Raketa se 3,6 tuny jídla vyrazila k vesmírné stanici. Nikdo ji nepilotuje

Z mysu Canaveral odstartovala raketa Atlas V, která veze zásoby na Mezinárodní vesmírnou stanici. Na palubě nepilotované zásobovací lodi Cygnus, kterou raketa nese, je asi 3,6 tuny jídla, vybavení i vědeckých pomůcek pro americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) včetně 3D tiskárny, uvedla agentura AP. Na vesmírnou stanici se zásobovací loď dostane v sobotu.
23.03.2016 07:10 |

Start vesmírné lodě Dragon se nezdařil: Nosná raketa explodovala

Start nákladní lodě Dragon soukromé společnosti SpaceX z Mysu Canaveral na Floridě k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) se dnes odpoledne SELČ nezdařil. Podle sdělení americké vesmírné agentury NASA nosná raketa Falcon 9 z dosud neznámých příčin explodovala zhruba dvě minuty po vypuštění.
28.06.2015 17:25 |

K mezinárodní vesmírné stanici letí loď se zásobami. Odstartovala z Virginie

Z vesmírné základny Wallops Island na pobřeží amerického státu Virginie dnes k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) odstartovala nákladní loď Cygnus soukromé společnosti Orbital ATK. Šestičlenné posádce orbitálního komplexu veze téměř 3,4 tuny zásob, technického vybavení a materiálu určeného k vědeckým výzkumům.
12.11.2017 15:30 |

ZLATO.CZ: Devizové zásoby ČR ve zlatě meziročně opět poklesly o více než půl tuny

Tuzemské devizové zásoby, které má pod správou Česká národní banka (ČNB) meziročně poklesy o zhruba půl tuny. Vyplývá to z informací, které s odvoláním na údaje centrální banky zveřejnil portál Zlato.cz. Zatímco v roce 2014 ČNB držela v rezervách 10,6 tuny zlata, ke konci ledna 2016 už měla jen 9,92 tuny. Ještě v roce 2007 vlastnila ČNB 13,4 tuny zlata, připomněl portál.
17.02.2016 13:10 |

Na ISS míří další zásoby, nechybí v nich vánoční dárky

K Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) dnes z kazašského kosmodromu Bajkonur odstartovala nosná raketa Sojuz 2.1a, která ke stanici vynesla nákladní loď Progress MS. Ta kromě 2,5 tuny nákladu doveze členům posádky i vánoční dárky.
21.12.2015 11:00 |

Start první komerční rakety k vesmírné stanici je opět odložený

Společnost SpaceX ve středu oznámila, že první komerční let k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) byl opět odložen. Zatím tak není jasné, kdy raketa Falcon 9 odstratuje.
02.05.2012 22:25 |

Raketa explodovala těsně po startu: Mířila k mezinárodní vesmírné stanici

Přípravy bez chybičky a nakonec mohutný výbuch! Start rakety Antares měl proběhnout zcela bez komplikací, jenže stroj, který měl k mezinárodní vesmírné stanici vyletět naštěstí bez posádky, po šesti sekundách explodoval. Co za nehodou stálo?
29.10.2014 01:30 |

Raketa Dragon odstartovala: Veze stroj na detekci života ve Sluneční soustavě

Z Mysu Canaveral na Floridě odstartovala v pondělí ráno SELČ raketa Falcon 9 se zásobovací lodí Dragon. Dopraví na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) kolem 2200 kilogramů zásob a různých zařízení. Jak raketa, tak Dragon, patří americké společnosti SpaceX. K cíli dorazí ve středu. Po startu se znovu podařilo přistát s prvním stupněm Falconu 9, SpaceX ho totiž hodlá opakovaně použít k vynesení nákladu do vesmíru.
18.07.2016 11:40 |

První soukromá raketa poletí k vesmírné stanici

Soukormá společnost SpaceX a americká vesmírná agentura NASA chystají ke startu raketu Falcon. Raketa má na oběžnou dráhu vynést modul Dragon (Drak), jehož cílem je mezinárodní stanice ISS.
21.05.2012 22:45 |

Do vesmíru vyletěla na raketě „nafukovací ložnice“. Zvládla i mezipřistání

Raketa Falcon 9 s nákladní lodí Dragon vynesly v pátek k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) nafukovací obytný modul. Ten se po připevnění k vesmírnému komplexu naplní vzduchem do objemu 16 krychlových metrů, tedy do velikosti malé ložnice. Raketa startovala z Mysu Canaveral na Floridě a přistát má na ISS v neděli.
08.04.2016 23:10 |

Soukromá raketa do vesmíru explodovala po startu

„ Autodestrukční systém misi ukončil. “ Takové bylo vysvětlení výbuchu soukromé americké rakety, která explodovala po startu v Texasu. Naštěstí nikdo nebyl zraněn, protože se jednalo o bezpilotní verzi rakety Falcon R9. Společnost SpaceX, které raketa patřila, používá stroje Falcon 9 k zásobování Mazinárodní vesmírné stanice a k výnášení satelitů do kosmu. Jednalo se o zátěžový test a proto výrobci s tímto koncem pravděpodobně počítali.
23.08.2014 15:10 |

