Objev ruských vědců: Našli gen „chladnokrevných zabijáků“

Ruští vědci našli „zabijácký gen“, jenž ovlivňuje jednání lidí, kteří jsou schopni chladnokrevně vraždit. Dodnes se prý mělo za to, že chladnokrevné vraždy jsou spojeny se syndromem ADHD (hyperkinetická porucha). Své výsledky vědci zveřejnili v odborném časopise Journal of Criminal Justice.
31.10.2015 07:35 |

Bobt - gen, který kastruje rostliny

Tým českých, amerických a německých vědců našel gen, který zřejmě brání tvorbě pylu u luční byliny silenky obecné. Objev podle nich pomůže objasnit evoluci pohlavnosti u rostlin. Gen, kterému dali jméno "bobt", bude využitelný také v zemědělství, protože při šlechtění osiva se často využívají geny se stejnou funkcí, uvedl dnes tiskový odbor Akademie věd.
18.03.2012 14:15 |

Projekt „Návrat chladnokrevných koní na Šumavu“ se vrací k původní myšlence

Projekt návratu chladnokrevných koní na Šumavu, jehož cílem byla záchrana českého chladnokrevníka, mediální zviditelnění Správy a jeho bývalého vedení, se vrací k původní myšlence - vytvoření prostoru pro podnikání s chladnokrevnými koňmi. Důvodem k návratu na začátek je především vysoká nehospodárnost projektu a také to, že nepřímo bránil podnikání na Šumavě. Nedával totiž možnost uplatnění živnostníkům, kteří by chtěli s koňmi pracovat v lese nebo vozit turisty.
05.11.2014 09:35 |

Vědci objevili nový gen, který slibuje pokrok při léčbě rakoviny vaječníků

Vědci z Velké Británie objevili u myší gen, který – pokud je poškozen - potenciálně zvyšuje riziko vzniku rakoviny vaječníků. Pokud by gen fungoval podobně i u lidí, bylo by podle vědců v budoucnu možné provádět u žen nová vyšetření. Na svých stránkách o tom informovala BBC.
05.09.2013 13:10 |

Senzační objev na Sibiři! Vědci našli zkameněliny neznámých tvorů

Za senzační objev označují ruská média nález kosterních pozůstatků neznámých tvorů, kteří na Sibiři žili před 350 miliony let. Objev ruských, švédských a francouzských vědců je výsledkem tříleté práce.
17.10.2013 08:20 |

Vědci objevili gen, který může za krátké nohy u jezevčíků

Jeden nadbytečný gen způsobuje, že jezevčíci, baseti a jim podobní psi mají tak krátké nohy. Podle vědců může objev tohoto genu pomoci i při vysvětlení nanismu u lidí. Zdá se, že většina psů má jen jednu kopii genu, který spolupracuje na růstu. Skoro dvacet plemen krátkonohých psů má ale ještě druhou, mírně pozměněnou variantu genu zvaného FGF 4. A právě ten asi ovlivňuje délku jejich končetin.
21.07.2009 10:30 |

Skupina Gen 2000 vydala Blues posledního pražského upíra

Skupina Gen fungovala na počátku osmdesátých let. V roce 2000 ji její členové začali oživovat a na scénu se vrátila pod rozšířeným jménem Gen 2000. Se zpěvákem Jindrou Vobořilem jsme se bavili o kapele i o jeho dalších hudeních zkušenostech.
21.05.2009 10:05 |

ČT: Nový GEN začne portrétem Hany Zagorové. Další díly točí David Černý či Jiří Mádl

Nejrozsáhlejší dokumentární projekt České televize GEN – Galerie elity národa – se vrací. Od 15. ledna nabídne Česká televize v hlavním vysílacím čase, každou neděli od 20.00, na ČT1 portréty významných českých osobností očima předních českých režisérů, ale i režijních debutantů. Nová řada GENu odstartuje portrétem zpěvačky Hany Zagorové, který vznikl v režii autora projektu GEN Fera Feniče.
11.01.2017 07:40 |

Osobnosti: Jiří Mádl (361 článků) , Hana Zagorová (361 článků) , David Černý (241 článků) , Jiří Černý (47 článků) , Jiří Černý (47 článků)

Čeští vědci našli klíč od ztráty zraku. Gen slepoty z Klatovska už zaujal svět

Vědci z České republiky objevili gen, jehož mutace způsobují vážnou dědičnou vadu oční rohovky. Postižení mohou oslepnout. Objev umožní snáze určit diagnózu a v budoucnu snad i cílenou léčbu. Mutace vzešla od společného předka z Klatovska. Výsledky patnáctiletého výzkumu Ústavu dědičných metabolických poruch 1. lékařské fakulty UK a Všeobecné fakultní nemocnice, na němž se podílel tým University College London, publikoval v první půli ledna prestižní časopis The American Journal of Human Genetics. Sdělil to šéf týmu docent Stanislav Kmoch.
22.01.2016 11:10 |

