Recenze: Mrtvý Harry Potter zachraňuje trosečníka v letním bizáru, kterému chybí srdce

Vděčný bizár splnil úlohu oživení karlovarského festivalu, bohužel ale nezvládá být i něčím víc, píše o filmu Švýcarák Martin Svoboda.
12.07.2016 13:35 |

Osobnosti: Harry Potter (1201 článků) , Martin Svoboda (39 článků)

Medik radí - 9. díl - Základy anatomie - Srdce

Srdíčko? Jak vypadá z čeho se skládá a jak vlastně funguje? Vydrží hodně? Nebo je křehoučké? Dozvíte se dál. Jen chci uvést, že zde uvádím opravdu základy, srovnatelné se střední školou. Pokud někdo má zájem o medicínu, jen pojmů k srdci je v anatomii asi 500 a embryonální vývoj a fyzikální proudění krve zde úplně vynechávám. Srdce(cor) je orgán vážící pouhých 300 gramů. Dokáže mimo jiné za klidových podmínek přečerpávát každou minutu pět litrů krve. Jistě bychom si svého srdce více vážili a snažili se předejít jeho onemocnění, kdybychom věděli, co tento nevelký orgán (váží pouhé 0,3 kg ) dokáže. Stavba Srdce se skládá ze dvou síňí a dvou komor. Levá síň(atrium dextrum) do které vstupuje dolní a horní dutá žíla(vena cava inferior a superior).Krev dále putuje přes trojcípou chlopeň(valva atrioventricularis dextra) do pravé komory(ventriculus dexter). Zde je vypuzována nahoru přes poloměsíčitou chlopeň(valva trunci pulmonalis) do plicních tepen a dále do plic. Z plic krev (už okysličená) putuje 4 plicními žílami(venae pulmonales sinistrae et dextrae) do levé síňě(atrium sinistrum) a déle přes dvojcípou chlopeň(valva atrioventricularis sinistra) do levé, mnohem mohutnější a silnější, levé komory(ventriculus sinister) a z té pře chlopeň aortální je rozváděna do celého těla tepnami a žílami se zas vrací do srdce. Srdce jako orgán vyživují tzv. koronární tepny. Jsou dvě arteria coronaria dextra et sinistra, které mají plno dalších větvení. Pokud se jediná ucpe a nedojde k opravě(bypass-přemostění šťepem z nohy nebo coronární angioplastika), člověk umírá. Srdce je mezi plícemi uloženo v osrdečníku(perikard),který pomocí epikardů naléhá na myokard(srdeční svalovinu) FCE Srdce za klidových podmínek přečerpává každou minutu 5 litrů krve ze žil do tepen, přičemž vypuzované krvi uděluje tlak potřebný k překonání odporu, který tepny kladou proudící krvi. Při tělesné práci se však srdeční výkon výrazně zvyšuje. Srdce musí za těchto podmínek přečerpat, a to pod ještě větším tlakem, 20, 30 i více litrů krve za minutu, aby se tkáním dostalo potřebné množství kyslíku a živin. To ovšem dovede jen zdravé srdce. Je-li srdce nemocné, odpoví na zvyšující se tělesnou zátěž varovnou bolestí. Ale i zdravé srdce je třeba na opakovanou zátěž přivykat, například pravidelným cvičením. -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
26.08.2009 08:50 |

Princ Harry se vrátí do Afghánistánu, aby bojoval proti Talibanu

Mladší bratr prince Williama bude v novém roce nasazovat život v boji s Talibanem. Harry v Londýně na předávání ocenění Military Awards udělované listem The Sun prozradil, že se do Afghánistánu v roce 2012 vrátí jako aktivní voják. Další články k tématu: OBRAZEM: Nejžádanější single jsou princ Harry a Pippa Middletonová Princ Harry se rozešel s modelkou, vydrželo jim to dva měsíce Princ Harry chodí s modelkou spodního prádla, je to jeho sestřenice Počkej, až Kate uvidíš, pošeptal princ Harry před oltářem bratrovi Princ Harry si v Německu převzal cenu za charitativní pomoc dětem Britský princ Harry vyrazil do minových polí v Mosambiku. Po vzoru své matky
08.03.2011 15:20 |

Osobnosti: Kate Middleton (874 článků)

Harry Potter jak ho neznáte: V podprsence!

