Raketa se 3,6 tuny jídla vyrazila k vesmírné stanici. Nikdo ji nepilotuje

Z mysu Canaveral odstartovala raketa Atlas V, která veze zásoby na Mezinárodní vesmírnou stanici. Na palubě nepilotované zásobovací lodi Cygnus, kterou raketa nese, je asi 3,6 tuny jídla, vybavení i vědeckých pomůcek pro americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) včetně 3D tiskárny, uvedla agentura AP. Na vesmírnou stanici se zásobovací loď dostane v sobotu.
23.03.2016 07:10 |

Start vesmírné lodě Dragon se nezdařil: Nosná raketa explodovala

Start nákladní lodě Dragon soukromé společnosti SpaceX z Mysu Canaveral na Floridě k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) se dnes odpoledne SELČ nezdařil. Podle sdělení americké vesmírné agentury NASA nosná raketa Falcon 9 z dosud neznámých příčin explodovala zhruba dvě minuty po vypuštění.
28.06.2015 17:25 |

ZLATO.CZ: Devizové zásoby ČR ve zlatě meziročně opět poklesly o více než půl tuny

Tuzemské devizové zásoby, které má pod správou Česká národní banka (ČNB) meziročně poklesy o zhruba půl tuny. Vyplývá to z informací, které s odvoláním na údaje centrální banky zveřejnil portál Zlato.cz. Zatímco v roce 2014 ČNB držela v rezervách 10,6 tuny zlata, ke konci ledna 2016 už měla jen 9,92 tuny. Ještě v roce 2007 vlastnila ČNB 13,4 tuny zlata, připomněl portál.
17.02.2016 13:10 |

Na ISS míří další zásoby, nechybí v nich vánoční dárky

K Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) dnes z kazašského kosmodromu Bajkonur odstartovala nosná raketa Sojuz 2.1a, která ke stanici vynesla nákladní loď Progress MS. Ta kromě 2,5 tuny nákladu doveze členům posádky i vánoční dárky.
21.12.2015 11:00 |

Start první komerční rakety k vesmírné stanici je opět odložený

Společnost SpaceX ve středu oznámila, že první komerční let k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) byl opět odložen. Zatím tak není jasné, kdy raketa Falcon 9 odstratuje.
02.05.2012 22:25 |

Raketa explodovala těsně po startu: Mířila k mezinárodní vesmírné stanici

Přípravy bez chybičky a nakonec mohutný výbuch! Start rakety Antares měl proběhnout zcela bez komplikací, jenže stroj, který měl k mezinárodní vesmírné stanici vyletět naštěstí bez posádky, po šesti sekundách explodoval. Co za nehodou stálo?
29.10.2014 01:30 |

Raketa Dragon odstartovala: Veze stroj na detekci života ve Sluneční soustavě

Z Mysu Canaveral na Floridě odstartovala v pondělí ráno SELČ raketa Falcon 9 se zásobovací lodí Dragon. Dopraví na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) kolem 2200 kilogramů zásob a různých zařízení. Jak raketa, tak Dragon, patří americké společnosti SpaceX. K cíli dorazí ve středu. Po startu se znovu podařilo přistát s prvním stupněm Falconu 9, SpaceX ho totiž hodlá opakovaně použít k vynesení nákladu do vesmíru.
18.07.2016 11:40 |

První soukromá raketa poletí k vesmírné stanici

Soukormá společnost SpaceX a americká vesmírná agentura NASA chystají ke startu raketu Falcon. Raketa má na oběžnou dráhu vynést modul Dragon (Drak), jehož cílem je mezinárodní stanice ISS.
21.05.2012 22:45 |

Do vesmíru vyletěla na raketě „nafukovací ložnice“. Zvládla i mezipřistání

Raketa Falcon 9 s nákladní lodí Dragon vynesly v pátek k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) nafukovací obytný modul. Ten se po připevnění k vesmírnému komplexu naplní vzduchem do objemu 16 krychlových metrů, tedy do velikosti malé ložnice. Raketa startovala z Mysu Canaveral na Floridě a přistát má na ISS v neděli.
08.04.2016 23:10 |

Soukromá raketa do vesmíru explodovala po startu

„ Autodestrukční systém misi ukončil. “ Takové bylo vysvětlení výbuchu soukromé americké rakety, která explodovala po startu v Texasu. Naštěstí nikdo nebyl zraněn, protože se jednalo o bezpilotní verzi rakety Falcon R9. Společnost SpaceX, které raketa patřila, používá stroje Falcon 9 k zásobování Mazinárodní vesmírné stanice a k výnášení satelitů do kosmu. Jednalo se o zátěžový test a proto výrobci s tímto koncem pravděpodobně počítali.
23.08.2014 15:10 |

