Planetu podobnou Zemi máme „za humny“, může na ní být i voda

Astronomové objevili doslova „za humny“ sluneční soustavy planetu přibližně o hmotnosti Země, která obíhá kolem své hvězdy Proxima Centauri v takzvané obyvatelné zóně, a mohla by tedy na ní případně být tekutá voda. Oznámila to dnes Evropská jižní observatoř (ESO), jejíž dalekohledy, mimo jiných zařízení, vědci při objevu použili. O události podrobně informuje prestižní vědecký časopis Nature.
24.08.2016 19:30 |

Planeta podobná Zemi konečně objevena! Leží prakticky 'za humny'

Vskutku historický objev, který se zapíše do dějin, oznámila ve středu Evropská jižní observatoř (ESO). Astronomové objevili planetu podobnou Zemi a to prakticky "v bezprostřední blízkosti" Sluneční soustavy. Obíhá kolem své hvězdy Proxima Centauri, má přibližně hmotnost naší planety a mohla by na ní být voda.
24.08.2016 20:50 |

Novotný začal opět vystrkovat růžky v novém pořadu Novotný za humny

Stejně jako Jiří Krampol, ani Petr Novotný nezůstává stranou a začíná se opět dostávat do popředí českých bulvárních médií. V současné době sice odpočívá s Amforou na dovolené a hraje tam fotbal, což k jeho věku může kdekomu připadat humorné. Ale poslední jeho týdny byly nabité tvrdou prací na úvodních dílech jeho nového pořadu na televizi Relax – Novotný za humny.
10.09.2013 00:20 |

Osobnosti: Jiří Krampol (619 článků) , Petr Novotný (322 článků) , Jiří Novotný (169 článků) , Jiří Novotný (169 článků)

Žijeme nad propastí, vývoj spěje k válce. Jefim Fištejn otevřeně o islámu a uprchlících

REPORTÁŽ „Celý svět je ve varu a název mojí knížky ‚Za humny je válka‘ si může na sebe vztáhnout téměř každý region, ale protože je za humny, ještě není na našem dvorku, tak si zatím můžeme v klidu povídat,“ zahájil svoji besedu v ostravském Knihcentru známý novinář, publicista a také letitý spolupracovník Rádia Svobodná Evropa Jefim Fištejn. V průběhu besedy pak zazněly názory na nejpalčivější témata současné světové politiky, jako je migrační krize či válečné konflikty na Blízkém východě a Ukrajině.
01.06.2016 15:15 |

Stehlíková (LES): Když je válka za humny

Když je válka za humny aneb jak se žije na východ od Kyjeva.
21.12.2014 12:06 |

ČT: Za našima humny s Monikou Brindzákovou

Putování za lidovými zvyky, tradicemi, řemesly, kuchařskými specialitami, ale především za zdejšími lidmi a písničkami přináší nový pořad České televize Za našima humny. Od 9. ledna 2016 ho každou sobotu v 9:30 vysílá program ČT2. Natáčel režisér Petr Ryšavý v brněnském studiu.
06.01.2016 08:25 |

Obří ledová planeta se srazí se Zemí v roce 2016, obávají se experti

Přezdívá se jí Planeta 9, protože podle posledních vědeckých objevů má jít o devátou planetu sluneční soustavy. Jenže podle některých odborníků hrozí, že ledový kolos může již letos zničit naši rodnou planetu Zemi. Nutno dodat, že tito odborníci se vyžívají v konspiračních teoriích, informoval The Sun.
27.01.2016 21:20 |

7 tipů, jak využít ústní vodu

Všichni máme doma v koupelně láhev ústní vody, bez které se prostě neobejdeme. Díky ní máme svěží dech, snižuje tvorbu zubního plaku i kamene, prostě celkově přispívá k ústní hygieně. Kvalitní ústní voda nejen, že dokáže neutralizovat nepříjemný pach, ale také působí antisepticky, takže se dá využít také jako dezinfekce.Proto se dá ústní voda využít i jinak. S některými způsoby vás seznámíme v tomto článku. Dezinfikuje nejen ústa, ale i kartáček Dezinfekční schopnosti ústní vody využívejte nejen na dutinu ústní, ale také na předměty, jimiž udržujeme chrup v čistotě. Je dobré kartáček i dentální nit přes noc ponořit do kelímku s ústní vodou. Nepříjemné hmyzí bodnutí Štípl vás komár nebo ovád? Svědí to nepříjemně a nutí vás to ke škrábání? Namočte vatový tampon ústní vodou a přiložte ho na postižené místo. Držte si ho tam, dokud se nedostaví úleva. Nejen, že bodnutí přestane svědit, zároveň se i dezinfikuje. Pomoc proti blechám Pár kapek Listeriniu v psím šamponu dokáže uchránit psa před blechami. Může za to eukalyptus a vůně máty, která je těm protivným vetřelcům nepříjemná. Váš pejsek vám bude vděčný, věřte. Trápí vás lupy? Často je velký problém se lupů zbavit. Zkuste si udělat masáž pokožky hlavy ústní vodou a nechte ji ještě asi 10 minut působit. Pak teprve ji spláchněte. Kromě lupů zmizí i svědění podrážděné pokožky. Akné nemusí být problém Ošetřete si ráno i večer pleť ústní vodou místo drahých přípravků na akné, budete překvapeni, jak působí. Antiseptické účinky Listerinu zabraňují zanícení ucpaných kožních pórů, alkohol odstraňuje maz a nečistotu. Došel vám deodorant? Není nic horšího, než když vám dojde deodorant a vy nemáte jak se zbavit pachu potu. Pokud máte po ruce ústní vodu, problém je vyřešen – stačí tamponem namočeným do Listerinu přetřít podpaží. Pach z odpadkového koše Jak už jsme uvedli jednou, ústní voda umí... Čtěte více Příspěvek 7 tipů, jak využít ústní vodu pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
14.02.2018 11:05 |

Vědci objevili planetu o velikosti Země: Nachází se v obyvatelné zóně!

