Recenze: Let 305 vás přenese v čase. A rozhodně je výzvou i pro (ne)fanoušky žánru sci-fi

Nastupte na Let 305 a nechte se unést v čase na stránkách knihy, jejíž děj je schopný strhnout i ty, kdo nejsou skalními příznivci sci-fi. A. G. Riddle po úspěšné trilogii Tajemství původu zamířil dál.
23.05.2016 14:20 |

Halo Wars 2 recenze: Sci-fi nářez a komplexní strategie pro virtuální vojevůdce

Rozsáhlý svět sci-fi akce Halo expandoval i do vod jiných herních žánrů. Strategie v reálném čase (RTS) Halo Wars z roku 2009 byla zábavná, propracovaná, hezká – prostě parádní. Dlouho očekávané pokračování Halo Wars 2 to tak nebude mít lehké. Musí uspokojit hráče namlsané jedničkou. My ale hlásíme přímo z bojiště, že se to hře povedlo.
16.02.2017 09:10 |

Sedmdesátiletý Ind má po těle vytetovaných 305 státních vlajek

Ind Har Prakash své tělo v průběhu života ozdobil opravdu netradičními malůvkami. Celkem má na sobě téměř tři tisíce nejrůznějších obrázků, a to i úplně maličkých. Na co si však muž potrpí nejvíce, jsou barevné vlajky států, těch má na obličeji, krku, pažích, hrudi, břichu i nohou rovných 305.
27.04.2011 14:35 |

Zmar, zkáza a smrt. USA trápí smrtící bouře! Už 305 mrtvých!

Tragická bilance po sérii tornád na americkém jihovýchodě dosáhla 305 mrtvých. Informuje o tom v pátek agentura AFP.
28.04.2011 07:40 |

Tak zabíjí tornádo: 305 mrtvých! 10 000 zničených domů!

Už nejméně 305 lidí zabila tornáda, která se přehnala přes osm států USA. Nejvíce mrtvých – 204 – je hlášeno z Alabamy, z toho 36 z města Tuscaloosa, kde smršť smetla celé bloky domů. „Silnice jsou neprůjezdné, infrastruktura je v troskách,“ říká starosta Tuscaloosy Walter Maddox.
30.04.2011 12:15 |

Češi jsou dvakrát bohatší než Slováci. Každý má v průměru 305 tisíc

Češi za uplynulý rok zbohatli, a to téměř o 50 tisíc na osobu. V průměru tak na jednoho občana připadalo čisté bohatství 305 tisíc korun. Počítá se do něj jak movitý, tak nemovitý majetek mínus dluhy. Na Slovensku to bylo přitom jen 141 tisíc korun.
30.09.2015 15:30 |

Skluzavka ve výšce 305 metrů nabídne adrenalinový zážitek

Majitel třiasedmdesátipatrového mrakodrapu U.S. Bank Tower v Los Angeles, který patří mezi nejvyšší budovy v západní části Spojených států, nabídne milovníkům výšek neobyčejný zážitek. Od června se návštěvníci mrakodrapu totiž budou moci sklouznout na venkovní skleněné skluzavce, která povede ze 70. do 69. patra, asi 305 metrů nad zemí.
04.03.2016 11:20 |

Akta X se "vrací": Herečka Gillian Anderson alias Dana Sculyová bude psát sci-fi knížky

Herečka Gillian Anderson by si přála objevit se ještě aspoň jednou na plátnech kin v roli agentky Dany Sculyové. Zatímco další filmový příběh Akt X je ale nejistý, usedne k počítači a začne do něj ťukat příběhy pro čtenáře sci-fi žánru. Americká herečka uzavřela smlouvu s vydavatelstvím Simon and Schuster a napíše pro něj celou řadu sci-fi knížek.
20.01.2014 13:05 |

Osobnosti: Gillian Anderson (55 článků)

Akta X se "vrací": Herečka Gillian Anderson alias Dana Sculy bude psát sci-fi knížky

Herečka Gillian Anderson by si přála objevit se ještě aspoň jednou na plátnech kin v roli agentky Dany Sculy. Zatímco další filmový příběh Akt X je ale nejistý, usedne k počítači a začne do něj ťukat příběhy pro čtenáře sci-fi žánru. Americká herečka uzavřela smlouvu s vydavatelstvím Simon and Schuster a napíše pro něj celou řadu sci-fi knížek.
20.01.2014 22:00 |

Osobnosti: Gillian Anderson (55 článků)

České dobrodružné a sci-fi snímky, které stojí za to!