Z Kalifornie odstartovala raketa Falcon 9. Poprvé od zářijové exploze

Z kalifornské Vandenbergovy základny dnes odstartovala k letu na oběžnou dráhu raketa Falcon 9 americké společnosti SpaceX. Start je prvním od loňského září, kdy jiná raketa stejného typu při předletovém testu explodovala na odpalovací rampě na floridském mysu Canaveral.
14.01.2017 19:45 |

Potravinová sbírka trhala rekordy. Vybralo se 173 tun jídla

Národní potravinová sbírka překonala jak loňský první ročník, tak i letošní očekávání pořadatelů. Lidé do ní přispěli 146 tunami jídla přímo v obchodech, 1,6 tuny věnovali přes internet a firmy darovaly 25,5 tuny. Dohromady je to přes 173 tun. Loni se přitom vybralo "jen" 66 tun.
23.11.2014 19:40 |

K Mezinárodní vesmírné stanici zamíří první soukromá vesmírná loď

Z floridského mysu Canaveral by dnes v 10:55 SELČ měla odstartovat raketa Falcon 9 společnosti Space Explorations Technologies (SpaceX). Na oběžnou dráhu vynese modul Dragon, který by se měl jako první soukromá komerční loď spojit s Mezinárodní vesmírnou stanicí (ISS). Pokud bude mise úspěšná, začne Dragon sloužit pro pravidelné zásobování stanice.
19.05.2012 08:50 |

"Drak" se připojí k Mezinárodní vesmírné stanici, po startu měl problémy

Vesmírná loď Dragon, kterou v pátek vynesla na oběžnou dráhu raketa Falcon 9, se dnes spojí s Mezinárodní vesmírnou stanicí (ISS). Obě tělesa se mají spojit minutu po poledni středoevropského času.
03.03.2013 08:10 |

K ISS letí nákladní loď Cygnus společnosti Orbital Sciences

Z vesmírného střediska NASA Wallops ve Virginii úspěšně odstartovala k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) nákladní loď Cygnus soukromé společnosti Orbital Sciences. Na oběžnou dráhu ji vynesla nosná raketa této firmy Antares. Ke stanici by nová zásobovací loď měla přiletět v neděli 22. září. Jde o druhý "vesmírný kamion" vyslaný na orbitu soukromou společností.
18.09.2013 20:10 |

Zkrat na orbitě, astronauti musí do vesmíru. Náhradní díl je ale na Zemi

Na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) došlo v pátek ke zkratu na jednom z napájecích systémů. NASA v pondělí přiznala, že k opravě bude potřeba vystoupit do otevřeného vesmíru. Ovšem až poté, co nejbližší možná raketa dopraví na stanici potřebný náhradní díl, informovala agentura AP.
16.11.2015 22:55 |

Kosmická loď Sojuz odstartovala ze Země, ke stanici ISS dorazí v sobotu

K Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) ve čtvrtek v 3:36 SELČ odstartovala z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu raketa Sojuz s modernizovanou ruskou kosmickou lodí Sojuz MS. Na ISS dopraví další tři členy posádky – Rusa Anatolije Ivanišina, Japonce Onišiho Takuju a Američanku Kathleen Rubinsovou.
07.07.2016 07:25 |

Vesmírná loď Dragon vyrazila k ISS, po startu má problémy s motory

Raketa Falcon 9 soukromé společnosti SpaceX dnes odstartovala z floridského Mysu Canaveral a vynesla na oběžnou dráhu vesmírnou loď Dragon. Modul naplněný téměř tunou potravin a technického materiálu míří k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jde již o druhou cestu, kterou pro americkou vládu zajišťuje stejná soukromá firma. Nedlouho po dnešním startu však řídící středisko společnosti ohlásilo, že Dragon má problém s pohonným systémem.
01.03.2013 19:35 |

PŘÍMÝ PŘENOS: KRTEČEK už je na vesmírné stanici! Endeavour zaparkoval u ISS…

Raketoplán Endeavour ve středu "zaparkoval" na mezinárodní vesmírné stanici (ISS). Na její palubu přivezl i českého Krtečka.
18.05.2011 14:15 |

NASA ztratila notebook s kontrolními kódy k vesmírné stanici ISS

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) přiznal, že loni ztracený notebook nebyl chráněný heslem. V počítači byly uloženy kontrolní kódy k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS), informují v pátek portály stanic NDTV a MSNBC a časopisu PC Magazine.
02.03.2012 12:30 |