Pod schody v Číně našli kostru dinosaura

Čínská policie nalezla v přístěnku pod schody domu v jihočínské vesnici celou dinosauří kostru a 213 dinosauřích vajec. Nešlo však o nález paleontologický, nýbrž kriminalistický - kostra i vejce byly ukradeny během stavebních výkopových pracích v provinciích Kuang-tung a Liao-ning.
08.08.2015 08:25 |

Středoškolák našel kostru dinosaura a trumfl zkušené experty

Americký středoškolák našel mimořádně zachovalou kostru mladého dinosaura. Podle agentury DPA tak trumfl zkušené experty, kteří předtím na témže místě nic nenašli. Mladík našel fosílii vzácně zachovalého zástupce dinosaura rodu Parasaurolophus, který žil zhruba před 75 milióny let na západě Severní Ameriky, uvedli vědci v odborném časopise PeerJ. Je to nejmenší, ale také nejúplnější kostra tohoto druhu, jaká kdy byla objevena.
23.10.2013 06:20 |

Středoškolák z USA objevil kostru dinosaura a předčil zkušené experty

Americký středoškolák našel mimořádně zachovalou kostru mladého dinosaura. Podle agentury DPA tak trumfl zkušené experty, kteří předtím na témže místě nic nenašli. Mladík našel fosílii vzácně zachovalého zástupce dinosaura rodu Parasaurolophus, který žil zhruba před 75 miliony let na západě Severní Ameriky, uvedli vědci v odborném časopise PeerJ. Je to nejmenší, ale také nejúplnější kostra tohoto druhu, jaká kdy byla objevena.
23.10.2013 08:15 |

Čínská policie našla dinosauří kostru a vejce. Někdo je před tím ukradl

Čínská policie objevila kostru „papouščího dinosaura“ a 213 dinosauřích vajec pod schody domku v jihočínské provincii. Oba nálezy byly před tím ukradeny při výkopových pracích v provinciích Kuang-tung a Liao-ning.
08.08.2015 11:05 |

Vědci našli kosti největšího dinosaura na světě. Váží 80 tun

V Argentině našli v loňském roce 90 milionů let starou kostru údajně největšího dinosaura na světě.
26.05.2014 07:15 |

Vědci našli kosti největšího dinosaura na světě. Váží 80 tun

26.05.2014 07:15 |

Šokující vědecký objev: Našli ďábelského dinosaura?

Univerzita v Utahu slaví ohromný úspěch. Její paleontologové vyhrabali neznámou kostru dinosaura, který žil před 76 miliony let. Dostal název Nasutoceratops titusi a je přezdíván ďábelský dinosaurus kvůli rohům nad očima.
20.07.2013 17:10 |

Nález dinosaura! V Kanadě vybagrovali vzácnou kostru

Při těžbě v oblasti kanadských ropných písků našli téměř úplnou kostru plesiosaura. V noci na pátek o tom informovala agentura AFP.
25.11.2011 04:20 |

Odborníci objevili nového dinosaura, ostatní předběhl o 10 milionů let

Američtí paleontologové objevili ve státě Utah kostru dosud neznámého dinosaura, díky níž posunuli časovou hranici výskytu těchto obřích tvorů o deset milionů let zpátky.
07.11.2013 07:35 |

Kostra dinosaura se prodala za 13 miliónů

Za 400 000 liber (13,1 miliónu korun) ve středu britská aukční síň Summers Place Auctions vydražila kostru obřího dinosaura diplodoka. Informovala o tom zpravodajská stanice SkyNews. Sedmnáctimetrová fosilie samice diplodoka longuse, známého též jako seismosaurus, je stará zhruba 150 miliónů let.
28.11.2013 11:37 |

V Číně se našla fosílie čtyřkřídlého dinosaura

Vědci v Číně objevili nový druh prehistorického létajícího "čtyřkřídlého dinosaura". Fosílie stará přibližně 125 milionů let je ve velmi dobrém stavu.
16.07.2014 12:35 |

Fantastický objev českých vědců v Antarktidě: Našli kosti 75 milionů let starého ještěra!

