Recenze: Laskavý průvodce životem Morriconeho nabízí zasvěcený obraz hudební legendy

Rozhlasový zpravodaj Jan Šmíd se vydal po stopách svého oblíbeného skladatele a jeho filmů.
24.01.2016 19:05 |

Osobnosti: Jan Šmíd (10 článků) , Jan Šmíd (2 články)

Morricone složil Tarantinovi hudbu k westernu, bude se natáčet v České republice

Před pěti desítkami let znamenala hudba italského skladatele Ennia Morriconeho revoluci ve westernech. Nyní se Morricone nechal přemluvit, aby se na tento hudební píseček vrátil. Tím, kdo ho k tomu přesvědčil, nebyl nikdo jiný než Quentin Tarantino, a výhradně Morriconeho hudba tak zazní v jeho nové kovbojce nazvané The Hateful Eight. Informoval o tom zpravodajský server The Times.
15.07.2015 10:01 |

Osobnosti: Quentin Tarantino (166 článků)

Recenze: Kočičku Kiki holčičky milují, alternativní rodiče ji ale nestráví

Dětská novela Kočička Kiki nese podtitul Laskavý příběh pro nejmenší. A to splní. Laskavý příběh ale balí do růžového lesku.
04.10.2016 11:05 |

RECENZE: Průvodce protektorátní Prahou nabízí stovky stran zajímavostí

Mohutná publikace Jiřího Padevěta Průvodce protektorátní Prahou (Academia) přináší na osmi stovkách stran nesmírně podrobný obraz hlavního města mezi lety 1939-1945. Neobsahuje souvislý výklad dějin, spíše knižní mapu města se spoustou zajímavostí vztahujících se k jednotlivým ulicím a budovám.
25.10.2013 15:35 |

Obraz malířky Toyen Zbytek noci byl vydražen za 13,2 miliónu Kč

Obraz malířky Toyen nazvaný Zbytek noci z počátku jejího surrealistického období se na nedělní aukci v Praze vydražil za 13,2 miliónu korun. Stal se tak sedmým nejdráže prodaným dílem v aukci v Česku. Obraz se začal prodávat za vyvolávací cenu 13 miliónů korun. I s aukční přirážkou, která je 20 procent, dá nakonec kupec za obraz 15,8 miliónu korun. Aukci společně pořádaly Galerie Kodl a Aukční síň Vltavín.
25.04.2010 14:55 |

Ladův obraz se prodal za milión korun

Obraz Josefa Lady Mikuláš, čert a anděl z roku 1944 se na sobotní aukci společnosti Dorotheum prodal za 850 000 korun. Více než dvakrát tak dílo překročilo vyvolávací cenu, která byla 400 000 korun. I s aukční přirážkou ve výši 20 procent nový majitel za obraz zaplatí přes milión korun. Jde o nejvyšší cenu za Ladův obraz.
12.03.2012 06:10 |

Osobnosti: Josef Lada (28 článků)

Umělec vytvořil obraz s perfektní optickou iluzí

Počin britského umělce Briana Weaverse, který je momentálně vystavený v Gallery of Ice v městečku Windsor, vypadá na první pohled jako naprosto běžný obraz. Ve chvíli, kdy se pozorovatel začne na obraz dívat z různých úhlů, se ale mění. Obraz, jenž působí zdánlivě ploše, je totiž trojrozměrný.
04.07.2014 14:25 |

Obraz Harlekýn a kolombína Václava Špály prodán za rekordních 5,1 miliónu

Obraz Václava Špály Harlekýn a kolombína vyvolávaný za 3,5 miliónu korun se na nedělní aukci v pražském Mánesu prodal za 5,1 miliónu korun. Stal se tak nejdráže prodaným Špálovým dílem v tuzemské aukci, rekord dosud držel obraz Peřeje na Orlici z roku 1928, který se před čtyřmi lety prodal za 4,5 miliónu korun. Na sobotní aukci Dorothea byl největší zájem o vzácnou tapisérii a obraz významného chorvatského malíře Vlaho Bukovace.
23.11.2014 19:11 |

Osobnosti: Václav Špála (17 článků)

