RECENZE: Krása italské renesance od Ivana Exnera

V Galerii Kooperativy v Praze je do 22. května otevřena výstava letos pětapadesátiletého malíře Ivana Exnera. Jde o bilanci, takže na ní divák objeví to nejlepší, co autor namaloval v letech 1983 až 2014. K vidění je především soudobá renesance podmanivé krásy a estetiky italské renesance a baroka.
25.04.2015 16:00 |

Berlín hostí nejkrásnější portréty italské renesance

Berlínské Bode-Museum a Metropolitní muzeum v New Yorku společně pořádají grandiózní přehlídku umění doby quattrocenta čili 15. století. Je celá věnována malířskému a sochařskému portrétu, který nejlépe ukazuje, že člověk jako nezaměnitelná osobnost se stal hlavním tématem rané italské renesance.
09.09.2011 09:55 |

Konec velké lásky: Ochotská dostala od Exnera kopačky!

Moderátorka televizních novin Michaela Ochotská (28) dostala od svého přítele Michala Exnera (34) pěkný dárek k narozeninám. Místo červených srdíček dostala kopačky. Za jejich rozchodem stojí tenista Lukáš Rosol.
14.02.2013 17:40 |

Osobnosti: Michaela Ochotská (842 článků) , Lukáš Rosol (578 článků)

Jan Vondráček z Exnera: Proč nemluví o manželce?

Pro kapitána Exnera jsou ti dva vcelku zásadní. Vyšetřovatelé Vlček s Beránkem nejenže pomáhají případy vyřešit, legendární Exner takové kolegy potřebuje i z toho důvodu, aby na obrazovce nenudil a měl mu kdo nahrávat. Dialogy jsou svižnější a charaktery obou poručíků pobaví mnohdy víc než škrobený hlavní hrdina. Michal Dlouhý má v poslední adaptaci Erbenových detektivek skvělé kumpány. Neotesaného Beránka věříte Davidu Novotnému beze zbytku a erudovaného Vlčka skvěle vystihl Jan Vondráček (51)...
15.10.2017 12:20 |

Osobnosti: David Novotný (72 článků) , Michal Dlouhý (141 článků) , Jan Vondráček (12 článků) , David Novotný (72 článků) , David Novotný (71 článků)

GE: Co bude hnací silou ekonomické renesance střední a východní Evropy?

Společnost GE v rámci 23. Ekonomického fóra v Krynici zorganizovala plenární zasedání s názvem „Pohled na dobu po krizi. Co bude hnací silou ekonomické renesance střední a východní Evropy?“. Účastníci plenární diskuze, kterou vedl Lane Greene z týdeníku The Economist, debatovali o tom, jak regionální spolupráce může pomoci ekonomikám zemí střední a východní Evropy. Mezi řečníky byl i Peter Stračár, výkonný ředitel GE pro střední a východní Evropu.
10.09.2013 09:15 |

Osobnosti: Peter Green (2 články) , Peter Greene (1 článek) , Peter Greene (1 článek) , Peter Green (2 články) , Peter Greene (1 článek)

NPÚ: Hrady a zámky rozkvetou v renesančním stylu

Během Roku renesanční šlechty rozzáří české a moravské hrady a zámky květinové výstavy. Florista a specialista na aranžování květin v historickém interiéru Slávek Rabušic připravil pro rok 2017 cyklus výstav s názvem Květiny renesance. V období renesance byly květiny velikou módou. Šlechtická sídla tak zdobily rozměrné kytice a květinové girlandy a květiny nesměly chybět ani jako doplněk oblečení či účesů.
29.03.2017 21:20 |

Drábek se diví: Krása nejdřív souhlasil a pak na mě poštval postižené

Tento pátek skončilo připomínkové řízení k k souhrnu zákonů v rámci sociální reformy týkajících se zdravotně postižených. Normy za zdravotně postižené opakovaně napadl Václav Krása a ministra práce a sociálních věcí Jaroslava Drábka kvůli nim nazval lhářem. Ten se diví. Vždyť Krása, tak jako další, koncept schválil, řekl ParlamentnímListům.cz ministr.
25.03.2011 21:45 |

Tomáš Cikrt si tvrdě došlápl na vůdce postižených Krásu a jeho protest

České úřady práce ve středu 4. ledna čeká patrně pořádný nápor. Předseda Národní rady osob se zdravotním postižením Václav Krása totiž vyzval své členy, aby si pro příspěvek na mobilitu, který bude nově vydávat právě úřad práce, přišli všichni ve stejný den. Krása tím chce upozornit na údajnou nesmyslnost nových vládních opatření, neboť ta stávající podle něho platila velmi dobře. Podle bývalého mluvčího ministra zdravotnictví Tomáše Cikrta je to značně nezodpovědné a Krása je prý jen starý politický harcovník.
30.12.2011 15:20 |

30.12.2011 15:25 |

Agentura CzechTourism podpoří výstavu Křehká krása 2015

Křehká krása ozdobí ve dnech 6. až 9. srpna výstavní areál Eurocentra v Jablonci nad Nisou. Hlavním partnerem čtvrtého ročníku reprezentativní výstavy skla a bižuterie s názvem Křehká krása 2015 je agentura CzechTourism.
11.07.2015 10:41 |

Šéf českých zdravotně postižených Krása: Imigrantům jasně říct, že mají i povinnosti. A po skončení bojů je hned poslat domů