Kostra dinosaura, obří schránky korýšů či neznámé zkamenělé druhy našli za deset let bádání čeští paleontologové v Antarktidě. Své úlovky ukázali včera v Praze a je opravdu čím se chlubit. Zmíněného dinosaura – plesiosaura – na místě ještě nikdo jiný nenalezl!
22.09.2014 22:35 |

V Británii našli kostru krále Richarda III.: Pod parkovištěm!

Na velmi kuriózním místě našli Britové kostru svého významného panovníka. Ostatky krále Richarda III. nebyly uloženy v některé z významných katedrál, ale na místě, kde nyní v městě Leicester stojí parkoviště.
04.02.2013 13:15 |

V Číně dynamitem odkryli zkamenělinu dinosaura: Jde o zcela neznámý druh

Stavba školy v jihočínském městě Kan-čou se minulý týden proměnila v paleontologické naleziště. Po jednom z výbuchů při odstraňování zeminy se před dělníky objevila více než 60 milionů let stará zkamenělina dinosaura. Ukázalo se, že jde o první exemplář svého druhu. „Bylo to opravdu o vlásek,“ řekl paleontolog Univerzity v Edinburghu Stephen Brusatte pro web amerického National Public Radio. „Chybělo málo a proměnila by se v prach a my bychom se o existenci druhu nikdy nedozvěděli,“ dodal.
15.11.2016 07:35 |

V Británii našli kostru krále Richarda III. Pod parkovištěm!

Kostra nalezená pod parkovištěm v anglickém městě Leicester skutečně patří anglickému králi Richardovi III. z 15. století, známému i ze slavné hry Williama Shakespeara. Oznámili to dnes vědci z univerzity v Leicesteru, kteří kostru podrobili řadě testů, včetně analýzy DNA.
04.02.2013 13:45 |

Dělníci našli podezřelou lidskou kostru, možná šlo o vraždu

Na bývalém hřbitově u kostela svaté Máří Magdalény v Lanškrouně našli dělníci při výkopových pracích lidskou kostru. Podle archeologů se ale její stáří neshoduje s dobou, kdy se na hřbitově pohřbívalo. Nálezem se proto zabývá policie. Mohlo jít totiž o vraždu.
13.10.2010 18:30 |

Archeologové našli v Telči devět set let starou kostru koně

Unikátní objev se podařil jihlavským archeologům. Při odbahnění Staroměstského rybníka v Telči našli kostru koně ze 13. století.
24.05.2011 13:20 |

Vědci našli ve Florencii kostru ženy, která prý byla předlohou Mony Lisy

Vědci a historici umění si mnou ruce. V italské Florencii totiž patrně našli lidskou kostru, která patřila Lise Gherardiniové, podle níž Leonardo da Vinci namaloval slavnou Monu Lisu.
18.07.2012 23:00 |

Osobnosti: Leonardo da Vinci (7 článků) , Mona Mona (37 článků)

V centru Brna našli kostru z doby bronzové

Při výzkumu na brněnském Zelném trhu našli archeologové kostru člověka ze starší doby bronzové. Podle odborníků, pro něž je to jeden z nejcennějších nálezů v lokalitě, skladovali tehdejší obyvatelé v jámách, v nichž byla kostra nalezena, obilí. O nálezu v pondělí informoval archeolog Antonín Zůbek.
23.06.2014 17:10 |

Konec pátrání: Z pohřešovaného muže z Prahy našli už jen kostru

Smutný konec má více než dvouměsíční pátrání po pohřešovaném mladém muži z Prahy. U Rožmberka nad Vltavou dnes našli už jen jeho kostru. U sebe měl doklady.
05.09.2014 12:55 |