Článek

Proč zařadit do svého jídelníčku batáty?

 
Řešíte své stravovací návyky? Ideální j dát sbohem všemu nezdravému a naopak do jídelníčku zařadit věci zdravé. Samozřejmě hlavním cílem by měla být také rozmanitost. Jednou z možností, kterou doporučíme, jsou batáty. Proč? Batáty Příprava je velmi jednoduchá Jelikož na ně můžete pohlížet stejně, jako na klasické brambory, budete poměrně jasně a dobře vědět, jak je upravit. Přinášíme recept na batáty, který bude spojený s těmi nejčastějšími postupy tepelné úpravy. Je jedno, jaký zvolíte, jelikož vždy budou chutnat skvěle. Co tedy můžete? Připravit kaši. Batáty uvařit. Upéci je v troubě. Budou vám velmi chutnat I když je přirovnáváme ke klasickým bramborám, neznamená to, že chutnají stejně, jako ony. Chutnají totiž mnohem lépe. Některé z vás je označují jako sladké brambory, což už leccos naznačuje. Pokud se podíváme na jejich vzhled, tak jsou lehce načervenalé, čímž se odlišují primárně. Jejich chuť je skutečně lehce nasládlá a některé konzumentky je přirovnávají k tomu, jako by došlo ke křížení klasických brambor a mrkve. Rozhodně ale chutnají dobře. Jsou bohaté na mnoho živin Ani toto nelze opomíjet. Pokud chcete začít žít zdravě, potom jsou osvědčenou volbou. Co všechno obsahují? Je to třeba tolik nezbytný a doporučovaný vitamín C. Potom nesmíme zapomenout ani na betakarotén, nebo mnoho vlákniny. K tomu všemu přidejme širokou škálu vitamínů a minerálů a je jasné, že jsou jasnou volbou. Batáty jsou běžně dostupné A kde je pořídit? Není to nic složitého, jelikož dnes už jsou běžně dostupné ve většině supermarketů. Navíc jejich ceny rozhodně nejsou nijak vysoké, což nahrává tomu, že možnost zařadit j d svého jídelníčku je poměrně snadná pro každou z vás. Přesvědčte se o tom třeba i vy sama. A to hned při vašem prvním nákupu, až budete v regálech vybírat něco, co je skutečně velmi zdravé a také dobré. Příspěvek Proč zařadit do svého jídelníčku batáty? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
28.11.2017 08:55 |

podobné články

Podobné články

Důvody proč do stravy zařadit semínka a oříšky

 
Semínka a ořechy by měly být nedílnou součástí jídelníčku každého z nás. Pokud se tyto dvě složky ve vaší stravě nevyskytují, tak věřte, že svému tělu vědomě škodíte. Semínka a ořechy totiž mají na naše zdraví pozitivní vliv. Spousta lidí odmítá pravidelně konzumovat semínka a ořechy a toto své jednání si odůvodňují tvrzením, že přece nejsou ptáci, aby museli zobat semínka nebo chroupat oříšky. Jestliže i vy zastáváte podobný názor je dnešní článek určený právě pro vás. Prostřednictvím následujících řádků vás seznámíme hned s několika důvody, proč semínka a ořechy zařadit do stravy. Proč jíst semínka a ořechy Jestliže i vy patříte mezi odpůrce semínek a ořechů a vědomě je tak do svého jídelníčku nezařazujete, po přečtení dnešního článku na tyto pochutiny změníte názor. Už to nebudeme zdržovat zbytečným okřáváním a rovnou se podíváme na důvody, pro které stojí za to zařadit semínka a ořechy do vaší stravy. Kvalitní a různorodý obsah Ořechy a semínka jsou stále oblíbenější především pro jejich různorodý a vysoce kvalitní obsah. Obsahují vysoké množství bílkovin, zdravé tuky, minerály a samozřejmě i vitamíny. Zmínit musíme i obsah veškerých esenciálních aminokyselin. Ořechy a semínka rovněž obsahují zinek, který je důležitý pro správné fungování imunitního systému. Jak často jíst ořechy a semínka? Odborníky doporučovaná denní dávka semínek a ořechů je zhruba 1 hrst. Navíc je dokázáno, že pravidelná konzumace semínek a ořechů pozitivně ovlivňuje riziko vzniku různorodých metabolických chorob. Co si dopřávat? Ořechů a semínek je na současném trhu pestré množství as rozhodně tak je z čeho vybírat. Samozřejmě je nemusíte konzumovat všechny, ale doporučuje se je střídat. A na čem si tedy můžete pochutnat? Ořechy: arašídy vlašské ořechy mandle pistácie makadamové ořechy kešu para ořechy pekanové oříšky lískové ořechy Semínka: konopná semínka dýňová semínka sezamová semínka lněná semínka chia semínka maková semínka   Příspěvek Důvody proč do stravy zařadit semínka a oříšky pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
20.06.2017 06:40 |

