Článek

Podíl reklamovaných zájezdů klesá a činí 0,5 %. AČCKA přináší kuriózní reklamace z letošní sezóny

 
Z výsledků naší ankety mezi členskými cestovními kancelářemi vyplývá, že letošní trend reklamací je při meziročním srovnání opět klesající. Od r. 2014, ve kterém jsme zaznamenali vysoký nárůst počtu reklamací ve výši 60 %, v souvislosti s medializací nového občanského zákoníku, podíly reklamovaných zájezdů klesají (2013: 0,5 %; 2014: 0,8 %; 2015: 0,6 %). Letos činí podíl reklamací z celkového počtu předpokládaných prodaných zájezdů 0,5 %.
06.08.2016 13:05 |

podobné články

Podobné články

AČCKA: Podíl reklamovaných zájezdů stále pod úrovní 1 procenta

 
Letošní významné posílení výjezdové turistiky se odráží na celkovém počtu reklamovaných zájezdů. Na dosavadních prodejích se reklamace podílejí v odhadované adekvátní úrovni 0,7 %. Závěr vyplývá z pravidelné ankety mezi členskými CK, která potvrdila návrat k hodnotám mírně nad úroveň roku 2015.
10.08.2017 14:45 |

podobné články

Cestovní kanceláře začaly lákat klienty na letní dovolené, kolik ušetříte s first minute?

 
Začíná prodej zájezdů First minute na sezonu 2010. Z celkového množství přibližně 2 mil. zájezdů, které mají cestovní kanceláře připravené na příští sezonu je cca 20% leteckých a 80% pozemní dopravou. Listopad je každoročně obdobím, kdy cestovní kanceláře začínají prodej zájezdů na další léto formou tzv. "First minute " neboli "na první chvíli". Formou First minute se uplynulou sezonu prodalo přibližně 800 tis. zájezdů tzn. 40% všech zájezdů !
04.11.2009 00:00 |

podobné články

AČCKA: Novinky v destinacích 2017 - Výdaje cestujících za vstupní poplatky se zvyšují

 
Začátek nové turistické sezony je pro jednotlivé země často příležitostí k aplikaci nových opatření s dopadem na cestovní ruch. AČCKA přináší stručný přehled aktualit z vybraných destinací s přímým dopadem na české cestující. Platná či připravovaná opatření se vztahují zejména k vízům, která si klienti cestovních kanceláří i individuální cestující hradí nad rámec ceny zájezdu.
27.03.2017 10:30 |

podobné články

AČCKA: Pozor na nelegální pořadatele zájezdů

 
Patero rad pro spotřebitele při nákupu dovolené. AČCKA informuje, čeho se vyvarovat při nákupu zájezdu.
06.03.2017 11:30 |

podobné články

Dostihové kuře k jídlu, mrskající brouci na pláži: I tak Češi reklamují dovolené

 
Počty reklamací cestovních zájezdů od roku 2014 klesají. Alespoň to ukázala anketa Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Letošní podíl reklamací činí z celkového počtu předpokládaných prodaných zájezdů zhruba půl procenta. Navíc sedmdesát procent z nich je neoprávněných. Nejčastěji vyplývají z nepřiměřených očekávání a požadavků, které si však klienti neobjednali a neuhradili.
05.08.2016 19:45 |

podobné články

Sledovanost Novy dál klesá, přesto loni dominovala

 
Nejsledovanější tuzemskou televizí loni zůstala TV Nova. Dominantní postavení ve sledovanosti si drží dlouhodobě, i když její podíl neustále klesá. Loňský podíl Novy na celodenní sledovanosti ve skupině lidí starších 15 let činil 29,13 procenta, což bylo meziročně o 3,79 procentního bodu méně. Podíl na sledovanosti klesl také ČT1, naopak vzrostl u Primy a TV Barrandov. Vyplývá to z údajů zveřejněných na webu Asociace televizních organizací (ATO).
05.01.2012 16:50 |

podobné články

ČOI: Reklamace zájezdu

 
Reklamaci zakoupeného zájezdu může spotřebitel podat jak u cestovní kanceláře, tak u cestovní agentury, obojí je možné. Na takový podnět spotřebitelky reagovala Česká obchodní inspekce Libereckého kraje. Za porušení zákona o ochraně spotřebitele byla uložena cestovní kanceláři pokuta.
03.11.2016 14:10 |

