RECENZE: Dobrá výstava, ale příliš malé kapacity

Po nástupu ředitele Romana Musila se Západočeská galerie v Plzni pustila do programu mapování málo známých stránek umění 19. století. Současná výstava Mnichov – zářící metropole umění 1870–1918 je z těchto bilancí nejzajímavější. Navíc jde o mezinárodní projekt, na němž se podílel tým odborníků a řada domácích i zahraničních institucí.
11.03.2015 08:50 |

Slibovaná výstava Damiena Hirsta nebude

"Hirstova výstava nebude, je to uzavřená kapitola. Byl to dobrý nápad, i když jsem se od kurátorů dozvěděla, že Hirst byl „in“ před patnácti lety. Pro Českou republiku a Kutnou Horu by to ovšem byla dobrá výstava, i když získat ji bylo složité jak organizačně, tak manažersky a finančně," řekla v rozhovoru pro Právo šéfka Galerie Středočeského kraje (GASK) Jana Šorfová.
21.03.2011 11:35 |

Osobnosti: Jana Hora (8 článků)

Za pět dní se na korunovační klenoty přišlo podívat 15.869 lidí

Za první polovinu trvání výstavy českých korunovačních klenotů se na historické skvosty přišlo podívat 15.869 lidí, řekl David Šebek ze Správy Pražského hradu. Největší návštěvnost měla zatím výstava v sobotu, kdy přišlo přes 3700 zájemců. Čekací doba ve frontě je podle Šebka přibližně dvě a půl hodiny a brány do Jižních zahrad se po naplnění denní kapacity zavírají kolem 15:00. Výstava bude ve Vladislavském sále otevřena až do 19. května, každý den od 09:00 do 18:00.
14.05.2013 20:25 |

Mladá Boleslav: Škoda slaví výročí a rozšiřuje kapacity

Škoda rozšíří do poloviny roku 2012 své výrobní kapacity v mateřském závodě v Mladé Boleslavi.
16.04.2011 16:25 |

V Praze vyrostl další stan pro bezdomovce, kapacity jsou na hraně

Již v pořadí třetí stan pro lidi bez přístřeší vyrostl v sobotu v hlavním městě. Nedaleko pražského Hlavního nádraží jej postavilo sdružení Naděje, které má v sousedství i své denní centrum. Praha pro bezdomovce postavila v minulých dnech dva stany na Rohanském ostrově. Ubytovací kapacity pro lidi bez domova jsou přesto téměř zaplněné.
04.02.2012 15:15 |

Ostravská rourovna ArcelorMittal zmodernizovala výrobu naftovodných trubek

ArcelorMittal Tubular Products Ostrava (AMTPO), největší výrobce trubek v České republice a dceřiná společnost huti ArcelorMittal Ostrava, dokončila po čtyřech měsících montáže významný investiční projekt modernizace výroby bezešvých trubek malých průměrů a zvýšení kapacity jejich výroby. Investice v hodnotě více než 150 milionů korun přinese kromě vyšší kvality a navýšení kapacity výroby také úsporu nákladů a větší bezpečnost při práci. Linka byla slavnostně uvedena do provozu 3. února za přítomnosti vrcholového vedení divize Tubular Energy skupiny ArcelorMittal.
04.02.2014 12:25 |

Seďa (ČSSD): Proč je nutné navýšení přepravních kapacit členských států NATO

V diskusi nad mým článkem s názvem Přepravní kapacity jsou Achillovou patou české armády a nejen jí jsem se setkal s názorem, proč vůbec budovat nějaké přepravní kapacity, protože naše armáda vlastně může sedět doma a nemusí se žádných vojenských misí.
23.03.2014 20:15 |

Ludvík (ČSSD): Praha potřebuje zvýšit kapacity mateřských i základních škol

Do mateřských a základních škol začínají nastupovat silné ročníky. Koncepce školství v hlavním městě však na tento trend dostatečně pružně nereaguje a potřebné kapacity, jak v mateřských, tak na základních školách chybí.
05.09.2014 14:35 |

Turecké i bulharské dráhy předbíhají Českou republiku

Při výstavbě nových elektrifikovaných vlakových tratí nebo při navyšování jejich kapacity tvoří značnou část nákladů energetická infrastruktura. Je to z důvodů zajištění dostatečné energetické kapacity pro předpokládaný provoz elektrických vlakových souprav. A platí to jak pro samotné tratě, tak i pro vlakové stanice. Tyto náklady mohou být díky kompenzaci elektrické energie o 20 až 30 % nižší.
22.10.2014 14:41 |

O-I Europe rozšiřuje své kapacity o výrobu černého skla

Společnost O-I (Owens-Illinois, Inc.), největší světový výrobce obalového skla, rozšířila své kapacity a začala v Evropě vyrábět černé obalové sklo určené pro nápoje.
25.11.2014 14:16 |

Jindřichohradecká nemocnice rozšíří své dialyzační středisko o šest nových lůžek

Významného zvýšení kapacity hemodialyzačního střediska se již brzy dočkají pacienti jindřichohradecké nemocnice. Ta začátkem měsíce zahájila práce na rekonstrukci tohoto pracoviště, které po dokončení zhruba v druhé polovině září získá šest nových, plně vybavených hemodialyzačních lůžek, což bude znamenat rozšíření stávající kapacity přibližně dvě třetiny.
23.07.2015 19:31 |

Domov mládeže v Olomouci se dočká navýšení ubytovací kapacity

Už v měsíci srpnu se domov mládeže Střední školy polytechnické v Olomouci dočká stavebních úprav. Ty jsou nezbytně nutné ke zvýšení ubytovací kapacity pro žáky středních škol a učilišť. Rozhodli o tom krajští radní na svém úterním jednání.
18.08.2016 18:40 |

