Proč tak rádi komunikujeme rukama? Nad odpovědí si vědci lámou hlavu

Italští vědci přišli na to, že gesta a slova jsou mezi sebou vzájemně propojená. Pohyb ale předchází hlasu o 150 milisekund. Chceme- li něco sdělit zhruba do 0,1 sekund, mozek aktivuje gesto, které odpovídá tomu, co vlastně chceme říct. Během 0,15 sekundy se pak aktivuje i náš hlas.
26.07.2015 12:40 |

Proč to bez zeleniny nejde?

Sněz tu zeleninu! Také jste jako malé děti často slýchávaly tuto větu, kterou teď s oblibou opakujete svým ratolestem u oběda? Snažíte se jim vysvětlit, proč to bez zeleniny nejde a trpělivě vyčkáváte, dokud z jejich talíře nezmizí poslední kousek? Možná ale i vám uniká pravá podstata toho, proč je zelenina pro naše zdraví tak důležitá a proč by rozhodně neměla v našem jídelníčku chybět. Pojďme společně najít odpověď na tuto otázku. Prostřednictvím dnešního článku se dozvíte, proč to bez zeleniny nejde a proč byste měli dbát důraz na to, aby se v dostatečné míře vyskytovala nejen ve vašem jídelníčku,  ale i jídelníčku vašich dětí. Proč to bez zeleniny nejde aneb nepostradatelná součást jídelníčku Určitě víte, že je zelenina nedílnou součástí naší stravy. Napadlo vás ale někdy zamyslet se nad tím, proč tomu tak je? Proč zeleninu ke svému životu potřebujeme? A proč to bez zeleniny nejde? Odpovědi skrývají následující řádky! Vitamíny V první řadě nutno zmínit, že zelenina obsahuje vysoké množství vitamínů. Je bohatá především na karotenoidy neboli provitamín A, který můžeme najít například v mrkvi, rajčatech, brokolici, kapustě nebo špenátu. Mimo jiné obsahuje vitamíny B, vitamín C nebo  vitamín K. Aby nedocházelo ke ztrátě důležitých vitamínů, musíme si dávat pozor, jakým způsobem zeleninu upravujeme. Minerální látky Dalším důvodem, proč to bez zeleniny nejde a proč bychom jí měli konzumovat v dostatečné míře, jsou minerální látky. Ty se samozřejmě liší zelenina od zeleniny, a proto je důležité, aby se na vašem talíři pokud možno objevovaly všechny druhy. Nedostatek hořčíku může vyřešit konzumace petržele, špenátu nebo kedlubny. Pokud potřebujete doplnit vápník, dopřejte si petržel, mrkev nebo zelí. Železo vám dodá pórek, špenát, petržel nebo kedlubna. Měď hledejte v zeleném hrášku nebo paprice. Příspěvek Proč to bez zeleniny nejde? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
05.10.2016 18:20 |

Obří tajuplné krátery na Sibiři: Kde se sakra vzaly? Vědci si lámou nad záhadou hlavy!

Jsou gigantické, a kdyby do nich nějaký nešťastník spadl, živý by se z nich jen tak nedostal. Řeč je o čtyřech obřích kráterech, které se jakoby zničehonic objevily na Sibiři. A vědci si teď lámou hlavy, co je způsobilo.
23.02.2015 21:20 |

Lze zpomalit stárnutí? Vědci si lámou hlavu nad tajemstvím lidského těla

Vědci z Dukeovy univerzity zkoumají rozdíly mezi biologickým věkem a věkem, který tzv. papírovým (tj. ten, který máme uveden v rodném listu). Asi tisíc dobrovolníků se zúčastnilo jejich experimentu, který si klade za cíl odhalit tajemství dlouhověkosti. Vědci také hledají odpověď na otázku, zda lze zpomalit běh biologického času. Zatím se jim podařilo zjistit, že právě biologický čas je u každé části těla jiný.
05.09.2015 12:46 |

S těmito 5 záhadami si vědci pořád lámou hlavu. Nikdo netuší, co za tím je

Některé záhady vědci dokážou celkem logicky vysvětlit, jako lochnesskou příšeru nebo yettiho. Existují ale jiné záhady, se kterými si vědci neví rady. Prostě pro ně neexistuje logické vysvětlení. Jak je to možné?
12.04.2016 08:00 |

Co chrání prostitutky před nákazou HIV, lámou si hlavu vědci

Vědci už několik let vědí, že ty nejpromiskuitnější ženy – prostitutky – můžou být paradoxně nejméně rizikovou skupinou pro nákazu virem HIV. Jako by byly vůči smrtelnému viru způsobujícímu AIDS částečně imunní. Vědci z Liverpoolu věří, že za to může bakterie Lactobacillus crispatus. Čím více jí ve vagíně žena má, tím nižší je riziko nákazy virem HIV.
13.10.2016 19:05 |

Máte rádi zadečky? My ano! Podívejte se na naši galerii nejvíce sexy zadků Victoria’s Secret!

