Patent z Ceitecu MU a FN Brno lékařům napoví, jak léčit leukémie

Nová metoda, kterou vyvinuli odborníci Masarykovy univerzity (MU) a Fakultní nemocnice Brno (FN Brno), pomůže lékařům odhadnout, jak budou pacienti s chronickou lymfocytární leukémií a B-buněčnými lymfomy reagovat na nejmodernější léčbu. Je založená na měření hladiny molekul, které regulují činnost B-lymfocytů, tedy buněk imunitního systému, jež při leukémii podléhají rakovinnému bujení. Metoda je nově patentovaná v České republice.
12.09.2016 13:05 |

Dětem, jejichž otec kouří, hrozí ve vyšší míře leukemie

Dětem, jejichž otcové kouřili v době kolem jejich početí, hrozí větší nebezpečí, že se u nich rozvine leukemie. Vyplývá to z výzkumu australských vědců, jehož závěry byly zveřejněny v nejnovějším čísle amerického odborného časopisu Journal of Epidemiology. Vědci také došli k závěru, že kouření matky nemá na možnost vzniku leukemie vliv.
15.12.2011 13:10 |

Objev českých vědců může pomoci léčit akutní leukémii

Čeští vědci z Ústavu molekulární genetiky učinili podle Českého rozhlasu (ČRo) unikátní objev, který by v budoucnu mohl pomoci v léčbě leukémie. Popsali princip, jak se zhoubné buňky u akutní myeloidní leukémie dostávají z kostní dřeně do krve a zaplavují organismus, uvedl rozhlas.
21.02.2013 07:50 |

Brno: Lékaři zlepšili diagnostiku leukémie

Výzkumný tým z brněnské Masarykovy univerzity vyvinul nový postup, jak zlepšit diagnostiku chronické lymfocytární leukemie. Daří se díky němu lépe odlišit pacienty se špatnou prognózou od těch, kteří budou bez vážných potíží s nemocí žít i desítky let.
12.04.2012 13:25 |

Hackeři ZESMĚŠNILI BRNO! Primátor Onderka je údajně hodlá zažalovat

Neznámí hackeři v úterý napadli oficiální webové stránky města Brna, www.brno.cz, a vytvořili na něm zesměšňující stránku platformy Žít Brno, www.brno.cz/zitbrno. Město Brno se od této stránky distancuje - i nadále je jedinou oficiální stránkou platformy Žít Brno stránka www.zitbrno.cz.
30.08.2011 12:55 |

Naděje pro pacienty: Čeští vědci objevili, jak funguje leukémie!

V Ústavu molekulární genetiky se vědcům podařilo učinit unikátní objev, který výrazně pomůže v léčbě smrtelné leukémie.
21.02.2013 09:00 |

Tůma o Havlovi: Byl si vědom, že člověk nemá patent na pravdu

Bývalý guvernér České národní banky Zdeněk Tůma, jenž dnes působí v pražském zastupitelstvu za TOP 09, vzpomíná na zesnulého prezidenta Havla jako na muže, který si byl vědom toho, že člověk neví vše a nemá patent na pravdu. Tůmovy vzpomínky přinášejí dnešní Hospodářské noviny (HN).
19.12.2011 07:25 |

Osobnosti: Zdeněk Tůma (82 článků)

Masarykova univerzita získala patent na analýzu kovů v kapalinách

Masarykova univerzita v Brně získala český patent na novou metodu analýzy přítomnosti kovů v kapalinách. Poslouží třeba pro rychlé určení množství olova v krvi lidí v rozvojových zemích. Jde o snadnou, rychlou a levnou alternativu k dosud známým metodám, sdělila dnes mluvčí univerzity Tereza Fojtová. Univerzita už v minulosti uspěla například s patenty na plazmovou tužku a likvidaci yperitu.
20.02.2012 12:45 |

Revoluční patent: Čárový kód slaví 60 let!

