po podání vakcíny se tělo viru HIV způsobujícího AIDS zbavilo. Ve čtvrtém případě novorozenec nebyl zcela vyléčen, ale množství viru se snížilo na velmi nízkou hladinu.
08.07.2014 08:10 |

Úspěch českých vědců: Našli látku, která zabírá proti viru zika

Jsou první na světě! Vědci z českobudějovického Biologického centra Akademie věd ČR a brněnského Výzkumného ústavu veterinárního lékařství objevili skupinu látek s vysokým účinkem proti viru klíšťové encefalitidy a především obávanému viru zika. Jde o první popsané látky, které jsou proti viru, jenž způsobuje například deformaci plodu u těhotných žen, účinné.
16.06.2016 13:25 |

Hvězda versus svastika. Jeden ze symbolů má před soudem výhodu

Používání symbolů spjatých s komunistickou totalitou není v Česku až takový problém. Nositeli těchto symbolů stačí dát najevo, že chce komunistické společnosti demokratickou cestou. Opačný extrém je ale v naší zemi tvrdě postihován.
16.01.2012 21:35 |

Nejoblíbenější polohy při sexu

Jaké jsou nejoblíbenější polohy při sexu mladých párů a které patří mezi absolutní topku manželů po několika letech společného soužití? Jaké polohy preferují muži a jaké se řadí mezi vychvalované u něžného pohlaví? Sex neodmyslitelně patří do našich životů a právem se řadí mezi základní pilíře každého dobře fungujícího vztahu. Ačkoli ho k našemu životu potřebujeme, nesmí se z něho stát nepříjemná rutina, ke které budeme přistupovat spíše z povinnosti. Zpestření sexuálního života různorodými polohami může být ideálním řešením, jak do ložnice nepustit nudu. Pojďme se společně podívat na nejoblíbenější polohy při sexu – možná mezi nimi najdete inspiraci! Nejoblíbenější polohy při sexu se u mužů i žen hodně liší Co si budeme nalhávat – muži a ženy se v otázce sexuálních poloh velmi často rozchází. Zatímco ženy preferují takové polohy, u kterých si jsou se svou polovičkou velmi blízko a vidí jim do tváře, muži milují takové polohy, při kterých dochází k hlubokému průniku a tím pádem i vyšší rozkoši. Řadí se mezi nejoblíbenější polohy při sexu klasika nebo mají jasně navrch experimenty – co myslíte? 1.      Misionářská poloha Klasika všech klasik! Poloha na misionáře někomu připadá okoukaná a nudná, ovšem i přesto se právě v této poloze miluje nejvíce lidí. Preferují jí především ti, kteří vyžadují jak fyzický, tak i duševní kontakt – což je dáno tím, že si v této poloze vidí přímo do očí a mohou tak celý akt intimněji prožívat. 2.      Poloha na pejska Poloha zezadu je často přezdívána jako zvířecí, o čemž vypovídají i vlastnosti těch, kteří jí preferují – takoví lidé jsou hodně živočišní a smyslní. Ačkoli se traduje představa, že tuto polohu mají v oblibě především muži, i mezi ženami se najdou takové, které na ní nedají dopustit. 3.      Na koníčka Další velice oblíbená poloha a tentokrát jak ze strany muže, tak i ze strany ženy. Ženy v tomto případě získávají... Čtěte více Příspěvek Nejoblíbenější polohy při sexu pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
04.06.2016 03:50 |

Naděje pro nemocné rakovinou! Ženu zázračně vyléčila koňská dávka viru spalniček

Objevila se snad pro nemocné "rakovinou":http://www.extra.cz/tema/rakovina naděje? Doktoři z americké kliniky Mayo říkají, že ano. Pomocí viru spalniček se jim podařilo zachránit ženu, která byla v posledním stádiu rakoviny. Žena dostala tolik viru, kolik by stačilo na výrobu vakcíny pro 10 milionů lidí.
20.05.2014 16:25 |

Senátor Čunek po bohoslužbě: Vánoční stromy schovávat nebudeme. Ale nezesměšňujme jinou víru

Redaktorka ParlamentníchListů.cz se zúčastnila nedělní bohoslužby ve Vsetíně na Zlínsku, kterou navštívily stovky věřících. Ti se přidali k prosbám za oběti atentátu v Paříži. Mezi nimi byl i senátor a starosta Vsetína Jiří Čunek (KDU-ČSL), který pro ParlamentníListy.cz uvedl: „Buďme hrdí na vlastní víru a neznevažujme víru ostatních. To je cesta k tomu, abychom možná i předešli problémům, které tady teď jsou.“
11.01.2015 18:32 |

Osobnosti: Jiří Čunek (589 článků)

Nejde jen o ziku: Čeští vědci našli nové viry na rybízu a třešních

Rybíz, třešně i mikroskopické houby. Tam všude objevili čeští virologové v loňském roce pět nových virů. V plánu je výzkum jahodníků a pokračující výzkum virů na třešních. Je pravděpodobné, že každý rostlinný či živočišný druh si nese „svůj“ druh viru, kterému se daří nejlépe právě na něm, vysvětluje pro Blesk.cz virolog Ondřej Lenz z Biologického centra AV ČR.
29.02.2016 05:35 |

Španělští vědci dokázali pět pacientů zbavit viru HIV

Další velký pokrok v boji s virem HIV oznámili vědci z Oxfordu a Barcelony. Novou metodou se jim podařilo zcela zbavit viru HIV pět pacientů, kteří se dlouhodobě léčili antiretrovirovými léky, jež virus udržují ve spící formě. U zmíněných jedinců došlo k zatím trvalému zničení infekce. Nová vakcína navíc pomáhá chápat fungování viru v těle.
03.03.2017 10:30 |