Ohromující objev mění pohled na Homo sapiens!

Jestli vám z hodin dějepisu na základní škole utkvělo, že Homo sapiens, tedy člověk moudrý, se vyvinul před 200 tisíci lety, můžete tuto informaci v klidu zapomenout. Moderní lidstvo je totiž podle nového vědeckého objevu o 100 tisíc let starší!
19.06.2017 12:10 |

První obyvatelé Austrálie byli velmi kulturní. Vyráběli šperky už před 42 tisíci let

Člověk moudrý či rozumný neboli Homo sapiens sapiens by se mohl přejmenovat na člověka moudrého zdobivého neboli Homo sapiens decorus. Od počátku existence tohoto druhu se totiž ví, že se zdobil různými přírodními materiály. Náramky a náhrdelníky se ale zkrášlovali také první obyvatelé Jihovýchodní Asie a Austrálie. Nasvědčují tomu nové archeologické nálezy ve Východním Timoru. Přitom se soudilo, že tito lidé byli kulturně poněkud zaostalejší.
22.08.2016 10:05 |

Jeskyně skrývala nejstarší druh člověka

Antropologové potvrdili, že znají nový druh člověka rodu Homo. Dali mu jméno Homo naledi (člověk hvězdný) a tvrdí, že se jedná o zatím nejstaršího nalezeného předka dnešního člověka druhu Homo sapiens sapiens. Kostry nově objeveného hominida byly vyzvednuty před dvěma roky z jeskynního hrobu v Jihoafrické republice.
11.09.2015 18:00 |

Nový přírůstek pražské ZOO: Specifický poddruh Homo sapiens nightworki

Pražská zoo bude mít na dva dny nový přírůstek. V neděli 24. a pondělí 25. července otevře unikátní krátkodobou expozici, v níž představí druh Homo sapiens.
13.07.2011 22:35 |

Neandertálci nebyli masožravci, dokazují jejich výkaly

Většina dospělých prošla školním vzděláváním, v jehož rámci se o neandertálcích učila jako o masožravých příbuzných člověka druhu Homo sapiens. Jenže to byla vize o mohutných pralidech starší doby kamenné dost nepřesná. Stejně jako dnes už víme, že nebyli neandertálci primitivní, používali nástroje i zdobení oděvů, a zřejmě se s námi křížili, budeme od nynějška také vědět, že to nebyli žádní masožravci. Analýza jejich výkalů totiž dokazuje, že byli stejně jako Homo sapiens všežravci a konzumovali také rostlinnou potravu.
07.07.2014 08:00 |

Melanésané nesou geny neznámého druhu člověka

Lidé žijící v části Oceánie známé jako Melanésie, mají unikátní genetickou informaci. Vědci už prokázali, že tamní etnika mají ve své DNA geny neandertálců a denisovanů. S oběma vymřelými druhy lidí se křížil druh Homo sapiens několik tisíc let a také Evropané nesou několik procent neandertálských genů. Ale Melanésané mají ještě další geny, které nepocházejí ani od neandertálců, ani od denisovanů a nejsou ani vlastní druhu Homo sapiens. Zřejmě náležely třetímu, dosud neznámému druhu hominidů.
27.10.2016 12:00 |

Moderní lidé jsou o sto tisíc let starší

Místo vzniku druhu Homo sapiens a především jeho stáří musí být přepsáno ve všech učebnicích. Vědci totiž nalezli ostatky moderního člověka o sto tisíc let starší, než byly dosavadní nejstarší kosterní nálezy. A navíc byly nalezeny v Maroku, tedy v jiném místě, než se považovalo za kolébku vzniku druhu Homo sapiens.
15.06.2017 12:30 |

Homo sapiens žil na Zemi už před 300 tisíci let

Nejprestižnější vědecký časopis Nature publikoval antropologickou studii, která zásadně přepisuje dějiny druhu Homo sapiens a vyvrací dosavadní teorie o vzniku moderního člověka. Nechodil po Zemi až před dvěma stovkami tisíc let, ale byl tu už přes 300 až 350 tisíci let. A navíc nepochází jen ze subsaharské Afriky, žil v té době už i na sever od největší pouště světa.
17.11.2017 11:30 |

Homo sapiens žil na Zemi už před 300 tisíci lety

17.11.2017 11:50 |

V Čechách máme 269 tisíc kamer. Sledují nás 24 hodin bez soudního příkazu. Profesor Staněk nabízí mrazivý pohled na dnešní i budoucí společnost

