Recenze: Hlas pro římského krále se marně pokouší o velkofilm tam, kde měl nabídnout drama

Složit poctu narození Karla IV. bylo jistě nutné, nelze se však ubránit pocitu, že Česká televize vybrala ten nejbanálnější způsob.
15.05.2016 17:05 |

Hlas pro římského krále k 700. výročí narození Karla IV.

Historický film Hlas pro římského krále, který bude Česká televize vysílat v neděli večer, představuje slavného českého panovníka Karla IV. přezdívaného Otec vlasti jako mladého prince, který se postupně vymaňuje z vlivu svého otce Jana Lucemburského. Přitom se stává jeho zdatným oponentem, a dokonce i nebezpečným sokem římského krále Ludvíka Bavora.
15.05.2016 07:15 |

Osobnosti: Jan Lucemburský (23 článků)

ČR ratifikovala kampalské změny Římského statutu

Česká republika uložila 12. března 2015 listiny o přijetí kampalských změn Římského statutu Mezinárodního trestního soudu týkajících se zločinu agrese a čl. 8 Římského statutu definujícího válečné zločiny. ČR je mezi prvními třiceti státy, které kampalské změny Římského statutu již přijaly. Podpora Mezinárodního trestního soudu patří mezi základní pilíře české zahraniční politiky.
13.03.2015 13:25 |

Hrát vladaře může svádět k trapnosti, říká Kryštof Hádek ke své roli Karla IV.

Film Hlas pro římského krále od režiséra a scenáristy Václava Křístka natočený u příležitosti 700. výročí narození českého krále a římského císaře Karla IV. uvede Česká televize ve čtvrtek 15. května. V hlavních rolích výpravného snímku se představí Kryštof Hádek (Karel IV.), Stanislav Majer (Jan Lucemburský), Tereza Voříšková (Blanka z Valois) a Hana Vágnerová (Eliška Přemyslovna).
28.04.2016 12:00 |

Osobnosti: Kryštof Hádek (196 článků) , Tereza Voříšková (205 článků) , Stanislav Majer (40 článků) , Václav Křístek (6 článků) , Tereza Vágnerová (36 článků)

Otestujte svůj zpěv a můžete být v televizní show Hlas ČeskoSlovenska

Televize Nova a Markíza už 12. února spustí novou talentovou soutěž Hlas ČeskoSlovenska. Na internetových stránkách soutěže si můžete otestovat svůj zpěv a nechat se ohodnotit. Vítěz pak vystoupí v televizní show. Další články k tématu: Televize vsadily na osvědčené duo, Hlas budou moderovat Mareš a Tina Potvrzeno: David, Vojtek, Rolins a Rytmus budou hledat nejkrásnější Hlas Michal David bude jedním z koučů pěvecké soutěže Hlas ČeskoSlovenska Do poroty Hlasu ČeskoSlovenska může zasednout Dyk, Žbirka i Vondráčková Revue iDNES.cz udělilo divoké karty do soutěže Hlas ČeskoSlovenska Nejkrásnější hlasy si střihly hvězdné duety s Duffy, Adele i Levinem Mexiko nadchla nevidomá zpěvačka, uspěla v soutěži o nejkrásnější hlas Poslechněte si nejkrásnější hlasy ze zahraničí, u nás to můžete být vy Hledáme nejkrásnější hlas Česka a Slovenska, posílejte své nahrávky Nova a Markíza hledají nejkrásnější hlas Česka a Slovenska
17.01.2012 16:25 |

Osobnosti: Michal David (1211 článků)

Potvrzeno: David, Vojtek, Rolins a Rytmus budou hledat nejkrásnější Hlas

Televize Nova a slovenská Markíza budou na jaře hledat nejkrásnější Hlas Česko Slovenska. Po spekulacích, kdo se zhostí rolí koučů, je definitivně rozhodnuto. Zpěvákům se zlatem v hrdle budou pomáhat Michal David, Josef Vojtek, Dara Rolins a rapper Rytmus. Další články k tématu: Michal David bude jedním z koučů pěvecké soutěže Hlas Česko Slovenska Do poroty Hlasu Česko Slovenska může zasednout Dyk, Žbirka i Vondráčková Revue iDNES.cz udělilo divoké karty do soutěže Hlas Česko Slovenska Nejkrásnější hlasy si střihly hvězdné duety s Duffy, Adele i Levinem Mexiko nadchla nevidomá zpěvačka, uspěla v soutěži o nejkrásnější hlas Poslechněte si nejkrásnější hlasy ze zahraničí, u nás to můžete být vy Hledáme nejkrásnější hlas Česka a Slovenska, posílejte své nahrávky Nova a Markíza hledají nejkrásnější hlas Česka a Slovenska Pády a vzestupy roku: Rolins zažila obojí, Pomeje oproti Bartošové slavil Televize vsadily na osvědčené duo, Hlas budou moderovat Mareš a Tina RECENZE: Rytmusovy schody nevedou do nebe, ale do slepé ulice
28.12.2011 14:35 |