ROZHOVOR Předseda Národní rady osob ze zdravotním postižením Václav Krása tvrdí, že evropští státníci podcenili celý problém s imigranty, na který se nepřipravili, a tak nyní se jen velmi těžko může dohnat to, co bylo zanedbáno. „Myslím si, že většina politiků podlehla příliš idealistickému vidění tohoto problému a neuvědomila si, že vytvářejí velmi nebezpečné prostředí pro občany,“ řekl Krása v rozhovoru ParlamentníchListů.cz. Spor, který vznikl kolem bonmotu prezidenta Zemana, je ale podle jeho soudu spíše virtuální, prezentovaný především v médiích. Ovšem jak Zeman, tak i Sobotka by se měli podle něj naučit tlumit emoce.
04.02.2016 04:55 |

Renesanční velikán Botticelli proslul svými Venušemi

Sandro Botticelli je jednou z klíčových postav florentské renesance. Krása, šarm a elegance jeho obrazů s melancholickým nádechem z něj udělaly ikonu zlatého věku vlády šlechtického rodu Medicejských.
21.05.2010 06:10 |

Osobnosti: Sandro Botticelli (1 článek)

Český malíř pomaluje Ringturm ve Vídni

U příležitosti 25. výročí založení české dceřiné společnosti Kooperativa, holdingové rakouské společnosti Vienna Insurance Group, se slavná budova Ringturm v centru Vídně promění v gigantické umělecké dílo českého malíře Ivana Exnera. Celou stavbu obalí plátno, na němž bude malba zobrazující bezstarostného chlapce, který stojí na pahorku a pouští si draka. V pozadí se objeví daleký horizont moře, který symbolizuje nekonečné dálky i touhy.
31.05.2016 10:10 |

Mona Lisa z Janova se jmenovala Markéta

Téměř každý ví, že Karel IV. z rodu Lucemburků byl velkým mecenášem umění. V jeho službách pracovali vynikající umělci jako Theodorik nebo Petr Parléř. Málokdo však tuší, že už Karlův dědeček a otec českého krále Jana Lucemburského, císař Jindřich VII., byl velký znalec umění a zaměstnával sochaře Giovanniho Pisana, který je vedle malíře Giotta považován za nejslavnější postavu rané italské renesance.
26.09.2010 08:10 |

Osobnosti: Jan Lucemburský (26 článků) , Karel IV. (25 článků) , Petr Parléř (7 článků) , Mona Lisa (70 článků)

Florencie objevuje zapomenutou minulost

Florencie je pro všechny symbolem italské renesance. Pracovníci slavné galerie Uffizi však chtějí ukázat, že jejich město bylo na přelomu 14. a 15. století i významným centrem takzvané mezinárodní gotiky. Pojem se vztahuje k dvorskému umění, které kolem roku 1400 ovládlo malířskou a sochařkou produkci Paříže, Prahy, Londýna, Dijonu, Vídně a Milána.
14.08.2012 11:25 |

Bratři Vivariniové a problém finančníků v české kultuře

Padova patřila v polovině 15. století k významným centrům italské renesance. Pracovali tam sochař Donatello i malíř Andrea Mantegna a do této umělecké konkurence vstoupili úspěšně i benátští umělci Antonio a Bartolomeo Vivariniové.
22.04.2013 13:35 |

Osobnosti: Donatello (3 články) , Andrea Mantegna (1 článek)

Rapper Kanye West si vzal za ženu »nejprdelatější« celebritu světa!

Nejdříve si novináři byli jistí tím, že svatba Kanyeho Westa s Kim Kardashian proběhne v Paříži. Jenže před čtrnácti dny se začalo spekulovat o tom, že nakonec se budou brát ve Florencii. Italské město renesance nakonec bylo tím, kde si slíbili věrnost až do hrobu. Tedy Kardashian to slibovala už potřetí, West se ženil poprvé. Florencii si podle jeho slov vybrali také proto, že tam počali dceru North.
28.05.2014 10:50 |

Osobnosti: Kanye West (411 článků) , Kim Kardashian (1182 článků)

Policie zabavila po staletí ztracený obraz da Vinciho: Byl ve švýcarské bance

Po staletí byl považovaný za ztracený. Nyní byl portrét Isabelly d'Este, markýzy z Mantovy, jedné z nejvýznamnějších postav italské renesance, na žádost italských kriminalistů zabaven ve Švýcarsku. Má hodnotu přes 2,6 miliardy.
10.02.2015 15:55 |

Filmové premiéry: Most špiónů, V srdci moře, Tři vzpomínky a další

Steven Spielberg se v novém filmu Most špiónů vrací k příběhu z doby studené války. Ve filmu V srdci moře znovu ožívá příběh velrybářů, které napadla velryba mamutích rozměrů. Do kin jde i příběh o těžkostech dospívání a prvních láskách Tři vzpomínky. První celovečerní animovanou adaptaci Malého prince natočil Mark Osborne, nominovaný na Oscara za Kung Fu Pandu. Češi proti Čechům je dokument o soužití bílých Čechů a českých Romů. Perleťový knoflík je dokumentární esejí, v níž Patricio Guzmán rozjímá o historii své země. Dokument Florencie a galerie Uffizi zve zase k návštěvě města, které bylo kolébkou italské renesance. Pátou výpravu do Kameňákova nazvali tvůrci Vánoční Kameňák.
03.12.2015 07:10 |

Osobnosti: Steven Spielberg (139 článků) , Mark Osborne (2 články) , Patricio Guzmán (1 článek)

Italské letectvo dostalo zelenou k zapojení do útoků v Libyi

Italské letectvo dnes od italské vlády překvapivě dostalo zelenou pro zapojení do koaličního bombardování vybraných vojenských cílů v Libyi. Představitelé z populistické Ligy severu se však podle agentury Reuters postavili proti rozhodnutí kabinetu premiéra Silvia Berlusconiho.
26.04.2011 08:25 |