Článek

Po krachu cestovky má klient dostat plnou cenu zájezdu, rozhodl ÚS

 
V případě krachu cestovní kanceláře by měly pojišťovny vyplácet plnou cenu neuskutečněného zájezdu. Ústavní soud se zabýval stížností Generali Pojišťovny a zamítl ji. Rozsudek by mohl výrazně změnit principy pojišťovnictví.
21.07.2015 15:36 |

podobné články

Podobné články

Soudci podpořili zklamané dovolenkáře. Mají dostat plnou cenu zájezdu zpět

 
Pojišťovny by měly vyplácet v případě krachu cestovní kanceláře plnou cenu neuskutečněného zájezdu. Rozhodl o tom v úterý Ústavní soud, když se zabýval stížností Generali Pojišťovny. Stížnost pojišťovny soud zamítl.
21.07.2015 15:15 |

podobné články

Cestovní kanceláře začaly lákat klienty na letní dovolené, kolik ušetříte s first minute?

 
Začíná prodej zájezdů First minute na sezonu 2010. Z celkového množství přibližně 2 mil. zájezdů, které mají cestovní kanceláře připravené na příští sezonu je cca 20% leteckých a 80% pozemní dopravou. Listopad je každoročně obdobím, kdy cestovní kanceláře začínají prodej zájezdů na další léto formou tzv. "First minute " neboli "na první chvíli". Formou First minute se uplynulou sezonu prodalo přibližně 800 tis. zájezdů tzn. 40% všech zájezdů !
04.11.2009 00:00 |

podobné články

České cestovky reagují na teror v Tunisku: Nabídnou výměnu zájezdu!

 
Tunisko je ráj českých turistů, vždyť tuzemské cestovky sem ročně vypraví 115 tisíc rekreantů! Teroristický útok však mnohé odrazuje a cestovní kanceláře budou muset chtě nechtě přizpůsobit nabídku. Ty nejvýznamnější agentury reagují vesměs stejně – lidem, kteří již zakoupili first moment zájezd do Tuniska, bezplatně nabízejí změnu destinace, případně zrušení zájezdu.
20.03.2015 05:25 |

podobné články

Na co máte právo v případě krachu cestovky a jak se zachovat?

 
Každý rok zůstane několik tisíc klientů cestovních kanceláří v zahraničí nebo na zájezd vůbec neodjedou. Užitečné rady, na co by si měli dát lidé pozor a na co mají nárok v případě krachu cestovky, poskytl časopis dTest.
22.08.2012 20:15 |

podobné články

Na co máte právo v případě krachu cestovky a jak se zachovat?

 
Každý rok zůstane několik tisíc klientů cestovních kanceláří v zahraničí nebo na zájezd vůbec neodjedou. Užitečné rady, na co by si měli dát lidé pozor a na co mají nárok v případě krachu cestovky, poskytl časopis dTest.
23.08.2012 08:25 |

podobné články

Cestovky budou muset zveřejnit plnou cenu zájezdů

 
Ceny zájezdů budou muset cestovní kanceláře zveřejňovat v plné výši. Pokud budou zákazníky klamat, hrozí jim pokuta.
10.09.2009 14:05 |

podobné články

Cestovky rozhodly: U zájezdů budou plné ceny

 
Zákon nařídil zveřejňovat plné ceny zájezdů, bylo ale možné si různě vykládat výjimky například u leteckých zájezdů.
23.11.2009 05:05 |

podobné články

Zákon o cestovkách: Senátor Valenta zajistil kompromis

 
Poslanci dnes schválili novelu zákona o cestovním ruchu, který s pozměňovacím návrhem vrátil Senát. Jeho podstatou je kompromis mezi cestovními kancelářemi a pojišťovnami. Problém nastal poté, co letos v létě Ústavní soud rozhodl, že klient cestovní kanceláře má nárok na plné vrácení peněz v případě krachu cestovky. To vyvolalo odpor šesti pojišťoven. Kompromis zjednal senátor Ivo Valenta (SsČR) a také ho prosadil do pozměňovacího návrhu.
25.11.2015 13:31 |

podobné články

Nový úkol pro cestovky: zveřejnit plné ceny zájezdů. Ne leteckých

 
Cestovní kanceláře zřejmě budou muset zveřejňovat konečnou cenu zájezdů. Netýká se to těch leteckých.
08.10.2009 11:50 |

podobné články

Polská tragédie: Živí se z ní cestovky!

