PŘEVRATNÝ OBJEV! Vědci našli vakcínu proti malárii

Vědci prý úspěšně otestovali vakcínu proti malárii, žádný lék proti této zákeřné nemoci dosud neexistoval! Vakcínu zatím zkoušeli jen na malé skupině, ale věří, že ji budou moci dát co nejvíce lidem. Malárie každý rok zabije kolem milionu lidí.
08.08.2013 21:00 |

Nová éra boje s malárií: V Africe začne plošné testování první vakcíny

Světová zdravotnická organizace (WHO) v pondělí oznámila pokrok v boji s malárií. V roce 2018 by mělo v Ghaně, Keni a Malawi začít první plošné testování nově vyvinuté vakcíny proti této zákeřné nemoci. Vakcínu vyrábí britská společnost GlaxoSmithKline. Pokud testy dobře dopadnou, zařadí WHO látku do svého balíčku doporučených opatření pro boj s malárií. Informoval o tom server Huffingtonpost.
24.04.2017 23:35 |

OBJEV: Vědci znají lék na všechny CHŘIPKY!

Britská vědkyně z univerzity v Oxfordu učinila se svým týmem převratný objev - univerzální vakcínu, která funguje na všechny chřipkové kmeny. Informace přinesla Mladá fronta Dnes.
08.02.2011 08:25 |

Čeští vědci vyvinuli vakcínu proti borelióze. Klíšťat se už bát nemusíme

Čeští vědci vyvinuli vakcínu proti borelióze. Nová vakcína už dokázala vytvořit protilátky u myší a psů. Na vývoji přípravku se podíleli odborníci z Olomouce, Brna a Prahy a firma Bioveta z Ivanovic na Hané. Vědci budou následně připravovat látku pro použití u lidí, což ale bude trvat ještě roky.
17.06.2014 17:30 |

Převratný objev NASA: Našli planetu podobnou Zemi

Vědci s pomocí Keplerova teleskopu našli první exoplanetu, která je srovnatelná se Zemí velikostí i vzdáleností od svého Slunce. Exoplaneta, jejíž objev označila NASA za milník na cestě k hledání mimozemského života, je od Země daleko 1400 světelných let.
23.07.2015 19:35 |

Převratný objev! Na okraji SLUNEČNÍ SOUSTAVY našli tajemný objekt

Dvanáct miliard kilometrů od Slunce objevili vědci růžové zamrzlé těleso. Nejnovější objev naznačuje, že v dané oblasti se zřejmě nachází množství podobných těles.
27.03.2014 15:50 |

Čeští vědci vyvinuli vakcínu proti borelióze

Úspěchu v boji proti nemocím přenášeným klíšťaty se podařilo dosáhnout českých vědcům. Tým výzkumníků z Univerzity Palackého v Olomouci, Výzkumného ústavu veterinárního lékařství, Ústavu organické chemie a biochemie a Fyzikálního ústavu Akademie věd a společnosti Bioeveta totiž vyvinul vakcínu proti borelióze. Použitelná je zatím u psů a dalších zvířat, získané informace ale mohou významně pomoci při přípravě očkovací látky pro humánní medicínu.
17.06.2014 15:00 |

Ministr Vondra: Vědci začnou vyvíjet vakcínu proti tularémii

Tým vědců z Fakulty vojenského zdravotnictví Univerzity obrany v Hradci Králové začne vyvíjet vakcínu proti tularémii. Češi na projekt dostanou 750 tisíc dolarů z rozpočtu amerického ministerstva obrany.
09.07.2011 12:25 |

Převratný objev! Naděje pro neplodné páry: První žena otěhotněla po novém léku

Novou šanci těm, kdo dosud nemohli mít vlastní děti, dává Fakultní nemocnice (FN) Brno. Jejímu Centru asistované reprodukce se podařilo první těhotenství díky novému přípravku. Podle lékařů jde o převratný preparát.
19.08.2017 05:15 |

Smrtelné meningitidě odzvonilo. Vědci vyvinuli novou vakcínu

Podle lékařů se blíží doba, kdy se budeme moci přestat obávat smrtelné nákazy zákeřnou meningitidou. Proti bakteriím, které dokážou člověka zabít během několika hodin, se totiž podařilo vyvinout novou vakcínu. Lékaři ji považují za převratnou a za deset dní se začne používat i u nás.
20.09.2010 20:50 |

