RECENZE: Jan Tichý postává v abstraktní krajině

Tvorbu kolínského rodáka Jana Tichého, který se věnuje především malbě, kresbě, grafice a užitému umění, lze vidět v Galerii města Kolína. Jeho zásadním tématem je hledání opěrného bodu v abstraktní krajině i zasazení materiálního objektu v imateriálním prostoru.
03.02.2016 10:50 |

Podle jakých kritérií vybírat obraz do interiéru?

Hezký obraz kultivuje téměř každý interiér a dodává mu patřičný břink. Mimo jiné se obraz podílí na duchovním obohacování člověka, jež v daném prostoru pobývá. Rozhodně se nemusí vždy jednat pouze o originální obrazy věhlasných autorů. Stejně tak blahodárně dokážou působit i reprodukce, plakáty nebo fototapety. Při výběru obrazu musíme zohlednit několik důležitých faktorů, které zajistí, že daný obraz padne do našeho interiéru jako ulitý a budeme s ním nad míru spokojení. Které faktory to jsou, si prozradíme v následujících řádcích. Správná velikost obrazu I levné obrazy do bytu nebo domu hrají důležitou roli. Bylo by chybné myslet si, že levný obraz v nejhorším někomu darujeme a koupíme si nový. Jak se praví – dvakrát měř a jednou řež. Při výběru vhodné velikosti vezmeme v potaz velikost stěny, kde bude obraz viset. Do malých místností se nedoporučuje věšet velké obrazy nebo vícedílné sestavy, jelikož na malých prostorách nemá velký obraz možnost vyniknout. Do malých místností či úzkých chodeb se hodí cik cak obrázky – tedy menší obrázky, kterých může být i více. Vícedílné obrazy nebo zajímavé abstraktní obrazy do domácnosti vyniknou ve větších prostorách, jako jsou haly, velké jídelny či prostorný obývák, kde zeď nepřekrývá nábytek. Abstraktní malba se zrodila jako všechno jiné, nutkavou potřebou dát vzniknout něčemu novému. Abstraktní obrazy zachycují pravý život a rytmus života v jednoduché, ale zároveň i složité formě, která dává naši mysli svobodu, jakou nelze najít nikde jinde, patrně jen v hudbě. Tyto obrazy budou zajímavým a originálním doplňkem každé domácnosti. Nabízejí nespočet motivů, tvarů, barev, vzorů a nikdy se neokoukají, vždy zaujmou něčím novým. Styl obrazu a motiv Pravdou je, že při výběru obrazu se meze nekladou a je zde prostor pro fantazii. Ovšem při výběru vhodného obrazu do té či oné místnosti je dobré vzít v potaz nejen jeho velikost, ale styl, aby ladil s interiérem a navzájem se doplnili. Vybírejte... Čtěte více Příspěvek Podle jakých kritérií vybírat obraz do interiéru? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
23.01.2017 09:00 |

Zemřel Miroslav Tichý, ženy šmírující fotograf

V zahraničí ho uznávali, u nás ho nikdo skoro neznal. Fotograf a podivín Miroslav Tichý (†84) se dočkal první velké výstavy v Praze teprve nyní. Rozsáhlá výstava před měsícem skončila. Miroslav Tichý v úterý zemřel.
13.04.2011 14:50 |

Zemřel fotograf žen Miroslav Tichý

Fotograf Miroslav Tichý zemřel 12. dubna ve věku 84 let. Uvedla to jeho manažerka na internetových stránkách. Tichý se proslavil až na sklonku života svými černobílými obrázky žen.
13.04.2011 15:20 |

Tichý oceán zaplavil Kutnou Horu. S Romanem Buxbaumem o objevování fotografa Miroslava Tichého

Galerie Středočeského kraje (GASK) představuje v Kutné Hoře přehlídku současného umění nazvanou Images for Images, Umělci pro Tichého a Tichý pro umělce. Jde o kolekci Nadace Tichy Ocean, která střeží odkaz českého undergroundového fotografa Miroslava Tichého (1926– 2011). Kolekci s teoretikem Zdeňkem Felixem připravil zakladatel nadace žijící v Curychu Roman Buxbaum. Narodil se v roce 1956 v Praze a dětství prožil v Kyjově. V Curychu vystudoval medicínu a provozuje psychiatrickou praxi. V 80. letech studoval na Akademii výtvarných umění v Mnichově.
15.04.2013 11:40 |