podobné články

Proč to bez zeleniny nejde?

 
Sněz tu zeleninu! Také jste jako malé děti často slýchávaly tuto větu, kterou teď s oblibou opakujete svým ratolestem u oběda? Snažíte se jim vysvětlit, proč to bez zeleniny nejde a trpělivě vyčkáváte, dokud z jejich talíře nezmizí poslední kousek? Možná ale i vám uniká pravá podstata toho, proč je zelenina pro naše zdraví tak důležitá a proč by rozhodně neměla v našem jídelníčku chybět. Pojďme společně najít odpověď na tuto otázku. Prostřednictvím dnešního článku se dozvíte, proč to bez zeleniny nejde a proč byste měli dbát důraz na to, aby se v dostatečné míře vyskytovala nejen ve vašem jídelníčku,  ale i jídelníčku vašich dětí. Proč to bez zeleniny nejde aneb nepostradatelná součást jídelníčku Určitě víte, že je zelenina nedílnou součástí naší stravy. Napadlo vás ale někdy zamyslet se nad tím, proč tomu tak je? Proč zeleninu ke svému životu potřebujeme? A proč to bez zeleniny nejde? Odpovědi skrývají následující řádky! Vitamíny V první řadě nutno zmínit, že zelenina obsahuje vysoké množství vitamínů. Je bohatá především na karotenoidy neboli provitamín A, který můžeme najít například v mrkvi, rajčatech, brokolici, kapustě nebo špenátu. Mimo jiné obsahuje vitamíny B, vitamín C nebo  vitamín K. Aby nedocházelo ke ztrátě důležitých vitamínů, musíme si dávat pozor, jakým způsobem zeleninu upravujeme. Minerální látky Dalším důvodem, proč to bez zeleniny nejde a proč bychom jí měli konzumovat v dostatečné míře, jsou minerální látky. Ty se samozřejmě liší zelenina od zeleniny, a proto je důležité, aby se na vašem talíři pokud možno objevovaly všechny druhy. Nedostatek hořčíku může vyřešit konzumace petržele, špenátu nebo kedlubny. Pokud potřebujete doplnit vápník, dopřejte si petržel, mrkev nebo zelí. Železo vám dodá pórek, špenát, petržel nebo kedlubna. Měď hledejte v zeleném hrášku nebo paprice. Příspěvek Proč to bez zeleniny nejde? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
05.10.2016 18:20 |

