Článek

Rada ČT odmítla pětisetstránkovou stížnost na zpravodajství České televize o Rusku a Ukrajině

 
Radní České televize na svém dnešním jednání v Brně odmítli jako nedůvodnou rozsáhlou stížnost mířící na zpravodajství České televize, především na způsob pokrývání událostí na Ukrajině, jak píše na portálu Hlídací pes  Robert Břešťan .
23.06.2016 13:00 |

podobné články

Podobné články

Pět set stránek výtek na zpravodajství ČT. A rada je všechny smetla ze stolu

 
Před několika týdny spatřila světlo světa téměř pětisetstránkovou stížnost na zpravodajství České televize týkající se situace na Ukrajině. Rada České televize se s touto stížností nekompromisně vypořádala.
22.06.2016 20:55 |

podobné články

Velká stížnost proti ČT, kterou Rada shodila ze stolu. Věc má vážné pokračování

 
V první polovině roku 2016 spatřila světlo světa velká, takřka pětisetstránková stížnost na vysílání České televize. Čtyřiadvacetiletému studentovi práv Petru Pražákovi se nelíbilo, jakým způsobem informovala o ukrajinské krizi, o anexi Krymu a pádu letu MH17 na Ukrajině. Mladý muž měl za to, že zpravodajství veřejnoprávní televize nebylo v těchto oblastech vyvážené. Rada ČT se stížností zabývala a odmítla ji, jenže student si to nechce nechat líbit.
24.11.2016 21:15 |

podobné články

Osobnosti: Petr Rada (166 článků)

Zaměstnanci ČT24 si stěžují na pro-zemanovskou cenzuru

 
Třiadvacet zaměstnanců kanálu ČT24 včetně moderátorky Daniely Drtinové a zástupce šéfredaktora zpravodajství Adama Komerse poslalo Radě České televize dopis s kritikou zpravodajství. Podle dokumentu, jehož text zveřejnil server idnes.cz, šéfredaktor redakce zpravodajství Petr Mrzena zasahoval do zpravodajství televize ve prospěch prezidenta Miloše Zemana i jeho spřízněné strany SPOZ. Vedení televize chce stížnost nechat posoudit nezávislým auditorem.
31.10.2013 16:50 |

podobné články

Osobnosti: Adam Komers (21 článků) , Miloš Zeman (17451 článků) , Daniela Drtinová (307 článků)

Rada ČT odmítla stížnost na neodvysílání hradních tiskovek

 
Rada České televize odmítla stížnost Hradu na neodvysílání přímého přenosu briefingů prezidentova mluvčího Jiřího Ovčáčka. Považuje ji za neopodstatněnou. Vyplývá to z odpovědi kancléři Vratislavu Mynářovi, jejíž znění rada schválila na úterním zasedání. Podle Hradu rada rozhodnutím říká, že kritické připomínky vůči ČT jsou v podstatě zakázané, což je nepřijatelné.
17.06.2015 18:06 |

podobné články

Osobnosti: Vratislav Mynář (831 článků)

Rada ČT odmítla stížnost na neodvysílání hradních briefingů

 
Rada České televize odmítla stížnost Hradu na neodvysílání přímého přenosu briefingů prezidentova mluvčího Jiřího Ovčáčka. Považuje ji za neopodstatněnou. Vyplývá to z odpovědi kancléři Vratislavu Mynářovi, jejíž znění rada schválila na dnešním zasedání. Podle Hradu rada rozhodnutím říká, že kritické připomínky vůči ČT jsou v podstatě zakázané, což je nepřijatelné.
17.06.2015 19:21 |

podobné články

Osobnosti: Vratislav Mynář (831 článků)

Rada ČT odmítla stížnost Babišova Agrofertu na Reportéry ČT

 
Rada České televize odmítla stížnost na publicistický pořad Reportéři ČT, kterou podala společnost Agrofert, jejímž vlastníkem je ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš. Podle firmy některé reportáže obsahovaly neověřené a manipulativní informace, jež měly záměrně vyzdvihnout Babišův střet zájmů. V odpovědi, kterou rada schválila na dnešním zasedání, mimo jiné konstatuje, že kodex veřejnoprávní televize ani zákon o ČT nebyl porušen.
06.05.2015 21:30 |

podobné články

Osobnosti: Andrej Babiš (9360 článků)