Místopředseda TOP 09 Kalousek koupil obraz „Kunda z Lán", dá ho na dobročinnost

Obraz Karla Švugera s názvem „Kunda z Lán" koupil dnes v plzeňské galerii Visio Art místopředseda TOP 09 Miroslav Kalousek. Obraz je součástí výstavy učitelů místní soukromé Střední umělecko-průmyslové školy Zámeček. Švuger ho prý namaloval v reakci na rozhlasové Hovory z Lán, v nichž na začátku listopadu prezident Miloš Zeman použil řadu vulgarismů. Obraz, který koupil jménem poslaneckého klubu za 42.000 korun, hodlá Kalousek na jaře věnovat do dobročinné aukce, řekl dnes v Plzni novinářům.
27.11.2014 14:42 |

Osobnosti: Miroslav Kalousek (5866 článků) , Miloš Zeman (15947 článků)

Kalousek si koupil Kun*u z Lán: Doma si obraz ale nevystaví

Obraz Karla Švugera s názvem "Kunda z Lán", koupil dnes v plzeňské galerii Visio Art místopředseda TOP 09 Miroslav Kalousek. Švuger obraz prý namaloval v reakci na rozhlasové Hovory z Lán, v nichž na začátku listopadu prezident Miloš Zeman použil řadu vulgarismů. Obraz, který Kalousek koupil jménem poslaneckého klubu za 42.000 korun, hodlá Kalousek na jaře věnovat do dobročinné aukce, řekl dnes v Plzni novinářům.
27.11.2014 22:05 |

Modiglianiho obraz se vydražil za rekordní sumu 170 miliónů dolarů

Obraz Amedea Modiglianiho Nu couché se v pondělí v newyorské aukční síni Christie’s vydražil za 170,4 miliónu dolarů (asi 4,3 miliardy korun), což představuje rekordní částku za obraz tohoto italského umělce. Rekordní výše dosáhla i částka za obraz Roye Lichtensteina,
10.11.2015 08:30 |

Nedávno objevený Čapkův obraz se vydražil za 2,7 miliónu korun

Obraz Josefa Čapka Venkovský hřbitov, který byl dlouhá léta v soukromé sbírce a téměř sto let ho veřejnost nespatřila, se na nedělní aukci v Praze prodal za 2,7 miliónu korun. Jeho vyvolávací cena byla o sto tisíc nižší. Uvedl to Albert Trnka z aukční síně European Arts. Čapkův aukční rekord tak stále drží obraz V červnu (Kraj), přiklepnutý letos v březnu za 14,1 miliónu korun. Za 6,6 miliónu korun se v neděli vydražil obraz Sedící dívka od Emila Filly.
15.05.2016 17:10 |

Osobnosti: Josef Čapek (43 článků) , Emil Filla (48 článků)

Fillův obraz se prodal za 11,8 miliónu, Medek zaznamenal rekord

Obraz Emila Filly Čtenářka Lidových novin se na nedělní aukci v Praze prodal za 11,8 miliónu korun. Řadí ho to mezi 30 nejdražších obrazů prodaných na českých aukcích. Jeho vyvolávací cena byla devět miliónů korun. Autorský rekord zaznamenal obraz Mikuláše Medka Bez názvu. Jde současně o nejdražší vydražený poválečný obraz v ČR.
29.05.2016 21:05 |

Osobnosti: Emil Filla (48 článků) , Mikuláš Medek (7 článků)

MFF KV 2015: Praktický průvodce filmovým festivalem

Praktický průvodce 50. ročníkem mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech. Přehled nejzajímavějších filmů, tipy na koncerty a párty, průvodce nákupem vstupenek.
03.07.2015 06:25 |

Praktický průvodce festivalem v Karlových Varech: Tipy na filmy, koncerty i večírky

Praktický průvodce 51. ročníkem mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech. Přehled nejzajímavějších filmů, tipy na koncerty a párty, průvodce nákupem vstupenek.
01.07.2016 06:05 |

