RECENZE: Když se rodina rozdělí. Do českých kin včera vstoupil Rodinný film

Se svým druhým celovečerním filmem přichází do kin Olmo Omerzu, původem slovinský režisér, který má vystudovanou FAMU a působí v Česku. Je považován za jednu z nadějí domácí kinematografie – už proto, jak úspěšně dokáže balancovat na hraně mezi artem a kvalitním středním proudem.
19.02.2016 13:45 |

Osobnosti: Olmo Omerzu (5 článků)

České drama Rodinný film navazuje na Kolju, získalo cenu na festivalu v Tokiu

Drama Rodinný film získalo na Mezinárodním filmovém festivalu v Tokiu Cenu za nejlepší umělecký přínos. Dvacet soutěžních děl posuzovala šestičlenná porota vedená režisérem Bryanem Singerem. "Na úspěch Rodinného filmu jsme hodně pyšní," řekl na tiskové konferenci v Tokiu producent filmu Jiří Konečný ze společnosti Endorfilm a připomněl, že "poslední český film, promítaný na zdejším festivalu, byl Kolja v roce 1996". Rodinný film je mezinárodní koprodukce Česka, Německa, Slovinska, Francie a Slovenska. Jeho autorem je režisér slovinského původu Olmo Omerzu, který absolvoval pražskou FAMU. Do českých kin vstoupí Rodinný film 10. prosince.
02.11.2015 12:30 |

Osobnosti: Bryan Singer (19 článků) , Olmo Omerzu (5 článků)

Filmová recenze Rogue One: Star Wars Story: Slabá hudba, fajn efekty a nic pro nováčky

V roce 1977 natočil režisér George Lucas film Star Wars, který se okamžitě stal legendárním a ovlivnil celý filmový průmysl. Následně vznikla další dvě pokračování a v roce 1999 se Lucas ke Star Wars vrátil a natočil další trilogii, která dějově předcházela původním filmům. Nakonec Lucas prodal licenci společnosti Disney za pohádkovou cenu a minulý rok tak vstoupil do kin další film s označením Epizoda VII: Síla se probouzí. Do českých kin v těchto dnech přichází další film s názvem Rogue One: Star Wars Story. Jak do celé ságy zapadá tento snímek? Potěší skalní fanoušky Star Wars a řekne něco těm, kteří byli tímto fenoménem dosud nedotčeni?
15.12.2016 08:50 |

Osobnosti: George Lucas (41 článků)

Češi propadli Hledání Dory, animovaný film vede už měsíc žebříček návštěvnosti kin

Měsíc po tuzemské premiéře zůstává stále v čele víkendové návštěvnosti kin animovaný film pro děti Hledá se Dory. Podmořská dobrodružství zapomnětlivé nemocné rybky navazující na úspěšný film Hledá se Nemo dosud přilákala do kin přes 262 tisíc diváků. Na druhém místě do žebříčku vstupuje film Legenda o Tarzanovi. Na dobrodružství Tarzana, který zaměnil život v africké džungli za život bohatého Johna Claytona III, o víkendové premiéře dorazilo přes 12 tisíc lidí. Na třetí příčku z druhé v minulém týdnu sestoupil americký sci-fi velkofilm Den nezávislosti: Nový útok navazující po 20 letech na velmi úspěšný film. Na 11. místě je hudební dokument Lucie: Příběh jedný kapely.
11.07.2016 16:15 |

Osobnosti: John Legend (21 článků)

Síla se znovu probudila: Do českých kin vstoupila sedmá epizoda Star Wars

Když v 70. letech natočil George Lucas film s názvem Star Wars (Hvězdné války), nikdo z herců a štábu ještě netušil, že se podílel na fenoménu, který ovlivní několik generací. 17. prosince brzy ráno vstoupil do kin nový díl této mega úspěšné ságy s podtitulem Epizoda VII.: Síla se probouzí. Distributor a majitelé českých kin se shodují na tom, že takovou hysterii ještě nezažili. Lístky mizely světelnou rychlostí a některá kina mají až do konce roku vyprodáno. Budou skalní fanoušci odcházet z kina spokojení?
17.12.2015 16:15 |

Osobnosti: George Lucas (41 článků)

Akce Isover50 zná prvních pět výherců kamionu izolace zdarma

Rodinný dům Svítkov, rodinný dům Klecany, Dům u potoka Nová Ves, rodinný dům Mnichovice u Říčan a rodinný dům Královi Horní Roveň. To je prvních pět vítězných staveb akce Isover50, kterou u příležitosti 50. výročí působení na českém trhu vyhlásila letos v únoru divize Isover společnosti Saint-Gobain.
17.05.2016 00:10 |

Kraje dostaly miliardy na nové kotle. Kolik peněz se rozdělí u vás?