Zdánlivě jde o pár čáreček, ale jaký je to vynález! Neobejde se bez něj žádný nákup, najdete ho na titulní stránce Aha!, na všech cenovkách. Patent na čárový kód byl vydán před 60 lety – 7. října 1952. Jeho cesta do obchodů ale nebyla jednoduchá. Poprvé se přes něj účtovalo až o 22 let později!
08.10.2012 12:15 |

Čínskému smogu by se mohl postavit český patent. Jeho držitel je v Pekingu se Zemanem

Speciální české nátěry by mohly pomáhat vyčistit čínský vzduch. Patent české firmy bude v příštích měsících v Číně vyzkoušen v pilotním projektu. ČTK to řekl Martin Šiler, místopředseda představenstva společnosti Nordmann's fir environmental technology, který do Číny přijel jako součást podnikatelské delegace prezidenta Miloše Zemana.
26.10.2014 18:20 |

Osobnosti: Miloš Zeman (16416 článků)

Češi mají evropský patent na nového bijce rakoviny!

Češi bodují v boji proti rakovině! Olomoučtí vědci získali evropský patent na nové látky s protinádorovým účinkem.
30.05.2015 16:05 |

Zbraň proti rakovině prostaty. Vědci z Brna mají patent pro budoucí lék

Brněnští vědci vyvinuli nové látky, které by v budoucnu mohly pomoct při léčbě některých druhů rakoviny, zejména rakoviny prostaty. Série sloučenin nyní získala český patent, který zveřejnil Úřad průmyslového vlastnictví. Uvedl to mluvčí Centra biomolekulárního a buněčného inženýrství Mezinárodního centra klinického výzkumu Fakultní nemocnice u sv. Anny Pavel Gejdoš. Na výzkumu se podílela i Masarykova univerzita.
14.10.2015 15:40 |

Zlatá medaile pro CEITEC VUT

Mobilní dálková laboratoř z CEITECu VUT získala dnes zlatou medaili na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně
30.09.2014 12:05 |

Leukémie už nemusí strašit, většinu lidí se daří zachránit

Léčba leukémie udělala za posledních deset let snad největší pokrok ze všech onkologických disciplín. Většinu lidí se daří vyléčit anebo dlouhodobě udržovat v kondici, takže nemoc již nemusí být strašákem.
23.06.2010 06:15 |

Vzkaz hospitalizované: Co je mi do Kalouska. Češi, probuďte se, hlavní je zdraví

Tým lékařských expertů z Masarykovy univerzity zabodoval. Podařil se jim unikátní objev, který přispěje velkou mírou k léčbě chronické lymfocytární leukémie. Jedná se o nejčastější druh leukémie, který postihuje především bělochy.
02.05.2012 21:40 |

Máma se vyléčila z leukémie, jejím dětem ale hrozí! Čeští vědci objevili souvislost s dědičností

Vědci objevili dosud nepopsanou dědičnou krevní nemoc, která se projevuje sníženým počtem krevních destiček. Vzácná genová mutace zvyšuje riziko propuknutí leukémie. Na dlouholetém výzkumu pracovali experti z Lékařské fakulty Masarykovy univerzity v Brně společně s laboratořemi v Itálii a Spojených státech.
29.05.2015 14:00 |

Britka se probudila s fialovými fleky po celém těle, lékaři ji šokovali: Modřiny? Paní, to je leukémie!

Britka Thea Wilson (37) se probudila po večírku s kamarádkami a nestačila se divit – celé její tělo bylo poseté modřinami! Další šok ji čekal v nemocnici. „Je to leukemie,“ oznámili jí lékaři.
14.06.2015 12:00 |

Jakuba (20) pronásleduje akutní leukemie: Dvakrát porazil zubatou! A má pro vás vzkaz...

Je mu dvacet a již podruhé unikl ze spárů smrti. Akutní leukemie na Jakuba Lekeše (20) ze Šumic na Uherskohradišťsku poprvé zaútočila v patnácti. Znovu o sobě dala vědět loni. Život mu zachránila transplantace kostní dřeně.
20.08.2015 05:12 |