Patnáctiletí žáci jsou horší ve čtení, matematice i přírodovědě, ukázala studie

Patnáctiletí žáci byli v testech gramotnosti horší než jejich předchůdci před čtyřmi lety. Největší propad českých žáků byl v přírodovědě. V matematice byli žáci průměrní a ve čtenářské gramotnosti mírně podprůměrní. Zjistilo to srovnání PISA.
06.12.2016 14:20 |

České děti jsou nadprůměrné v matematice. V testech jim to ale nandali Asiaté

Čeští žáci čtvrtého ročníku základních škol jsou v mezinárodním srovnání nadprůměrní v matematice i přírodovědě, zjistilo testování TIMSS 2015. Od propadu v roce 2007 se znalosti dětí v tomto věku postupně zlepšují, vracejí se na úroveň roku 1995.
29.11.2016 12:00 |

Čeští žáci zaváleli v testu finanční gramotnosti, skončili šesti z osmnácti zemí

Češi v testu finanční gramotnosti skončili šestí z osmnácti zemí a předčili očekávání hlavně v matematice a čtenářské gramotnosti. Pozitivně se projevila práce na metodice výuky finanční gramotnosti, řekl v reakci ministr školství Marcel Chládek. Mezinárodního průzkumu PISA 2012 se zúčastnili  patnáctiletí žáci.
09.07.2014 18:05 |

Osobnosti: Marcel Chládek (609 článků)

Při jednotných přijímačkách zvládli žáci lépe češtinu než matematiku

Zkušební testování jednotných přijímaček na střední školy s maturitními obory ukázalo, že lépe si žáci vedli v češtině než matematice. Úspěšnost v češtině byla 57,85 procenta, v matematice 45,5 procenta. Plyne to ze souhrnných výsledků zveřejněných ministerstvem školství.
22.04.2015 12:17 |

Znalosti českých žáků se zhoršily nejvíc ze všech zemí, ukázal výzkum OECD

Čtenářské dovednosti českých žáků jsou podprůměrné, v matematice a přírodních vědách jsou děti průměrné. Ukázaly to v úterý zveřejněné výsledky mezinárodního srovnání znalostí žáků PISA (Programme for International Student Assessment), do něhož se zapojili patnáctiletí žáci ze 65 zemí světa. Z průzkumu vyplynulo, že znalosti českých dětí se v posledních letech zhoršily nejvíc ze všech zemí.
07.12.2010 14:35 |

Znalosti českých žáků se zhoršily nejvíc ze všech sledovaných zemí

07.12.2010 15:00 |

Čeští teenageři jsou nadprůměrní v testech finanční gramotnosti

Patnáctiletí čeští žáci skončili v mezinárodním srovnání finanční gramotnosti PISA 2012 (Programme for International Student Assessment) na šestém místě z osmnácti zúčastněných zemí. Jejich průměrné skóre 513 bodů znamená nadprůměrný výsledek. Nejlepší znalosti prokázali žáci z čínské Šanghaje, jejichž průměr se vyšplhal na 603 bodů.
09.07.2014 10:40 |

Česká škola je nejméně přátelská k dětem, ale v testech se žáci zlepšili

Čeští patnáctiletí školáci jsou nejkritičtější vůči své škole ze všech dětí civilizovaných zemí. Poukázala na to poslední mezinárodní srovnávací studie PISA z roku 2012 provedená v zemích Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) a v některých dalších státech.
03.12.2013 11:50 |

Učitel matematiky chtěl, aby mu žáci pro lepší známku líbali nohy

Syrský učitel matematiky dal na soukromé škole v Saúdské Arábii žákům možnost získat otázky ze závěrečného matematického textu anebo předem deset hodnotících bodů k dobru. V prvním případě mu museli políbit nohy, ve druhém čelo. V matematice málo zdatní žáci si výsledek raději pojistili obojím. Informoval o tom list Saudi Gazette. Rodiče některých žáků chtějí na učitele podat stížnost.
19.06.2010 14:30 |

