RECENZE: Detektivka Duel nepotřebuje příběh lásky

Další detektivní příběh z pera u nás oblíbeného islandského spisovatele Arnaldura Indriðasona se jmenuje Duel a odehrává se v roce 1972 v Reykjavíku.
04.09.2015 08:40 |

Osobnosti: Arnaldur Indriðason (2 články)

4 nejlepší ženské romány

Vybrat romány, které by měly představovat vrchol literatury pro ženy, je práce nelehká a navíc nevděčná, protože vždycky půjde o subjektivní výběr a řada čtenářek to jistě vidí jinak. Dnešní téma tedy pojmu spíš jako mé nejoblíbenější ženské romány s nadějí, že se aspoň některé z vás trefím do vkusu. 1. Jana Eyrová Nebylo těžké vybrat tu pro mě úplně nejoblíbenější, protože tuto knihu mám ráda už od dětství. Nádherný romantický příběh z viktoriánské Anglie od jedné ze sester spisovatelek Charlotte Bronte. Je v ní všechno: trápení, láska, tragédie a nakonec nezbytný happy end. Uprostřed yorkshirských slatin a vřesovišť se odehrává silný příběh statečné dívky a její velké lásky. 2. Pýcha a předsudek U románů  anglických klasických spisovatelek bych mohla zůstat dlouho, protože navzdory tomu, že to ve své době neměly úplně lehké,dokázaly napsat krásné romány vypovídajícví o duchu doby. To se povedlo i Jane Austinové v jejím nejznámějším románu o zámožné středostavovské společnosti a jejich maloměšťáckých představách o morálce. Láska hlavní hrdinky k Marcu Darcymu se vepsala do paměti čtenářkám už na 200 let a pokud jste si vzpomněla na jméno shodné s láskou Bridget Jones, není to náhoda. 3. Ptáci v trní Silný příběh zakázané lásky mezi farmářkou a katolickým knězem byl před časem i zfilmován a v hlavní roli exceloval Richard Chamberlain. Od prvních řádků vás román přenese do Austrálie v době před 2.světovou válkou a strhne vás s sebou do příběhu i dějinných událostí následujících let. Překvapí vás, jak s mohou dostat do vzájemných konfliktů různé podoby lásky: mateřská, milenecká, láska k vlasti i k Bohu. Smutný a dojemný příběh od Colleen McCullough, při kterém nezůstanou oči suché. 4. Jih proti severu Přesně podle názoru, že všechny velké příběhy už byly napsány v minulosti a vše ostatní je jen jejich variacemi, zůstávám u klasiky, tentokrát americké.... Čtěte více Příspěvek 4 nejlepší ženské romány pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
01.04.2018 01:05 |

Osobnosti: Richard Chamberlain (4 články) , Bridget Jones (2 články) , Jane Jones (1 článek) , Jane Jones (1 článek) , Charlotte Jones (4 články) , Jan Smutný (12 článků)

RECENZE: Temná pavučina je detektivka, která nikam nespěchá

Označení „Irská detektivka“ na obalu nové knihy Benjamina Blacka Temná pavučina je sice konkrétní, leč o kvalitě a atmosféře díla mnoho nevypovídá. Kromě několika málo popisů reálií Dublinu nic tak typicky irského nepřináší.
26.09.2013 16:30 |

RECENZE: Pořádná detektivka ještě neumřela

Jake Gyllenhaal a Hugh Jackman v hlavních rolích detektiva a muže, jenž vzal spravedlnost do vlastních rukou, jsou hlavními, ale nikoli jedinými tahouny dramatu Zmizení, které dokazuje, že pořádná detektivka má pořád na velkém plátně místo.
10.10.2013 14:50 |

Osobnosti: Hugh Jackman (174 článků) , Jake Gyllenhaal (75 článků)

Recenze: Pes Baskervillský – dětinská, ale krásná detektivka

Detektivka Pes Baskervillský od legendárního sira Arthura Conana Doylea je vlajkovou lodí příběhů o ještě legendárnějším detektivovi Sherlocku Holmesovi. Je to nádherná kniha s tajuplnou atmosférou a skvělým řemeslným zpracováním, takže jí čtenář odpustí i to, že je jednoduchá, někdy naivní a že často sám předběhne v pátrání světoznámého detektiva a jeho pomocníka Watsona.
20.10.2016 09:15 |

Osobnosti: Sherlock Holmes (138 článků)

Nic než pravda – Kolik podob může mít láska?

