Průlom v boji proti stárnutí – vědci objevili gen mladistvého vzhledu

Nová nedávno vydaná studie realizovaná společností Unilever a vysokoškolským zařízením Erasmus MC University Medical Centre Rotterdam, podává vůbec první genetické svědectví o rozdílu mezi tím, jak staře vypadáme a jak staří opravdu jsme.
30.06.2016 10:05 |

Jak bojovat proti projevům stárnutí

Stárnutí je přirozený proces, který k životu neodmyslitelně patří. Na každém z nás se postupně začnou projevovat léta a zub času, který jednoho dne dostihne nás všechny. Se stárnutím a změnou vašeho vzhledu se tak musíte smířit, i když je to mnohdy bolestivá pravda a především ženy nesou stárnutí velmi nelibě. První vrásky jsou noční můrou mnoha žen. Možná můžeme tvrdit, že každé ženy. Všechny totiž toužíme vypadat skvěle a to co možná nejdéle. Kdyby to šlo, tak bychom si zachovali pevnou pleť bez jediné chybičky až o smrti. Jenže to je nemožné, bohužel. Proto jsme se rozhodli připravit pro vás náš dnešní článek, ve kterém se zaměříme na boj proti stárnutí. Jestliže se ještě nechcete vzdát přírodě, určitě si následující řádky nenechte ujít! Dá se bojovat proti stárnutí? Podle odborníků se délka našeho života neustále prodlužuje, což znamená, že máme poměrně vysokou šanci dožít se vysokého věku. A nebyly bychom to my ženy, kdybychom netoužily pořád vypadat dobře. Určitě vám přijdou vhod naše tipy, jak bojovat se stárnutím, které je sice nevyhnutelné, ale rozhodně to neznamená, že musí být tak viditelné. Jdeme si říci, jak na to? Úprava jídelníčku Na začátek jednu klasiku, o které se mluví nejen ve spojitosti se stárnutím, ale třeba i hubnutím nebo zdravým životním stylem obecně. Ano, máme na mysli váš jídelníček, který má vysoký podíl na tom, jak se vaše tělo cítí a rovněž jak vypadá. Možná se vám to zdá nesmyslné, možná si dokonce říkáte, jak by jídlo mohlo ovlivnit, jak vypadáte. Ale je to tak. Proti stárnutí jsou odborníky doporučované potraviny s vysokým obsahem antioxidantů, takže si do jídelníčku zařaďte hodně ovoce a ještě větší množství zeleniny. Pozor na sluníčko Že je sluníčko nepřítelem kvůli škodlivému záření a možnosti vzniku rakoviny kůže, je dávno známá věc, která vás s největší pravděpodobností... Čtěte více Příspěvek Jak bojovat proti projevům stárnutí pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
21.07.2017 19:35 |

Vědci objevili nový gen, který slibuje pokrok při léčbě rakoviny vaječníků

Vědci z Velké Británie objevili u myší gen, který – pokud je poškozen - potenciálně zvyšuje riziko vzniku rakoviny vaječníků. Pokud by gen fungoval podobně i u lidí, bylo by podle vědců v budoucnu možné provádět u žen nová vyšetření. Na svých stránkách o tom informovala BBC.
05.09.2013 13:10 |

Tyhle babči se stárnutí nebojí! Podívejte se na 5 žen po sedmdesátce, které propadly kouzlu módy

Téměř každý z nás se bojí stárnutí, protože jen myšlenky na něj s sebou nesou negativní představy spojené s nemocemi, osaměním a zranitelností. Pojem "stárnutí":http://www.extra.cz/tema/starnuti se asi víc dotýká žen než mužů, neboť ty mají pokročilý věk spojený se změnami jejich těl a vzhledu, což se jich dotýká mnohem víc než silnějšího pohlaví. Seznamte se se šesti úžasnými ženami, které se snaží změnit pohled na stárnoucí proces a v lecčems bychom se od nich mohli učit.
17.09.2013 14:15 |

Vědci objevili "gen opilosti"

Vědci objevili gen, který určuje, jak rychle nám alkohol stoupne do hlavy.
22.10.2010 08:45 |

Co podporuje stárnutí a zkracuje život?