»Více na http://www.blesk.cz/clanek/celebrity-ceske-celebrity/349706/eva-herzigova-bastila-sushi-rukama-hulkama-a-pak-se-davila.html?utm_source=blesk.cz&utm_medium=copy »Více na http://www.blesk.cz/clanek/celebrity-ceske-celebrity/349706/eva-herzigova-bastila-sushi-rukama-hulkama-a-pak-se-davila.html?utm_source=blesk.cz&utm_medium=copy »Více na http://www.blesk.cz/clanek/celebrity-ceske-celebrity/349706/eva-herzigova-bastila-sushi-rukama-hulkama-a-pak-se-davila.html?utm_source=blesk.cz&utm_medium=copy „Horňáci“ prominou, ale dnes tu máme něco pro „dolňáky“. A to pořádnou nálož zadečků! A kdo má nejhezčí pozadí na světě? Přece andílci! Lépe řečeno andílci Victoria’s Secret. Nevěříte? Tak se podívejte!
11.12.2015 21:05 |

Dinosauři zřejmě vymřeli na příliš dlouhou inkubaci

Vědci si stále lámou hlavu nad tím, proč dinosauři tak náhle po milionech let úspěšného života na Zemi vymřeli. Teorie o velké katastrofě podobné srážce planety s obřím meteoritem a radikální změně klimatu má však slabiny. Proč nevymřeli všichni plazi a zvláště nejblíže příbuzní ptáci. Vysvětlením by mohla být příliš dlouhá inkubace dinosauřích vajec.
09.01.2017 13:30 |

Nevyřešené záhady lidstva: 5 podivností, ze kterých jsou vědci v rozpacích

Příběhy o Lochnesské příšeře či yettim jsou známé po celém světě a vědci je celkem logicky dokážou vysvětlit. Jsou však i takové, na nimiž si již desetiletí lámou hlavu a neexistuje pro ně logické vysvětlení.
27.10.2013 17:40 |

4 důvody, proč je snídaně důležitá

Ze všech stran na nás útočí reklamy prezentující sušenky pro dobrý start do nového dne, které si můžete dát k snídani a skvěle se tak připravit na celý den. I každé malé dítě ví, že snídaně je nejdůležitějším jídlem dne a s radostí vám o této povinnosti poreferuje – vždyť i jeho maminka každé ráno poučuje, že se musí pořádně nasnídat, aby mělo dostatek síly poprat se s dobrodružstvím! Proč je snídaně důležitá a proč bychom právě tohle jídlo neměli podceňovat? To si povíme v dnešním článku! Proč vlastně musíme snídat? Nejen reklamy v televizi, ale i v obchody nám dávají jasně najevo, že snídaně je jedno z mála jídel, na kterém bychom si měli dát obzvlášť záležet. Není se proto čemu divit, že si můžete pořídit tolik chutných pokrmů, které nám dodají energii i chuť postavit se čelem každodenním problémům, starostem v práci a povinnostem, které na nás číhají na každém kroku. Teď už se ale pojďme podívat, proč je snídaně důležitá a proč byste měli snídat ve velkém stylu! Proč je snídaně důležitá? Máme hned 4 důvody! Prozradíme vám, proč se je snídaně nejdůležitějším jídlem dne. Věřte, že si tohle označení vysloužila právem! Důvod první: Kdo snídá, je chytřejší! Vědci se jasně shodují na tom, že ten, kdo si ráno dopřál kvalitní a obsahově vydatnou snídani, prokázal daleko vyšší procentuální úspěšnost u paměťových či poznávacích testů nežli ten, který se na snídani jednoduše vykašlal. Důvod druhý: Nasnídejte se a hubněte! Zní to možná protichůdně, ale i tohle je pravda! Pokud si každé ráno najdete čas na pořádnou snídani, pak budete daleko štíhlejší nežli ti, kteří své ráno nastartují například jen hrníčkem silné kávy. Je dokázáno, že kdo ráno snídá, ten se celkově stravuje mnohem zdravěji nežli ten, kdo snídani podceňuje. Důvod třetí: Dopřejte si snídani a přestaňte kouřit!... Čtěte více Příspěvek 4 důvody, proč je snídaně důležitá pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
27.09.2016 18:10 |

Americká zbraň může za vedro v Rusku, tvrdí moskevská média

Během letošního vedra bylo v Rusku nesnesitelné vedro i návštěvníkům z Egypta. Vědci si marně lámou hlavu nad tím, proč zemi proslulou drsnými zimami letos postihlo katastrofální horko.
06.08.2010 06:05 |

Záhadné bludné balvany: Samy od sebe cestují údolím, nikdo neví proč!