V nedávné době jsme si představili desítku nejlepších sci-fi snímků historie. Tento žánr však není cizí ani českým tvůrcům. Největším průkopníkem je bezpochyby skvělý režisér a animátor Karel Zeman, jehož dobrodružné / sci-fi filmy mu přinesly slávu a uznání po celém světě. Pojďme se podívat na deset oblíbených snímků tohoto žánru, nejen od Karla Zemana, ale i od dalších českých tvůrců.
27.05.2016 09:55 |

Osobnosti: Karel Zeman (259 článků)

Milujete moderní sci-fi filmy? Poznáte je podle fotek? Zkuste si to!

Patříte-li mezi velké fanoušky sci-fi filmů, pak byste si neměli nechat ujít připravený kvíz s názvem Moderní sci-fi. Kvíz obsahuje 20 obrázků z filmů a na vás je, poznat o které filmy se jedná. Na výběr je vždy ze 4 možností. Otestujte své znalosti!
16.05.2017 13:10 |

Halo 4 – nejlepší sci-fi střílečka široko daleko v celém vesmíru

(Recenze) Halo 4 je tím, čím byl film Expendables – Postradatelní pro Sylvestra Stalloneho a jeho bandu postarších kreatinových svalovců. Je restartem legendy, která (byť ne podle prodejů) kvalitou vyhasínala. Halo 4 je perfektní sci-fi střílečka, jež ničím nezklamala a vynáší celou sérii opět na špičku žánru.
15.11.2012 10:20 |

Recenze: Ridley Scott udělal z Marťana vesmírného MacGyvera a natočil konečně dobré sci-fi

Režisér Ridley Scott se po třech letech vrací do žánru sci-fi, aby si napravil reputaci po rozporuplných reakcích na poslední snímek Prometheus, ve kterém se pokoušel znovu nastartovat dnes už klasickou filmovou sérii o Vetřelci. Drama Marťan režisérovi tentokrát opravdu sedlo. Natočil první povedený film po letech.
01.10.2015 09:50 |

Osobnosti: Ridley Scott (77 článků)

Ranní cviky, které vás postaví na nohy

Vstáváte každé ráno rozmrzelí, bez energie, cítíte se unavení a nemáte na nic náladu? Postrádáte onu potřebnou hnací sílu, která by vás po ránu dokonale nastartovala? Pak vyzkoušejte naše ranní cviky, které vás postaví na nohy. Nikdo po vás nechce, abyste hned po probuzení běhali trasu dlouhou několik kilometrů, ještě před začátkem pracovní směny pospíchali do fitka nebo plavali dlouhé tratě v bazénu. Máme pro vás osvědčené ranní cviky, které vaše tělo rozehřejí, nabudí organismus a skvěle vás nastartují do nového dne. Ranní cviky, které vás postaví na nohy Ještě než začnete namítat, že po ránu rozhodně nemáte času na rozdávání a nedokážete se tak najít chvilku na provedení našich cviků, dovolíme si vás uklidnit: naše ranní cviky vám zaberou jen několik málo minut. Předklony Postavte se a jednou nohou vykročte vpřed, druhou zase vzad. Nohu, kterou jste vykročili vpřed, mírně pokrčte a zadní naopak propněte. Ruce dejte před sebe s rovnými zády se předklánějte vpřed, dokud se rukama nedotknete země. Kliky Kliky známe všichni, možná jste k nim měli ve škole odpor, ale věřte, že vás po ránu dokážou skvěle nabudit. Pamatujte, že u provádění tohoto cviku musíte tělo udržet rovné a zpevněné, jinak nedosáhnete kýžených výsledků a spíše si ublížíte. Dřepy Dřepy snad ani netřeba dlouze představovat. Jedná se o rychlý a účinný cvik, který zvládnete za pár minut. U dřepů mějte nohy rozkročené na šíři vašich ramen, ruce před sebou a vždy jděte tak nízko, dokud se pánev nedostane do úrovně kolen. Kočičí hřbet Mezi ranní cviky pro nabuzení zařazujeme i dobře známý kočičí hřbet, který slouží především k protažení těla. A to po ránu taky není na škodu. Při tomto cviku klečíte, dlaněmi se opíráte o zem. Nejdříve se prohnete v zádech a bradu vystrčíte vpřed, poté hlavu zabalíte pod sebe a vykulíte záda. Příspěvek Ranní cviky, které vás postaví na nohy pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
20.06.2017 06:40 |