Britští vědci odhalili další z fyzických mechanismů buněčného stárnutí. Přišli na to, že stárnutí se urychluje a buňka umírá dříve, když se v ní kumuluje enzym karbonická (uhličitanová) anhydráza. Zcela jistě souvisí s procesem stárnutí mitochondrií – energetických továren v buňkách – a předčasnou smrtí buněk či organismů. Otázkou je, zda její potlačování může fungovat jako omlazující proces či elixír mládí.
11.10.2016 16:05 |

Čeští vědci našli klíč od ztráty zraku. Gen slepoty z Klatovska už zaujal svět

Vědci z České republiky objevili gen, jehož mutace způsobují vážnou dědičnou vadu oční rohovky. Postižení mohou oslepnout. Objev umožní snáze určit diagnózu a v budoucnu snad i cílenou léčbu. Mutace vzešla od společného předka z Klatovska. Výsledky patnáctiletého výzkumu Ústavu dědičných metabolických poruch 1. lékařské fakulty UK a Všeobecné fakultní nemocnice, na němž se podílel tým University College London, publikoval v první půli ledna prestižní časopis The American Journal of Human Genetics. Sdělil to šéf týmu docent Stanislav Kmoch.
22.01.2016 11:10 |

Muži vylučují feromony, které u žen zrychlují stárnutí!

Vědci z Illinois objevili zajímavý fenomén v živočišné říši. Samci prý díky němu ovládají své družky a řídí nejen jejich reprodukční schopnosti, ale také stárnutí. Vylučují kolem sebe feromony, které startují pohlavní orgány jejich protějšků, ale krom toho také urychlují stárnutí samčího organismu. Jev pozorovaný u mnoha druhů živočichů od červů po myši je vlastní i lidskému druhu.
14.09.2016 14:05 |

Skupina Gen 2000 vydala Blues posledního pražského upíra

Skupina Gen fungovala na počátku osmdesátých let. V roce 2000 ji její členové začali oživovat a na scénu se vrátila pod rozšířeným jménem Gen 2000. Se zpěvákem Jindrou Vobořilem jsme se bavili o kapele i o jeho dalších hudeních zkušenostech.
21.05.2009 10:05 |

Bobt - gen, který kastruje rostliny

Tým českých, amerických a německých vědců našel gen, který zřejmě brání tvorbě pylu u luční byliny silenky obecné. Objev podle nich pomůže objasnit evoluci pohlavnosti u rostlin. Gen, kterému dali jméno "bobt", bude využitelný také v zemědělství, protože při šlechtění osiva se často využívají geny se stejnou funkcí, uvedl dnes tiskový odbor Akademie věd.
18.03.2012 14:15 |

ČT: Nový GEN začne portrétem Hany Zagorové. Další díly točí David Černý či Jiří Mádl

Nejrozsáhlejší dokumentární projekt České televize GEN – Galerie elity národa – se vrací. Od 15. ledna nabídne Česká televize v hlavním vysílacím čase, každou neděli od 20.00, na ČT1 portréty významných českých osobností očima předních českých režisérů, ale i režijních debutantů. Nová řada GENu odstartuje portrétem zpěvačky Hany Zagorové, který vznikl v režii autora projektu GEN Fera Feniče.
11.01.2017 07:40 |

Osobnosti: Jiří Mádl (369 článků) , Hana Zagorová (371 článků) , David Černý (245 článků) , Jiří Černý (49 článků) , Jiří Černý (49 článků)

MPSV bude prezentovat politiku přípravy na stárnutí na půdě OSN

Téma stárnutí je na sociálních fórech OSN jedním z nejsledovanějších témat. Ministerstvo zahraničních věcí, prostřednictvím Stálé mise ČR při OSN v New Yorku, požádalo Ministerstvo práce a sociálních jako koordinátora přípravy na stárnutí o spolupráci při přípravě národní akce v rámci 53. zasedání Komise pro sociální rozvoj, která se plánuje na únor 2015. Cílem je zviditelnění České republiky a témat jako je pozitivní stárnutí, podpora participace starších osob ve společnosti a mezigenerační pomoc.
18.01.2015 16:32 |

