Nová studie vědců: Práce po 40 ničí mozek!

Makat po čtyřicítce osm hodin denně? A ještě k tomu celý pracovní týden? To je pro lidský mozek nebezpečné! Podle australských vědců hrozí, že člověk zhloupne a zhorší se mu rozeznávací schopnosti. Jenže o zkracování pracovní doby nechce české ministerstvo průmyslu ani slyšet...
28.07.2016 12:15 |

Muži vs. ženy: Kdo má větší mozek?!

Patologická medicína už více než sto let dobře ví, že je mozek mužů větší než mozek žen. Moderní výzkumy se nesnaží tento jev vyvrátit, protože větší mozek neznačí většího ducha. Neurologická studie z Cambridge však potvrzuje jiné stereotypy o mužích a ženách. Muži mají lépe vyvinutou část pro koordinaci, zatímco ženy mají mnohem emocionálnější mozek.
17.02.2014 09:35 |

PŘELOMOVÁ STUDIE: Focení lépe trénuje mozek než luštění křížovek!

Mnoho lidí si myslí, že luštění křížovek parádně protrénuje mozek. Chyba lávky. Podle vědců je totiž zejména pro starší lidi lepší, když mozek trénují novými koníčky, například focením s digitálním foťákem!
22.10.2013 06:50 |

Nejzáhadnější mozek světa! Jeho nositel přežil kruté postižení!

Když se řekne mozek, okamžitě se nám vybaví mozkové závity a šedá kůra mozková. Jsou ovšem bohužel i nešťastníci, který se mozek nevyvine správně. A svou hladkostí připomíná mozek krysy!
14.10.2013 11:35 |

Cukr v dětství je pro mozek stejné jako ZNÁSILNĚNÍ!

Děti dnes konzumují cukr téměř nonstop. Je v ranních cereáliích, mléčných výrobcích, nápojích i masných výrobcích a konzervách všeho druhu. Chronický příjem bílého cukru – sacharózy – který je dnes téměř ve všech potravinářských výrobcích včetně masa a všech pokrmech v restauracích, je ale pro dospívající mozek stejně zhoubný jako chronický stres. Mozek dítěte pod stálým přísunem cukru je ve stejné situaci jako mozek dítěte zažívajícího znásilnění, nehodu či jiné velké psychické trauma.
19.02.2016 15:05 |

Muži mají skutečně větší mozek a vyšší IQ

Muži často svou pohlavní nadřazenost zdůvodňují tím, že mají větší mozek. Nové výzkumy nizozemských neuropsychologů jim v tom nahrávají. Objemem a hmotností je mužský mozek skutečně větší než ten ženský a navíc mají muži v průměru o čtyři body IQ víc. Ženský mozek je ale i při menším objemu a hmotnosti efektivnější. V testech paměti muže hravě porazí.
11.05.2017 09:45 |

Leninův mozek byl prý hmotnostně pod normou

Mozek vůdce ruských bolševiků Vladimíra Iljiče Lenina, který byl po smrti revolucionáře předán do péče vědců jako "měřítko geniality", vážil méně, než stanovila tehdejší norma průměrnosti: 1340 místo 1400 gramů. Tvrdí to alespoň kniha výzkumnice Moniky Spivakové, která se nyní objevila na ruském trhu pod titulem "Mozek pošlete na adresu...".
21.01.2010 17:00 |

Vědci poprvé identifikovali zkamenělinu mozku dinosaura

Nález zkameněliny dinosauřího mozku z roku 2004, nadále poutá pozornost vědců. Ti věří, že se fosilie zachovala díky tomu, že byl mozek po smrti zvířete zakonzervován ve vodě rašelinišť s minimem kyslíku a vysokou kyselostí. Experti věří, že mozek dinosaura byl větší než napovídá fosilie, ale na základě tohoto příkladu ještě podle nich nelze tvrdit, že všichni dinosauři měli větší mozek a vyšší inteligenci.
01.11.2016 21:55 |