ODS má nové logo, z tradičního ptáka se stalo abstraktní véčko

ODS v sobotu na svém kongresu představila nové logo. Podle předsedy ODS Petra Fialy navazuje na tradičního ptáka, zároveň dává tušit, že se strana mění. Původní pták je více abstraktní, připomíná písmeno V.
30.05.2015 14:26 |

Osobnosti: Petr Fiala (1083 článků)

Multikulti je stejný nesmysl jako ideální komunismus. Teď Evropa prostě nesmí ustoupit, jinak ztratí vše, varuje analytik

Tomáš Šmíd z brněnské Masarykovy univerzity kritizuje abstraktní multikulturalismus, pro jeho ideologické zastánce je uprchlík jen abstraktní pojem, stejně jako byl pro marxisty abstraktním pojmem dělník. Každodenní snaha o to, aby různé komunity vzájemně v míru žily je ale podle Šmída užitečná a potřebná, zezdola budovaný a shora pouze inspirovaný multikulturalismus je žádoucí.
20.01.2016 04:55 |

Osobnosti: Tomáš Šmíd (11 článků)

Jak si vybrat džíny podle postavy

Pokud máte problém s džíny, protože vám žádné nesedí a v žádných se necítíte ani pohodlně, ani přitažlivě, pak vám radíme jediné: vybrat džíny podle postavy! Jedině tak se vám podaří vybrat takové kalhoty, které vaší postavě padnou jako ulité a především jí zalichotí. Jenže jak na to?! Pokud přemýšlíte, jak vybrat džíny podle postavy, pak jste tu správně. Právě na tohle téma se dnes společně podíváme a prostřednictvím následujících řádků vám poradíme, jak si džíny vybrat. Uvidíte, že s námi to bude hračka! Pojďte si vybrat džíny podle postavy! Cílem každé ženy je vypadat dobře a to za jakékoli situace. Džíny patří do základní sestavy, která by se měla objevit v šatníku každé ženy, proto je určitě dobré vědět, jak si je správně vybrat. Jen dobře padnoucí džíny zalichotí postavě a vyzdvihnou vaše přednosti. Pojďme si tedy říci, jak správně na to! Džíny pro postavu typu hruška Máte postavu typu hruška, která se vyznačuje silnějším zadečkem a výraznými boky? Tato postava je u mužů velice oblíbená, i když si ženy myslí opak. A jaké džíny se hodí pro tento typ postavy? Doporučit můžeme slim džíny s vysokým pasem, které budou slušet vašim hubeným nohám a zároveň opticky zeštíhlí boky. Džíny pro postavu typu jablko Postavu typu jablíčko poznáte podle širokých boků, výraznějšího středu těla a naopak štíhlýma nohama. Tato postava je asi nejrozšířenější a vybrat pro ni padnoucí džíny není jen tak. My vám radíme vydat se cestou kalhot s elastickým pasem, které si pohrají s větším bříškem a alespoň na pohled má pár centimetrů uberou. Rozhodně si kupujte tmavé džíny, které celkově opticky zeštíhlují. Džíny pro postavu typu kluk Chlapecká postava není u žen oblíbená, protože postrádá typické ženské křivky. Nemusíte se ale stydět, protože pokud se vám podaří vybrat dobře padnoucí džíny, pak vám ani klučičí postava... Čtěte více Příspěvek Jak si vybrat džíny podle postavy pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
13.08.2017 08:05 |

Tichý (ČSSD): Úplatky za vícepráce? To je absurdní!

Spojitost Pardubického kraje s údajnou úplatkářskou aférou, o které 21. prosince 2011 ve svém zpravodajství informovala TV Prima razantně odmítá náměstek hejtmana pro dopravu, dopravní obslužnost a investice Jan Tichý. Možnost, aby jednotlivec byl schopen ovlivnit navýšení rozpočtu investiční akce kraje, považuje díky vnitřním směrnicím kraje za absurdní.
23.12.2011 08:55 |

MŽP bilancuje: Před 10lety jsme přijali Evropskou úmluvu o krajině

Slavnostní konferenci k 10. výročí přijetí Evropské úmluvy o krajině (Úmluva)1 v ČR zahájil ministr životního prostředí Richard Brabec spolu se šéfporadcem předsedy vlády ČR Vladimírem Špidlou.
24.04.2015 15:01 |