Vědci objevili gen, který může za krátké nohy u jezevčíků

Jeden nadbytečný gen způsobuje, že jezevčíci, baseti a jim podobní psi mají tak krátké nohy. Podle vědců může objev tohoto genu pomoci i při vysvětlení nanismu u lidí. Zdá se, že většina psů má jen jednu kopii genu, který spolupracuje na růstu. Skoro dvacet plemen krátkonohých psů má ale ještě druhou, mírně pozměněnou variantu genu zvaného FGF 4. A právě ten asi ovlivňuje délku jejich končetin.
21.07.2009 10:30 |

Vědci objevili zázračný gen mládí

Kosmetický průmysl zažívá velkou revoluci. Vědcům z laboratoří Avon Cosmetics se podařilo objevit gen mládí. Dejte sbohem vráskám a ochablé pleti.
20.09.2011 09:20 |

Vědci ze slin a moči poznají, kdy zemřeme! Gen objevili omylem

Američtí výzkumníci zkoumali geny kvůli Parkinsonově a Alzheimerově chorobě, místo toho našli gen, který ovládá naše biologické hodiny a dá se podle něj určit, kdy zemřeme. Ten se dá zjistit odběrem slin a prozkoumáním DNA.
20.11.2012 06:40 |

Je v DNA kromaňonce gen neandrtálců? Vědci odpoví analýzou kostí z Moravy

Vědci úplně poprvé provedou analýzu DNA kostí kromaňonce nalezené v roce 1882 obce Mladeč, ležící na Moravě. Objevené ostatky předchůdce moderního člověka jsou staré 35 tisíc let a jde o nejstarší nález tělesných pozůstatků kromaňonců v Evropě. Vědce zajímá, jaký podíl mají v DNA tohoto typu člověka neandrtálský gen.
14.07.2015 19:16 |

Objev ruských vědců: Našli gen „chladnokrevných zabijáků“

Ruští vědci našli „zabijácký gen“, jenž ovlivňuje jednání lidí, kteří jsou schopni chladnokrevně vraždit. Dodnes se prý mělo za to, že chladnokrevné vraždy jsou spojeny se syndromem ADHD (hyperkinetická porucha). Své výsledky vědci zveřejnili v odborném časopise Journal of Criminal Justice.
31.10.2015 07:35 |

Podívejte: Madonna zastavuje stárnutí implantáty v obličeji

Oblé líce a tváře jsou jedním ze znaků mladistvého vzhledu a celebrity to moc dobře vědí. Věkem totiž ubývá tuk v těchto oblastech a obličej pak působí ‚ztrhanějším‘ dojmem. Madonna  (55) to prý stejně jako některé její kolegyně nad padesát let vyřešila na klinice plastické chirurgie, kde jí podle zahraničních serverů do lící vpravili implantáty. Podle zpěvaččiných fotografií to potvrdili i někteří odborníci z oboru.
20.10.2013 16:25 |

Osobnosti: Madonna (950 článků)

Vědci našli recept na pomalejší stárnutí. Klíčem je spánkový hormon

Trik na zpomalení stárnutí organismu objevili badatelé z ruské akademie věd. Receptem je podle nich spánkový hormon melatonin, který zajistí delší životnost „buněčných elektráren“. A také schopnost buněk odolávat déle poškození. Vědci svůj objev publikovali v časopise Biochimica et Biophysica Acta.
10.02.2017 19:00 |

Šokující objev: Vědci našli gen gayů!

Budou nové genetické objevy z Chicaga znamenat průlom v přijímání homosexuality těmi, kdo ji považují za volbu, kterou lze změnit? Nebo snad povedou k prenatálním genetickým testům, aby se matky vyhnuly homosexuálním synům? Těžko říct. Zřejmě nikoli. Jedno je však jisté, illinoiští vědci mají důkaz, že je mužská homosexualita podmíněna z velké části biologicky a v žádném případě není volbou jedince.
18.02.2014 09:05 |