Jak se na pracovišti vyrovnat se šikanou od šéfa

Šikana od šéfa je nepříjemné, ale bohužel ne tak vzácné téma, od kterého se společnost distancuje. Nevhodné chování ze strany nadřízeného zažívají nejen ženy, ale i muži – ti se však s touto situací mnohdy dokážou poprat daleko lépe, nežli něžné pohlaví. Máte-li pocit, že si na vás váš šéf tzv. zasedl, dělá vám na pracovišti naschvály, případně vás zesměšňuje před ostatními kolegy, pak je na čase jednat. Pokud i vás potkala nepříjemná zkušenost v podobě šikanování od vašeho nadřízeného, pak určitě není na místě sedět s rukama založenýma v klíně a nic nedělat. Nejenže tak trpí vaše sebevědomí, ale zároveň dotyčnému dáváte jasno najevo, že má nad vámi moc. A to je špatně. Šikana od šéfa si vyžaduje radikální řešení. Jaké? To se dozvíte v dnešním článku! Šikana od šéfa – jak se s ní vyrovnat? Šikanuje vás šéf? Dává vám nepřiměřené množství úkolů, shazuje vás před ostatními, dělá vám naschvály, má nemístné poznámky nebo vás dokonce veřejně uráží? Pak si to rozhodně nenechte líbit! Poradíme vám, jak se k této situaci postavit. Otevřená debata Jestliže se vám chování vašeho nadřízeného nelíbí, pak mu to na rovinu řekněte. Jednejte s ním tak, jak on jedná s vámi. Pokud se k vám chová jako ke kusu hadru na koštěti, pak zde nemá co dělat jakákoli úcta. Nebojte se ukázat drápky a dejte jasně najevo, že s vámi takhle jednat nebude. Musíte mu ukázat, že si sami sebe vážíte a že se sebou nenecháte zametat. Je potřeba postavit se mu jako rovný rovnému. Odkažte se na vyšší místa Nepomohla otevřená debata tváří v tvář? Pak přistupte k dalšímu kroku a obraťte se na vyšší místa. Je-li nad vaším šéfem ještě někdo výše postavený, jděte za ním a přímo mu řekněte, co se u na vašem pracovišti děje. Doporučujeme mít před tímto... Čtěte více Příspěvek Jak se na pracovišti vyrovnat se šikanou od šéfa pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
27.07.2016 04:50 |

Signály, že by vám prospěla změna zaměstnání

Chodíte-li do práce s odporem, každé ráno se probouzíte s bolestmi žaludku, nerozumíte si s kolegy a vaše pracovní náplň vás upřímně ani moc nebaví, pak by vám možná prospěla změna zaměstnání, se kterou by se do vašeho života vnesl úplně nový nádech. Nikde není psáno, že na tomtéž místě musíte zůstat věčně. Pokud se trápíte, práce vám nejde, nebaví vás nebo se na pracovišti jednoduše necítíte dobře, nemá cenu čekat na zázrak, že se to třeba jednoho dne změní. S největší pravděpodobností ne. Jestliže se poznáte v následujících signálech, pak byste se měli vážně zamyslet, jestli by nebylo od věci odejít. Uvidíte, že vám změna zaměstnání jedině prospěje! Jak poznáte, že by vám prospěla změna zaměstnání? Našli jsme pro vás několik signálů, které naznačují, že vaše stávající práce není nic pro vás. Nebojte se tedy upřímně zamyslet nad tím, jestli má vaše aktuální zaměstnání právě ve vašem případě dobré vyhlídky do budoucna. Vaše pracovní náplň vás nenaplňuje Den co den děláte tu samou činnost, kterou vykonáváte tak nějak ze setrvačnosti. Pracovní náplň vám vůbec nic neříká, nebaví vás a zadané úkoly plníte spíše s odporem, což se mnohdy projeví i na výsledcích. Zkrátka to není to pravé ořechové, čemu byste se chtěli věnovat. Tak proč setrváváte na místě, které je pro vás spíše přítěží? Má cenu chodit každý den do práce, kde vás nutí dělat to, čemu nerozumíte, v čem se neorientujete a co vás nenaplňuje? My říkáme jednoznačné ne! Nekomunikujete s kolegy Nezáleží na tom, zda pracujete jednotlivě nebo jste součástí nějakého týmu. Se svými kolegy zkrátka vycházet musíte, protože v práci je to především o lidech. Pokud ve vás vaši kolegové vzbuzují špatní pocity, nerozumíte si s nimi a v podstatě spolu v práci ani nekomunikujete, pak je více než logické, že se vám v zaměstnání nelíbí.... Čtěte více Příspěvek Signály, že by vám prospěla změna zaměstnání pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
04.08.2016 05:00 |