Z Kalifornie odstartovala raketa Falcon 9. Poprvé od zářijové exploze

Z kalifornské Vandenbergovy základny dnes odstartovala k letu na oběžnou dráhu raketa Falcon 9 americké společnosti SpaceX. Start je prvním od loňského září, kdy jiná raketa stejného typu při předletovém testu explodovala na odpalovací rampě na floridském mysu Canaveral.
14.01.2017 19:45 |

Potravinová sbírka trhala rekordy. Vybralo se 173 tun jídla

Národní potravinová sbírka překonala jak loňský první ročník, tak i letošní očekávání pořadatelů. Lidé do ní přispěli 146 tunami jídla přímo v obchodech, 1,6 tuny věnovali přes internet a firmy darovaly 25,5 tuny. Dohromady je to přes 173 tun. Loni se přitom vybralo "jen" 66 tun.
23.11.2014 19:40 |

K Mezinárodní vesmírné stanici zamíří první soukromá vesmírná loď

Z floridského mysu Canaveral by dnes v 10:55 SELČ měla odstartovat raketa Falcon 9 společnosti Space Explorations Technologies (SpaceX). Na oběžnou dráhu vynese modul Dragon, který by se měl jako první soukromá komerční loď spojit s Mezinárodní vesmírnou stanicí (ISS). Pokud bude mise úspěšná, začne Dragon sloužit pro pravidelné zásobování stanice.
19.05.2012 08:50 |

"Drak" se připojí k Mezinárodní vesmírné stanici, po startu měl problémy

Vesmírná loď Dragon, kterou v pátek vynesla na oběžnou dráhu raketa Falcon 9, se dnes spojí s Mezinárodní vesmírnou stanicí (ISS). Obě tělesa se mají spojit minutu po poledni středoevropského času.
03.03.2013 08:10 |

K ISS letí nákladní loď Cygnus společnosti Orbital Sciences

Z vesmírného střediska NASA Wallops ve Virginii úspěšně odstartovala k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) nákladní loď Cygnus soukromé společnosti Orbital Sciences. Na oběžnou dráhu ji vynesla nosná raketa této firmy Antares. Ke stanici by nová zásobovací loď měla přiletět v neděli 22. září. Jde o druhý "vesmírný kamion" vyslaný na orbitu soukromou společností.
18.09.2013 20:10 |

Zkrat na orbitě, astronauti musí do vesmíru. Náhradní díl je ale na Zemi

Na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) došlo v pátek ke zkratu na jednom z napájecích systémů. NASA v pondělí přiznala, že k opravě bude potřeba vystoupit do otevřeného vesmíru. Ovšem až poté, co nejbližší možná raketa dopraví na stanici potřebný náhradní díl, informovala agentura AP.
16.11.2015 22:55 |

Kosmická loď Sojuz odstartovala ze Země, ke stanici ISS dorazí v sobotu

K Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) ve čtvrtek v 3:36 SELČ odstartovala z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu raketa Sojuz s modernizovanou ruskou kosmickou lodí Sojuz MS. Na ISS dopraví další tři členy posádky – Rusa Anatolije Ivanišina, Japonce Onišiho Takuju a Američanku Kathleen Rubinsovou.
07.07.2016 07:25 |

Vesmírná loď Dragon vyrazila k ISS, po startu má problémy s motory

Raketa Falcon 9 soukromé společnosti SpaceX dnes odstartovala z floridského Mysu Canaveral a vynesla na oběžnou dráhu vesmírnou loď Dragon. Modul naplněný téměř tunou potravin a technického materiálu míří k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jde již o druhou cestu, kterou pro americkou vládu zajišťuje stejná soukromá firma. Nedlouho po dnešním startu však řídící středisko společnosti ohlásilo, že Dragon má problém s pohonným systémem.
01.03.2013 19:35 |

Další úspěch vizionáře Muska: Raketa Falcon Heavy odstartovala i s elektromobilem

Svět má novou nejtěžší raketu. V úterý ve 21:45 středoevropského času úspěšně odstartovala raketa Falcon Heavy společnosti SpaceX vizionáře Elona Muska. Jejím prvním nákladem se stal Muskův elektromobil Tesla Roadster, který při začátku své vesmírné pouti hrál píseň Space Oddity od Davida Bowieho. Automobil by měl nyní zamířit na oběžnou dráhu kolem Slunce. Úspěšný start podtrhl i bezproblémový návrat pomocných motorů, které přistály zpátky v Kennedyho vesmírném centru i hlavní motor, který dosedl na plošinu v Atlantickém oceánu.
06.02.2018 23:35 |