podobné články

AČCKA: Ceny lyžařských pobytů se na nadcházející sezónu zvýšily o 8 - 10 %

 
Ve srovnání s loňskou sezónou se katalogové ceny zájezdů zvýšily přibližně o 8 - 10 %. Důvody jsou devalvace české koruny a inflace. Pokud srovnáme kurz ČNB v létě 2013 a letos, pak došlo ke zvýšení kurzu o 8 %, což CK promítly do cen zájezdů. Navíc zahraniční ubytovatelé každoročně zvýší ceny o cca 2 - 3 %. Pro české turisty se tak zdražilo ubytování v zahraničí, skipasy, i doprava.
02.09.2014 16:31 |

podobné články

Průzkum STEM: Postupně se snižuje podíl lidí, kteří se domnívají, že u nás panuje silné napětí mezi bohatými a chudými

 
Napětí mezi Čechy a cizinci označuje jako velmi nebo poměrně silné dvoutřetinová většina občanů (66 %). Tento podíl je stejný jako v loňském roce. Třípětinová většina občanů registruje napětí mezi vedením podniků a zaměstnanci (59 %). Poněkud nižší podíl lidí (57 %) vidí silné napětí mezi bohatými a chudými. Od roku 2011, kdy STEM začal tuto oblast sledovat, se postupně snižuje podíl těch, kteří napětí mezi bohatými a chudými považují za silné. Mezi lidmi z domácností špatně finančně zajištěných je však tento podíl stále vysoký. Mírně nadpoloviční většina občanů (56 %) vnímá silné napětí mezi lidmi různých politických názorů. Méně často lidé registrují napětí mezi mladými a starými lidmi (39 %) a zejména mezi městem a venkovem (29 %).
13.04.2017 10:40 |

podobné články

Češi mají větší zájem o dovolenou v Chorvatsku a Itálii, o leteckou dovolenou zájem klesá

 
Tuzemské cestovní kanceláře prodaly letos 2,25 milionu zájezdů, což znamená meziroční nárůst o sedm procent. V pondělí o tom informoval Tomio Okamura, viceprezident a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA).
27.12.2010 20:05 |

podobné články

Osobnosti: Tomio Okamura (1707 článků)

AČCKA: Češi rádi nakupují zájezdy z mobilu či tabletu

 
Celkem 52 % zájezdů prodaných na českém trhu je aktuálně objednáváno on-line. Přitom ještě v roce 2012 činil tento podíl necelých 40 %.
01.04.2014 08:40 |

podobné články

Cestovky rozhodly: U zájezdů budou plné ceny

 
Zákon nařídil zveřejňovat plné ceny zájezdů, bylo ale možné si různě vykládat výjimky například u leteckých zájezdů.
23.11.2009 05:05 |

podobné články

Last minute zájezdy meziročně zlevnily, nejvíce klesly ceny zájezdů do Řecka

 
V průměru v červenci klesli ceny zájezdů na poslední chvíli o pět procent. Nejvíce klesla cena zájezdů do Řecka a Bulharska.
03.08.2010 11:55 |

podobné články

Zájezdy na první moment – stále oblíbenější, levné, ale rizikové

 
Nákup zvýhodněných zájezdů na první moment v letošním roce zažívá velký nárůst popularity. Cestovní kanceláře lákají klienty zejména na garanci nejnižší ceny a velký výběr zájezdů. Nákup zájezdů s předstihem ale může být rizikový, uvedl Jan Votočka, právník časopisu dTest. Lidé totiž dopředu nemohou znát mj. svůj zdravotní stav a situaci v cílové zemi, navíc pojištění stornopoplatků mívá různá úskalí.
01.03.2012 10:45 |

podobné články

dTest: Přenechání zájezdu jiné osobě nesmí vyjít dráž

 
Dovolená v zahraničí není levná záležitost a spotřebitelé si často objednávají zájezdy ve velkém předstihu, aby ušetřili peníze. Nese to s sebou riziko, neboť před odjezdem mohou nastat nečekané okolnosti, které jim nakonec zabrání se zájezdu zúčastnit. Typickým příkladem je, že někdo z rodiny onemocní. Dle zákona má zákazník právo vybrat za sebe náhradníka. EXIM TOURS a.s. však v tomto případě vyžaduje doplacení zájezdu do jeho katalogové ceny, což je v rozporu se zákonem.
02.06.2016 12:45 |

podobné články

Radka skolila před dovolenou angína. Pomohlo mu pojištění storna zájezdu?