O půlnoci ze 30. září na 1. října ukončilo ministerstvo životního prostředí příjem žádostí, ve kterých si kraje rozdělí téměř 3 miliardy korun v rámci "nových kotlíkových dotací". O peníze si nepožádalo hlavní město Praha a ministerstvu tak zatím zbylo 23,7 mil. korun, které bylo pro město vyčleněno. Praha bude žádat o peníze dodatečně. Státní fond životního prostředí má teď měsíc na vyřízení žádostí. Pak si peníze rozdělí jednotlivé domácnosti. "Naším cílem je vyměnit 80 až 100 tisíc kotlů v celé ČR do roku 2020," řekl k tomu ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO). Kolik peněz bude k dispozici ve vašem kraji?
01.10.2015 15:15 |

Osobnosti: Richard Brabec (217 článků)

Negativní recenze diváky neodradily, česká komedie Sezn@mka vede návštěvnost kin

Do čela žebříčku víkendové návštěvnosti tuzemských kin se hned po svém uvedení dostala nová česká komedie Sezn@mka vyprávějící o jednom z fenoménů současné doby, internetové seznamce. Film režisérky Zity Marinovové s Jiřím Langmajerem v hlavní roli šéfa seznamky čelícího stížnostem nespokojených dam o víkendu přilákal do kin přes 30 tisíc diváků, kteří v pokladnách kin nechali více než 4,1 milionu korun.
01.08.2016 15:00 |

Osobnosti: Jiří Langmajer (388 článků) , Jiří Zita (8 článků)

Filmové premiéry: Rodinný film, Saulův syn, Ma Ma a další

Karel Roden hraje hlavní roli v novém českém snímku Rodinný film. Ve vyhlazovacím táboře v Osvětimi se odehrává maďarský Saulův syn, nominovaný na Oscara za nejlepší cizojazyčný film. Penélope Cruzová hraje ve filmu Ma ma silnou a milující ženu, která i v těch nejtěžších chvílích dokáže brát věci s nadhledem. A stejnou herečku ve zcela jiné roli uvidí i diváci komedie Zoolander No.2. Na malém exotickém ostrově se odehrává animovaná komedie Robinson Crusoe: Na ostrově zvířátek. Milovníkům hororů je určen film The Boy.
18.02.2016 07:10 |

Osobnosti: Karel Roden (357 článků) , Karel Roden (357 článků)

RECENZE: Mnohem víc než životopisné drama. Do kin jde oscarový kandidát, britsko-americký Kód Enigmy

Po vynikajícím Birdmanovi, který vstoupil s devíti oscarovými nominacemi minulý týden do českých kin, je tu další horký kandidát: Kód Enigmy má jen o jednu nominaci méně a bude se rovněž ucházet i o sošky nejcennější za nejlepší film, režii, adaptovaný scénář, herecký výkon Benedicta Cumberbatche v hlavní roli a Keiry Knightleyové v roli vedlejší.
29.01.2015 11:31 |

Osobnosti: Benedict Cumberbatch (120 článků)

Deadpool je bezchybný film, plný humoru a akce, zní první reakce nadšených diváků

V pondělí se fanoušci v New Yorku a Los Angeles vydali do kin na speciální projekci ukázek z Deadpoola. Tvůrci je však překvapili a pustili film celý. Na recenze je embargo, první reakce se tak objevily na Twitteru. "Deadpool byl fenomenální!!! Skvělá práce," napsal uživatel John Mike Melendez. Gregg Katzman tweetoval, že fanoušci budou šťastní. Vyzdvihl humor filmu a zmínil, že zápletka je sice standardní, ale akce a konzistentně dávkována komedie to zastíní. Robert Kirkman, autor komiksů Živí mrtví, napsal: "Je to bezchybný film. Čirý Robert Liefeld na plátně. Tim Miller ukazuje, jak se to dělá," čímž narážel na autora komiksu a režiséra. Deadpool dorazí do českých kin 11. února.
19.01.2016 16:45 |

Osobnosti: Tim Miller (21 článků) , Mike John (2 články) , Robert Kirkman (1 článek) , Tim Miller (21 článků)

Film Rodina je základ státu bude uveden na festivalu v Londýně

Film režiséra a scenáristy Roberta Sedláčka Rodina je základ státu, který před rokem vstoupil do tuzemských kin, míří do zahraničí. Po nedávné severoamerické premiéře na festivalu ve Vancouveru bude 1...
19.10.2012 09:50 |

Osobnosti: Robert Sedláček (86 článků)

