Recenze: Biograf Cirku La Putyka oslavuje éru němého filmu jednoduše a s happy endem

Jednou z prvních premiér letošního roku na Jatkách78 je inscenace Biograf, která vzdává hold éře němého filmu.
13.01.2016 08:50 |

Recenze: Troufalá Family Cirku La Putyka boří hranice mezi jevištěm a hledištěm

Šéf Cirku La Putyka Rostislav Novák mladší vás v nové inscenaci Family provede celým životem jednoho rodinného mikrokosmu s neuvěřitelnou technickou obratností. O úspěchu u publika svědčilo i několikaminutové standing ovation. „Umělecký soubor Cirku La Putyka se tak s touto inscenací proměňuje v symbol rodiny, který přímo odkazuje k pevným vazbám, kde nikdo nevystupuje sám,“ píše v recenzi Barbora Čiháková.
16.10.2015 10:45 |

Nový cirkus by se mohl vyučovat na střední škole. Ve světě to je běžné, říká šéf Cirku La Putyka

Soubor nového cirkusu Cirk La Putyka připravuje nové představení s názvem Family, které je součástí největšího projektu souboru v jeho historii. Jde o první část chystané trilogie, jejíž premiéra je naplánována na 14. října. Stejně jako všechny reprízy se uskuteční v prostoru Jatka78 v pražských Holešovicích. „Je to téma, které jsem si prožil, prožívám, protože mám děti, ale nechci, aby to bylo autobiografické. Není to o naší rodině, ale obecně o tématu tří generací rodiny,“ vysvětluje v rozhovoru autor a režisér hry a umělecký ředitel Cirku La Putyka Rostislav Novák.
07.10.2015 15:01 |

Principál Cirku La Putyka Rosťa Novák: S novým cirkusem zažívám euforii

Herec, akrobat, loutkář, performer a principál Cirku La Putyka Rostislav Novák ml. (1979) strávil léto ve stanu na Letné. V červnu a červenci uváděl v ChapiteauX představení svého souboru i hostů a poté za pět dnů nazkoušel pro Mezinárodní festival nového cirkusu a divadla Letní Letná kabaret Lacrimae, v němž své síly spojily kromě La Putyky i švédský Cirkus Cirkör a francouzský Cahin Caha.
04.09.2012 08:45 |

Osobnosti: Rostislav Novák ml. (2 články)

04.09.2012 10:20 |

Cirk La Putyka byl na Szigetu více kabaretní

Festival Sziget je největší hudební festival ve střední Evropě, ale velkou pozornost věnuje i nehudebním formám umění, včetně divadla, tance i nového cirkusu. Dostat se na tento prestižní festival se podařilo Cirku La Putyka, který odehrál ve zcela zaplněném šapitó pět představení. Dojem z účasti na festivalu popsal vedoucí souboru La Putyka na Szigetu Jiří Kohout.
20.08.2015 15:01 |

Osobnosti: Jiří Kohout (41 článků)

Mladí Íránci tancovali na písničku Happy jako všichni ostatní, muslimové je ale krutě potrestali

Nedávno u nás "vystoupil na koncertu Pharrell Williams":http://www.extra.cz/pharrell-williams-stojici-za-happy-vytvoril-karieru-britney-spears-a-dalsich-6-faktu-co-jste-o-nem-nevedeli, který se po celém světě proslavil díky "pozitivní písničce Happy":http://www.extra.cz/pharrell-williams-se-rozbrecel-jak-zelva-v-show-oprah-winfrey-sestrih-videi-s-pisni-happy-z-celeho-sveta-ho-totalne-dojal. Spousta lidí pak na ni začala tančit a "svá videa dávat na YouTube":http://www.extra.cz/chudak-pharrel-williams-vsichni-chteji-svetu-dokazovat-jak-umi-byt-happy-ale-tomiova-verze-je-lehce-pres-caru a ten trend očividně doputoval i do Íránu. Tam se jim to ovšem ani trošku nelíbilo.
19.09.2014 10:10 |

ERÚ vydal cenová rozhodnutí, která zohledňují čerstvé notifikace EK

Energetický regulační úřad (ERÚ) dnes vydal dvě cenová rozhodnutí, cenové rozhodnutí ERÚ č. 9/2016, kterým se mění cenové rozhodnutí ERÚ č. 5/2016, a cenové rozhodnutí ERÚ č. 10/2016, kterým se mění cenové rozhodnutí ERÚ č. 7/2016.
14.12.2016 19:05 |

ERÚ vydal cenová rozhodnutí zohledňující čerstvé notifikace Evropské komise

15.12.2016 16:30 |

Filmové premiéry - Markéta Lazarová, Johnny English se vrací, Happy Happy a Můj otec George Voskovec

