Neplodným párům pomůže robot. Doručí pomalé spermie až do vajíčka

Experimenty probíhají zatím slibně, vědci však upozorňují, že testování potrvá ještě několik let.
20.01.2016 07:00 |

Britští vědci vytvořili spermie z kmenových buněk

Neplodným mužům svitla naděje z laboratoře britských vědců. Těm se totiž podařilo jako prvním na světě vypěstovat spermie z kmenových buněk. Není to ale začátek konce „užitečnosti“ mužů?
09.07.2009 07:15 |

Darování vajíček jako skvělý kšeft? Omyl, dárkyně chtějí hlavně pomáhat

Internetem koluje celá řada inzerátů a reklamních výzev, aby ženy darovaly vajíčka bezdětným neplodným párům. Některé výzvy apelují na pomoc a dobrý pocit, který darování vajíček provází, jinde se zdůrazňují desetitisícové odměny jako fajn přivýdělek. Pro člověka neznalého to skoro vypadá, že se z darování v Česku stává dobrý obchod a snadná cesta, jak si přijít k penězům. Opak je ale pravdou.
24.09.2015 20:50 |

Až dva roky neplodný? Mužská antikoncepce to má zaručit

Až dva roky zcela neplodným se stane muž po aplikaci Vasalgelu do chámovodů. Polymer utvoří zátku v těchto kanálcích vedoucích z varlat do močové trubice a na dva roky učiní muže stoprocentně neplodným. Metoda nemá žádné vedlejší negativní účinky. A na rozdíl od vasektomie je to způsob dočasný a plně zvratný.
15.02.2017 18:30 |

Za záměnu embryí miliony? Právnička: Párům za chybu kliniky patří odškodnění

Na brněnské klinice Reprofit se změnil život dvěma párům, cizincům, kteří toužili po dítěti. Někdo ze zaměstnanců totiž udělal fatální chybu a zaměnil při umělém oplodnění embrya. Obě dvě tak skončila v cizích dělohách. Podle vyjádření kliniky ani jeden z párů zatím nepodal žalobu. Se zařízením komunikují a je možné, že se domluví i bez soudních sporů. Podle právníků oběma párům ale náleží vysoké odškodnění. Jaká suma může přispět k zahojení tak bolestivé rány?
04.01.2017 05:20 |

Vědci vytvořili matematický vzorec dokonalé spermie

To, s jakým úspěchem a jak účinně spermie putuje ženskými pohlavními cestami až k vajíčku, ovlivňuje řada faktorů. Britští vědci se ale zkusili podívat na problematiku očima matematiků a vytvořili vzorec pro dokonalou spermii. Proč? Má to pomoci párům, které mají problémy s početím potomka.
05.01.2017 18:30 |

Barvy z kuchyně: Obarvěte velikonoční vajíčka levně a ekologicky

Velikonoce se blíží a obchody zaplnily různorodé barvy na vajíčka. Ale ani před Velikonocemi nezapomínejte na ekologii a vyrobte si přírodně barvená vajíčka. Poradíme vám, co všechno můžete použít, aby vaše vajíčka vypadala skvěle i bez zářivých neonových barev.
11.04.2017 10:05 |

Ben Affleck má zázračné spermie, tvrdí jeho manželka Jennifer Garner

Ben Affleck (40) má prý zázračné spermie. A děsí se jich jeho manželka Jennifer Garner (40). Ta už mu porodila tři děti, přičemž otěhotněla ihned poté, co se o to s manželem pokusili. Hollywoodský herec by možná chtěl mít další děti, ona už by si se třemi potomky vystačila, obává se však, že Benovy zázračné spermie opět neomylně zasáhnou její vajíčko.
27.09.2012 22:15 |

Osobnosti: Ben Affleck (202 článků) , Jennifer Garner (83 článků)

Vědci našli spermie staré 50 milionů let. Patří příbuzným žížal

Mezinárodní vědecký tým objevil na Antarktidě ve zkamenělém kokonu opaskovce spermie staré 50 milionů let. V žebříčku nejstarších dochovaných semen tak nahradili spermie chvostoskoka, které jsou staré "jen" 40 milionů let.
19.07.2015 18:51 |

Proč mají octomilky větší spermie než sloni?

Myslíte si, že čím větší zvíře, tím má větší spermie? Chyba lávky, platí tu naopak nepřímá úměra. A navíc, ne všechny spermie mají tvar pulce.
26.11.2015 17:35 |

Děti ze zkumavky slavily

Lékaři potvrzují soustavný, téměř strmý nárůst neplodných párů. „Dítě ze zkumavky“, jak se lidově říká, je řešením. V sobotu se v pražských Holešovicích setkalo na 400 dětí a jejich šťastných rodičů. Potomci přišli na svět zásluhou centra asistované reprodukce kliniky Iscare IVF, která pomáhá neplodným párům již čtrnáct let.
05.09.2009 17:45 |

Polské matky prodávaly své děti až za 400 tisíc korun

Nejméně 12 polských žen prodalo své novorozené děti za cenu 30 000 až 70 000 zlotých (189 000 až 441 000 korun) překupníkovi, který je pak nabízel neplodným párům.
30.08.2010 17:25 |

Chlapi budou na odpis?! Vědci vypěstovali SPERMIE!