Významný nález! Američtí astronomové objevili první planetu přibližně velikosti Země v potenciálně obyvatelné zóně jiné sluneční soustavy. To znamená, že voda by se v tomto vzdáleném světě mohla nacházet v kapalném skupenství, informují vědci v čele s Elisou Quintana z amerického institutu SETI v aktuálním vydání časopisu Science.
17.04.2014 22:35 |

K Zemi se řítí tajemný objekt! Zasáhne nás v pátek třináctého, varuje Evropská kosmická agentura

Příští měsíc zasáhne naši planetu tajemný objekt. Astronomové si dosud nejsou jistí, co se na Zemi vlastně řítí. Jisté je podle nich jen to, že naši planetu zasáhne v pátek třináctého.
28.10.2015 11:40 |

Pulsy světla mířily k Zemi z daleké planety. Vyslali je mimozemšťané?

Indický astronom zachytil podivné záblesky světla, které pocházely z oblasti, v níž nedávno vědci objevili planetu podobnou Zemi. Zda je vyslala inteligentní forma života, není dosud známo.
05.10.2010 05:45 |

Převratný objev NASA: Našli planetu podobnou Zemi

Vědci s pomocí Keplerova teleskopu našli první exoplanetu, která je srovnatelná se Zemí velikostí i vzdáleností od svého Slunce. Exoplaneta, jejíž objev označila NASA za milník na cestě k hledání mimozemského života, je od Země daleko 1400 světelných let.
23.07.2015 19:35 |

Astronomové uklidňují veřejnost: Nově objevený asteroid mine naši planetu

Nově objevený asteroid, který nedávno při vesmírných pozorováních zaznamenali astronomové na Ukrajině, navzdory poplašným zprávám Zemi v roce 2032 s nejvyšší pravděpodobností nezasáhne. Veřejnost dnes takto uklidňovali vědci z amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA), podle nichž existuje 99,998procentní šance, že těleso o průměru 400 metrů naši planetu mine.
18.10.2013 18:55 |

Astronomové z NASA: NAŠLI JSME DRUHOU ZEMI!

Astronomové vůbec poprvé objevili planetu mimo naši sluneční soustavu, která je stejně veliká jako Země a rovněž se na ní nachází stejné množství železa a kamene. Jde o další zásadní krok v pokračující snaze najít planetu, na které by stejně jako u nás mohl existovat život.
31.10.2013 07:40 |

Přírodovědec David Attenborough: Jsem optimista, planetu zachráníme

Jednadevadesátiletý britský přírodovědec David Attenborough většinu svého života poukazuje na poškozování planety a ničení divočiny. Dnes ale paradoxně, kdy média zaplavují děsivé předpovědi lidské budoucnosti a života na Zemi, otočil a vidí vše optimisticky. Podle něj totiž Pařížská dohoda a další snahy jednotlivých národů pomůžou planetu zachránit a životní podmínky se zlepší.
30.08.2017 11:30 |

Osobnosti: David Attenborough (7 článků)

Záhada vyřešena: Na Marsu je tekoucí voda a tedy možná i život

NASA přišla v pondělí s přelomovou zprávou, na Marsu se skutečně nachází tekoucí voda. Znamená to tedy, že by tam mohl být i život. Nové poznatky přinesl americký satelit Mars Reconnaissance Orbiter, který studuje rudou planetu z oběžné dráhy.
28.09.2015 19:05 |

Katastrofa si nevybírá: Voda vyhnala z domova Bartošovou, Rolins i Rottrovou!

Do povědomí celého národa vtrhli jako velká voda. A teď velká voda dělá neplechu jim! Řeč je o českých celebritách, sportovcích, politicích i podnikatelích, kteří si vybrali luxusní sídla u nezvladatelných vodních toků v Praze i jejím okolí. Kdo musel opustit dům a koho voda odřízla od světa zjistilo Aha!
04.06.2013 12:05 |

Veolia Voda pokračuje v prodeji „afrických karaf“ - společně stavíme studny v Etiopii.

Od 1. listopadu je v prodeji, v rámci projektu Voda pro Afriku, čtvrtá edice křišťálových karaf na vodu. Letos jsou karafy ozdobeny motivem zeber. Výtěžek prodeje půjde opět ve prospěch veřejné sbírky Skutečná pomoc společnosti Člověk v tísni. Finanční prostředky z letošní edice budou použity na opravu vybraného vodního vrtu na etiopském venkově. Charitativní projekt Voda pro Afriku pořádají společnosti Veolia Voda a Nadační fond Veolia společně se svými partnery.
08.11.2013 00:11 |

Američtí vědci objevili nedaleko Země obyvatelnou planetu

Vědci z Kalifornské univerzity a washingtonského Institutu Carnegie ve středu oznámili, že objevili planetu asi velikosti Země, která by mohla být obyvatelná.
30.09.2010 04:50 |