RECENZE: Dalího vize jsou halucinogenní droga

Nová českobudějovická galerie, která je v budově bývalých Mariánských kasáren (vojákovali v nich Jaroslav Hašek i Václav Havel), odstartovala provoz impozantní výstavou. Je věnovaná tvorbě katalánského umělce a originálního výstředníka Salvadora Dalího.
22.09.2015 16:10 |

Osobnosti: Jaroslav Hašek (86 článků) , Jaroslav Hašek (86 článků)

Výstava Dalího v Paříži

Pařížské Centre Pompidou otevře 21. listopadu pro veřejnost obsáhlou přehlídku díla Salvadora Dalího. Výstava je uspořádána ve spolupráci s významnými vlastníky Dalího obrazů, jako jsou Muzeum moderního umění v New Yorku, Muzeum Reina Sofía v Madridu, Dalího nadace ve Figueres a Dalího muzeum v St. Petersburgu na Floridě. Vystavena budou i díla ze soukromých sbírek.
10.11.2012 09:05 |

Ten se musel nafrčet jako blázen: Devatenáctiletý student zaexperimentoval s drogou zvanou "Šílená kočka" a uřízl si penis!

"Taneční droga":http://www.extra.cz/tema/droga Mefedron, slangově označovaná též jako "Šílená kočka" nebo "Mňau-mňau", měla málem na svědomí další lidský život. Účinkem se podobá extázi a kokainu, ale především v kombinaci s jinými drogami nebo alkoholem má silné halucinogenní účinky. A právě na to těžce doplatil devatenáctiletý britský experimentátor a jeho matka.
10.01.2014 16:40 |

RECENZE: Halucinogenní sny na planetě Salvadora Dalího

Výběr toho nejlepšího z tvorby surrealistů, zahrnující období od třicátých let do sedmdesátých let minulého století, je k vidění v pardubické galerii Dům U Jonáše. Vzhledem tomu, že Galerie moderního umění v Hradci Králové prochází rekonstrukcí, lze významnou část její sbírky obdivovat ve městě perníku.
01.09.2014 08:45 |

Chcete seknout s kouřením? Pomůžou »magické houbičky«!

Lysohlávky znají milovníci přírodních drog jako halucinogenní houbičky. Jejich požití vyvolává psychotropní stavy podobné užívání LSD. Lysohlávky totiž obsahují halucinogenní drogu psilocybin, která může být ve vyšších dávkách smrtelná. Ačkoli před užívání lysohlávek lékaři důrazně varují, drogu v nich obsaženou léta zkoumají k léčebným účelům. A teď přišli s tím, že psilocybin by mohl pomáhat při odvykání kouření. První klinické testy totiž odhalují, že pomůže přestat kouřit osmi z deseti těžkých kuřáků.
16.09.2014 08:00 |

Tajemství královny Alžběty: Halucinogenní houby v zahradě!

Měli natáčet klasický idylický pořad o krásách zahrady královny Alžběty, místo toho tam moderátor a zahradník Alan Titchmarsch objevili halucinogenní houby!
14.12.2014 19:05 |

S Alzheimerem by mohl pomoct halucinogenní „driák“, lektvar pijí i indiáni

Vědci hlásí nový objev v boji proti Alzheimerově chorobě a Downovu syndromu. Pozitivní účinky na pacienty by podle nové studie mohl mít halucinogenní nápoj vyráběný domorodci v Amazonii. Provedené testy naplňují vědce optimismem.
09.12.2016 21:45 |

Smrtící droga v Polsku: Mocnář už má 18 obětí, dalších 900 lidí je otráveno

V Polsku poblíž hranic s Českou republikou se objevila nová droga-zabiják. Smrtící látka jménem mocnář má na svědomí už 18 mladých lidí a dalších 900 se jí otrávilo. Droga stojí pouhých 130 Kč, takže ji zkouší hlavně mladí lidé ve věku 14–18 let.
18.07.2015 16:55 |

Fotil Einsteina i Dalího a naučil celebrity skákat. Fotograf Philippe Halsman je legenda

Je možné, že jméno Philippe Halsman některým lidem nic neřekne. Zato jeho fotky zná každý. Slavné snímky Einsteina nebo Salvadora Dalího se staly všeobecně známými ikonami. A pak je to také muž, který naučil celebrity skákat (alespoň tedy před objektivem). Nyní jsou Halsmanovy fotky k vidění na velké výstavě v Barceloně. S Aktuálně.cz tam můžete nahlédnout.
25.10.2016 08:05 |

25.10.2016 13:05 |

25.10.2016 18:05 |