Opravdu stojíme na prahu objevu deváté planety?

Nedávno vzbudila velký rozruch zpráva o možné existenci dosud neobjevené planety ve vzdálených oblastech naší soustavy. Kdy můžeme očekávat její potvrzení, pokud se její existence potvrdí, a jak by nová devátá planeta vypadala?
03.02.2016 19:40 |

Profesor: Stojíme před totální změnou všeho

Česko-americký ekonom Milan Zelený se na serveru E15.cz zamýšlí nad světovou ekonomikou. Setkání Světového ekonomického fóra v Davosu bylo podle něj ohňostrojem marnosti, a to i přesto, že stojíme na prahu fundamentální změny ve světové ekonomice.
01.02.2016 12:30 |

Osobnosti: Milan Zelený (39 článků)

Blue Effect: Možná stojíme před průšvihem

Skupina Blue Effect vydává dvě DVD ACOUSTIC/TIME. "Vydáním alba Acoustic/Time jsme minulost skutečně uzavřeli a začínáme se bavit o tom, co je nám blízké. Jsem už také domluvený s textařem Pavlem Vrbou, v tom by měla být kontinuita Blue Effectu. Uvědomujeme si také, že stojíme před možným průšvihem," řekl v rozhovoru Radim Hladík ze skupiny Blue Effect.
18.05.2011 12:15 |

Osobnosti: Pavel Vrba (389 článků) , Pavel Vrba (383 článků)

Americká skupina The National: Stále plně stojíme za Obamou

Americká hudební skupina The National vystoupila v pražském divadle Archa a v rozhovoru se zmínila mimo jiné i o americkém prezidentovi Obamovi: "Stále za ním plně stojíme a doufáme, že bude zvolený i do druhého období," řekl v rozhovoru pro Právo Matt Berninger ze skupiny National.
19.08.2011 16:15 |

Matka střelce z premiéry Batmana: Stojíme za naším synem!

Její syn zabil 12 lidí, více než padesát jich zranil a šokoval celý svět, jeho matka Arlene ho ale přesto nezavrhla a stále ho považuje za milovaného syna. "Stojíme za svým synem," řekla ve svém prohlášení.
24.07.2012 20:35 |

Vědci pozorují zrod nové planety

Švýcarští astronomové jsou údajně blízko velkého objevu. V oblačné změti prachu a plynů se prý nedaleko naší sluneční soustavy rodí nová planeta. Pokud se výsledky jejich pozorování potvrdí, půjde o vůbec první lidmi přímo sledovaný vznik planety.
01.03.2013 08:30 |

Je na nich život? Vědci našli 3 „potenciálně obyvatelné“ planety

Tři „potenciálně obyvatelné“ planety objevil mezinárodní tým vědců na oběžné dráze malé hvězdy asi 39 světelných let od Země. Podle astrofyziků je alespoň teoreticky možné, že „se najdou chemické stopy života mimo naši sluneční soustavu“. O svém objevu informovali v prestižním britském časopisu Nature.
02.05.2016 21:30 |

Psi byli lidmi domestikováni dříve než hospodářská zvířata, dokazují vědci

Psi byli podle nejnovějších objevů domestikováni ještě před hospodářskými zvířaty, jakými jsou třeba ovce, krávy či kozy. Podle nejnovějších archeologických objevů totiž domestikovaní psi žili s člověkem už před třiatřiceti tisíci lety. Objeveni byli na území dnešní Belgie či na Sibiři. A obě lebky mají znaky prokazující domestikaci těchto jedinců.
27.01.2012 14:10 |

Čínská reportérka ukázala národu tajemnou houbu. Byl to ale vibrátor

Ze senzačního objevu se vyklubal pořádný trapas. Zatímco mladičká reportérka čínské regionální televize z obrazovek informovala o objevu „záhadné houby“, zkušenější diváci hned poznali, že ubohá elévka v ruce žmoulá pánskou sexuální pomůcku. Trapas pak muselo žehlit vedení stanice.
22.06.2012 14:30 |

Sonda našla na Marsu "světodějný" objev. Je to mimozemský život?

AKTUALIZOVÁNO. Napjaté očekávání "dějinného objevu", na který údajně na Marsu narazilo americké robotické vozítko Curiosity, dnes ovládlo americká média. Horečné spekulace odstartoval sám vědecký šéf mise John Grotzinger, který se novinářům svěřil s očekáváním objevu, který "zatřese zeměkoulí".
21.11.2012 20:35 |

Top 10 loňských archeologických objevů včetně českého

Mezi desítku největších archeologických objevů loňského se dostal i počin českých vědců. Na seznam sestavený odborným časopisem HeritageDaily se dostala práce českých egyptologů v pyramidové nekropoli v Abúsíru. Český egyptologický ústav vam provádí výzkum už víc než 50 let.
03.01.2016 16:10 |

Českým egyptologům pomohla k unikátnímu objevu náhoda. Najdou i druhý člun?

