Přelomový objev sondy Curiosity: Na Marsu je voda!

Sonda Curiosity objevila půl metru pod povrchem Marsu vodu v kapalném skupenství! Pro existenci života je jí však příliš málo, je moc studená (-70 °C) a slaná…
13.04.2015 20:40 |

Objev sondy Curiosity na Rudé planetě: Našla kosti marťanů?

Ufologové se tetelí blahem, sonda Curiosity učinila na Marsu další senzační objev: Po tajemném světlu, lesklých předmětech nebo třeba objektu, který připomínal zkamenělého leguána, nafotila cosi, co připomíná stehenní kost!
25.08.2014 21:40 |

Sonda Curiosity navázala z Marsu po půlroce spojení se Zemí

Měsíc trvající volno americkému průzkumnému vozítku Curiosity na Marsu skončilo. Spojení se sondou se přerušilo počátkem dubna, když se rudá planeta z pohledu Země schovala za Slunce, a tak kontrolní středisko na Zemi dočasně zastavilo zasílání povelů tunovému stroji. Nyní jsou už obě planety v komunikačním dosahu a Curiosity je opět v moci svých pozemských pánů, informoval server space.com.
03.05.2013 20:50 |

Rover Curiosity oslavil svůj první marťanský rok autoportrétem

Od přistání vozítka Curiosity na Marsu uplynul rok podle marsovského kalendáře. Robot to oslavil výročním autoportrétem. Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) upřesnil, že v úterý to bylo 687 dní, co Curiosity pracuje na Marsu. A přesně za tuto dobu planeta jednou oběhne kolem Slunce.
25.06.2014 13:00 |

Vozítko Curiosity: Našlo stopy vody na Marsu!

Taková vědecká bomba už po sedmi týdnech pátrání! Americké vozítko Curiosity našlo na povrchu Marsu oblázky, které vědci považují za důkaz, že na této planetě kdysi mohla být tekoucí voda a tedy podmínky vhodné pro vznik života.
28.09.2012 10:15 |

Na Marsu úspěšně přistála sonda Curiosity

AKTUALIZOVÁNO. VIDEO. Po osmiměsíční cestě vesmírem a složitém přistávacím manévru dorazilo dnes ráno SELČ na povrch Marsu americké robotické vozítko Curiosity. Po bezchybném zvládnutí zřejmě nejnáročnější dálkově řízené kosmické operace vozítko dosedlo přesně podle plánu na planině Aeolis Palus v kráteru Gale.
06.08.2012 08:20 |

Vozítko Curiosity přistálo na Marsu

Po osmiměsíční cestě vesmírem a složitém přistávacím manévru dorazilo dnes ráno SELČ na povrch Marsu americké robotické vozítko Curiosity. Dosednutí vozítka na planině Aeolis Palus v kráteru Gale se uskutečnilo podle plánu.
06.08.2012 12:55 |

NASA zveřejnila podrobnosti trasy robota Curiosity na Marsu

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) v noci na sobotu zveřejnil plány první cesty vozítka Curiosity na Marsu, kde má pátrat po možných podmínkách pro existenci života na rudé planetě. Už příští týden by měl robot vyzkoušet i svůj laser.
18.08.2012 11:55 |

Curiosity má na Marsu potíže

Už to vypadalo, že mise vozítka Curiosity na Marsu bude bez jediné chybičky. Jenže teď NASA přiznala, že selhaly první přístroje.
22.08.2012 19:05 |

Z Marsu přišel lidský hlas. Curiosity přeposlal přímluvu

VIDEO. Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) v pondělí zveřejnil první barevné snímky s vysokým rozlišením, které z Marsu poslalo výzkumné vozidlo Curiosity. Na snímcích jsou duny a hora Mount Sharp tvořená vrstvami horniny.
29.08.2012 14:15 |

Curiosity odvysílalo první hudbu z Marsu, lidstvo se moc nepředvedlo

V laboratořích agentury NASA se toto úterý rozléhala hudba z Marsu, a to doslova. Americký rapper Will.i.am totiž premiéroval svou poslední skladbu „Reaching for the Stars“ (Dosáhnout ke hvězdám) prostřednictvím výzkumného vozidla Curiosity, které se v současné době pohybuje po planetě Mars. Zapsal se tak do dějin jako první, kdo debutoval své hudební dílo z jiné planety.
31.08.2012 12:45 |

Curiosity odvysílalo první hudbu z Marsu, lidstvo se moc nepředvedlo

03.09.2012 20:40 |

"Houstone, máme problém!" hlásí sonda Curiosity z Marsu. Jede v nouzovém režimu

Americká sonda Curiosity, která na Marsu pátrá po stopách života, má další závadu počítače, která zpozdí obnovení vědeckých výzkumů. Nejnovější komplikace se objevila o víkendu a šestikolové vozítko po odhalení softwarové chyby v souboru vstoupilo do nouzového režimu, napsala agentura AP.
19.03.2013 08:55 |

Na Marsu bylo jezero, zjistilo vozítko Curiosity

09.12.2013 22:25 |

Na Marsu bylo jezero: Vozítko Curiosity má důkaz!

Konečně! Americké robotické vozítko Curiosity poprvé získalo přímé důkazy, že na Marsu kdysi v minulosti bylo jezero, které mohlo hostit mikrobiální život. Vyplývá to z výzkumu, o jehož výsledcích dnes informoval odborný časopis Science.
09.12.2013 22:50 |

Úchvatná fotka z Curiosity: Takhle vypadá Země z Marsu. Podívejte se. SNÍMEK UVNITŘ

Vozítko Curiosity už téměř rok a půl brázdí Mars. Ale Zemi vyfotilo poprvé teprve nyní. Podívejte se, jak vypadá naše planeta z povrchu Marsu. Foto najdete uvnitř článku.
07.02.2014 10:15 |