Zcela neplodným mužům, jimž chybí zárodečné spermatické buňky ve varlatech, svitla nová naděje. Úsvit přichází z Kalifornie, kde se vědcům podařilo vypěstovat zárodečné spermatické buňky ze zárodečných buněk kůže. Zcela neplodní jedinci by pomocí této techniky mohli jednou zplodit biologicky vlastní potomky.
12.05.2014 08:05 |

Armádní robot BigDog: Pohybuje se jako zvíře!

BigDog, v překladu Velký pes, patří mezi nejlepší armádní roboty, jaké kdy byly vyvinuty. Američtí vývojáři se nechali inspirovat jednoduše: psem. Robot má čtyři nohy s podobným mechanismem, jako mají ty psí. O to lépe se pohybuje na sněhu, ledu i v nepřístupném horském terénu. Vojáci tak nemusí na místa, kde by mohli zbytečně riskovat život. Vyřídí to na dálku s pomocí BigDoga. Robot sklidil úspěch a už se vyvíjí jeho dokonalejší sourozenec.
04.07.2010 05:16 |

Chemické těhotenství: co jste o něm možná nevěděla

Chemické těhotenství je noční můra všech těhotných žen. Jakmile se žena snaží o miminko, toužebně očekává ovulaci a následně si těsně před menstruací nebo neprodleně po ní udělá těhotenský test. K jejímu nadšení a obrovskému překvapení se na něm objeví vytoužené dvě čárky signalizující, že se početí skutečně povedlo. S radostí v hlase se objedná k doktorovi, kde ale po negativních testech z krve propadne zoufalství a neskutečnému zklamání. Ano, přesně tak se projevuje chemické těhotenství. Jestliže jste o tomto slovním spojení doposud neslyšela, nenechte si ujít dnešní článek, ve kterém se tomuto strašáku všech těhotných podíváme blíže na zoubek. Co je to chemické těhotenství? Chemické těhotenství je stav, kdy dojde k oplodnění vajíčka, které se ale neuhnízdí a dále se nevyvíjí. Obecně je to tak, že drtivá většina žen chemické těhotenství vůbec nezpozoruje, neboť se u nich projeví jako zpožděná menstruace, která je sice o něco silnější nežli obvykle, ale stále nijak zvlášť neznepokojující. Chemické těhotenství a těhotenský test Těhotenské testy fungují na principu těhotenského hormonu HCG, který už chemického těhotenství začne stoupat. Ženy snažící se o miminko, které testují již několik dní po ovulaci, proto na testu skutečně objeví chtěné dvě čárky, ovšem pokud jej o několik dní později zopakují, zjistí, že čárky nesílí. A to je první varovný příznak. Co způsobuje chemické těhotenství? Pídit se po příčinách chemického těhotenství by byl běh na hodně dlouhou trať a pravděpodobně s nejistým či dokonce vůbec žádným výsledkem. Odborníci se shodují, že se jedná o chromozomální abnormality plodu, či nedostatečnou kvalitu vajíčka nebo spermie. Jsou chemická těhotenství častější nežli dříve? Možná vás napadá otázka, že je chemické těhotenství výmyslem současné moderně pokročilé doby. Zvláště pak starší ročníky, které se s tímto pojmem za svých mladších let vůbec nesetkaly, zastávají názor, že jsou chemická těhotenství častější, nežli jak tomu bývalo dříve. Není to pravda.... Čtěte více Příspěvek Chemické těhotenství: co jste o něm možná nevěděla pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
17.12.2015 22:05 |

Vejce, neboli vajíčka. Co je dobré vědět?

Vejce, nebo chceteli lidověji vajíčka, jsou jednou z nejpoužívanějších surovin v receptech sladkých i slaných jídel. Jak taková vejce – vajíčka upravovat a co o vejcích vědět?
06.05.2012 10:20 |

Jak nabarvit velikonoční vajíčka? Zapomeňte na chemii, zvládne to příroda?

Stále se vracíme do dob našich babiček a prababiček a snažíme se vajíčka barvit z přírodních materiálů. Nevíte jak na to? Máme pro vás pár tipů, jak nabarvit vajíčka tím, co máte doma v lednici či spíži!
27.03.2013 05:10 |

Jak nabarvit velikonoční vajíčka? Zapomeňte na chemii, zvládne to příroda?

30.03.2013 11:10 |

Jak obarvit vajíčka? Stačí slupky nebo zelí

Zapomněli jste koupit barvy na vajíčka nebo dáváte přednost přírodnímu před chemickým? V tom případě by se vám mohly líbit naše tipy, jak si nabarvit velikonoční vajíčka věcmi, které máte většinou běžně doma.
16.04.2014 06:10 |

VELIKONOCE SE BLÍŽÍ: Udělejte si vrtaná vajíčka! VIDEONÁVOD

Vajíčko, tužka, vrtačka, voskovka, lžíce, hořák - to vše vám stačí k tomu, abyste si s trochou píle udělali krásná vrtaná vajíčka na Velikonoce. Jak na to? Poradí vám odbornice na vrtaná vajíčka Monika Weisová.
16.04.2014 11:40 |