Osobnosti: Dara Rolins (2083 článků) , Michal David (1211 článků) , Josef Vojtek (552 článků)

Hádek jako Karel IV., Voříšková jako Blanka z Valois. ČT dokončuje historický velkofilm

Česká televize připomene výročí sedmistého narození Karla IV. sérií speciálních pořadů. Jedním z nich bude výpravný historický film režiséra Václava Křístka Hlas pro římského krále. Dokončovaný film se v těchto dnech stěhuje do střižen na Kavčích horách. Karla IV. hraje Kryštof Hádek. "Samozřejmě cítím zodpovědnost, protože diváci budou mít jistá očekávání, vzhledem k tomu, jak důležitou postavou našich dějin je Karel IV.," uvedl. Tereza Voříšková ztvární Blanku z Valois. Do vysílání ČT ve spolupráci s Univerzitou Karlovou chystá i dokumentární cyklus Sedm pečetí Karla IV., který se v sedmi epizodách věnuje různým podobám osobnosti velkého evropského panovníka.
20.10.2015 13:55 |

Osobnosti: Kryštof Hádek (196 článků) , Tereza Voříšková (205 článků) , Václav Křístek (6 článků)

Blondýnka Lucia Molnárová: V Hlasu nechám se sebou udělat téměř cokoliv

Pětadvacetiletá Lucia Molnárová vypadá jako andílek. Kudrnatá blond hříva a nevinný pohled jsou pro ni charakteristické. Herečka, která hrála v slovenské verzi seriálu Ordinace v růžové zahradě, je ochotná v show Hlas ČeskoSlovenska podstoupit i změnu image. Další články k tématu: Pavlovčinová si domů nastěhovala soutěžícího z Hlasu ČeskoSlovenska Hlasem ČeskoSlovenska chce být i dcera Petry Černocké Pepa Vojtek o pěveckých soutěžích: Bál bych se, že mě nevyberou Otestujte svůj zpěv a můžete být v televizní show Hlas ČeskoSlovenska Televize vsadily na osvědčené duo, Hlas budou moderovat Mareš a Tina Potvrzeno: David, Vojtek, Rolins a Rytmus budou hledat nejkrásnější Hlas Revue iDNES.cz udělilo divoké karty do soutěže Hlas ČeskoSlovenska Nova a Markíza hledají nejkrásnější hlas Česka a Slovenska Martin a Veronika: Divoké karty iDNES.cz v Hlasu ČeskoSlovenska Zpěvačka Tina před Hlasem zhubla a těší se na Leoše Mareše Hlas ČeskoSlovenska byl v neděli nejsledovanější, dívaly se hlavně ženy
10.02.2012 00:10 |

Osobnosti: Josef Vojtek (552 článků) , Petra Černocká (248 článků) , Petra Molnárová (10 článků) , Tina Martin (28 článků) , Martin Vojtek (16 článků) , David Martin (81 článků)

Televize vsadily na osvědčené duo, Hlas budou moderovat Mareš a Tina

Novou pěveckou soutěž Hlas Česko Slovenska budou moderovat Leoš Mareš a zpěvačka Tina. Televizím Nova a Markíza se dvojice osvědčila už při moderování SuperStar. Mareš se zatím k novému projektu nevyjádřil, účast Tiny iDNES.cz potvrdila její manažerka. Další články k tématu: Potvrzeno: David, Vojtek, Rolins a Rytmus budou hledat nejkrásnější Hlas Michal David bude jedním z koučů pěvecké soutěže Hlas Česko Slovenska Do poroty Hlasu Česko Slovenska může zasednout Dyk, Žbirka i Vondráčková Revue iDNES.cz udělilo divoké karty do soutěže Hlas Česko Slovenska Nejkrásnější hlasy si střihly hvězdné duety s Duffy, Adele i Levinem Mexiko nadchla nevidomá zpěvačka, uspěla v soutěži o nejkrásnější hlas Poslechněte si nejkrásnější hlasy ze zahraničí, u nás to můžete být vy Nova a Markíza hledají nejkrásnější hlas Česka a Slovenska
02.01.2012 14:40 |

Osobnosti: Michal David (1211 článků) , Leoš Mareš (2811 článků)