„Umělá inteligence založená na logice se podívá na lidskou společnost a zařve: to snad není možné. Vždyť ta společnost není vůbec logická! To není homo sapiens, to je homo debilicus a uvedli nás do omylu.“ Profesor Peter Staněk z Ekonomického ústavu Slovenské akademie věd sklidil velký aplaus na tradičním diskusním fóru ve Frýdku-Místku. Na Vratimovském semináři hovořil o hitu budoucnosti, průmyslu 4.0 a společnosti 5.0. V této souvislosti se věnoval i důvodům, proč neuspěla Evropská unie, studii o vysychání planety a kromě řady jiných řečnických otázek položil i tuto: „Budete mít elektronický podpis a všechno máte v rukou. Nebo má někdo v rukou vás?“
15.05.2017 17:45 |

Hloupneme? Lidský mozek se poprvé v historii zmenšuje

Většina zástupců rodu Homo sapiens sapiens si to možná nebude chtít připustit, ale lidský mozek se v posledních 20 000 letech zmenšil o zhruba deset procent. Nemusí to sice nutně znamenat, že je člověk hloupější než dříve, ale vědci toto zjištění neberou na lehkou váhu. Úbytek se dotkl lidí po celém světě, každé rasy a mužů i žen velmi podobně.
03.01.2011 11:05 |

Vědci našli na Krymu možná nejstarší evropské stopy člověka

Archeologové objevili na ukrajinském Krymu možná nejstarší důkazy o existenci moderního člověka Homo sapiens sapiens na území Evropy.
25.06.2011 00:20 |

Proč moderní lidé 'převálcovali' neandrtálce? Možná díky oblečení

Moderní člověk, Homo sapiens sapiens , má svůj původ v Africe. Ze své kolébky na černém kontinentu se do světa vypravil až před nějakými 100 000 lety. Nutno nicméně podotknout, že ve velkém stylu. Asií, Evropou, Austrálií a Amerikou se prohnal jako uragán a postupně obsadil téměř všechny myslitelné oblasti.
02.09.2016 17:40 |

Venčila přítele... Sado-maso procházka na vodítku!

Poprask v ulicích sedmimilionového města na jihovýchodě Číny vyvolala zvláštní panička, venčící svého miláčka. Nebyl to totiž pes ani jiné zvířátko, nýbrž příslušník druhu homo sapiens sapiens.
14.09.2016 12:05 |

Klimatolog Radim Tolasz: Proč vždy jen hasíme? A ještě stylem 'vodou na elektrický rozvaděč'

Vážím si hasičů a obdivuji jejich profesi. Ale o tom toto zamyšlení není. Všímáte si, že člověk moudrý (Homo sapiens sapiens) se vůbec nechová moudře, když má řešit problémy v předstihu? ptá se klimatolog a meteorolog Radim Tolasz na webu Hlídací pes.
31.01.2017 13:40 |

Krutá historie člověka: Pojídali jsme své vlastní děti

Člověk vzpřímený žijící ve středním období starší doby kamenné byl zřejmě kanibal, který nepohrdl ani vlastním dítětem. Vyplývá to z analýzy kosterních ostatků dítěte, které žilo v oblasti dnešní Číny před stovkou tisíc let. Takzvaný Sü-čchanský člověk je přechodem mezi Homo erectus a Homo sapiens.
03.08.2015 11:00 |

Jandík (ODS): Homo politicus na pokraji vymření

Homo politicus byl v české kotlině označen za kritický ohrožený druh poté, co klíčové posty šamanů a náčelníků jednotlivých skupinek ovládl zmutovaný poddruh homo politicus kriminalis.
02.09.2012 15:20 |

Rod Homo je o 400 tisíc let starší

Lidské dějiny jsou o čtyři sta tisíc let starší, než se dosud vědci domnívali. V roce 2013 objevili paleontologové fosilizovanou čelist hominida, která pochází z období před třemi miliony let. A dnes rozhodně prohlašují, že čelist patřila tvoru, který náleží do rodu Homo – člověk. Jedná se tedy o našeho přímého předka. A také o důkaz, že rod Homo je starší.
06.03.2015 09:25 |

Senzační objev vědců v Africe. Našli kosti člověka staré 300 tisíc let

Vědci v Maroku našli fosilie člověka (Homo sapiens) staré 300 tisíc let. Jsou tak o 100 tisíc let starší než dosud známé nejstarší kosti člověka rozumného. O senzačním objevu mezinárodního týmu vědců informuje ve svém nejnovějším vydání časopis Nature.
07.06.2017 22:05 |