RECENZE: Sci-fi Interstellar létá ve vesmíru i v čase

Název nové sci-fi bratrů Jonathana (scénář) a Christophera (scénář a režie) Nolanových Interstellar znamená v překladu Mezihvězdný a přesně to je prostor, v němž se podstatná část filmu odehrává.
07.11.2014 14:01 |

Vesmírná odysea nebo Star Wars? Vybíráme desítku nejlepších sci-fi filmů

Sci-fi (Science Fiction) je vědeckofantastický žánr vymezený výskytem spekulativních technologií a přírodních jevů anebo dosud neznámých forem života. Děj se většinou odehrává v budoucnosti, ve vesmíru nebo alternativní historii. Dnes jsme pro vás připravili desítku těch nejlepších sci-fi snímků historie.
01.04.2016 10:30 |

Jak se zachovat, když vás uštkne had?

Léto se pomalu blíží a společně s ním i čas strávený v přírodě, nejrůznější výlety, turistické procházky a podobně. Ačkoli za čas strávený na čerstvém vzduchu vás nikdo kárat nebude, ba naopak, může se stát, že při svých toulkách narazíte na hada.  Jen taková malá zvídavá otázka: víte, jak se zachovat, když vás uštkne had?! Byli byste možná nemilé překvapení, kolik lidí by si v takové situaci nedokázalo poradit. Přitom alespoň první pomoc při uštknutí by měl znát úplně každý. Nikdy přece nevíte, kdy se vám taková znalost bude hodit! Jak se zachovat, když vás uštkne had Byli bychom samozřejmě jedině rádi, pokud byste se do takové situace nikdy nemuseli dostat. Jenže příroda umí být v mnoha směrech pěkně nevyzpytatelná, a proto určitě nebude na škodu, pokud si přečtete dnešní článek. Poradíme vám v něm, jak se zachovat, když vás uštkne had. První pomoc Pokud dojde k uštknutí hadem, pokuste se ránu lehce dezinfikovat. Následně jí něčím sterilním překryjte, zbavte se věcí, které by mohly v případě otoku nějakým způsobem poškodit tělo (sundejte boty, ponožky, náramky, prstýnky atd) a dopravte postiženého co možná nejrychleji k lékaři. Co rozhodně nedělat při uštknutí hadem Pojďme si ještě společně říci, co byste určitě neměli udělat, když vás uštkne had. Některé chyby vás mohou ohrozit na životě. 1. Žádné prudké pohyby Když vás uštkne had, nedělejte žádné prudké pohyby. Pohybujte se pomalu, nikam nespěchejte a už ho vůbec ve snaze dojít k lékaři co nejrychleji neběhejte. 2. Žádné odsávání jedu Možná jste to viděli v nějakém filmu, určitě to ale není správný postup. Snahou odsát jed z rány byste akorát způsobili její zvýšené prokrvení a tím byste zrychlili vstup jedu do krevního oběhu. 3. Žádné zaškrcení rány Další velice častou a okouknout chybou je zaškrcení rány.  Možná byste to mysleli dobře, efekt by to... Čtěte více Příspěvek Jak se zachovat, když vás uštkne had? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
20.06.2017 06:40 |

Cuarón před Oscary: Gravitace není sci-fi

Režisér Alfonso Cuarón zdůraznil v rozhovoru pro BBC, že jeho film Gravitace není sci-fi. Protože je nominován na Oscara za nejlepší film, může jít o taktickou snahu distancovat se od žánru, který Oscary většinou nevyhrává.
28.02.2014 11:55 |

Osobnosti: Alfonso Cuarón (13 článků)