 
Poláci mají další horké téma k diskuzi. Některé tamní cestovky totiž začaly nabízet zájezdy do místa leteckého neštěstí u Smolensku. Ceny autokarových zájezdů se pohybují okolo 5500 Kč.
06.05.2010 05:05 |

podobné články

Klienti cestovky Retur jsou ve stresu

 
Obavy o své peníze mají po krachu cestovní kanceláře Balkan Travel i klienti cestovky Retur. Za zájezdy do Bulharska skládali padesátiprocentní zálohy, ale jestli odjedou, není jasné.
05.06.2009 21:05 |

podobné články

Bojíte se krachu cestovky, že přijdete o peníze? Po dnešku nemusíte, vzkázal Senát na Valentův návrh

 
Senátoři dnes poslali zpět do Sněmovny novelu zákona o cestovním ruchu s pozměňujícím návrhem senátora Iva Valenty. Jeho podstatou je limit pojistného plnění, který by činil minimálně třicet procent ročních plánovaných tržeb z prodeje zájezdů cestovních kanceláří. Ty jsou povinny udržovat takový limit pojistného, aby v případě pojistné události byly uspokojeny veškeré nároky zákazníků.
22.10.2015 16:15 |

podobné články

Zájezdy skokově zdraží, varují cestovky. Kvůli fondu na ochranu dovolenkářů

 
Vznik takzvaného garančního fondu, který má chránit spotřebitele v případě krachu cestovní kanceláře, povede ke skokovému nárůstu cen zájezdů. Tvrdí to Asociace cestovních kanceláří. Se vznikem fondu počítá návrh novely zákona o podnikání v cestovním ruchu, který by v dalších měsících měla projednat vláda.
14.03.2017 18:15 |

podobné články

Roithová (KDU-ČSL): Pří krachu banky dostane klient své peníze zpět

 
Evropský parlament přijímá nové garance, aby při krachu bank klienti dostali své peníze zpět.
17.02.2012 01:25 |

podobné články

Last minute zájezdy meziročně zlevnily, nejvíce klesly ceny zájezdů do Řecka

 
V průměru v červenci klesli ceny zájezdů na poslední chvíli o pět procent. Nejvíce klesla cena zájezdů do Řecka a Bulharska.
03.08.2010 11:55 |

podobné články

Zájezdy na první moment – stále oblíbenější, levné, ale rizikové

 
Nákup zvýhodněných zájezdů na první moment v letošním roce zažívá velký nárůst popularity. Cestovní kanceláře lákají klienty zejména na garanci nejnižší ceny a velký výběr zájezdů. Nákup zájezdů s předstihem ale může být rizikový, uvedl Jan Votočka, právník časopisu dTest. Lidé totiž dopředu nemohou znát mj. svůj zdravotní stav a situaci v cílové zemi, navíc pojištění stornopoplatků mívá různá úskalí.
01.03.2012 10:45 |

podobné články

dTest: Přenechání zájezdu jiné osobě nesmí vyjít dráž

 
Dovolená v zahraničí není levná záležitost a spotřebitelé si často objednávají zájezdy ve velkém předstihu, aby ušetřili peníze. Nese to s sebou riziko, neboť před odjezdem mohou nastat nečekané okolnosti, které jim nakonec zabrání se zájezdu zúčastnit. Typickým příkladem je, že někdo z rodiny onemocní. Dle zákona má zákazník právo vybrat za sebe náhradníka. EXIM TOURS a.s. však v tomto případě vyžaduje doplacení zájezdu do jeho katalogové ceny, což je v rozporu se zákonem.
02.06.2016 12:45 |

podobné články

Radka skolila před dovolenou angína. Pomohlo mu pojištění storna zájezdu?

 
Naplánoval si dovolenou na Kanárských ostrovech a k tomu si sjednal i pojištění storna zájezdu. Radek nepředpokládal, že by ho využil. Dva dny před odletem na vysněnou dovolenou ale onemocněl. Jak funguje pojištění storna zájezdu? A komu se vyplatí?
18.06.2016 05:10 |

podobné články

Podíl reklamovaných zájezdů klesá a činí 0,5 %. AČCKA přináší kuriózní reklamace z letošní sezóny

 
Z výsledků naší ankety mezi členskými cestovními kancelářemi vyplývá, že letošní trend reklamací je při meziročním srovnání opět klesající. Od r. 2014, ve kterém jsme zaznamenali vysoký nárůst počtu reklamací ve výši 60 %, v souvislosti s medializací nového občanského zákoníku, podíly reklamovaných zájezdů klesají (2013: 0,5 %; 2014: 0,8 %; 2015: 0,6 %). Letos činí podíl reklamací z celkového počtu předpokládaných prodaných zájezdů 0,5 %.
06.08.2016 13:05 |

podobné články