podobné články

Jak na zácpu přírodní cestou

 
Z medicínského hlediska může mít zácpa nespočet příčin. Počínaje žaludečními vředy, vředů na dvanácterníku, karcinomu slinivky a další. Časté střídání průjmu a zácpy se objevuje také u lidí, jež trpí na dráždivý tračník. Ale proč strašit sněhulákem v létě. Nejčastěji trpí na zácpu lidé, kteří chybují ve svém jídelníčku a přijímají pramálo vlákniny a mají tudíž v nepořádku zažívací ústrojí. Pomáhat si od zácpy chemickými projímadly příliš situaci neřeší a jde skutečně pouze o krajní řešení. Lékaři stále častěji upozorňují na návykovost některých volně dostupných prostředků i na další nepříjemné vedlejší účinky. V některých případech mohou chemická projímadla zácpu ještě zhoršit, jelikož střeva přestanou vyvíjet vlastní napětí hladkého svalstva střevní stěny. Stejně tak doktoři varují před používáním nápojů z listu senny či ricínového oleje – oba jmenované prostředky škodí střevním stěnám. Nejčastější příčiny zácpy Málo vlákniny v jídelníčku Nedostatečný pitný režim Stres Nemoci a medikamenty Genetické dispozice Jak na zácpu přírodní cestou Ihned po probuzení vypijte sklenici vlažné vody případně Mlýnský pramen či Šaratici. Jak už jsme uvedli výše, zařaďte do svého jídelníčku dostatek vlákniny: ovoce a zelenina. Proti zácpě pomáhá i konzumace dvou jablíček večer – než jdete spát. Podobně fungují i meruňky, hrušky, křížaly či sušené ovoce. Kartáčem na střeva jsou i sušené datle. Výtečnou babskou radou neprohloupíte – dejte si vařené sušené švestky a rovněž vypijte vodu, ve které jste švestky uvařili. Pokud vás zácpa trápí opravdu často, vypijte 3x denně před jídlem neslazený domácí jablečný mošt. Doprovází-li zácpu nepříjemná bolest břicha, pořiďte si směs kmínového oleje a masírujte si jim břicho – používá je nejen u malých dětí, ale i dospělých. Pomoci může i teplá sedací lázeň s kostivalem, čekankou a jitrocelem. Doplnit můžete tuto proceduru ještě o popíjení čaje rooibos proti zácpě. Zařaďte do svého jídelníčku luštěniny a ovesné vločky. Se zácpou pomohou i namočená lněná semínka ve vodě – po pár... Čtěte více Příspěvek Jak na zácpu přírodní cestou pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
25.04.2016 02:55 |

podobné články

Proč zařadit do jídelníčku bylinky

 
Bylinky se používaly od nepaměti nejen pro zdraví, ale i krásu. Bylinky dnes můžeme vidět také v přírodní kosmetice, jako jsou například krémy či šampóny. Nemusíme je však hledat jen v kosmetických přípravcích, ale za pár korun si můžeme připravit pleťovou masku, vlasový zábal, bylinnou koupel. Dnes však bude řeč o bylinkách, které mají příznivý účinek nejen na krásu, ale především naše zdraví. Bylinky proti bolesti hlavy Určitě už vás někdy v životě bolela hlava tak, že jste měli pocit, že vám pukne, jako ořech. Nemusíte ihned sahat po tabletách. Dříve než sáhnete po chemii, vyzkoušejte bylinky. Na bolest hlavy zabírá kůra z bílé vrby, máta, zázvor, kozlík lékařský, meduňka, levandule, zemědým nebo kopretina řimbaba. Vidíte sami, že je skutečně z čeho vybírat. Důvody vyvolávající bolest hlavy můžou být rozmanité. Od nedostatku vitamínů, málo tekutin, stres, únava až po zánět, který může být v těle. Čaj proti bolesti hlavy 1 lžička meduňky 1 lžička levandule 1lžička máty 1lžička drcených fenyklových semínek Zmíněné bylinky přelijte třemi deci vroucí vody a nechejte 10 minut vyluhovat. Poté se přecedí a čaj se může popíjet. Úlevu přináší i chladivé obklady a relaxační bylinkové koupele. Bolestivá menstruace Trápí vás PMS a nic na vás nezabírá? Tohle útrpné období pravděpodobně zná příliš dobře každá žena. Pomoc přichází i z přírody a jmenuje se kontryhel. Důležité je zjistit původce potíží. Někdy se PMS zhoršuje nesprávnými stravovacími návyky: kouření, příliš hodně kávy, mléčné výrobky, hodně soli. To vše může zhoršovat předmenstruační syndromy. Vhodné je popíjet bylinkové čaje už týden před očekávanou menstruací. Další bylinkou, kterou můžete pěstovat i za oknem v truhlíku a která zmírňuje průběh menstruace je bazalka. Doporučuje se přidávat bazalku do polévky, salátu, pomazánek, popíjet čaj nebo jen tak žvýkat listy.   Příspěvek Proč zařadit do jídelníčku bylinky pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
26.06.2015 09:01 |

