Rolling Stones v září oslaví padesát let. Bude mejdan

Padesát let hvězdné kariéry, padesát let úspěchů i propadů, padesát roků nevázaného sebezničujícího života, nezřídka na samém pokraji přežití. To je historie hudebního fenoménu Rolling Stones.
22.07.2012 08:15 |

Neumíme dobře chodit po dvou. Ani po milionech let evoluce...

Ačkoli jsme jediným savčím druhem, který chodí vzpřímeně po zadních bez opory v podobě ocasu (klokani) či přidržování se horníma končetinama (lidoopi), ještě jsme se to ani po milionech let evoluce nenaučili dobře. Člověk je při chůzi vratký a zažívá ve srovnání s jinými druhy velké množství pádů a klopýtnutí.
15.03.2016 15:05 |

Tohle je senzační sestřih 1001 filmů, které musíte do konce života alespoň jednou vidět!

Znáte tu sérii knih od autora Stevena Jaye Schneidera 1001 "filmů":http://www.extra.cz/tema/filmy, které musíte vidět, než zemřete? Série je neustále aktualizována, nedávno do ní přibylo 215 filmů z poslední doby a někdo na "internetu":http://www.extra.cz/tema/internet se rozhodl, že všech těch 1001 filmů alespoň na malou chvíli ukáže v neuvěřitelných deseti minutách.
09.04.2014 13:35 |

O barvě „červeného koberce“ rozhodla evoluce před tisícovkami let

Když se lidí zeptáte, jakou barvu mají nejraději, zvítězí v této anketě zcela jistě modrá. Proč však nerolujeme před premiérami či jinými událostmi koberce modré, ale vždy mají barvu červenou? Protože barvou lidského pokolení je právě odstín krvavý. Může za to evoluce, která nás donutila tuto barvu vnímat jako barvu moci, přitažlivosti, štěstí, plodnosti, úspěchu a především jako samotnou barvu života.
17.12.2016 14:00 |

Vyhraj BURTON! Trika, kulichy, DVD a vstupy na párty pro šest z vás

Premiéra filmu od Burton Snowboards za účasti legend SNB míří do Prahy a ty můžeš být u toho v novém Burton triku nebo kulichu a ještě k tomu zadarmo. Stačí správně odpovědět na jednoduchou otázku a šest z vás se bude radovat z libových cen.
22.09.2011 16:00 |

O kolečko pozadu: Recenze závodního simulátoru Project CARS

Zatímco PlayStation konzolím vévodí závodní špektákl Gran Turismo, Xbox mašinkám série Forza Motorsport, PC hráči tak nějak, co se libových závodních simulátorů týče, vždycky spíš ostrouhali. Teď však vyšla virtuálními závodníky dlouho očekávaná hra Project CARS (Community Assisted Racing Simulator – komunitní závodní simulátor), jež vychází kromě konzolí i na počítače. Změnila na poli virtuálních závodů něco?
23.05.2015 08:10 |

Genetici tvrdí: Evoluce vede ke stále krásnějším ženám

Ženy jsou stále krásnější. Tvrdí to přední světoví genetici, podle nichž evoluce vede ke stále dokonalejším, smyslnějším a krásnějším ženám.
27.07.2009 10:30 |

Vše, co potřebujete vědět o evoluci ve zkratce a zábavně

Nejdřív byla opice, pak se z ní vyvinul člověk? Tak jednoduché to bohužel nebylo. Řada lidí věnuje studiu evoluce dokonce celý život. Pokud tolik času nemáte, podívejte se na toto video. Zábavnou formou shrnuje ve zkratce průběh evoluce.
09.05.2014 15:25 |

Jak se vlastně hmyz naučil létat? Čeští vědci poodkryli jednu z největších záhad evoluce

Vědci z Biologického centra Akademie věd ČR a Přírodovědného muzea v německém Stuttgartu se zabývali jednou z největších záhad evoluce - jak se u hmyzu vyvinula křídla - a měli úspěch.
17.05.2014 09:10 |

Neukojitelný sexuální chtíč nás chrání před...