Fanynky Daniela Radcliffa alias Harryho Pottera, zbystřete! Váš milovaný Harry Potter se v novém filmu, Harry Potter Relikvie smrti 1. díl, objeví v dámské podprsence!
21.10.2010 06:10 |

Osobnosti: Harry Potter (1201 článků)

Harry Potter a Relikvie smrti: EXKLUZIVNÍ ukázky z filmu

Poslední pokračování příběhu čarodějného učně "Harry Potter a Relikvie smrti“ bude rozděleno do dvou celovečerních filmů. Harry Potter a Relikvie smrti - část 1 měl v Londýně světovou premiéru ve čtvrtek, do českých kin vstoupí příští týden.
11.11.2010 18:05 |

Osobnosti: Harry Potter (1201 článků)

Nový Harry Potter vydělal za den přes 740 miliónů

Nový Harry Potter vydělal za den 43,6 miliónů dolarů (přes 740 miliónů korun). Film Harry Potter a Relikvie smrti - část 2 měl ve středu premiéry ve 26 zemích.
15.07.2011 11:45 |

Osobnosti: Harry Potter (1201 článků)

Harry Potter je jako ČEZ, za týden vydělá miliardy

Premiéra 15. července a už 31. července na kontě zhruba 17 miliard, to je prozatímní bilance filmu Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (Harry Potter a relikvie smrti - 2. část), který má uzavřít potterovskou sérii. Snímek se finančně dá přirovnat ke společnostem typu ČEZ.
01.08.2011 16:20 |

Osobnosti: Harry Potter (1201 článků)

Daniel Radcliffe půjde zase donaha, zahraje si homosexuálního básníka

Dvaadvacetiletý Daniel Radcliffe nemá s nahotou problém. Před pěti lety se v rouše Adamově objevil v divadelní hře Equus. Herec se teď svlékne i před kamerou. V novém filmu si zahraje beatnického básníka Allena Ginsberga. Další články k tématu: Harry Potter se svlékl do naha Daniel Radcliffe měl strach z erekce Harry Potter v civilu? Modrooký pohodář, který by se rozdal Daniel Radcliffe nechce být jen Harry Potter, utíká k roli právníka Ječící fanynky mě děsí, říká stydlivý Daniel Radcliffe V době natáčení Harryho Pottera jsem hodně pil, přiznal Radcliffe
31.01.2012 16:30 |

Osobnosti: Daniel Radcliffe (282 článků) , Allen Ginsberg (17 článků) , Harry Potter (1201 článků)

Blonďatá podivínka z Harryho Pottera dospěla: Ze Střelenky je sexy kočka s výstavními stehny

Dívkou na fotce je Evanna Lynch (22), která ve filmech Harry Potter a Fénixův řád, Harry Potter a Princ dvojí krve a obou dílech závěrečné části série Harry Potter a Relikvie smrti ztvárnila potrhlou Lenku Láskorádovou, které spolužáci v Bradavicích pro její ne zrovna mainstreamové chování i vzhled přezdívali Střelenka.
17.08.2013 11:00 |

Osobnosti: Evanna Lynch (3 články) , Harry Potter (1201 článků)

Harry Potter má pokračování! Rowling ho zveřejnila na internetu a přečíst si ho můžete i vy!

Jestli jste fanoušky "slavné série Harry Potter":http://www.extra.cz/fanousci-harryho-pottera-jasejte-kouzelny-svet-zase-miri-na-platna-a-my-vime-vic, máme pro vás dobrou zprávu! Spisovatelka "J. K. Rowling":http://www.extra.cz/tema/j-k-rowling napsala novou povídku, která se datuje daleko do budoucnosti. Harry Potter už má 34 let a je trochu šedivý. Setkává se se svými přáteli na finále Světového poháru v kouzelnické hře zvané famfrpál v roce 2014. Více se můžete dočíst na pottermore.com poté, co se zdarma zaregistrujete.
09.07.2014 10:50 |

Osobnosti: Harry Potter (1201 článků)

Dospělý Harry Potter a černošská Hermiona váleli, divadelní hra o čarodějovi uspěla

V Londýně se v sobotu večer uskutečnila světová premiéra divadelní hry Harry Potter and the Cursed Child (Harry Potter a prokleté dítě), jejíž děj se odehrává 19 let poté, co románový příběh slavného čaroděje skončil. Jaké mělo představení ohlasy?
31.07.2016 11:50 |

Osobnosti: Harry Potter (1201 článků)

Britský princ Harry se v rámci cesty po Karibiku a Latinské Americe, která je součástí oslav 60. výročí nástupu na trůn jeho babičky, Alžběty II., zastavil na Jamajce. Tam si to rozdal v běhu s nejslavnějším sportovcem této země Usainem Boltem a vyhrál. Ovšem malým podvodem. Další články k tématu: Princ Harry se vrátí do Afghánistánu, aby bojoval proti Talibanu OBRAZEM: Nejžádanější single jsou princ Harry a Pippa Middletonová Princ Harry se rozešel s modelkou, vydrželo jim to dva měsíce Princ Harry si zřejmě splní přání a tajně se vrátí do Afghánistánu Počkej, až Kate uvidíš, pošeptal princ Harry před oltářem bratrovi
07.03.2012 14:05 |

Osobnosti: princ Harry (236 článků) , Usain Bolt (365 článků) , Kate Middleton (874 článků)