Jací jsou Češi matematici? Porazili náš i Korejci

Vědci na konci listopadu opět zveřejnili výroční Mezinárodní studii trendů v matematice a vědě. Jinými slovy testovali dovednosti v matematice, fyzice, chemii a biologii u dětí ve věku deset až čtrnáct let. Tradičně zvítězil Singapur a na dalších místech skončili školáci z Hong Kongu, Koreje, Japonska či Tchaj-wanu (Čínské Tchaj-peje). Česko je na jednadvacáté příčce v matematických a na sedmnácté příčce ve vědeckých schopnostech žáků základní školy.
13.12.2016 17:00 |

České děti se zlepšují v angličtině, zhoršují v matematice a češtině

31.01.2012 15:50 |

Deváťáci se zhoršili v matematice a v češtině. Maturitu jich chce ale víc

České děti nehloupnou, za posledních šest let se ale zhoršily jejich výsledky v matematice a češtině. S těmito závěry přišla firma Scio, která na 273 školách testovala jejich vědomosti v letech 2005 a 2011. Každé testování absolvovalo na 25 tisíc žáků devátých tříd.
31.01.2012 20:35 |

Zoufalý školák neudělal reparát! A kvůli matematice vyskočil z 2. patra!

Kvůli matematice se odhodlal k zoufalému činu Vláďa B. (14) z Blšan na Lounsku. Když neuspěl u reparátu, skočil z okna školy.
29.08.2015 05:10 |

Čtení e-knih zlepšuje u dětí schopnost číst

Nejnovější studie britských vědců ukázala, že čtení elektronických knih má pozitivní vliv na čtení dětí, zejména u malých chlapců. U těch se totiž v posledních letech výrazněji projevil problém v přečtení a porozumění textu.
01.01.2016 13:00 |

Žáci ukradli z notebooku nahou fotku učitelky a zveřejnili ji na internetu!

Ruští žáci se pídili po výsledcích testů v notebooku učitele, ale místo toho našli mnohem peprnější věc. Jejich vyučující totiž chodí také s učitelkou a v počítači měl její polonahou fotku, kterou zlobiví žáci ukradli a umístili na internet. A obří školní průšvih je na světě!
21.06.2013 10:50 |

Někteří žáci jsou neoprávněně označováni za mentálně retardované

Ministerstvo školství chce snížit počet romských žáků v praktických (bývalých zvláštních) základních školách. Nejnovější studie ukázaly, že právě v těchto zařízeních jsou někteří žáci neoprávněně. Přitom jednou z podmínek pro přijetí do těchto subjektů je, že dítě musí být diagnostikováno jako lehce mentálně retardované.
31.03.2010 15:35 |

Nová studie: Vše, co jste chtěli vědět o penisu (a báli jste se zeptat)

Podle nové studie je průměrná délka penisu je 14 cm. Potvrdily se tak výsledky předchozí studie a ukázalo se, že když jde o vědu, muži o svém přirození nelžou. Autorka studie šla však ještě dál...
14.07.2013 14:40 |

Biopalivo z kukuřice je pro planetu horší než benzin, tvrdí nová studie

Biopalivo vyrobené ze zbytků sklizené kukuřice je pro globální oteplování v krátkodobém horizontu horší než benzin. Vyplývá to ze studie vytvořené pro americkou vládu.
21.04.2014 07:00 |

U státních maturit propadlo víc studentů než loni

U maturitních testů propadlo 6,2 procenta studentů, loni to přitom bylo 5,3 procenta. Žáci se zhoršili hlavně v matematice, mírně se zlepšila čeština. Novinářům to dnes sdělili zástupci centra pro přípravu maturit Cermat. U testu z matematiky v těžší verzi přitom Cermat už hodnocení zmírnil, testy byly totiž těžší než loni. Kromě testů skládají ještě maturanti písemné a ústní zkoušky.
17.05.2012 15:07 |

U státních maturit propadlo 16,4 procenta žáků

U státních maturit propadlo 16,4 procenta žáků. Vyplývá to z výsledků, které dnes zveřejnilo ministerstvo školství. Jedná se o studenty, kteří letos skládali maturitu poprvé a ke zkouškám se dostavili. Žáků, kteří propadli, je nejméně za tři roky, co se jednotné zkoušky konají, letos ale byla zrušena vyšší úroveň zkoušek. V matematice se žáci zhoršili a dopadla nejhůř, v češtině a cizích jazycích se naopak zlepšili. Ke státním maturitám bylo celkem přihlášeno přes 98.000 žáků, konalo je 87.950.
20.06.2013 13:45 |