První květnový díl soutěže Nic než pravda je velice přiléhavě ve znamení těch nejrůznějších podob lásky – lásky manželské, lásky rodičovské, lásky první, lásky nenaplněné… Rozhodně ale nemůžeme citovat klasika, ve studiu totiž nepůjde vždy jen o „lásky čas“.
04.05.2009 13:25 |

Česká detektivka v edici již postopadesáté

Je to jedenáct let, co se brněnské nakladatelství MOBA rozhodlo vydávat edici Původní česká detektivka, svou zelenou barvou připomínající populární řadu nakladatelství Mladá fronta. Za pozornost rozhodně stojí dva z posledních titulů. První se jmenuje Stařec a mord a je od Pavla Jansy (240 stran, 229 Kč), druhý Krásná netýkavka a jeho autorkou je Inna Rottová (224 stran, 229 Kč).
25.10.2011 10:25 |

Ondříčkova detektivka Ve stínu vede tabulku návštěvnosti

Detektivka Davida Ondříčka Ve stínu je už potřetí v čele návštěvnosti českých kin. O víkendu jí k tomu stačilo 18.555 diváků. Druhé místo obsadil s bilancí 7640 lidí americký akční snímek Expendables:...
02.10.2012 09:45 |

Osobnosti: David Ondříček (136 článků)

Detektivka táhla více než SuperStar

Z nedělních televizních programů přilákala diváky nejvíce detektivka Všichni musí zemřít na programu ČT 1 s Janem Kanyzou v hlavní roli. Dívalo se na ni 1,28 mil. diváků. Porazila tak další pokračování SuperStar na Nově.
11.02.2013 09:55 |

Osobnosti: Jan Kanyza (74 článků)

Dechberoucí detektivka pokračuje, Džambulka prosí Rychtáře: Vysvoboď mě!

Dechberoucí detektivka a zvrácená lovestory pokračuje! Iveta Bartošová je stále v Itálii se svým samozvaným ochráncem Zdeňkem Macurou, který prchá před jejím (ex)přítelem Josefem Rychtářem. Má strach, že ho zbije, a proto hledá veřejné místo, kde by mu Džambulku předal.
10.07.2013 22:00 |

Osobnosti: Iveta Bartošová (6693 článků)

RECENZE: Nová švédská detektivka Linda – příběh zločinu se nezajímá jen o oběť a její minulost

Leif Gustav Willy Persson (1945) je populární švédský kriminalista, profesor kriminologie, komentátor, prozaik i scenárista, který se po odchodu od policie nadále věnuje tématu. Napsal román Linda – příběh zločinu, který nyní vychází v překladu.
06.12.2013 17:35 |

11 nejhezčích květnových výroků o lásce

A je tu květen – měsíc, který je především o lásce. Zvláště dnes, na prvního máje, chodí zamilované dvojice pod rozkvetlý strom, aby se zde políbili. Možná i vy prožíváte velkou lásku a na první květnový den tak chystáte něco více, nežli jen romantickou procházku. Proč tedy své lásce neudělat radost a nenapsat jí milou smsku nebo vzkaz na ledničku? Pokud nemáte inspiraci, čtěte dál. Našli jsme pro vás 11 výroků o lásce, kterými se můžete inspirovat! Výroky o lásce, aneb udělejte své polovičce radost! Miluju tě a nemusí být Prvního máje, abychom se spolu vydali do ráje, pro mě je to totiž každá vteřina, která s tebou končí a další začíná. Láskou k tobě planu, snad jednou se stanu tím, co po tvém boku nejkrásnější den roku – První máj – bude stát a tvou něhou se hřát. Krásný První máj od někoho, kdo tě miluje. Je první máj, ten lásky čas, slyším teď svého srdce hlas a píši přání své princezně, ať se má dneska líbezně. Byl pozdní večer – první máj, večerní máj – byl lásky čas. Hrdliččin zval ku lásce hlas, kde borový zaváněl háj. O lásce šeptal tichý mech, kvetoucí strom lhal lásky žel, svou lásku slavík růži pěl, růžinu jevil vonný vzdech. Jezero hladké v křovích stinných, zvučelo temně tajný bol, břeh objímal kol a kol, a slunce jasná světů jiných bloudila blankytnými pásky planoucí tam, co slzy lásky. Jsem moc ráda, že tě mám, přání z lásky posílám, užívej si První máj, ať svět je pro tebe ráj. První máj se dneska slaví, tak ať tě to se mnou baví, já si neumím představit hezčí den, být s tebou je prostě sen. Ať na Prvního máje vaše láska zraje, nic ten plamen neuhasí, naopak, ať ho pěkné počasí pořádně rozdmýchá a koření přimíchá.... Čtěte více Příspěvek 11 nejhezčích květnových výroků o lásce pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
05.05.2017 17:55 |

