Polární záře nad Českem! Výjimečný jev byl vidět díky sluneční erupci

Polární záře je nádherný jev, který není vidět jen v nejsevernějších částech zeměkoule. Výjimečně byl k vidění i v Česku, kde nadchl jak odborníky, tak laiky, kteří žasli nad jeho krásami. Noční obloha z úterý na středu hrála všemi možnými barvami.
19.03.2015 05:20 |

Polární záře nad Českem! Výjimečný jev byl vidět díky sluneční erupci

18.03.2015 13:10 |

V Norsku se zjevila polární záře připomínající obřího ducha

Nad norským městečkem Mo i Rana se na několik minut objevila polární záře, která ohromila všechny, kteří ji viděli. Obyvatelé města tvrdí, že polární záři už dlouhou dobu nespatřili, ale nyní se jim díky jasné obloze naskytl výjev, který ještě v životě neviděli. Polární záře nabrala tvar jakéhosi démona a po několika minutách zmizela jako pára nad hrncem.
30.10.2009 11:45 |

Po mohutné sluneční bouři byla polární záře vidět i nad Českem

V důsledku masivní solární bouře, jejíž následky v úterý zasáhly Zemi, bylo možné v noci na středu na mnoha místech severní polokoule spatřit polární záři. Štáb Novinek zachytil jednu nezvykle jasnou polární záři u města Rovaniemi ve Finsku, jev byl ovšem pozorovatelný i v ČR, což není zcela běžné.
18.03.2015 12:10 |

Čarokrásná podívaná v Krkonoších. Noční oblohu osvětlila polární záře

Je to fyzikální úkaz, který lahodí oku a v Česku se vyskytuje pouze výjimečně. Krkonoše v neděli osvítila polární záře, zachytily ji webové kamery a amatérští astronomové. V České republice byla polární záře k vidění naposledy v březnu.
21.12.2015 12:45 |

Polární záře nad Českem!

Mohutná sluneční bouře způsobila, že oblohu v noci na včerejšek nad Českem rozjasnila hrou barev polární záře.
19.03.2015 05:05 |

Ve střední Evropě bude v noci vidět polární záře

Silné erupce slunečního větru nasměrované přímo na Zemi způsobí v noci z úterý na středu jev pro střední Evropu velmi nezvyklý – bude vidět polární záře. S odkazem na americké vědce o tom informuje agentura SITA.
03.08.2010 10:15 |

VIDEO Polární záře nad Českem. Vyvolala ji sluneční erupce

Češi mohli na obloze mimořádně pozorovat polární záři. Vyvolala ji silná erupce na Slunci, díky níž se záře objevila na Zemi mnohem jižněji než obvykle.
18.03.2015 13:45 |

Nad Norskem se otevřelo nebe a zazářila výjimečně silná polární záře

Solární aktivita v posledním týdnu nejen přinesla polární záři do míst, kde to není tak úplně zvykem (Skotsko), ale i vykreslila nádherné obrazce na obloze zemí, kde je tento úkaz populárním zkrášlením mnoha nocí. V norském městě Birtavarre natočili počátkem týdne úchvatné záběry polární záře, které nyní fascinují lidi po celém světě.
27.01.2012 14:40 |

Unikátní fotka: Polární záře nad »Jizerkami«!

V Česku byl viditelný vzácný jev – polární záře! Pozorovali ji amatérští astronomové z Klubu astronomů Liberecka v Jizerských horách.
07.10.2011 12:20 |

Vrátil se rok 1939, Skotsko se zazelenalo polární září

Pokud chcete vidět polární záři, tak za ní většinou cestujete do Norska, Finska či na Island. Nyní se však zopakoval rok 1939 a polární záře byla k vidění i ve Skotsku a v několika málo dalších částech Velké Británie. Aurora borealis byla ve Skotsku k vidění o tomto víkendu. Příčinou je netypická sluneční aktivita.
24.01.2012 10:55 |

Tajemství polární záře

Pro nás Středoevropany je polární záře výjimečným úkazem. Lidé, kteří již tento jev někdy pozorovali, hovoří o tančícím nebi či o barevném...
30.01.2014 11:10 |

Fascinující záběry polární záře, jak ji vidí astronauti z vesmírné stanice

Za pomoci nové časosběrné metody byla NASA schopná zachytit neobyčejný pohled. Z Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) se jim podařilo získat záběry dopadu sluneční bouře na Zemi a vznik polární záře.
12.02.2012 15:55 |

NASA zveřejnila působivé záběry polární záře v rozlišení 4K

Americký úřad pro letectví a vesmír (NASA) zveřejnil záběry polární záře tak, jak je může vidět jen pár lidí, a to konkrétně astronautů přítomných na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS). Úřad podobná videa zveřejňuje poměrně pravidelně, tentokrát se však jedná o jednu premiéru – záběry jsou totiž dostupné v ultravysokém 4K rozlišení.
21.04.2016 05:25 |

Tohle video vás uchvátí: Polární záře nad Skotskem vytváří svítící mraky

Polární záře je sama o sobě dostatečně krásná. Když se ale ještě navíc zkombinuje s nočními svítící oblaky, výsledkem jsou skutečné vizuální orgie.
20.08.2013 22:05 |

Zatmění slunce a polární záře: Česká republika zažila mimořádný týden

Právě dobíhající týden byl nezvykle bohatý na jevy, kterými se lze na obloze kochat spíše v exotičtějších destinacích. Páteční částečné zatmění slunce možná zklamalo ty, kdo čekali nějakou velkolepou stmívací show, ale polární záře? Tou nepohrdl nikdo.
20.03.2015 15:45 |

Barevná nádhera na obloze: Severní polární záře v Británii rozzářila nebe všemi barvami!

Taková nádhera se obvykle vyskytuje jen v arktických či antarktických oblastech. Poeticky znějící aurora borealis, nebo také severní polární záře, však tentokrát ozářila oblohu Velké Británie - a zanechala obyvatele Gloucestershiru v němém úžasu.
01.03.2014 12:30 |

Rudá polární záře z vesmíru: Nikdy jsem nic takového neviděl, žasl astronaut

Astronauti jsou zvyklí vídat nesmírné krásy vesmíru, jen tak něco je tedy nenadchne nebo nerozhází. Scottu Kellymu však naprosto učarovala rudá polární záře, kterou spatřil z vesmíru.
23.06.2015 13:30 |

Polární záře překvapila obyvatele na netradičním místě

Obyvatelé Minnesoty ve Spojených státech amerických měli možnost ve středu pozorovat netradiční podívanou. Na jejich obloze se totiž objevila polární záře, která je normálně k vidění v mnohem severnějších oblastech, uvedla agentura Reuters.
11.10.2015 15:11 |

Jako z pohádky. Panoramatické záběry polární záře berou dech

Záběry polární záře, při kterých se až tají dech, zveřejnil William Briscoe. Pořídil je v aljašském státním parku Denali.
23.05.2016 11:20 |