Bakterii nezdolal ani „lék poslední záchrany“. Antibiotika na ni nestačí

Američtí lékaři vůbec poprvé narazili na bakterii, která je odolná i proti nejsilnější antibiotické léčbě. Pacientku se sice podařilo vyléčit, bakterie však podle vědců nesla gen rezistence vůči použitému antibiotiku. Případ z minulého měsíce popsaný ve čtvrtek v odborném časopise může podle expertů předznamenat konec účinnosti tradičních antibiotik, pokud by se gen rozšířil na další bakterie.
27.05.2016 16:35 |

Vědci ze slin a moči poznají, kdy zemřeme! Gen objevili omylem

Američtí výzkumníci zkoumali geny kvůli Parkinsonově a Alzheimerově chorobě, místo toho našli gen, který ovládá naše biologické hodiny a dá se podle něj určit, kdy zemřeme. Ten se dá zjistit odběrem slin a prozkoumáním DNA.
20.11.2012 06:40 |

Neskutečné: Stařenka přežila tisíc žihadel od včel zabijáků!

Většinou stačí jen několik desítek či stovek žihadel afrických včel „zabijáků“, a člověk boj o život s toxiny prohraje. Jednasedmdesátiletá žena z Kalifornie má ale natolik silný organismus, že přežila útok tisíce dělnic těchto agresivních včel. Když se ji pokoušeli zachránit, byli podobáni také tři hasiči, které kvůli prudkému účinku jedu museli rovněž hospitalizovat. Muži však dostali žihadel jen několik.
13.03.2014 07:45 |

Hamas poslal do Izraele komanda zabijáků. Nepřežil ani jediný

Fiaskem skončil pokus Hamásu vyslat komanda zabijáků do Izraele. Vojáci izraelské armády je zlikvidovali do jednoho.
21.07.2014 08:45 |

Švábův gang zabijáků: Soudní síň střeží po zuby ozbrojení zakuklenci

Sedmičlenný gang zabijáků odsouzený za vydírání, únosy a vraždy bohatých českých podnikatelů stanul před odvolacím soudem. Mozek skupiny Michael Šváb a dalšího organizátor Libor Skopalík dostali doživotí. Zbylé tresty se pohybují od devíti do 30 let.
03.12.2014 10:45 |

Osobnosti: Michael Michael (1020 článků)

Majitel psích zabijáků z Lužce: Zaplatím pohřeb chlapce!

Pomoc a přispění na pohřeb chlapce (†5) zabitého smečkou psů v Lužci nad Cidlinou, chce nabídnout otci dítěte majitel psích zabijáků Pavel H. (29).
21.09.2016 05:10 |

Filmové premiéry: Sdružení nájemných zabijáků a velké rock´n´rollové dobrodružství

Tajemné sdružení nájemných zabijáků, nelehké vztahy mezi třemi generacemi, čas životních změn,  velké rock´n´rollové dobrodružství, mladá dívka vystavená rasismu, milující, ale hodně netradiční táta, nadčasový příběh dospívání a hledání ztracené rodiny v daleké Indii. 8. týden tohoto roku přináší hned 8 filmových premiér.
22.02.2017 15:10 |

Objev českých vědců. Gen, který chrání před selháním ledvin

Dědičné onemocnění ledvin je nejčastější příčinou jejich chronického selhávání. Lékaři teď umí vybraným pacientům pomoci.
19.08.2009 09:55 |

Senzace: Lékaři objevili lék na rakovinu!

Už žádná rakovina! To slibují britští vědci, kteří dali nemocným novou naději. Podařilo se jim rozklíčovat gen, jenž tuto zákeřnou nemoc způsobuje, a pracují na novém superléku, který by měl rakovinu vymýtit ze světa. Tento objev je podle vědců natolik senzační, že ho srovnávají s objevením penicilinu!
17.09.2010 06:40 |

Putine, čekají tě vážné problémy kvůli Sýrii. Většina ruských muslimů totiž nenávidí Asada

Reportéři amerického magazínu Newsweek zjišťovali, jaké jsou názory ruských muslimů na vojenské operace ruských sil v Sýrii. Podle amerického magazínu může být pro prezidenta Putina problémem skutečnost, že většina ruských muslimů jsou na rozdíl od Asada sunnité a mají tedy blíže k syrské opozici.
20.10.2015 10:11 |

Unikátní objev českých archeologů: Našli sedm tisíc let starou studnu!

Unikátní objev učinili na konci loňského roku olomoučtí archeologové. U Uničova nalezli sedm tisíc let starou studnu. Podobný objev nebyl v Česku zaznamenán padesát let.
26.01.2016 12:20 |