Nový web Památníku národního písemnictví

Na doméně pamatniknarodnihopisemnictvi.cz byl spuštěn nový web instituce. V novém designu a přehledně může návštěvník získat všechny informace o službách, které PNP nabízí. Nová webová stránka usnadní teoretikům a historikům v oblasti literatury a výtvarného umění orientaci ve fondech a sbírce PNP ; nabízí odkazy na Průvodce po fondech Literárního archivu PNP, databázi Badatelna.eu, elektronický katalog knihovny PNP, průvodce po fondech uměleckých sbírek PNP, soupisy sbírkových předmětů a řadu dalších nástrojů.
24.11.2016 20:05 |

Kupkův obraz za 39 miliónů si v Brně rezervoval zájemce

Obraz Františka Kupky Prisme s prodejní cenou 39 miliónů korun si na veletrhu umění v Brně rezervoval vážný zájemce. Potvrdil to galerista Miro Smolák. Cena výrazně převyšuje český aukční rekord, který činí 22,1 miliónu korun. Zda se podaří obchod dotáhnout do konce, nelze předjímat. Smolákova Galerie Miro obraz do neděle nabízí na přehlídce Brno art fair na brněnském výstavišti.
28.11.2009 14:25 |

Obrazy do každé domácnosti

Hezké a útulné bydlení, kde se cítíme pohodově, patří k základním prioritám většiny z nás. Důležité je i prostředí, kde se nemovitost nachází. Pokud je to jen trochu možné snažíme se zúhlednit již přístupovou cestu k domu, bytu. Stejně důležité je i celkové vybavení interiéru. Vše se odvíjí od podlahy, která hraje při zařizování nemalou roli, až po nábytek a další interiérové dekorace. Než začneme vybavovat domácnost, je důležité si promyslet, jaký styl zvolíme. Jelikož od toho se dále odvíjí i nákup dalších doplňků. Doplňky do domácnosti Jednou z oblíbených dekorací, jsou obrazy. Ty se dnes nabízí v nepřeberném množství různých stylů. Navíc jsou ve srovnání s policemi a vitrínami mnohem praktičtější. U obrazů bohatě stačí otřít rám, kdežto při utírání prachu na policích musíme sundat všechen obsah, který čistíme také. Nákup obrazů podle stylu Výběr obrazů se dnes dá doladit do jakéhokoliv stylu. Dnešní nabídka přeje jak historickým tak moderním stylům včetně možnosti originálního rámování. Obrazy lidská obydlí zdobí již od nepaměti a rozhodně se jedná o součást vybavení, která by neměla chybět v žádné domácnosti. Na světlé stěně vynikne obraz s tmavým podkladem a opačně na tmavé zdi obraz světlý. Pozor si dejte na přímé denní světlo, které by obraz mohlo poškodit. Jeho krásu naopak můžete podpořit šikovně umístěnou zářivkou, která jej ozáří. Správné osvětlení Lustr mnoho lidí při začátku zařizování neřeší, což se může ukázat, jako fatální chyba. Tento nepostradatelný interiérový doplněk neslouží pouze k osvětlení, ale může být dominantou místností. Jestliže předem víme, že budeme interiér zařizovat v duchu retro nakoupíme v tomto stylu i lustry. Avšak mnohdy se i více stylů hezky doplňuje. Ke stylu retro může skvěle ladit i moderní či vintage lustr a další doplňky. Ideální je sepsat si předem seznam věcí, které chceme nakoupit a zkusit si je vedle sebe představit. V jiném případě by vybavení mohlo působit chaoticky.     Příspěvek Obrazy do každé domácnosti pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
26.09.2015 09:35 |

Recenze: Lemmy a drsný životopis pravé rockové legendy

Obvykle není chtěné, aby se titulek recenze shodoval s názvem knihy, tentokrát je ovšem oficiální podtitul tohoto díla, který zní „Autobiografie rockové legendy“, zároveň jeho nejlepší a nejvýstižnější charakteristikou. Lemmy Kilmister, zakladatel skupiny Motörhead a charismatický bouřlivák s duší rockera, v ní svým osobitým stylem a bez příkras popisuje svůj pestrý život a o nic méně pestřejší život svého času nejhlasitější rockové kapely.
15.04.2016 17:20 |

Osobnosti: Lemmy Kilmister (12 článků)

Co nabízí nový sport Aktuálně.cz? Průvodce před Eurem