podobné články

Superpotraviny na každý den: Tohle nesmí chybět ve vašem jídelníčku

 
Jsou potraviny, které byste měli do svého jídelníčku zařadit opravdu každý den, zajistíte si tím dobré trávení, nízkou hladinu cholesterolu nebo snížíte riziko srdečních a onkologických onemocnění.
18.12.2013 12:16 |

podobné články

Které potraviny prospějí vašemu zažívání?

 
Trápí vás zažívání? Máte problémy s trávením? Trpíte na zácpu, plynatost a nadýmání? S těmito zdravotními neduhy se potýká mnoho lidí a často vyhledávají lékařskou pomoc, i když to není vždy úplně nutné. Problémy se zažíváním možná máte i vy. Už jste dokonce přemýšleli i nad tím, že se necháte vyšetřit. Ještě než se seberete a půjdete k lékaři, vyzkoušejte to s potravinami, které vám pomohou. Jaké potraviny prospívají zažívání? Jaké potraviny byste měli dlouhodobě zařadit do svého jídelníčku a jíst je pravidelně? Bílý jogurt Jako první mezi potraviny, které mají pozitivní účinky na naše zažívání, zařadíme čistý bílý jogurt. Máme ale na mysli kvalitní bílé jogurty, které obsahují živé kultury, jež z vašeho těla odstraní vše špatné. Zlikvidují špatné kultury, kvůli kterým vás trápí plynatost nebo nadýmání a které rovněž mohou způsobit i průjem. Fenykl Málokdo to ví, ale pokud fenykl pořádně rozžvýkáte, pak z něho uvolníte terpenoid Atheol, což je sloučenina, která zvyšuje pohyblivost střev a dokáže předejít nepříjemným žaludečním křečím. Ananas Ananas je velice oblíbený druh exotického ovoce, který by ve vašem jídelníčku určitě neměl chybět a to nejen proto, že je šťavnatý a jednoduše dobrý, ale rovněž i z toho důvodu, že obsahuje cysteinové proteinázy, což jsou proteiny trávící enzymy. Kromě toho, že prospívají trávení dokážou bojovat i se záněty či nadměrnou srážlivostí krve. Papája Papája je známá pro svůj vysoký obsah proteolytických enzymů, které jsou úžasné v tom, že napomáhají trávení. Obsahuje přírodní cukry a doporučuje se konzumovat půl hodiny před jídlem. Příspěvek Které potraviny prospějí vašemu zažívání? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
04.03.2017 03:00 |

podobné články

6 potravin, díky kterým bude vaše pleť a tváře nádherné!