Evoluce nás vybavila neukojitelným sexuálním chtíčem – libidem – a také velmi silnou rozkoší, kterou při sexu zažíváme. To vše a právě proto, abychom se chránili před zhoubným vlivem rozumu, který by nám mohl bránit v reprodukci. Evoluce nám dala totiž velký mozek a schopnost o sexu a jeho důsledcích uvažovat. A pokud bychom byli opravdu rozumní, už bychom nikdy nesouložili, protože ženy by si uvědomovaly hrozbu těhotenství a bolestivého porodu a obě pohlaví by se bála vážných přenosných chorob.
12.05.2015 19:05 |

Evoluce v přímém přenosu: Ježci pochopili, že jsou vozovky smrtelně nebezpečné

Všichni řidiči jsou od jara do podzimu svědky nepříjemných střetů s ježky. Pro hmyzožravé savce s bodlinami je asfalt velmi často fatální překážkou. Zdálo by se, že tvorové s tak malými mozky nedokážou pochopit, jaké nebezpečí vozovka představuje. Nicméně v Londýně jsou svědky rychlé evoluce v přímém přenosu. Tamní ježci totiž vražedné nebezpečí dopravních komunikací pochopili a začali se jim vyhýbat. Díky tomu v centru města stále přežívá stabilní populace.
05.06.2015 17:05 |

Muži se dvěma penisy? Záhadu rozluštil plaz

Po světě chodí asi stovka mužů s dvěma penisy. Ačkoli v lidském druhu se jedná o anomálii, u jiných druhů obratlovců je to naopak norma. Třeba u plazů. Evoluce pohlavního údu byla dosud záhadou i pro biology. Tedy než objevili na Novém Zélandu hatérii, plaza bez penisu. Paradoxně pomohl tajemství falické evoluce objasnit.
30.10.2015 18:00 |

Lidská evoluce stále pokračuje. Jak se dál vyvíjíme?

Často můžeme zaslechnout, že lidská evoluce v podstatě skončila. Ne, že by se lidé nemohli svému prostředí nadále přizpůsobovat, ale už to nemají zapotřebí. Lidská kultura spojená s takovými vymoženostmi jako je bydlení, odívání, sociální péče a pokročilé zdravotnictví podle těchto názorů odsunula evoluci na druhou kolej.
01.06.2016 11:20 |

Porušují kapří naháči 'pravidla evoluce'? Na Madagaskaru si zpětně vyvinuli šupiny

Evoluce se neřídí žádnými zákony. Jak dokázal už Charles Darwin, rozhodně nesměřuje k žádnému konkrétnímu cíli, je oportunistická a téměř nepředpověditelná. To ovšem neznamená, že by bylo při vývoji druhů možné úplně všechno. Například přizpůsobování organismů prostředí probíhá tak, že jsou jednotlivé mutace testovány sítem přirozeného výběru.
26.08.2016 17:50 |

Osobnosti: Charles Darwin (11 článků)

Petr Lukeš: Vybočení z evolučního vývoje a směřování k rozvratu

Jak víme, současná forma života na zemi vznikla prostřednictvím evolučního vývoje. Viz Darwinova teorie. V našem univerzu však kromě toho probíhá ještě také jiný druh evolučního procesu. A sice evoluce ducha. Evoluce ducha, v níž se nevědomé vyvíjí ke stále duchovně vědomějšímu a nezralé ke stále duchovně zralejšímu. Toto dění lze považovat za přirozené a proto jej podporují všechny zákonitosti, činné v našem univerzu.
26.05.2017 18:05 |

Jágr: KHL, nebo NHL, padesát na padesát

Padesát na padesát vidí v současné době český hokejový útočník Jaromír Jágr šance, že bude pokračovat v Kontinentální lize, nebo se vrátí po třech letech zpátky do NHL.
15.06.2011 23:00 |

Osobnosti: Jaromír Jágr (2249 článků)

Úžasný comeback z 0:2! Češi vyrovnali Chorvatům 2 góly v posledních 15 minutách!

Reprezentace vydolovala na fotbalovém mistrovství Evropy z duelu Chorvatskem bod po průběhu zápasu, po němž to už asi nemohl čekat ani největší optimista. Po 75 minutách ustrašeného výkonu plného chyb prohrávali Češi 0:2, Vrbovu týmu však pomohlo dvojité střídání, na druhé straně odchod pochroumaného Modriče a 2 trefy v závěrečných minutách. Postarali se o ně náhradníci Milan Škoda a Tomáš Necid.
17.06.2016 18:15 |

Osobnosti: David Lafata (117 článků) , Tomáš Necid (84 článků)

Hraní počítačových her prý nevede ke zlepšení výkonnosti mozku

Hraní počítačových her nevede ke zlepšení výkonnosti mozku. K tomuto závěru dospěli britští vědci, kteří tvrdí, že hraním her se inteligenční kvocient lidí nezvýší. V rámci rozsáhlé studie vědci sledovali šest týdnů 11.430 lidí a zkoumali, jaký vliv, pokud vůbec nějaký, má hraní počítačových her.
23.04.2010 11:40 |

VIDEO: Geniální remix s Babišem od rána válcuje český internet! To musíte vidět i slyšet!

Já jsem miliardář a nic jsem neukradl! Tohle prostě musíte slyšet. Geniální remix s Andrejem Babišem od čtvrtečního rána prostě válcuje internet.
24.03.2016 11:21 |