Princ Harry jako pilot skončil, bude organizovat armádní akce v Londýně

Stejně jako jeho bratr princ William se i Harry loučí s prací pilota. Na rozdíl od bratra ale v armádě zůstane. Přesune se do Londýna, kde bude organizovat velké vzpomínkové události. Další články k tématu: Princ William končí v armádě, čeká ho charita a královské povinnosti Princ Harry, jak ho neznáte: zmrzlý stanul i s herci na Jižním pólu Princ Harry z Antarktidy: Bratr žárlí, že jsem daleko od křičícího dítěte Princ Harry se prý chce ženit, jeho vyvolenou je blondýnka Cressida Princ Harry: Doufám, že bratr ví, jak drahá jsem chůva Princ Harry randí s blond modelkou, objímali se na sjezdovce
17.01.2014 16:40 |

15 největších úletů a bizárů roku 2016! Zaznamenali jste je všechny?

Za rok kolem nás proletí spousta informací, některé zachytíme, jiné vytěsníme. Některé bychom raději neregistrovali, ale internet je jimi bohužel tak přehlcen, že si nemůžeme pomoct, ani kdybychom chtěli. Přinášíme vám 10 největších bizárů neboli módních hitů, na které letos asi jen tak nezapomenete!
30.12.2016 17:30 |

»Harry Potter« Daniel Radcliffe: Fuj! Co ty uši?!

Daniel Radcliffe (21) jako Harry Potter na filmovém plátně zachraňuje svět... a ve skutečném životě dost zanedbává osobní hygienu!
16.07.2011 05:20 |

Osobnosti: Daniel Radcliffe (282 článků) , Harry Potter (1201 článků)

Harry Potter je zpět. J. K. Rowlingová oznámila vydání osmého dílu

Fanoušci Harryho Pottera mají důvod k radosti. J. K. Rowlingová na svém webu oznámila, že kromě avizované divadelní hry Harry Potter a prokleté dítě se dočkají i knihy. Příběh bude pokračovat přesně tam, kde se čtenáři s hlavním hrdinou rozloučili. Vystupovat v něm budou dospělý Potter jako zaměstnanec ministerstva kouzel a jeho potomci.
11.02.2016 15:00 |

Osobnosti: Harry Potter (1201 článků)

Princ Harry opět na veřejnosti: o nahých fotkách se nechtěl bavit

Sedmadvacetiletý princ Harry po skandálu z večírku v USA seká dobrotu a plní své povinnosti. Poprvé od zveřejnění nahých fotek se ukázal ve společnosti na oficiální akci. Navštívil malé onkologické pacienty a o svém přešlapu vtipkoval, ale nechtěl o něm moc mluvit. Další články k tématu: Princ Harry po nahých fotkách seká dobrotu, zrušil si účet na Facebooku Princ Harry dostal nabídku na roli v pornu, nabízejí mu 200 milionů Princ Harry dostane za nahé fotky vynadáno, královna je chce stopnout Princ Harry řádil v Las Vegas, jeho nahé snímky jsou na internetu
04.09.2012 10:45 |

Osobnosti: princ Harry (236 článků)

Princ Harry se prý chce ženit, jeho vyvolenou je blondýnka Cressida

Zatímco je devětadvacetiletý princ Harry na návštěvě Austrálie, britská média spekulují o možné svatbě na královském dvoře. Bratr prince Williama si prý chce vzít svou o pět let mladší přítelkyni Cressidu Bonasovou, s níž se zná 18 měsíců. Další články k tématu: William a Harry zdědili taneční talent po mně, říká princ Charles Princ Harry nocoval v mrazáku, chystá se na jižní pól Princ Harry: Doufám, že bratr ví, jak drahá jsem chůva Princ Harry randí s blond modelkou, objímali se na sjezdovce
08.10.2013 10:30 |

Osobnosti: princ Harry (236 článků)

Exmanželka českého trosečníka pro Blesk: Teroristy nestřílel, nebyl ani na vojně!

Překvapivý směr nabral příběh českého „trosečníka“ Martina Psoty (38). Toho k záchranáři vytáhli z moře u Tchaj-wanu, když se pokoušel na chatrném voru dostat do Japonska. Muž tehdy řekl: „Zabíjel jsem teroristy. Doma mi jde o život. Proto se nemůžu vrátit.“ Blesk ale vypátral jeho exmanželku. Žena tyto silné výroky vyvrací.
10.06.2013 05:35 |

První foto trosečníka z Pacifiku: Rybář Jose Iván na moře nezanevřel!

Jeho jméno si teď zapamatuje celý svět. Příběh trosečníka, jinak chudého rybáře z Mexika, Jose Ivána Salvadora Albaniagaby by klidně mohl inspirovat holywoodské tvůrce k pokračování dnes už legendárního filmu. José Iván přežil na otevřeném moři neuvěřitelných 16 měsíců, poté, co ho na Marshallových ostrovech našel norský student antropologie.
03.02.2014 08:20 |

Osobnosti: José José (284 článků)