Omerzu: Rodinný film se může líbit komukoliv, jen je potřeba dostat lidi do kin

S režisérem Olmem Omerzuem o jeho chváleném snímku Rodinný film, s nímž už sklízel úspěch ve světě a konečně ho uvádí do české distribuce.
23.02.2016 07:00 |

Animák střídá animák. Návštěvnost českých kin vede Doba ledová, o víkendu předstihla hledání Dory

Pokračování kreslených dobrodružství mamutí rodiny Doba ledová: Mamutí drcnutí vystřídalo v čele víkendové návštěvnosti tuzemských kin jiný animovaný snímek Hledá se Dory. Pátý díl série s mamuty Manny, Ellie a Broskvičkou o premiérovém víkendu přilákal do kin bezmála 112 tisíc diváků, kteří v pokladnách kin nechali 15,7 milionu korun. Podmořská dobrodružství zapomnětlivé rybky navazující na úspěšný film Hledá se Nemo po měsíčním kralování žebříčku skončila na druhém místě. Na třetím místě je Legenda o Tarzanovi. Příběh Tarzana, který zaměnil život v africké džungli za život bohatého Johna Claytona III, za dva týdny vidělo téměř 32 tisíc diváků.
18.07.2016 16:10 |

Osobnosti: John Legend (21 článků)

Recenze: Rodinný film nemá české diváky za hlupáky. Tím je výjimečný

Rodinný film původem slovinského režiséra Olma Omerzua vyžaduje aktivního diváka, který musí po zhlédnutí dál přemýšlet a teprve vyvozovat.
17.02.2016 12:25 |

RECENZE: Do kin jde další oscarový kandidát - Klub poslední naděje

Podobně jako český film Jako nikdy také americký Klub poslední naděje, který tento týden vstoupil do kin, je sice z hlediska ústřední zápletky o smrtelné nemoci a umírání, ale vypráví především o životě a o tom, kdy a proč má smysl. A je také dalším z letos oceňovaných filmů, natočených podle skutečnosti.
25.01.2014 12:50 |

RECENZE: Přímočará Marta Kubišová. Do kin vstupuje dokument Olgy Sommerové Magický hlas rebelky

Nový dokumentární film režisérky Olgy Sommerové Magický hlas rebelky měl premiéru na filmovém festivalu v Karlových Varech. Získal tam Cenu diváků deníku Právo, což znamená, že oslovil lidi napříč generacemi. Ve čtvrtek vstoupil do kin. Se stejnou ambicí.
18.07.2014 12:20 |

Osobnosti: Marta Kubišová (330 článků) , Olga Sommerová (78 článků)

Recenze: Nový Captain America soutěží ve hře "kolik hrdinů se může poprat, aby to ještě byla zábava"

Do kin vstoupil další film z velkého marvelovského univerza, je jím superhrdinská novinka Captain America: Občanská válka. Jde o třetí film s Captainem Amerikou v názvu, ale klidně by se mohl jmenovat Avengers Extra, protože se v něm objevuje přinejmenším tucet různých superhrdinů. Snímek se tak podle recenzenta Aktuálně.cz Tomáše Stejskala snaží překonat rekord ve hře „Kolik superhrdinů se může poprat v jediném filmu, aby to stále byla zábava“.
06.05.2016 14:30 |

"Fotři" naposledy v čele týdenní návštěvnosti kin

Komedie Fotři jsou lotři s Robertem De Nirem a Benem Stillerem si naposledy vychutnala vítězství v týdenní návštěvnosti kin. Příští týden ji s nejvyšší pravděpodobností vystřídá americký film Hon na čarodějnice, který o víkendu razantně vstoupil do českých kinosálů.
20.01.2011 11:10 |

Osobnosti: Ben Stiller (82 článků) , Robert De Niro (66 článků)

RODINA POD LUPOU: Nejvíc jsem se bála při porodu, říká Holubová o dceři

Herečka Eva Holubová má s devatenáctiletou dcerou Karolínou, která se mimochodem zajímá o fotografování, výborný vztah. Ukazuje to dotazník Rodina pod lupou, v níž si maminka s dcerou vyloženě notují. A to i v těch intimnějších otázkách. "Nejvíc jsem se o ni bála při porodu," přiznává známá herečka. Další články k tématu: RODINA POD LUPOU: Máma má moje holky předem ráda, říká syn Stašové RODINA POD LUPOU: Poslední roky nežárlím, říká manželka Jakuba Smolíka RODINA POD LUPOU: Lásku k ženám Filip zdědil po tatínkovi, říká Bílá RODINA POD LUPOU: Svět je teď méně bezpečný, řekla před dcerou Březinová
21.10.2013 00:35 |

Osobnosti: Eva Holubová (189 článků) , Jakub Smolík (47 článků)