Proč jsou náboženství odsouzena k vymírání?

Když lidé žili krátce a intenzivně, morálka v jejich prvních náboženstvích nebyla tak podstatná. Tu vymyslela teprve elita bohatých, která se začala rozmáhat několik století před Kristem. Snažila se morálkou strašit chudé, kteří žili krátce, ale intenzivně, a měli spoustu potomků. Představovali tak hrozbu, kterou bylo potřeba omezit. Jenže dnes jsou v zemích původních náboženství jako křesťanství, judaismus, islám, buddhismus apod. poměrně bohatí i ti nejchudší. A tak jsou tato náboženství odsouzena k vymírání.
11.05.2016 17:05 |

Začalo šesté vymírání druhů na Zemi a jako první zmizí lidé! Můžeme to ještě zastavit?

Studie Stanfordské univerzity varuje, že lidé jsou zodpovědní za vymírání tolika druhů, že nyní Země čelí šesté vlně vymírání druhů! A další na řadě bychom měli být právě my.
21.06.2015 12:02 |

Změna klimatu přinese i vlnu vymírání

Pod záštitou Univerzity v Connecticutu vyšla komplexní studie, naznačující, jak pomalá a nedostatečná je dosavadní klimatická politika světových vlád. Studie pojednává o vymírání – nikoli však historickém, nýbrž o vymírání, která čeká oteplující se planetu.
13.05.2015 21:44 |

Lidé způsobují masové vymírání živočichů. Větší než by způsobila katastrofa!

V geologických dějinách planety Země dochází opakovaně k momentům, kdy dojde k masovému a náhlému vymírání druhů. Tento jev bývá na předělu dvou významných geologických období a většinou po něm následuje výrazná proměna v morfologii a fyziologii života. Podle vědců z Tennessee se o to další masové vymírání postaral člověk. Právě začalo a způsobuje ho naše civilizace.
03.08.2016 16:05 |

Terorismus nemá náboženství, shodli se zástupci tří náboženství

Terorismus nemá náboženství, shodli se dnes zástupci křesťanství, islámu a judaismu v pražském kostele Nejsvětějšího Salvátora. Setkání svolali kvůli nynějšímu teroru ve Francii a migrační vlně v Evropě. Společnosti hrozí podle nich radikalizace názorů a právě v této době je nutné ukázat jednotu tří náboženství.
18.11.2015 21:50 |

Recenze: Kniha náboženství vám otevře nové světy. A třeba pochopíte i džihád muslimů

Všichni lidé potřebují bohy, napsal kdysi Homér. A přestože by v současném silně ateistickém Česku našel nejspíš spoustu odpůrců tohoto tvrzení, je náboženství už od pravěku fenoménem, který od základu ovlivnil lidstvo i to, kým v současné době jsme. Náboženství je zároveň pojmem neuvěřitelně komplikovaným, různorodým a leckdy velmi těžko uchopitelným. Tento fenomén se alespoň částečně snaží rozkrýt Kniha náboženství z edice Universum z Euromedia Group.
11.04.2016 09:40 |

Za vymírání čmeláků a včel můžou pesticidy z řepky

Neonikotinoidové pesticidy používané především k ošetřování řepkových monokultur jsou viníkem vymírání čmeláků a včel. Potvrdily to výzkumy z Oxfordu s tím, že pokud nemáme přijít o nejvýznamnější opylovače v přírodě, bez nichž můžeme umřít hlady, musí zemědělci tyto pesticidy okamžitě přestat používat.
18.08.2016 19:05 |

Nováková (TOP 09): Jsou náboženství nebezpečná?

Jsou náboženství zbytečná nebo dokonce nebezpečná? Liší se věřící člověk od nevěřících spoluobčanů? Jsou u nás všechna náboženství doma nebo k nám některá nepatří?
25.10.2014 16:10 |

Napomohla produktivita oceánů velkému permskému vymírání?