 
Přáním každé ženy je mít stále svěží a zářivou pleť. Abyste toho dosáhla, nepotřebujete drahou značkovou kosmetiku, někdy pomůže jen zařadit do jídelníčku potraviny, díky nimž se vaše pleť nádherně projasní. Tajemstvím dokonalé pleti je její výživa a dostatečná hydratace. Proto potřebujeme konzumovat takové potraviny, které organismus zásobují vitamíny a některými důležitými minerály. Když spojíme správnou výživu a pitný režim, změny na vaší tváři budou velmi brzy zřetelné. Čerstvé ovoce a zelenina jsou pro pleť požehnáním Avokádo je plné pleti prospěšných živin, od vitamínů (B, C, E) přes kyselinu listovou k minerálům, jako je draslík a hořčík. Avokádo navíc obsahuje omega mastné kyseliny, díky nimž se zklidní zarudlá místa a obnoví se poškozené buňky. Banán je ideálním přirozeným způsobem, jak se zbavit opuchlých víček a váčků pod očima. Draslík, jenž je v banánech obsažen pomáhá vybalancovat sodík v organismu a zbavit tělo přebytečné vody, která otoky způsobuje. Špenát a další listová zelenina je zásobárnou luteinu, antioxidantu díky němuž se nám netvoří vrásky. Udržuje pleť hydratovanou a pružnou, zvyšuje hladinu tuků v podkoží a napravuje škody způsobené volnými radikály. Mrkev působí na pleť až zázračně. Díky betakarotenu pomaleji stárne, pomáhá také s drobnými opravami. Navíc jí dodává nádhernou barvu a lesk. Brokolice je další zeleninou, která významně působí na pleť. Je bohatým zdrojem vitamínů A, B, C, E a K, které podporují tvorbu kolagenu, takže je pleť krásně pružná. Když zařadíte do svého jídelníčku každý den pořádnou porci míchaného salátu, rozhodně tím nic nezkazíte. I další potraviny pleti prospívají Obiloviny, například oves, obsahují vitamín B a hlavně zinek, které zlepšují obranyschopnost pokožky, pomáhají při ekzémech, zabraňují tvorbě akné a  navíc kůži pěkně zpevňují. Mandle jsou plné vitamínu E, který pomáhá zlepšit vzhled pokožky a dokáže ji ochránit před škodlivým UV zářením. Také obsahují zinek, důležitý pro pevnou a zdravou pleť. Příspěvek 6 potravin, díky kterým bude vaše pleť a tváře nádherné! pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
14.01.2018 22:05 |

podobné články

Recenze: Kuchařka, která zařadí superpotraviny do každodenního jídelníčku

 
Mezi deset superpotravin patří mimo jiné vejce, borůvky, quinoa, med nebo kokosový olej. Většina z nás je zná a snaží se je používat, často je ale těžké je zařadit do každodenního jídelníčku jako součást plnohodnotného jídla. Ale díky knize Superpotraviny to bude hned jednodušší.
06.03.2016 17:55 |

podobné články

Co se stane, když vyloučíte maso z jídelníčku?

 
Americká vláda zveřejnila doporučení k vyváženému a zdravému jídelníčku. Lobby producentů masa ho značně ovlivnilo a tak se v něm nedoporučuje jeho vyloučení ze stravy. K velkému rozhořčení uznávaného odborníka profesora Randalla Stafforda. Podle něj existují totiž tisíce důkazních studií, podle nichž vyloučení masa z jídelníčku znamená zlepšení zdraví na mnoha úrovních. Sníží se tím riziko mnoha typů rakoviny, chorob srdce i diabetu.
15.07.2016 10:05 |

podobné články

Datle pro zdraví: 5 důvodů, proč jíst chléb pouště!

 
Datle jsou obzvláště bohaté na velké množství vitamínů a minerálních látek, což z nich dělá nedocenitelnou potravinu. Říká se jim také chléb pouště. Přečtěte si, proč byste je měli zařadit do jídelníčku i vy.
19.08.2016 09:45 |

podobné články

Dnes je Mezinárodní den mrkve: Slavíme s Martinou Gavriely!

 
I mrkev má svůj mezinárodní den, který právě oslavil 10. výročí. A tahle barevná, nasládlá zelenina si slávu rozhodně zaslouží. Aha! přináší desítku dobrých důvodů, proč ji zařadit do svého jídelníčku. "Propagátorkou" této zeleniny se nechtěně stala také Martina Gavriely, když se provalily její porno fotky, na kterých si právě mrkev strkala do... . Však vy víte kam!
05.04.2013 12:10 |

podobné články

Dnes je Mezinárodní den mrkve: Slavíme s Martinou Gavriely!