Recenze: Šest autorů napsalo detektivku za 72 hodin. Z experimentu se vyklubalo zábavné čtení

Detektivka Šest nevinných vznikla v tandemu šesti českých autorů, kteří se střídali v psaní lidem na očích. Recenze Borise Hokra.
18.11.2015 11:00 |

Nové knihy: Nabokov, Soukupová, Theorin, Harperová, Škrábek

Poveletržní novinky se vracejí ke klasice. Vychází neznámá próza ruského exulanta Vladimira Nabokova i vyznání Francouze Apollinarea. Doplňuje je dobrodružství Francouze Louise Armanda i vzpomínky Jany Soukupové na dobu normalizace. Následuje detektivka Švéda Johana Theorina, příběh Američanky Melisy de la Cruzové i historický příběh její rodačky Karen Harperové.
24.05.2013 08:20 |

Dvojitý duel VyVolených vyhráli homosexuálové: Vladko rozdrtil Honzu, Pavlína knockoutovala Evu!

Prima se kvůli padající sledovanosti rozhodla reality show zkrátit, a tak dnes na diváky čekal hned dvojitý duel. V tom prvním, pánském, vyhrál nepřekvapivě hysterický gay Vladko. Ženský duel však přinesl překvapení. Nad Evou, která se z něj již třikrát vítězně vrátila, vyhrála lesbička Pavlína.
15.11.2013 22:31 |

Duel VyVolených: cvičák pro psy nepomohl, Vladko drtivě porazil Lucii

Třináctý Duel čtvrté série VyVolených skončil ve prospěch Vladka Dobrovodského. Byť do souboje s Lucií Šárovcovou vstupoval s obavami a na pokraji psychických sil, z bojiště nakonec odešel jako jasný vítěz. Získal více než 80 procent hlasů. Další články k tématu: Regina ve VyVolených končí, dramatický Duel skončil svlékáním S Pohlreichem bude vařit kuchař Vladko z VyVolených, šéf se těší Striptérka Regina z první řady VyVolených se vrátila do Vily Vladko potvrdil neporazitelnost, z VyVolených vyšplouchl Thomase
22.11.2013 22:27 |

Osobnosti: Lucie Šárovcová (8 článků) , Vladko Dobrovodský (122 článků)

Robert Troška: Duel - Michal Horáček vs. Petr Robejšek

Ve zpravodajském pořadu Události, komentáře proběhl zajímavý duel mezi Michalem Horáčkem a Petrem Robejškem. A duel to byl určitě pozoruhodný. Velkým překvapením byla často názorová odlišnost na některá klíčová témata.
02.01.2017 09:45 |

Osobnosti: Michal Horáček (762 článků)

Drahoš přitvrdil, prezidentský duel ale skončil spíš remízou

Čtvrteční debata prezidentských kandidátů Miloše Zemana a Jiřího Drahoše v České televizi necelý den před otevřením volebních místností pro finále volby nové hlavy státu se nesla v klidnějším duchu než jejich předchozí duel v televizi Prima. Oba uchazeči o prezidentské křeslo se v odpovědích na otázky většinou vyjadřovali k tématům, které komentovali už dřív, mnohdy opakovaně. Odborníci vesměs míní, že televizní duel skončil remízou, Drahoš přitvrdil.
26.01.2018 09:45 |

Osobnosti: Miloš Zeman (20442 článků) , Jiří Drahoš (981 článků)

Zámků lásky na lávce do Nové Karoliny přibývá

Nový fenomén uzamykání zámků lásky, kterými zamilované páry stvrzují svou lásku, dorazil i do Ostravy. Ona a on napíší na zámek svá jména – nebo alespoň své iniciály – zámek zamknou na mostě a klíč hodí do vody. Tam je nenávratně ztracen a nikdo už nemůže dvě zamilované bytosti rozdělit. Místní páry ale přistoupily k nové tradici poněkud netradičně. Za místo zpečetění své lásky zvolili novou lávku vedoucí do nákupního a zábavního centra Forum Nová Karolina v centru Ostravy. Zámků lásky je tam už 360.
11.02.2014 09:05 |

Reality show Malé lásky je plná emocí a bolesti: Neuvěříte, kolik peněz dostane každá rodina

Takový typ reality show jako Nové lásky tady ještě nebyl. Zachycuje okamžiky zhruba padesáti nastávajících matek, a každá z nich má nějaký svůj příběh, problémy, a každá má obavy z něčeho jiného. Malé lásky zachycují strach, bolest a štěstí každé z žen. Kolik peněz jednotlivé rodiny za reality show dostaly?
31.08.2017 00:20 |