Premiér Sobotka: Vláda schválila dotační program, který pomůže zvýšit kapacity škol v okolí Prahy

Dostupné a kvalitní školství je důležitou prioritou vlády. Jsem proto velmi rád, že vláda schválila návrh ministryně školství Kateřiny Valachové na zřízení dotačního programu v objemu 1,66 miliardy korun, jehož cílem je navýšit kapacity v základních školách v okolí Prahy. Kritický stav kapacit v okolí hlavního města je dlouhodobý problém, s kterým dosud žádná z předchozích vlád nedokázala pohnout.
24.11.2016 16:40 |

Přetlak na kolejích: České dráhy jdou do boje s RegioJetem

České dráhy se odvolaly k Drážnímu úřadu kvůli přidělení dopravní kapacity na trase Praha–Brno konkurenčnímu RegioJetu. ČTK to dnes řekl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. O přidělení kapacity třem párům spojů RegioJetu rozhodl na konci listopadu správce kolejí, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Firma patřící podnikateli Radimu Jančurovi na trati do Brna a Bratislavy jezdí od 11. prosince.
28.12.2016 15:15 |

Osobnosti: Radim Jančura (233 článků)

SŽDC: Rekonstrukce přinesla zvýšení kapacity trati z Nymburka do Mladé Boleslavi

Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila rozsáhlé stavební práce na železniční trati Nymburk – Mladá Boleslav. Hlavním přínosem projektu bylo zvýšení kapacity dráhy na jedné z nejvíce zatížených jednokolejných tratí na území ČR, zajištění větší plynulosti drážní dopravy a zvýšení bezpečnosti a komfortu pro cestující.
10.05.2017 17:10 |

Jak zabavit malé dítě při cestování

Zdlouhavé cestování bývá mnohdy otrava i pro dospělého natož, pro malého caparta. Proto je vhodné se předem na takovou cestu připravit. Velmi také záleží na tom, jak malé či velké dítě máme. Jestliže je dítě schopno komunikace a hrát s vámi různé hry, jako je slovní fotbal, kolik červených aut uvidíš, máte to snadnější. Mnohem horší je to s úplně malými dětmi. O tom jak zabavit naše nejmenší bude dnešní článek. Naplánujte si předem trasu Při delším cestování je vhodné naplánovat cestu tak, abychom mohli dělat přestávky. Naštěstí kolem cesty existují větší čerpací stanice, kde mají přebalovací pulty, můžete se projít, osvěžit a chvíli oddychnout. Malá změna rozptýlí nejen vás, ale i vaše dítě. Prvním krokem tedy je pořádně naplánovat trasu a přestávky. V případě, že pojedete autobusem, vlakem nebo dokonce poletíte, tento krok samozřejmě přeskočíte. Zjistěte si přepravní podmínky Jestliže budete cestovat jiným způsobem, je vhodné znát své možnosti. Jak a kde přebalit dítě. Kolik prostoru budu mít k dispozici, zda je možné využít vlastní autosedačku a jiné podrobnosti. Na cestu sebou vezměte hračky, které dítě zabaví. Pomoci může i uklidňující hudba, kterou má rádo, pokud již dokáže sledovat pohádky – nezapomeňte na ně. Malé děti zabaví i lízátko Malým dětem přibalte deku, aby byl jejich spánek příjemný, polštářek a oblíbené plyšové zvířátko, budou tak klidnější. Zabavit malé dítko může i obyčejné lízátko, lahvička s pitím a žužlání nějakého jídla (křupky, rohlík). Na tyto věci jsou mrňouskové nenároční a jeho pozornost přitáhnou i obyčejné klíče, zkrátka to, co máte zrovna po ruce. S přepravou jídla až tak velký problém není, ale tekutiny do letadla pouze v uzavíratelných nádobách. Je vhodné mít sebou vlhčené utěrky na utření pusinky a ručiček. Přiberte i barevné knížečky s říkankami, omyvatelné hračky, náhradní dudlíky. Příspěvek Jak zabavit malé dítě při cestování pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
14.08.2015 08:25 |

Kontroverzní výstava ženských aktů se z Akademie věd přesune do galerie

Výstava ženských portrétů a aktů se z Knihovny Akademie věd přesune do soukromé galerie. Výstava Women: Scenes in the Library se původně konala v knihovně jako součást festivalu Týden vědy a techniky. Genderová expertní komora ČR a Kongres žen ji ale označily za sexistickou, a knihovna pak výstavu předčasně ukončila.
13.11.2015 10:25 |

Vídeňská výstava přináší nový pohled na impresionismus

Minulý týden byla ve Vídni otevřena výstava, která si klade za cíl představit nově hnutí impresionistů. Jejich první výstava se v Paříži konala v roce 1874, poslední o dvanáct let později. Od té doby nás dělí více než století a téma impresionistů se zdá být vyčerpané. Dá se objevit ještě něco nového?
18.09.2009 10:20 |

Výstava s vypreparovanými těly zvířat se představila v Austrálii

Světoznámá výstava Bodies, která se v roce 2007 objevila i v Čechách, má konkurenci v podobě vypreparovaných těl zvířat. Autorkou všech exponátů je Amanda Mathewsová a v současnosti se její výstava s názvem Amazing Bodies poprvé představuje v australském Melbourne. Umělkyně přitom využila stejné techniky jako Gunther von Hagens, který jako první přišel s metodu plastinace.
11.06.2010 12:00 |

Osobnosti: Gunther von Hagens (3 články)

Výstava Human body snižuje lidskou důstojnost, bouří se slovenští katolíci