Vědci si lámou hlavu nad záhadou kamenů v Údolí smrti, které se tu samy od sebe pohybují po rovině. Nikdo je ještě cestovat neviděl, zanechávají za sebou ale jasné stopy, jako by je někdo na nové místo dotlačil. Některé z nich přitom váží až 350 kilo.
18.06.2013 13:05 |

Záhadu ve stepi zkoumá NASA. Jsou tisícileté obrazce vzkazem do vesmíru?

Národní úřad pro letectví a kosmonautiku (NASA) se zapojil do zkoumání záhadných obrazců z Kazachstánu. Na svém webu zveřejnil snímky, na kterých jsou obrovské geometrické tvary jasně vidět uprostřed stepi. Kdo a proč je postavil, nikdo zatím neví, vědci si od jejich objevení v roce 2007 nad otázkou zatím marně lámou hlavu.
03.11.2015 18:25 |

Mýtus zbořen: Pruhy zebrám v maskování vůbec nepomáhají

Zoologové si už stovku let lámou hlavu nad tím, proč jsou zebry pruhované. Černobílé čáry na těle totiž africkým sudokopytníkům z pohledu člověka neposkytují žádné maskování. Kanadští vědci dokázali, že bizarní vzory v srsti nekryjí tyto savce ani před očima jejich predátorů.
27.01.2016 10:05 |

Nelíbí se mi témata, která komunikujeme, prozradil nespokojený člen Kalouskovy strany. Odchází

TOP 09 opouštějí oba její ústečtí městští zastupitelé Ilona Tajchnerová a Radim Bzura. Oba to řekli ČTK. Mandát zastupitelů města Ústí nad Labem si ponechávají, budou nezařazenými.
04.09.2017 20:15 |

V parku našli záhadný vesmírný sliz a spojují ho s pádem meteoritu!

Vědci si lámou hlavu nad nálezem podivného slizu známého jako astrální želé, který se po explozi meteoritu nad Čeljabinskem objevil v britské přírodní rezervaci.
19.02.2013 14:35 |

Labutě přistávají na dálnici! Zima je úplně popletla. Lámou si křídla i nohy

Podivné věci se letošní zimu dějí s labutěmi. Jsou tak popletené, že si dálnice pletou s řekami a přistávají na nich. Odírají si přitom nohy a lámou křídla.
06.01.2015 05:26 |

Jazyky se vyvinuly podle životního prostředí. Pronikavé na pláních, hluboko znějící v lesích

Proč je na světě tolik různých jazyků? Tím si lámou vědci hlavu už nějaký čas. Pokud nevycházejí z biblického Babylonu, tak se musejí opírat o exaktní poznatky. A ty je dovedly k přesvědčení, že náš jazyk svou zvukovou podstatou odráží okolní prostředí. Tedy že v hustých pralesích vznikaly jazyky znějící hluboko a na planinách naopak pronikavé.
06.11.2015 18:05 |

Soutěžte s Bleskem Křížovkami o 5 balíčků Nutricap regenerace!

Vlasy vyžadují v zimě obzvlášť zvýšenou pozornost. Mráz, sníh, déšť, neustálé přechody z tepla do zimy. To vše se podepisuje na jejich struktuře. Vlasy ztrácejí vitalitu i sílu a lámou se. Aby vlasy mohly být opět v kondici, je třeba je začít pravidelně regenerovat a dopřát jim dostatečné množství vitamínů a vyživujících látek. Řada Nutricap od francouzské společnosti Nutrisanté obsahuje ucelenou péči o vlasy. Naleznete zde šampon Nutricap, kondicionér Nutricap a tabletky Nutricap, které dohromady zlepšují vitalitu, vlasy posilují, dodávají jim lesk, hebkost a potřebné živiny pro zabránění třepení vlasů a celkovému zlepšení jejich struktury Vlasy vyžadují v zimě obzvlášť zvýšenou pozornost. Mráz, sníh, déšť, neustálé přechody z tepla do zimy. To vše se podepisuje na jejich struktuře. Vlasy ztrácejí vitalitu i sílu a lámou se. Aby vlasy mohly být opět v kondici, je třeba je začít pravidelně regenerovat a dopřát jim dostatečné množství vitamínů a vyživujících látek. Řada Nutricap od francouzské společnosti Nutrisanté obsahuje ucelenou péči o vlasy. Naleznete zde šampon Nutricap, kondicionér Nutricap a tabletky Nutricap, které dohromady zlepšují vitalitu, vlasy posilují, dodávají jim lesk, hebkost a potřebné živiny pro zabránění třepení vlasů a celkovému zlepšení jejich struktury
02.11.2011 00:10 |

Zdroj zdraví kloubů a kostí? Vědci ho našli na dně oceánu

Jak posílit zdraví kostí a kloubů, aby sloužily i ve vysokém věku co nejlépe? S tím si odborníci lámou hlavy už roky. Odpovědi hledají dokonce na dně oceánu. Tam objevili mořskou řasu, která může ke zdraví kostí a kloubů významně přispět.
23.09.2017 08:15 |