Tým českých egyptologů nalezl během své poslední expedice v egyptském Abúsíru nedaleko pyramid v Gíze unikátní osmnáct metrů dlouhý dřevěný člun starý čtyři a půl tisíce let. K objevu došlo náhodou, tým hledal původně pohřební komoru. Na místě je pohřben někdo velmi významný, možná spojený s královskou rodinou, prozradila ve Studiu Blesk egyptoložka Lucie Jirásková.
06.02.2016 06:05 |

'Nesmysl z internetu', který přispěl k vědeckému objevu

Byla to módní vlna, kterou nešlo přehlédnout. Před dvěma lety internet doslova zaplavila videa, na kterých se lidé dobrovolně polévali ledovou vodou. Na první pohled to sice vypadalo jako další nesmysl na internetu, ve skutečnosti však účelem této výzvy bylo rozšířit povědomí o zákeřné nemoci. A nakonec to přispělo k zásadnímu vědeckému objevu.
05.08.2016 18:45 |

Brooklyn Decker je nejvíc sexy ženou planety

Modelka Brooklyn Decker byla zvolena nejvíc sexy ženou planety. Tedy alespoň podle magazínu Esquire. Myslíte si totéž? Americká třiadvacetiletá modelka Brooklyn Decker, jež předvádí zejména spodní prádlo, byla zvolena magazínem Esquire nejvíce sexy ženou planety roku 2010.  Tato blonďatá kráska, získala 89 procent hlasů od cca 5 milionů hlasujících a porazila tak svoji hlavní soupeřku Heidi [...]
20.06.2010 18:20 |

Osobnosti: Brooklyn Decker (20 článků)

VIDEO V Úsvitu Planety opic šimpanzi vládnou Zemi

Podívejte se na nabitý trailer k akčnímu sci-fi Úsvit planety opic, které navazuje na úspěšný první díl Zrození planety opic.
24.06.2014 08:15 |

17letá dívka je nejvyšší teenagerkou planety (FOTO)

Sedmnáctiletá Rümeysa Gelgiová má 213,6 centimetru. To by jí mohla závidět většina mužů této planety a minimálně všichni ti, kdo touží po kariéře v basketbalu. Rümeysa si moc nezávidí, na dívku je totiž vysoká až příliš. Ale to, že přečnívá nad davy, jí činí výjimečnou na celém světě. Jako nezletilá je totiž nejvyšší ženou planety. A dokonce je zapsána v Guinnessově knize světových rekordů.
19.07.2014 09:00 |

Nejstarší žena světa zemřela jen 72 dní poté, co se stala nejstarší osobou planety

Zdá se, že 116 let je magickou hranicí, které se dožívají nejstarší osoby planety. Jeralean Talleyová je toho posledním důkazem. Milníku dosáhla 23. května tohoto roku a pětadvacet dní poté vydechla naposledy. Vlády jako oficiálně nejstarší osoba planety se ujala 6. dubna a užívala si tedy titulu dvaasedmdesát dní.
22.06.2015 14:05 |

Opice se chystají do války proti lidem. Začalo natáčení nové Planety opic

Třetí díl "opičí" série nazvaný War of the Planet of the Apes se začal natáčet, jak informoval režisér Matt Reeves na svém Twitteru, na němž zveřejnil první foto. Předchozí díly Zrození planety opic (2011) a Úsvit planety opic (2014), který točil Reeves, dohromady po světě utržily přes jednu miliardu. Snímek naváže na předchozí události, kdy se inteligentní lidoopi dostali do sporu se zbytky lidí, kteří přežili epidemii agresivního viru. Opičáka Caesara opět za pomocí technologie motion-capture ztvární Andy Serkis, do role lidského záporáka byl obsazen Woody Harrelson. Do českých kin snímek dorazí 13. července 2017.
21.10.2015 07:00 |

Osobnosti: Woody Harrelson (21 článků) , Matt Reeves (2 články) , Andy Serkis (5 článků)

Před šesti lety byl zvolen nejpřitažlivějším mužem planety, teď je známý herec nejatraktivnějším tatínkem

Herec Ryan Reynolds  (39) získal před šesti roky titul magazínu People jako Nejpřitažlivější muž planety. Tehdy byl ještě ženatý se Scarlett Johansson  (31) . Dnes je jeho zákonitou manželkou Blake Lively a mají spolu roční dceru James. A kanadský rodák se na obálce magazínu People objevuje znova. Tentokráte jako Nejpřitažlivější otec planety.
10.02.2016 16:00 |

Osobnosti: Scarlett Johansson (281 článků) , Ryan Reynolds (156 článků) , Blake Lively (89 článků) , Ryan Reynolds (70 článků) , James Reynolds (22 článků)

Maminky, tohle je nejkrásnější otec planety! Chtěla byste ho pro své dítě?

Herec Ryan Reynolds získal před šesti roky titul magazínu People jako Nejpřitažlivější muž planety. Tehdy byl ještě ženatý se Scarlett Johanssonovou. Dnes je jeho zákonitou manželkou Blake Livelyová a mají spolu roční dceru James. A kanadský rodák se na obálce magazínu People objevuje znova tentokráte jako Nejpřitažlivější žijící otec planety.
12.02.2016 10:20 |