Perseidy mají z nebe letos padat jak o závod. Jenže hvězdy možná zahalí mraky

Koncem pracovního týdne vyvrcholí letošní meteorický roj Perseid. Podle odhadů vesmírné agentury NASA by počet „padajících hvězd“ mohl dosáhnout počtu až 200 za hodinu, reálně jich však podle českých astronomů uvidíme asi třetinu, a to i kvůli počasí. Předpověď na čtvrteční a páteční noc zatím totiž říká, že obloha bude spíše zatažená, ale postupně by se mohla vyjasňovat.
09.08.2016 21:55 |

Z nebe padají hvězdy: Do Česka dorazily Perseidy, vrchol nastane 12. srpna

Na obloze se začínají objevovat meteory z nejznámějšího roje Perseidy. Roj vrcholí 12. srpna před půlnocí, v té době by mělo létat kolem 70 meteorů za hodinu. Roj je aktivní do 24. srpna. Perseidy mají lidový název Slzy svatého Vavřince podle světce, který má svátek 10. srpna.
16.07.2012 18:05 |

Kde pozorovat Perseidy v Praze? Zkuste spíš jižní okraj metropole, radí odborník

Už tento týden se na noční obloze opět objeví velice oblíbený úkaz. Z nebe budou „padat hvězdy“. Vyvrcholí totiž aktivita meteorického roje Perseid. Tu nejlepší podívanou si pro pozorovatele obloha schovává na dvě noci koncem pracovního týdne. Kde v Praze máte větší šanci Perseidy vidět? Nezkazí nám v metropoli zážitek počasí? Redakce Blesk.cz se zeptala odborníků.
10.08.2016 12:10 |

Oblohu zahalí mraky, občas zaprší, ale teploty zůstanou na 25 stupních

Oblohu dnes zahalí mraky a občas spadne i nějaká ta kapka. Teploty ale budou letní, dosáhnou 25 stupňů Celsia.
29.05.2012 07:00 |

Počasí nahrává depresím: Česko se zahalí do šedé tmy!

Dnes máte poslední šanci popadnout dech a nabrat energii ze slunce a jasné oblohy. Počínaje zítřkem se počasí opět začne kazit a nebe zahalí mraky, přes které paprsky jen tak neproniknou.
16.12.2013 05:10 |

Něco si přejte: Po půlnoci budou padat desítky hvězd!

Dnes je čas na romantickou noční procházku! Nebe totiž bude jasné a budou padat desítky hvězd. Vrcholí nejznámější meteorický roj Perseidy.
12.08.2013 09:25 |

Objevují se první padající hvězdy - Perseidy

V noci můžeme na bezmračné obloze sledovat "padající hvězdy" - Perseidy. Roj bude nejsilnější v noci na 13. srpna, kdy bude létat mezi 01:30 a 04:00 až sto meteorů za hodinu.
25.07.2010 02:30 |

Superúplněk a Perseidy v jediný den. Znovu až za desítky let

O jak vzácný jev se jedná? Kde se Perseidy berou a jak vzniká superúplněk? Rozhovor s astronomem.
09.08.2014 19:00 |

Víte, jak pozorovat Perseidy? 5 rad, jak vám neunikne žádná padající hvězda

V noci ze dneška na čtvrtek 13. srpna vyvrcholí nejznámější meteorický roj Perseidy. Podle astronomů by mělo být vidět průměrně 70 meteorů za hodinu. Další příležitost zhlédnout unikátní hvězdnou show bude až za 3 roky.
12.08.2015 10:10 |

Přejte si něco! Vrcholí meteorický roj Perseidy

V noci na pátek 13. srpna mezi 01:30 a 04:00 vrcholí nejznámější meteorický roj Perseidy. Astronomové očekávají až 75 meteorů za hodinu. Uvedl to Ivo Míček ze Společnosti pro meziplanetární hmotu. Dobrou zprávou je, že pozorování nebude rušit svit Měsíce, protože byl 10. srpna v novu.
12.08.2010 23:30 |