ČT má plnit poslání dané zákonem, a nikoli míněním řadového občana, říká exšéf televizní rady Milan Uhde

 
ROZHOVOR Je záměr zrušit koncesionářské poplatky České televizi a rozhlasu další snahou některých politiků získat moc nad médii, mstou za „nespravedlivou“ kritiku jejich jednání, nebo jen upřímnou snahou o vyváženost a objektivitu zpravodajství? Bývalý předseda Poslanecké sněmovny a někdejší dlouholetý předseda Rady České televize Milan Uhde je přesvědčen, že zpravodajství České televize je věcné a nefandí nikomu. „ Nefandí. Ale kritikové České televize by rádi viděli, aby zpravodajství někomu fandilo,“ řekl ParlamentnímListům.cz uznávaný český exministr kultury a významný dramatik na adresu politiků i občanů, kteří obviňují veřejnoprávní televizi z neobjektivnosti a jednostrannosti informování o konfliktu na Ukrajině.
10.03.2015 06:51 |

podobné články

Osobnosti: Milan Uhde (63 článků)

Rada ČT konstatovala, že stížnost na zpravodajství nebyla oprávněná

 
Rada České televize na svém středečním jednání po obsáhlé diskusi konstatovala, že loňská stížnost třiadvaceti členů redakce zpravodajství na cenzuru ve vysílání, z nichž bylo doposud známo jméno moderátorky Daniely Drtinové a šéfa regionálního vysílání Adama Komerse, nebyla oprávněná.
08.01.2014 15:20 |

podobné články

Osobnosti: Adam Komers (21 článků) , Daniela Drtinová (307 článků)

Karlova univerzita si vezme pod palbu redaktory zpravodajství České televize

 
Podle jakých kritérií se v České televizi vybírají témata do zpravodajství? A jak se zpracovávají? Věnuje se zpravodajství i menšinovým tématům? Jak informuje o mezinárodních konfliktech? A jak o české politické scéně? Má Česká televize objektivní zpravodajství? A čím se v posuzování objektivity a vyváženosti řídí? A co pro ni znamená veřejný zájem?
06.04.2015 09:36 |

podobné články

„Co si to dovolují. Nátlak!“ Kauza neobjektivity ČT má vážné pokračování. Štěpán Kotrba posílá stížnost na Lutonského a Kubala

 
Analytik Štěpán Kotrba posílá stížnost Radě ČT na dva zástupce šéfredaktora zpravodajství České televize. A to kvůli jejich otevřenému dopisu, ve kterém se vzepřeli kritice Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Ta v týdnu ve své zprávě konstatovala, že zpravodajství v rámci pořadu Americká volební noc bylo nevyvážené a neobjektivní. „Očekávám reakci generálního ředitele ČT Dvořáka a očekávám i výrok Rady České televize. Pokud k nim nedojde, očekávám tvrdou odpověď poslanců v parlamentu,“ dodává zároveň k odeslání stížnosti Kotrba.
14.01.2017 16:25 |

podobné články

Senátor Štětina: V ČT pracují špičkoví novináři. Útočí na ně jen proruští trollové

 
Pod výrazným tlakem se v posledních měsících ocitla Česká televize, na její zpravodajství přišly desítky stížností. Kritika se objevuje hlavně v souvislosti s informováním o Rusku a Ukrajině. Zatím nejobsáhlejší a nejpropracovanější stížnost o téměř 500 stranách na vysílání televize dorazila k Radě ČT, kontrolnímu orgánu veřejnoprávního média, ve středu. Autor v ní analyzuje zpravodajství od předloňského února do letošního května. Podána byla jménem Petra Pražáka z Hradce Králové, zda jde o skutečného autora dokumentu, není jasné. Informuje o tom server Echo24.
30.04.2016 12:15 |

podobné články

Občanští aktivisté kritizovali zpravodajství České televize

 
Velmi ostrou kritiku zpravodajství veřejnoprávní televize, zejména pokud jde o informování kolem církevních restitucí či o situaci na Ukrajině a v Rusku, ale i dalších událostí, vyslechli členové Rady České televize (ČT) na svém středečním veřejném zasedání.
21.01.2015 16:22 |

podobné články

Vondráčková: Rozhlas mě nehraje, porušuje zákon. Rada stížnost odmítla

 
Rada Českého rozhlasu odmítla stížnost zpěvačky Heleny Vondráčkové, podle které zpravodajská stanice Radiožurnál záměrně nezařazuje její písně. Vondráčková tvrdí, že by se její písně měly hrát co nejčastěji, protože jsou "součástí národního kulturního bohatství".
26.05.2011 12:20 |

podobné články

Osobnosti: Helena Vondráčková (853 článků)