Osobnosti: Vladimír Špidla (255 článků) , Richard Brabec (289 článků)

Pane poslanče, Tachov je ještě český, nebo už německý, ptal se zástupce ANO zemědělec. Je tu velký problém, o němž se mlčí

ROZHOVOR „Začalo to kolektivizací v 50. letech spojenou s rozoráním mezí, které kromě drobného zvířectva a ptáků zadržovaly vodu v krajině a částečně vyrovnávaly šikmá pole. I drobné potoky tvořily meandry a zákruty v krajině, voda se vylévala do okolí.“ To mimo jiné pro ParlamentníListy.cz řekl poslanec hnutí ANO Pavel Šrámek, který se suchem, potravinami a samozřejmě i potravinovou soběstačností České republiky zabývá.
26.09.2015 11:36 |

Odborníci se shodují: Veřejnost o problémech vody v ČR neví

Mezioborová konference na téma Voda a pracovní příležitosti, která dnes proběhla v Praze, nastínila hlavní témata letošního roku: udržet vodu v krajině díky dotacím na mokřady, remízy, rašeliniště a další úpravy v krajině zejména na zemědělské půdě, začít zavádět a v masivním měřítku podporovat technologie na využívání šedé vody, na chytré a úsporné nakládání s vodou nejenom v obcích, ale také přímo v domácnostech, motivovat obce i občany k chytrému využívání vodních zdrojů a zajistit informovanost veřejnosti o problematice vody a její vzdělávání.
20.03.2016 07:40 |

AOPK ČR: Divoká zvířata hynou kvůli neprostupné krajině

Losi, kteří zahynuli u Brna, nejsou v posledních letech jedinými velkými živočichy, kteří doplatili na budování nejrůznějších bariér v krajině, jako jsou silnice či rozšiřující se zástavba.
14.06.2016 19:15 |

Babiš (ANO): Malé kroky i koncepční změny v zemědělství napomůžou zadržovat vodu v krajině

Pojďme se podívat na problematiku sucha v krajině tentokrát spíše pohledem zemědělství a Zprávy o stavu zemědělství v ČR za rok 2015.
05.12.2016 17:35 |

Přes 2 miliardy nových dotací z OPŽP. Na udržení vody v krajině půjde víc než půl miliardy korun

Právě odstartoval příjem žádostí o dotace v nových výzvách z Operačního programu Životní prostředí. Tři výzvy podpoří projekty zaměřené na péči a ochranu přírody a krajiny. Jen na zadržování vody v krajině půjde přes půl miliardy korun.
10.01.2017 21:50 |

Obce získají peníze na plány, které pomohou propojovat přírodní prvky v krajině

Třicet milionů korun z Operačního programu Životní prostředí získají obce, které zpracují plán, jak zachovat, propojit či obnovit přírodní prvky v krajině. Startuje totiž 52. výzva [1], která je určena právě na zpracování plánů územních systémů ekologické stability (ÚSES).
03.04.2017 19:55 |

NPÚ: Dvojčíslo Zpráv památkové péče se věnuje krajině a venkovu v baroku

Česká barokní krajina. Toto sousloví v sobě skrývá mnoho významů a asociací – od monumentálních děl umělců 18. století po naivní lidové výjevy či pohlednice. Spojení baroko a krajina v sobě obsahuje hrdost na bohatou kulturní tradici, ale též pocit čehosi důvěrně domáckého. Jenže co o vlastně o malebné krajině českého baroka víme?
13.06.2017 10:40 |

Krajině, letošnímu tématu NPÚ, se bude věnovat i zářijový seminář v Hořovicích o vesnickém stavitelství

O vesnických sídlech v kulturní krajině bude rokovat zhruba 120 účastníků celostátního odborného semináře, který se uskuteční ve dnech 13.–15. září 2017 v Hořovicích. Jeho pořadateli a partnery jsou generální ředitelství Národního památkového ústavu a NPÚ, územní odborné pracoviště středních Čech, Středočeský kraj, Muzeum Českého krasu v Berouně a město Hořovice.
31.07.2017 21:35 |

NPÚ: Seminář v Hořovicích o vesnickém stavitelství se bude věnovat krajině

04.08.2017 18:55 |