Hlavy vzhůru k obloze! V noci vyvrcholí meteorický roj Perseidy

Dnešní noc je jako dělaná pro romantické sledování noční oblohy. Mezi půlnocí a čtvrtou hodinou totiž vyvrcholí známý roj Perseidy, vidět by mělo být až 70 meteoritů za hodinu. Díky jasné obloze a vhodné fázi Měsíce jsou podmínky pro pozorování ideální. Jen to chce najít místo co nejdál od měst.
12.08.2015 09:56 |

V Japonsku z nebe "pršeli" pulci

Místní obyvatele i vědce v Japonsku značně zarazilo, když začali z nebe padat pulci. Shůry se snášely celé mraky mrtvých pulců. Děje se tak v několika městech Ishikawské prefektury už od počátku měsíce.
12.06.2009 13:05 |

Pozor, budou padat přání! Na Zemi slétne 70 Perseidů za hodinu

Jedna, dva, tři... Pokud se dnes v noci rozhodnete počítat padající hvězdy, za hodinu jich můžete napočítat až sedmdesát! Přesně takovou rychlostí totiž budou létat tyto meteoroidy, kterým se také říká Perseidy! Největší smršť má nastat až po půlnoci!
12.08.2013 12:10 |

Superúplněk rozzářil i českou noční oblohu: A začnou padat hvězdy!

Lidé po celém světě si v noci na pondělí nenechali ujít pohled na noční oblohu. Tu rozzářil superúplněk. Měsíc se k Zemi přiblížil na vzdálenost 356 896 km. Pohled na něj byl ohromující. Navíc se ve stejnou chvíli na obloze objevily i perseidy.
12.08.2014 05:10 |

Perseidy budou padat už dnes v noci. Vrchol přijde ve dvě ráno

V noci ze čtvrtka na pátek a z pátku na sobotu budou moci fanoušci astronomie pozorovat na noční obloze meteorický roj Perseid. Přestože počasí pozorování zatím příliš nepřeje, podle astronomů i předpovědi meteorologů by se v noci mělo vyjasňovat. Tam, kde obloha není znečištěna světlem, by padající hvězdy měly být dobře viditelné. A nejspíš i rekordní za poslední roky.
11.08.2016 17:25 |

POČASÍ: Čeká nás stále stejný nečas. Nízké mraky, mrholení a mlhy

Sluníčka si dnes užijí jen lidé na horách. A to ještě jen tam, kde se ojediněle roztrhají mraky. Všechny ostatní čeká pošmourno, nízké mraky a mlhy.
21.11.2012 06:15 |

Česko zahalí mlha! Pršet už téměř nebude

Ráno se Česko zahalí do mlhy. Počasí se přes den zlepší a teploty pokoří 10 stupňů Celsia.
01.03.2012 06:00 |

Česko zahalí inverzní poklop

Až do úterka si mohou lidé v České republice užívat převážně polojasného počasí, pak ale zemi zahalí mlhy. Inverzní charakter počasí vydrží minimálně do neděle. Novinkám to řekla Dagmar Honsová z Meteopressu.
12.11.2012 10:25 |

Osobnosti: Dagmar Honsová (614 článků)

VIDEO: Nádherná podívaná! Nebe zaplavily padající hvězdy

Nejznámější meteorický roj Perseidy letos vyvrcholil v noci na úterý. Po půlnoci bylo možné spatřit v průměru 70 meteorů za hodinu. Pozorování navíc nahrávala vhodná fáze měsíce.
13.08.2013 11:00 |

Noc, kdy padají hvězdy! Můžete vidět až 70 meteorů za hodinu

Nezapomeńte se dneska v noci dívat na nebe. Vyvrcholí nejznámější meteorický roj Perseidy a po půlnoci bude možné spatřit v průměru 70 meteorů za hodinu. Pozorování bude navíc nahrávat vhodná fáze Měsíce.
12.08.2013 07:30 |