Muž se nechal 160krát uštknout nejjedovatějšími hady světa. Vyvíjí vakcínu ve vlastním těle

Tim Friede z Wisconsinu o sobě rád uvažuje jako o vědci. To proto, že se snaží vyvinout nespecifickou vakcínu proti hadímu uštknutí. Jenže používá metody dost nevědecké a riskuje vlastní život. Nechal se totiž 160krát uštknout jedovatými hady včetně mamby černé či vodní kobry, aby se v jeho těle vytvořily protilátky.
25.01.2016 15:05 |

Proč trvá vývoj vakcín tak dlouho a epidemie ho neuspíší?

I když týmy vědců pracují naplno, vyvinout vakcínu trvá zpravidla nejméně tři roky. Zprávy o tom, že se už testují tři či čtyři látky účinné proti viru zika (jednu objevili čeští vědci), je tak potřeba brát s rezervou. Vyvinout účinnou, ale bezpečnou vakcínu je náročné a během probíhající epidemie ještě těžší než obvykle.
20.08.2016 20:30 |

Podívejte se, jak laserový paprsek vmžiku usmaží komára

Vynálezce Nathan Myhrvold se rozhodl vyrazit do boje proti malárii. Každých 43 sekund zemře na malárii jedno dítě. Myhrvold svolal dohromady přední mozky ve firmě Intellectual Ventures Lab a netrvalo dlouho a dostavil se nápad. Nový přístroj je schopen sledovat komáry, na základě frekvence mávání křídly rozeznat pohlaví a následně samičky zabít laserem.
24.02.2010 14:55 |

Pomáhal v Africe proti ebole: Zemřel ale na malárii

V Africe zemřel na malárii kubánský zdravotník, který přijel pomáhat léčit lidi nakažené ebolou. Kubánská televize oznámila, že ošetřovatel Reinaldo Villafranca zemřel v neděli v metropoli Sierry Leone, ve Freetownu.
19.01.2015 08:41 |

VZP zaplatí svým klientům vakcínu proti chřipce

Chřipková epidemie, která se postupně šíří Českem, znovu upozornila na nízký zájem, jenž u nás lidé projevují o očkování. Zatímco například v Německu se proti chřipce nechává očkovat přes 20 % lidí, v České republice je to dlouhodobě jen něco málo přes 5 %. VZP přitom svým klientům nabízí, že jim letos opět vakcínu proti chřipce uhradí.
02.02.2015 16:06 |

Senzační objev na Sibiři! Vědci našli zkameněliny neznámých tvorů

Za senzační objev označují ruská média nález kosterních pozůstatků neznámých tvorů, kteří na Sibiři žili před 350 miliony let. Objev ruských, švédských a francouzských vědců je výsledkem tříleté práce.
17.10.2013 08:20 |

Vědci poprvé objevili skoro dokonalé dvojče Země! Žije tam někdo?

Američtí astronomové poprvé v historii objevili planetu, která se svojí velikostí a podmínkami pro vznik života v mnohém podobá naší Zemi. Vesmírné těleso, které představuje pro astronomii převratný objev, pojmenovali vědci Kepler 186F.
19.04.2014 07:25 |

Opravdu převratný objev! Vědci odhalili unikátní psí vlastnosti!

Ať už váš pes naklání hlavu do strany, když se na něj zlobíte, nebo když ho za něco chválíte, vždy to dělá z nějakého důvodu. A právě ten vědci rozklíčovali!
25.03.2016 12:05 |

Zpěvačka Cheryl Cole (27): Z romanické dovolené si přivezla malárii!

Ještě v sobotu se zpěvaččino zhroucení při focení považovalo za výsledek jejího nabitého pracovního plánu. Dnes už se ale ví, že to tak není. Mladá anglická hvězda je nakažena malárií!
06.07.2010 15:55 |

Zpěvačka Cheryl Coleová onemocněla malárií

Britská zpěvačka a televizní celebrita Cheryl Coleová onemocněla malárií. Její mluvčí oznámil, že se sedmadvacetiletá zpěvačka s tropickou chorobou léčí v nemocnici.
13.07.2010 05:00 |