Recenze: Hurvínek slaví narozeniny, s věkem se ale pere

Legendární loutka, kterou milují děti i dospěláci, je zpět. Hurvínek letos oslavil 90. narozeniny a ke kulatému jubileu mu autoři Ondřej Lážnovský a Martin Klásek přichystali novou knížku, která nese příznačný název Hurvínkovo přání.
23.09.2016 14:40 |

Osobnosti: Martin Klásek (7 článků)

ČD: Historický motorák „Hurvínek“ vyjede o víkendu na jihočeské tratě

Milovníci železnice se můžou o tomto víkendu vypravit na výlet historickým motorovým vozem „Hurvínek“. Ten vyrazí na dvě jihočeské tratě, na kterých už pravidelné vlaky nejezdí – v sobotu do Netolic a v neděli do Týna nad Vltavou. Sobotní jízdu je možné spojit s návštěvou řemeslného jarmarku v Netolicích. „Hurvínek" je legendou našich lokálek, populárním se stal např. díky filmům Kalamita nebo Slunce, seno, jahody.
20.05.2014 17:00 |

20.05.2014 17:05 |

Hurvínek nebo Mánička? Která loutková postavička je vám nejbližší?

Když se řekne Spejbl a Hurvínek, každý si představí oblíbené loutkové postavičky, které baví již několik generací, jak na televizních obrazovkách, tak na divadelních prknech. K těmto dvěma, patří nepochybně i jejich přátelé Mánička a Paní Kateřina. Hurvínek se zase neobejde bez svého věrného kamaráda Žeryka. Máte také rádi tyto loutky?
05.05.2016 18:20 |

Motorový vůz Hurvínek zamíří na Slavnosti jablek a do Bezdružic

České dráhy vypraví v sobotu 1. října zvláštní motorový vlak „Hurvínek“ na trať mezi Pňovany a Bezdružicemi. V Bezdružicích a v blízkosti Konstantinových Lázní se uskuteční tradiční podzimní oslavy úrody. První spoj vyjíždí v 10:23 z Bezdružic, v průběhu dne se „Hurvínek“ projede mezi Bezdružicemi a Kokašicemi ještě šestkrát.
30.09.2016 15:20 |

Hurvínek v novém kabátu, bombový útok na Bostonském maratonu a další trailery uplynulého týdne

Uplynulý týden přinesl první trailer k animákům Hurvínek a kouzelné muzeum a Ferdinand. Hurvínek nabídne zcela nové, původní dobrodružství, ve kterém se objeví všechny oblíbené postavy a Ferdinand zase roztomilé, leč trochu nešikovné až groteskně působícího stvoření býka. Abychom nezůstali jen u animáků, můžete mrknout na drama Stronger, vyprávějící příběh oběti teroristického útoku na Bostonském maratonu nebo dokumentární filmový portrét autentického českého muže z Prostějova, kterého štáb režiséra Víta Klusáka sledoval po dobu dvou let, Život podle Daliborka.
23.06.2017 17:10 |

Osobnosti: Vít Klusák (58 článků)

Hurvínek oslaví 90. narozeniny s Karlem IV. Na počest nejmenšího a největšího Čecha se koná koncert

V pondělí 2. května slaví Hurvínek devadesátiny. Při této příležitosti se uskuteční celá řada kulturních akcí včetně koncertu. Pojďte si připomenout, jak se celá legendární rodina dala dohromady.
26.04.2016 13:50 |

Dnešní děti jsou jiné, museli jsme zrychlit, říká Martin Klásek, Hurvínek i Spejbl dohromady

Spejbl a Hurvínek slaví 2. května už 90. narozeniny. Jedním z těch, kdo jim propůjčili hlas, je i Martin Klásek. V divadle začínal v 70. letech jako jevištní technik a zanedlouho začal alternovat Miloše Kirschnera. Dnešní děti jsou podle něho jiné, a proto se jim musely přizpůsobit i scénáře. "Za našeho mládí bylo všechno klidnější. Děti měly mnohem větší trpělivost. Dnes se všechno kvůli moderním technologiím, počítačům a hrám zrychluje. I my jsme museli proto změnit přístup," říká v rozhovoru pro Aktuálně.cz.
02.05.2016 06:30 |

Osobnosti: Miloš Kirschner (3 články) , Martin Klásek (7 článků)

Hurvínek je světovým pokladem!

Je to náš poklad. Kašpárek, Spejbl, Hurvínek, další dřevění hrdinové, ale i umění loutkoherců jsou od 1. prosince česko-slovenským pokladem uznaným na celém světě.
02.01.2017 12:15 |

Hurvínek mezi osly

Nová pohádka v Divadle Spejbla a Hurvínka se jmenuje Hurvínek mezi osly. Napsal ji a pro děti i dospěláky připravil Miki Kirschner. Premiéra byla slavnostní, veselá, napínavá a poučná. Pro každou věkovou vrstvu jinak.
12.10.2011 16:15 |

Osobnosti: Hurvínek (31 článků) , Josef Spejbl (19 článků)

Hurvínek a škola? Chodí 90 let do čtvrté třídy, už ho to otravuje, říká umělecký šéf Klásek

Přestože je Hurvínkovi už 90 let, je to velmi neúnavný oslavenec. Svou narozeninovou párty protáhl na celý rok. Přesně tak dlouho trvají oslavy jeho devadesátin v Praze a Chrudimi. Nyní notorický čtvrťák a nepřítel školy Hurvínek zpříjemňoval dětem začátek školního roku. Čeká ho ovšem i akce na mezinárodní den seniorů. "Vždyť mu je devadesát,tak je to také senior," vysvětlují organizátoři.
07.09.2016 12:05 |

Hurvínek vítal školní rok. Chodí 90 let do čtvrté třídy, už ho to otravuje, říká umělecký šéf Klásek

Přestože je Hurvínkovi už 90 let, je to velmi neúnavný oslavenec. Svou narozeninovou párty protáhl na celý rok. Přesně tak dlouho trvají oslavy jeho devadesátin v Praze a Chrudimi. Nyní notorický čtvrťák a nepřítel školy Hurvínek zpříjemňoval dětem začátek školního roku. Čeká ho ovšem i akce na mezinárodní den seniorů. "Vždyť mu je devadesát, tak je to také senior," vysvětlují organizátoři.
07.09.2016 17:05 |

07.09.2016 22:10 |

08.09.2016 03:15 |