Pepa Vojtek o pěveckých soutěžích: Bál bych se, že mě nevyberou

Šestačtyřicetiletý Pepa Vojtek se už déle než 20 let živí zpěvem. Lídr skupiny Kabát se teď chystá na roli porotce a kouče v televizní soutěži. Kvůli obavám, že pohoří, by se ale sám jako soutěžící do podobného programu nikdy nepřihlásil. Další články k tématu: Otestujte svůj zpěv a můžete být v televizní show Hlas ČeskoSlovenska Televize vsadily na osvědčené duo, Hlas budou moderovat Mareš a Tina Potvrzeno: David, Vojtek, Rolins a Rytmus budou hledat nejkrásnější Hlas Michal David bude jedním z koučů pěvecké soutěže Hlas ČeskoSlovenska Revue iDNES.cz udělilo divoké karty do soutěže Hlas ČeskoSlovenska Nejkrásnější hlasy si střihly hvězdné duety s Duffy, Adele i Levinem Mexiko nadchla nevidomá zpěvačka, uspěla v soutěži o nejkrásnější hlas Poslechněte si nejkrásnější hlasy ze zahraničí, u nás to můžete být vy Nova a Markíza hledají nejkrásnější hlas Česka a Slovenska
28.01.2012 00:15 |

Osobnosti: Michal David (1211 článků) , Josef Vojtek (552 článků)

RECENZE: Karel IV. jako otcův rival i spojenec

Nový výpravný film České televize Hlas pro římského krále uvedený k 700. výročí narození nejvýznamnějšího českého panovníka Karla IV. přinesl i některé pěkné, živé herecké výkony, ale očekávání nenaplnil, hlavně na úrovni scénáře.
16.05.2016 10:05 |

Osobnosti: Karel Nový (140 článků)

Caesar salát s grilovaným kuřecím masem

Caesar salát představuje tradiční položku na drtivé většině restauračních jídelních lístků. Narazit na něco můžete v mnoha podobách, bohužel ne všude jej dokážou připravit v takové kvalitě, jakou by si zasloužil. Skutečnost se má tak, že tento svěží a lehce pikantní salát je na přípravu velice jednoduchý. Původem pochází z Mexika, dnes existuje tolik variant, že si každý dokáže najít tu svoji. Jestliže si i vy rádi na této dobrotě pochutnáte, ale nechcete při každé příležitosti vyhledávat restauraci, pak vám jistě přijde vhod náš recept na caesar salát s grilovaným kuřecím masem! Recept na caesar salát Přinášíme vám recept na caesar salát pro 4 osoby. Potřebujete: 8 g strouhaného parmezánu 4 kusy kuřecích prsních řízků 2 žloutky 2 ks ančoviček 15 ml dijonské hořčice 3 ks hlávky římského salátu 4 stroužky česneku 80 g parmezánu vcelku 1 bagetu šťávu z citronu 250 ml extra panenského olivového oleje sůl, pepř Postup: Listy římského salátu pečlivě propláchněte pod tekoucí vodou a natrhejte jej na kousky. Z parmezánu si připravte hoblinky (můžete je nastrouhat pomocí škrabky na zeleninu). Bagetu nakrájejte na kostičky a nasucho ji opečte v troubě. Na pánvi rozehřejte kapku olivového oleje, přidejte lehce pomačkané stroužky česneku a předpečené bagetky – opečte dozlatova. Kuřecí prsíčka nakrájejte na menší plátky, které osolte a opepřete a lehce pokapejte olivovým olejem. Maso grilujte z každé strany asi 1-2 minuty. Listy salátu poskládejte na talíř a promíchejte se zálivkou. Přisypejte krutonky, přidejte plátky grilovaných prsíček a na závěr posypejte hoblinkami parmezánu. Příspěvek Caesar salát s grilovaným kuřecím masem pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
08.03.2016 12:55 |

Petr Lachnit: Rovnější proti rovným

„Již od římského práva známe rovnost před zákonem. Velmi rádi tento termín používáme. Nejenom politici, právníci, úředníci, ale i řada dalších profesí. Z římského práva ho převzaly všechny demokratické revoluce moderní doby. Neumíme si představit demokratický režim, který by tuto zásadu nerespektoval. Alespoň v teorii,“ začíná exkursem do historie svůj dnešní sloupek JUDr. Petr Lachnit, 1. zástupce starosty MČ Praha 5. A pokračuje…
01.10.2014 15:05 |

Osobnosti: Petr Lachnit (62 článků) , Petr Lachnit (61 článků)

V Římě našli historický poklad: Pod Koloseem dřímal akvadukt z doby před Kristem

V centru italské metropole byly při stavbě nové linky metra objeveny zbytky zřejmě nejstaršího římského akvaduktu. Podle italských archeologů, které citoval španělský deník ABC, jde o výjimečný objev. Kromě části vodovodního potrubí starého přes 2300 let se při stavbě římského metra našla i hrobka z doby železné.
06.04.2017 10:35 |