Katastrofa, která zahubila dinosaury a dala zrod éře savců, byla proti němu ještě relativně mírnou událostí. Řeč je o velkém permském vymírání, které před 250 miliony let zabilo většinu tehdejších druhů – téměř 95 procent všech mořských druhů dochovaných ve fosilním záznamu a bezmála tři čtvrtiny druhů suchozemských obratlovců. Sled příčin je zatím nejistý. Ve hře je sopečná činnost, změna klimatu i možný dopad komety či meteoritu.
24.08.2015 19:06 |

Nastává šesté masové vymírání druhů v historii Země

Planeta Země od svého vzniku neustále prochází evolucí neboli vývojem. Součástí této evoluce je také vývoj života na ní včetně toho lidského. Během milionů let, kdy Zemi obývají živé organismy, nastalo pět období, během nichž došlo k náhlému a masovému vymírání druhů. Podle vědců jsme právě svědky toho dalšího, už šestého. Pro existenci samotného člověka to může mít fatální následky a může dopadnout jako dinosauři. Do padesáti či sta let by mohlo dojít k masovému úhynu rostlin a živočichů a kolapsu ekosystému.
16.12.2016 14:00 |

Magazín Nature tvrdí: Lidstvo vyvolalo šesté vymírání druhů

Za poslední půl miliardy let došlo na planetě Zemi k několika katastrofickým změnám klimatu a životního prostředí, po němž následovalo masové vymírání druhů. Celkem bylo prokázáno díky paleontologickým vykopávkám pět takových etap. Ta šestá nastává právě nyní. A příčinou není ani meteorit, ani výbuch supervulkánu. Je jí činnost lidské civilizace.
07.06.2017 16:30 |

Robejšek (Realisté): Migrace prý pomáhá proti vymíraní Evropy

Na idnes jsem si přečetl zprávu o tom, že Německo řeší problém vymírání díky migrantům. Tuto argumentaci skutečně německá oficiální místa používají. A v pozadí má strašit tvrzení, že když ubyde obyvatel, tak ubyde i blahobytu.
08.07.2017 11:15 |

Šesté masové vymírání druhů probíhá v plném proudu

Vědci z kalifornského Stanfordu ve spolupráci s kolegy z Mexico City přinesli další nezvratné důkazy o tom, že šesté masové vymírání druhů na planetě Zemi je v plném proudu. Zatímco v minulosti byly spouštěči těchto druhových apokalyps vždy vlivy vnějšího vesmíru či geologické pochody na planetě, tentokrát je původcem člověk a to svou činností. Přemnožením a svou nenasytností způsobí celkový kolaps ekosystému, který ho bude nakonec stát život.
16.07.2017 16:30 |

Překvapivý vítěz posledního hromadného vymírání

Planeta Země zažila během své historie nejméně pět velkých hromadných vymírání. To poslední přitom nastalo, přinejmenším z geologického hlediska, docela nedávno – před pouhými 66 miliony let. Jeho nejvýraznějším průvodním jevem bylo vymření dinosaurů. Kompletně ale vymizeli také velcí mořští plazi, pterosauři a řada dalších skupin organismů.
24.07.2017 18:05 |

Největší žralok v dějinách podlehl "utajenému" vymírání

Dvacet metrů, šedesát tun a stovky jako břitva ostrých dvaceticentimetrových zubů.  Carcharocles megalodon , největší žralok v dějinách, jako by vypadl z noční můry tvůrců filmu  Čelisti . Dnešní krále dravých paryb, žraloky bílé, si mohl dávat k svačině. Nežil přitom nijak dávno. Podle zkamenělých zubů se oceány proháněl ještě před několika málo miliony let. Z jakého důvodu ale vymřel? Skupina evropských a amerických vědců nedávno přinesla pádné vysvětlení. Na hranici třetihor a čtvrtohor se podle nich odehrálo dosud neznámé hromadné vymírání, kterému kromě obřích žraloků podlehla i řada dalších specializovaných mořských obratlovců.
13.09.2017 15:05 |

Proč to bez zeleniny nejde?