Profesor Jirák o výprasku, který RRTV uštědřila ČT: Televize prodělává určité chřadnutí profesionality. Přibývá novinářů, kteří se přestávají kontrolovat...

 
ROZHOVOR Zpravodajství České televize prodělává určité chřadnutí profesionality a její novináři si připadají, že jsou v postavení, v němž se nemusí kontrolovat. Poukazuje na to mediální expert Jan Jirák v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz o nebývale ostré kritice Rady pro rozhlasové a televizní vysílání vůči ČT a na konkrétních příkladech dokládá její předpojatost. Je přesvědčen, že Česká televize přehání názorovou složku zpravodajství a pokud člověk její zpravodajství pravidelně sleduje, dobře ví, koho má a koho nemá ráda.
15.01.2017 14:50 |

podobné články

Stížnost na zpravodajství ČT posoudí akademici i novinář z BBC

 
Stížnost části redaktorů České televize na údajné zásahy do objektivity zpravodajství veřejnoprávního média bude posuzovat pět osobností, které oslovil generální ředitel Petr Dvořák. Vedle tuzemských akademiků půjde i o dvojici zahraničních žurnalistů.
20.11.2013 14:16 |

podobné články

Osobnosti: Petr Dvořák (523 článků) , Petr Dvořák (518 článků)

Šéfové České televize a rozhlasu odmítli poslancům vysvětlovat zpravodajství o Ukrajině

 
Ředitelé České televize a Českého rozhlasu odmítli vystoupit na jednání sněmovního volebního výboru kvůli zpravodajství obou institucí o dění na Ukrajině. Diskusi k tomuto bodu svolal předseda výboru Martin Komárek (ANO). Šéfové ČT a ČRo mu napsali, že pozvání považují za nestandardní.
20.05.2014 19:50 |

podobné články

Šéf zpravodajství ČT zdrtil Drtinovou a odbojné redaktory: Dnes uvidíte

 
Šéf zpravodajství České televize Zdeněk Šámal tvrdí, že někteří redaktoři ČT používají pavlačové metody a špiní práci ostatních. V rozhovoru pro on-line deník Týden.cz říká, že třiadvacet redaktorů svou stížnost adresovanou Radě ČT na údajnou cenzuru ve zpravodajství účelově manipulovalo, a zastal se šéfredaktora Petra Mrzeny, na nějž stížnosti míří.
06.11.2013 09:30 |

podobné články

Osobnosti: Zdeněk Petr (99 článků)

Rada zamítla stížnost na diskusi ČT se Samkovou

 
Rada České televize zamítla stížnost na veřejnoprávní televizi kvůli debatě o uprchlické krizi, v níž vystoupili advokátka Klára Samková a bývalý politik a hudebník Michael Kocáb. Kritiku výběru hostů odmítla konstatováním, že pouze uváděním různých názorů může ČT přispívat k celospolečenské debatě. Výkon moderátorů pak hodnotí jako přiměřený dané chvíli. Odpověď stěžovatelům radní schválili na veřejném zasedání.
07.10.2015 16:41 |

podobné články

Osobnosti: Michael Kocáb (644 článků) , Michael Michael (1053 článků)

Drtinová: Ve zpravodajství ČT je ovlivňovací šedá zóna

 
Kritici údajné cenzury ve zpravodajství České televize přitvrdili ve svých argumentech a odeslali radním ČT další dopis. Představitelka rebelů, moderátorka Daniela Drtinová v něm popisuje šedou zónu vlivu v redakci zpravodajství. Na dvanáct případů cenzury či ovlivňování natáčených nebo vysílaných příspěvků upozornila skupina 24 zaměstnanců redakce zpravodajství ČT začátkem října.
28.11.2013 20:00 |

podobné články

Osobnosti: Daniela Drtinová (307 článků)