Tento týden má premiéru unikátní digitálně restaurovaná kopie jednoho z nejvýznamnějších děl české kinematografie - Markéta Lazarová. Rowan Atkinson bude řádit ve filmu Johnny English se vrací, do norské rodiny a manželských patálií nás zavede komedie Happy Happy a Libuše Rudinská uvádí do kin dokument Můj otec George Voskovec.
13.10.2011 08:15 |

Osobnosti: Rowan Atkinson (73 článků) , Libuše Rudinská (3 články)

Filmaře Františka Vláčila připomene pražský Biograf Ořechovka

Biograf Ořechovka v Praze 6 připomene ode dneška předního českého režiséra a scenáristu Františka Vláčila, od jehož narození uplynulo letos v únoru 90 let. Úvodu třídenní přehlídky se zúčastní herec Jan Kačer a scenárista a spisovatel Zdeněk Mahler.
25.09.2014 05:20 |

Osobnosti: Jan Kačer (90 článků) , Zdeněk Mahler (6 článků) , František Vláčil (15 článků)

Akrobati z Cirku La Putyka ohromí karlovarské divadlo

Na karlovarském festivalu vystoupí Cirk La Putyka s nejnovějším projektem Dolls.
04.07.2014 12:55 |

Rodina je základ cirkusu. Cirk La Putyka zkouší novou hru

Projekt bude první premiérou Cirku La Putyka na jeho domácí scéně Jatka78. Ke spolupráci na Family přizval Novák všechny umělce, kteří souborem za uplynulých pět let prošli.
05.08.2015 09:35 |

RECENZE Blur zakončili svou ságu nenápadným happy endem

Recenze nové desky The Magic Whip, kterou britská kapela Blur vydává po 12 letech.
05.05.2015 12:00 |

Recenze: Tragédie Romeo a Julie končí na Hradě happy endem

Recenze divadelního představení Romeo a Julie, kterým odstartovaly Letní shakespearovské slavnosti na Pražském hradě.
29.06.2015 15:45 |

La Putyka bude hrát v ostravském Gongu

Přehlídka tvorby předního domácího souboru nového cirkusu Cirk La Putyka začíná v sobotu 30. března v ostravských Dolních Vítkovicích. V budově Gongu soubor uvede představení La Putyka (30. a 31. 3)., Up'End'Down (2. a 3. 4.), Slapstick Sonata (5. a 6. 4.) a Risk (8. 4.), jež patří k tomu nejzajímavějšímu, co v České republice v oblasti nového cirkusu vzniklo.
30.03.2013 07:00 |

V prostoru Jatka78 začíná série pěti repríz La putyky de luxe

Představení La Putyka v rozšířené verzi zvané "de luxe", které Cirk La Putyka uvede ode dneška v celkem pěti reprízách v prostoru Jatka78, ukončí téměř dvouměsíční zkušební provoz této scény budované v halách č. 7 a 8 Holešovické tržnice. Mají sloužit projektům nového cirkusu, tance a divadla v režii souboru Cirk La Putyka, který jeho vznik inicioval. Vystoupí v něm všichni jeho členové a zahraniční akrobaté.
15.12.2014 05:30 |

Rosťa Novák režíruje největší projekt v historii souboru Cirk La Putyka

Soubor La Putyka uvede ve středu v holešovických Jatkách78 premiéru projektu Family. Principál a režisér Rosťa Novák k němu přizval všechny umělce, kteří Cirkem La Putyka v uplynulých letech prošli. Na jevišti se tak představí dvacet dva účinkujících ze šesti zemí. A nebude chybět ani principálova rodina. Představení je součástí projektu Všechna čest (www.vsechnacest.cz), který vzdává poctu rodům, kde se předává řemeslo z generace na generaci.
14.10.2015 12:00 |

Vitásková z ERÚ: Exministr Urban mne vydírá! Chce prosadit jen vlastní zájmy

Podle předsedkyně Energetického regulačního úřadu (ERÚ) Aleny Vitáskové je cílem navrhovaných úprav energetického zákona její odstranění a ovládnutí ERÚ zájmovými skupinami. Pozměňovací návrh k novele zákona, který ve Sněmovně předložil poslanec ČSSD Milan Urban, prý ohrožuje nezávislost ERÚ, navíc už dříve prý nabídl Vitáskově "směnný obchod", který údajně hraničí s vydíráním!
04.03.2014 13:35 |

Osobnosti: Milan Urban (157 článků)

ERÚ podal přes 200 připomínek k energetické legislativě

Více než 200 připomínek k energetické legislativě z dílny Ministerstva průmyslu a obchodu, tedy k novelám energetického zákona, zákona o podporovaných a obnovitelných zdrojích a souvisejícím právním předpisům, podal Energetický regulační úřad (dále jen „ERÚ“). Oznámil to dnes ředitel sekce vnějších vztahů ERÚ Jiří Chvojka s tím, že největší výhrady má ERÚ k poslední verzi novely zákona č. 458/2000 Sb. (energetický zákon).
16.07.2014 14:20 |