Sněz tu zeleninu! Také jste jako malé děti často slýchávaly tuto větu, kterou teď s oblibou opakujete svým ratolestem u oběda? Snažíte se jim vysvětlit, proč to bez zeleniny nejde a trpělivě vyčkáváte, dokud z jejich talíře nezmizí poslední kousek? Možná ale i vám uniká pravá podstata toho, proč je zelenina pro naše zdraví tak důležitá a proč by rozhodně neměla v našem jídelníčku chybět. Pojďme společně najít odpověď na tuto otázku. Prostřednictvím dnešního článku se dozvíte, proč to bez zeleniny nejde a proč byste měli dbát důraz na to, aby se v dostatečné míře vyskytovala nejen ve vašem jídelníčku,  ale i jídelníčku vašich dětí. Proč to bez zeleniny nejde aneb nepostradatelná součást jídelníčku Určitě víte, že je zelenina nedílnou součástí naší stravy. Napadlo vás ale někdy zamyslet se nad tím, proč tomu tak je? Proč zeleninu ke svému životu potřebujeme? A proč to bez zeleniny nejde? Odpovědi skrývají následující řádky! Vitamíny V první řadě nutno zmínit, že zelenina obsahuje vysoké množství vitamínů. Je bohatá především na karotenoidy neboli provitamín A, který můžeme najít například v mrkvi, rajčatech, brokolici, kapustě nebo špenátu. Mimo jiné obsahuje vitamíny B, vitamín C nebo  vitamín K. Aby nedocházelo ke ztrátě důležitých vitamínů, musíme si dávat pozor, jakým způsobem zeleninu upravujeme. Minerální látky Dalším důvodem, proč to bez zeleniny nejde a proč bychom jí měli konzumovat v dostatečné míře, jsou minerální látky. Ty se samozřejmě liší zelenina od zeleniny, a proto je důležité, aby se na vašem talíři pokud možno objevovaly všechny druhy. Nedostatek hořčíku může vyřešit konzumace petržele, špenátu nebo kedlubny. Pokud potřebujete doplnit vápník, dopřejte si petržel, mrkev nebo zelí. Železo vám dodá pórek, špenát, petržel nebo kedlubna. Měď hledejte v zeleném hrášku nebo paprice. Příspěvek Proč to bez zeleniny nejde? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
05.10.2016 18:20 |

Kozumplíková (ODS): Odkaz Milady Horákové

Na začátku června 1950 byla k trestu smrti odsouzena Dr. Milada Horáková. Byla odsouzena za to, že nesouhlasila s nastoupivším dalším totalitním režimem. Byla odsouzena za to, že vyrostla v době Masarykovy První republiky, že byla vzdělaná, odvážná, s velkým citem pro spravedlnost. Velká vlastenka, vzděláním právnička, povoláním pracovník sociálního odboru Magistrátu hl. m. Prahy.
02.06.2014 10:10 |

Osobnosti: Milada Horáková (268 článků)

Inspekce kontrolovala gymnázium kvůli výuce náboženství

Česká školní inspekce udělala mimořádnou kontrolu v pražském soukromém gymnáziu Amazon. V průběhu ledna odtud totiž najednou odešlo asi 20 studentů druhého ročníku, kterým se nelíbilo, že ve vyučování se začalo stále více objevovat náboženství. Škola, která funguje druhým rokem, není církevní. Náboženství může vyučovat, ale odděleně od jiných předmětů a pouze se souhlasem rodičů.
28.02.2010 20:10 |

Indové šílí: Panenka Barbie jako hinduistická bohyně Kali (FOTO)

Argentinští umělci Marianela Perelliová a Emiliano Paolini způsobili velký rozruch. Vytvořili kolekci panenek Barbie, kterou nazvali Plastové náboženství. Podle jejich názoru totiž dětská hračka, kterou zbožňují a mnohdy také zbožšťují miliony dívek po celém světě už pětapadesát let, vytvořila vlastní kult či náboženství. A tak ji převedli do řady světic, svatých, bohů a jiných symbolů světových náboženství. Největší rozruch působí hinduistická Kali, proti níž ostře vystupuje Indie a další asijské země. Ztvárnit Kena jako proroka Mohameda se ale argentinští umělci neodvážili.
01.10.2014 17:00 |