 
Naplánoval si dovolenou na Kanárských ostrovech a k tomu si sjednal i pojištění storna zájezdu. Radek nepředpokládal, že by ho využil. Dva dny před odletem na vysněnou dovolenou ale onemocněl. Jak funguje pojištění storna zájezdu? A komu se vyplatí?
18.06.2016 05:10 |

podobné články

V únoru rozešle VZP půl milionu průkazů, tím skončí jejich hromadná výměna

 
Půl milionu nových průkazů dostanou v únoru do schránek klienti Všeobecné zdravotní pojišťovny. Tím skončí hromadná výměna, která začala loni v červnu a při níž pojišťovna vyměnila modrou plastovou kartičku více než 4 milionům lidí. I při takovém množství se zatím daří udržet podíl reklamovaných zásilek na 0,003 promile.
10.02.2015 10:56 |

podobné články

Dovolená mimo sezónu přináší řadu výhod

 
Prázdniny klepou na dveře a vy si děláte vrásky s tím, že ještě nemáte vybráno místo pobytu vaší dovolené a netušíte na kdy si v práci vzít volno? Nezoufejte si, protože vám přinášíme pár tipů, proč jet na dovolenou právě po sezóně. Dovolená těsně po prázdninách – tedy v září přináší nejen mnohem nižší ceny, ale i příjemné teploty a mnohem méně turistů. Stejný luxus, ale za nižší cenu Nabídky zájezdů nekončí dnem 31.7, ale pokračují i po sezóně. Mnoho lidí záměrně čeká na tento okamžik, protože na pláži není tolik nahuštěno, ceny jsou už přijatelnější, teploty úžasné a rozhodně vám neunikne nic z tohoto luxusu. Teplé moře a příjemné teploty V mnoha zemích se pyšní tím, že i po ukončení hlavní turistické sezóny se teploty stále pohybují na příjemných 25 – 30 stupňů. V měsíci září je moře stále ještě příjemné teplé ve srovnání s jarními měsíci. Vhodné je například Řecko, Itálie, Sardinie, Sicílie, Tunisko či Egypt. Nabídka je skutečně velmi pestrá a je z čeho vybírat. Klid, relaxace a žádný stres Po sezóně nebudou tak přelidněné pláže, hotely, bary a ulice. Rovněž místní obyvatelé si užívají příjemných teplot bez spěchu a stresu, který odezněl s větším počtem turistů. Také ceny potravin a některého druhu zboží jsou lákavější. Jestliže plánujete i výlety a prohlídky, vyhnete se dlouhým frontám při čekání na vstupenky. Zaměstnavatel to také ocení V případě, že nemáte celozávodní dovolenou i váš zaměstnavatel ocení, že alespoň někdo bude přes prázdniny pracovat. Aby to nebylo pro vás tak zdlouhavé, a také jste si léta trochu užili, můžete si vzít volno třeba v pátek a pondělí a udělat si prodloužený víkend, kdy zavítáte na koupaliště či přehradu někde u nás. Vaše vysněná a zasloužená dovolená vám neuteče a naopak tím, že si ušetříte nějakou tu kačku, můžete sobě a svým blízkým udělat ještě i radost výletem za krásami České republiky. U... Čtěte více Příspěvek Dovolená mimo sezónu přináší řadu výhod pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
19.06.2015 09:06 |

podobné články

Zamítnutá reklamace neznamená konec vašich nadějí

 
Často spotřebitelé reklamují zboží či službu a to z nejrůznějších důvodů. Při reklamaci však může nastat problém, když podnikatel nesdílí spotřebitelův názor na oprávněnost reklamace a zamítne ji. SOS – Sdružení obrany spotřebitelů upozorňuje, že nemusí být vše ztraceno a že existuje nadějná cesta, jak problém vyřešit.
04.01.2010 10:15 |

podobné články