 
I mrkev má svůj mezinárodní den, který právě oslavil 10. výročí. A tahle barevná, nasládlá zelenina si slávu rozhodně zaslouží. Aha! přináší desítku dobrých důvodů, proč ji zařadit do svého jídelníčku. "Propagátorkou" této zeleniny se nechtěně stala také Martina Gavriely, když se provalily její porno fotky, na kterých si právě mrkev strkala do... . Však vy víte kam!
05.04.2013 16:25 |

podobné články

Dnes je Mezinárodní den mrkve: Slavíme s Martinou Gavriely!

 
I mrkev má svůj mezinárodní den, který právě oslavil 10. výročí. A tahle barevná, nasládlá zelenina si slávu rozhodně zaslouží. Aha! přináší desítku dobrých důvodů, proč ji zařadit do svého jídelníčku. "Propagátorkou" této zeleniny se nechtěně stala také Martina Gavriely, když se provalily její porno fotky, na kterých si právě mrkev strkala do... . Však vy víte kam!
05.04.2013 16:40 |

podobné články

Mezinárodní den mrkve: Slavíme s Martinou Gavriely!

 
I mrkev má svůj mezinárodní den, který právě oslavil 10. výročí. A tahle barevná, nasládlá zelenina si slávu rozhodně zaslouží. Aha! přináší desítku dobrých důvodů, proč ji zařadit do svého jídelníčku. "Propagátorkou" této zeleniny se nechtěně stala také Martina Gavriely, když se provalily její porno fotky, na kterých si právě mrkev strkala do... . Však vy víte kam!
06.04.2013 09:15 |

podobné články

Mezinárodní den mrkve: Slavíme s Martinou Gavriely!

 
I mrkev má svůj mezinárodní den, který právě oslavil 10. výročí. A tahle barevná, nasládlá zelenina si slávu rozhodně zaslouží. Aha! přináší desítku dobrých důvodů, proč ji zařadit do svého jídelníčku. "Propagátorkou" této zeleniny se nechtěně stala také Martina Gavriely, když se provalily její porno fotky, na kterých si právě mrkev strkala do... . Však vy víte kam!
09.04.2013 01:08 |

podobné články

Jablka jsou prostě nejlepší ovoce na světě! Tohle je 9 důvodů, proč je tak milujeme!

 
Zařadit "jablka":http://www.extra.cz/tema/jablka do svého jídelníčku by měli i zarputilí odpůrci ovoce a zeleniny!
26.03.2014 15:00 |

podobné články

Krása a zdraví ve skořápce? 9 důvodů, proč byste do svého jídelníčku měli zařadit vlašské ořechy!

 
Pokud rádi mlsáte a chroupání oříšků u televize si čas od času nemůžete odpustit, vyměňte slané buráky za mnohem zdravější variantu!
09.04.2015 11:26 |

podobné články

7 důvodů, proč byste do svého podzimního jídelníčku měli zařadit nejzdravější houbu na světě, hlívu ústřičnou!

 
Jestli máte problém s cholesterolem, sníženou imunitu nebo prostě jen chcete jíst zdravé věci, vsaďte všechno, co máte, na tuhle houbu!
01.09.2015 15:47 |

podobné články

Přichází sezóna jablek, hrušek a švestek: Na co pomáhají a kdo by je měl zařadit do svého jídelníčku?

 
Doba sklizně jablek, hrušek a švestek je tady. Proč kupovat sice supermarketově načančané, ale drahé ovoce, které často ani nechutná. To vaše ze zahrádky nebo koupené od soukromníka bude levnější a stoprocentně chutnější. Jablka, hrušky a švestky mají kromě skvělé chuti také mnoho zdravotních benefitů. Pojďme se s těmi nejvýznamnějšími seznámit.
11.09.2017 12:50 |

podobné články