Pavlovčinová si domů nastěhovala soutěžícího z Hlasu ČeskoSlovenska

Po boku třiadvacetileté herečky Radky Pavlovčinové se poslední dobou objevuje pohledný mladík. Muzikálová zpěvačka s ním dokonce žije pod jednou střechou. Je to totiž její mladší bratr Adam, který zkouší štěstí v pěvecké soutěži Hlas ČeskoSlovenska. Nová show odstartuje v neděli 12. února na Nově a Markíze. Další články k tématu: Hlasem ČeskoSlovenska chce být i dcera Petry Černocké SOUTĚŽ: Vyhrajte vstupenky na neveřejné natáčení Hlasu ČeskoSlovenska Otestujte svůj zpěv a můžete být v televizní show Hlas ČeskoSlovenska Televize vsadily na osvědčené duo, Hlas budou moderovat Mareš a Tina Potvrzeno: David, Vojtek, Rolins a Rytmus budou hledat nejkrásnější Hlas Revue iDNES.cz udělilo divoké karty do soutěže Hlas ČeskoSlovenska Blondýnka Lucia Molnárová: V Hlasu nechám se sebou udělat téměř cokoliv Martin a Veronika: Divoké karty iDNES.cz v Hlasu ČeskoSlovenska Zpěvačka Tina před Hlasem zhubla a těší se na Leoše Mareše Hlas ČeskoSlovenska byl v neděli nejsledovanější, dívaly se hlavně ženy
09.02.2012 00:20 |

Osobnosti: Petra Černocká (248 článků) , Radka Pavlovčinová (89 článků) , Lucia Molnárová (2 články) , Petra Molnárová (10 článků) , Tina Martin (28 článků) , David Martin (81 článků)

Největší český fešák, a takhle dopadl! Dlouhé vousy a sutana

Herec si role nevybírá, protože je rád, že nějaké dostává. Doposud měl Stanislav Majer (37) štěstí v tom, že mu to ve všech rolích seklo, takže se právem dostal mezi sexy muže českého šoubyzu. Ale po natáčení historického snímku Hlas pro římského krále se mu počet fanynek asi nezvýší.
26.08.2015 20:05 |

Osobnosti: Stanislav Majer (40 článků)

Poznáte v této zahalené ženě hvězdu Vyprávěj? Herečka se bez špetky make-upu proměnila ve slavnou postavu našich dějin

Herečku Hanu Vagnerovou  (34) mají diváci spojenou zejména se seriálem Vyprávěj, kde o sobě dala vědět díky postavě Zuzky Sovové. V novém historickém snímku České televize Hlas pro římského krále, který je věnovaný jedné z nejvýznamnějších osobností našich dějin Karlu IV., byste však sympatickou herečku téměř nepoznali.
28.08.2015 07:55 |

Osobnosti: Hana Vagnerová (81 článků)

Sudetští Němci oslavují krále Karla IV. Byl prý i jejich

V Norimberku dnes začal 67. sjezd sudetských Němců. Na úvod dvoudenního setkání si připomněli 700. výročí narození českého krále a římského císaře Karla IV., který je podle nich symbolem soužití Čechů a Němců. Letošní sudetoněmecký sjezd je přelomový: v neděli na něm poprvé osobně vystoupí člen české vlády, a sice ministr kultury Daniel Herman.
14.05.2016 11:35 |

Osobnosti: Daniel Herman (481 článků) , Daniel Herman (895 článků)

Avatar bude mít pokračování

Otázka, která „vrtala hlavou“ nejednomu člověku, je zodpovězena. Velkofilm Avatar bude mít pokračování. A ne jedno… Režisér James Cameron oficiálně potvrdil, že velkofilm Avatar bude mít pokračování. V hlavě má prý dokonce 2 nové díly. Není divu, z filmu se stal obrovský trhák, o čemž svědčí i jeho výdělek 2,8 miliardy amerických dolarů. Cameron prozradil, [...]
29.10.2010 20:05 |

Osobnosti: James Cameron (169 článků) , Cameron James (100 článků)

Velkofilm Lidice: Atentát na Heydricha stál 200 tisíc

Velkofilm Lidice s Karlem Rodenem (49) v hlavní roli je už pět měsíců dotočen. Čekal jen na premiéru, která se má uskutečnit 2. června. Přesto se včera zvedl štáb ze židlí a režisér Petr Nikolaev se opět chopil taktovky. „Dotáčeli jsme atentát na Heydricha. Zjistili jsme, že v zahraničí by nám to neprominuli,“ sdělil Blesku producent Lidic Adam Dvořák.
28.04.2011 09:00 |

Osobnosti: Karel Roden (375 článků) , Petr Nikolaev (71 článků) , Adam Dvořák (7 článků) , Karel Roden (375 článků) , Karel Dvořák (40 článků) , Karel Dvořák (40 článků) , Karel Dvořák (40 článků)